بهترین پماد برای کمر درد؛ 5 نمونه از پرطرفدارترین کرم‌های بازار

بهترین پماد برای کمردرد را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید که کدام پمادها برای درمان کمردرد مناسب هستند؟

بهترین پماد برای کمر درد؛ 5 نمونه از پرطرفدارترین کرم‌های بازار

در این مطلب از مجله سلامت سیوطب به بررسی و معرفی بهترین پماد برای کمر درد خواهیم پرداخت. زیرا یکی از بی‌خطرترین و موثرترین روش‌های تسکین درد کمر، استفاده از پمادهای موضعی است.

این پمادها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که به همین دلیل برای کمردردهای متفاوت مناسب هستند. به عنوان مثال کرم‌های حاوی سالیسیلات خاصیت تسکین‌دهندگی دارند. برای اطلاع بیشتر از نمونه‌های مختلف پمادهای مناسب برای کمر درد، این مطلب را بخوانید.

بهترین پماد برای کمر درد که همه می‌توانند از آن استفاده کنند

در حالت کلی پمادهای موضعی باعث تسکین درد، رفع اسپاسم و افزایش گردش خون در آن ناحیه می‌شوند. باید بگوییم که جذب مواد از طریق پوست نسبت به مصرف داروهای خوراکی یا تزریقی بی‌خطرتر است. در ادامه با چند نمونه از بهترین پماد برای کمر درد آشنا خواهیم شد.

    1. سالیسیلات‌ها بهترین پماد برای دیسک کمر

سالیسیلات‌ها موادی هستند که با داشتن آسپرین و خاصیت تسکین‌دهندگی آن در برخی از کرم‌های موضعی استفاده می‌شوند. این مواد به راحتی از طریق پوست جذب خواهند شد و به راحتی درد را تسکین می‌دهند. توجه داشته باشید که هر چه محل آسیب و درد به سطح پوست نزدیک‌تر باشد، تاثیرگذاری این نوع کرم‌ها سریع‌تر و بهتر خواهد بود.

photo_2022-12-13_14-10-55

    2. کرم‌های ضد التهاب غیر استروئیدی، بهترین پماد برای کمر درد سیاتیک

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی یکی از پرکاربردترین داروها در درمان کمردرد و دردهای مفصلی به شمار می‌روند. این نوع داروها با کاهش التهاب و تسکین درد باعث بهبود وضعیت بیمار خواهند شد. همچنین باید بگوییم که استفاده از پمادهای ضد التهابی بهتر از مصرف داروهای خوراکی این دسته است.

    3. کپسایسین بهترین پماد فلفلی برای کمر درد

از کپسایسین در داروها و پمادهای موضعی زیادی استفاده می‌شود. این ماده ضد درد است و به راحتی باعث تسکین درد خواهد شد. باید اشاره کنیم که استفاده از پمادهای حاوی کپسایسین برای دردهای مفصلی، عصبی و گرفتگی‌های عضلانی بسیار عالی است.

توجه داشته باشید که استفاده از این کرم‌ها باعث ایجاد سوزش یا گرمی در پوست خواهد شد. همچنین برای تاثیرگذاری بهتر توصیه می‌شود که برای چند روز یا چند هفته از آن استفاده کنید تا روند بهبودی کامل شود.

    4. لیدوکائین بهترین پماد برای درد مفصل

لیدوکائین یک نمونه از داروهای بی حس‌کننده است که به صورت پماد و آمپول استفاده می‌شود. زمانی از پمادهای حاوی لیدوکائین استفاده می‌کنند که درد بیمار زیاد و پمادهای دیگر موثر نباشند.

البته توجه داشته باشید که افرادی که مشکل کبدی دارند یا از داروهای ریتم قلب مصرف می‌کنند، قبل از استفاده از این نوع کرم‌ها باید با پزشک خود مشورت کنند.

    5. کرم‌های ضد تحریک‌کننده برای تسکین کمر درد

پمادهای مختلفی با داشتن مواد خاصی به عنوان ضد تحریک‌کننده‌ها استفاده می‌شوند. از این کرم‌ها می‌توان به منتول، متیل سالیسیلات و کافور اشاره کرد. استفاده از این کرم‌ها باعث احساس سوزش و خنکی در پوست می‌شود و درد بیمار را تسکین خواهد داد.

معرفی رایج‌ترین و بهترین پماد برای کمر درد در بازار

در ادامه چند نمونه از کرم‌های پرطرفدار و موثر برای درمان کمر درد و دیگر دردهای عضلانی در قسمت‌های مختلف بدن آشنا خواهیم شد.

Screenshot from 2022-12-13 14-29-02

با توجه به این لیست می‌توان گفت که تنوع پمادهای موضعی باعث استفاده از آن‌ها برای دردهای مختلف می‌شود.

استفاده از پمادهای موضعی برای تسکین و درمان کمر درد بسیار ساده است. اما مهم است که نکاتی را برای اثرگذاری بیشتر رعایت کنید. این نکات عبارتند از:

  • قبل از استفاده از پمادها، دستورالعمل و موارد منع آن را بخوانید.

  • قبل از استفاده محل موضع را تمیز کنید و بعد از استفاده، دست‌های خود را بشویید.

  • برای تسکین بیشتر بعد از استفاده از پمادها از کیسه‌های آب گرم یا سرد چند ساعت قبل یا بعد استفاده کنید.

یکی دیگر از روش‌های موثر در درمان کمر درد، استفاده از کمربند پلاتینر آلمانی است. این کمربند با داشتن سه تکنولوژی پرکاربرد مانند اولتراسوند، انفرارد و کلاک پالس به راحتی درد و التهابات در محل آسیب را بهبود می‌دهد.

photo_2022-12-13_14-11-08

جمع‌بندی نهایی

یکی از بی‌خطرترین روش‌های درمان کمر درد برای آسیب‌های خفیف تا متوسط، استفاده از پمادهای موضعی است. به همین دلیل انواع مختلفی از پمادهای موضعی برای دردهای عصبی، عضلانی و مفصلی تولید شده‌اند. در این مطلب ما سعی کردیم انواع مختلفی از بهترین پماد برای کمر درد را به شما معرفی کنیم.

سوالات پرتکرار در مورد بهترین پماد برای کمر درد

  1. آیا پماد فلفلی برای کمر درد مناسب است؟

بله پمادهای حاوی فلفل یا کپسایسین برای تسکین درد و رفع گرفتگی عضلانی مناسب هستند.

  1. کدام پماد ضد درد قوی است؟

پمادهایی مانند پیروکسیکام و سالیسیلات‌ها برای تسکین درد بسیار عالی عمل می‌کنند.

  1. بهترین پماد برای دیسک کمر کدام است؟

برای تسکین درد ناشی از دیسک کمر می‌توان از پمادهایی مانند سالیسیلات‌ها، پیروکسیکام و دیکلوفناک استفاده کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها