بن بست مذاکرات بازیگران و استودیوهای بزرگ فیلمسازی هالیوود

مذاکرات اتحادیه بازیگران آمریکا و استودیوهای بزرگ فیلمسازی بر سر مسائلی چون هوش مصنوعی بدون رسیدن به هیچ راه حلی متوقف شد.

بن بست مذاکرات بازیگران و استودیوهای بزرگ فیلمسازی هالیوود

مذاکرات بین استودیوهای هالیوود و اتحادیه بازیگران به دلیل درگیری دو طرف بر سر درآمد سامانه‌های نمایش‌آنلاین، استفاده از هوش مصنوعی و سایر موضوعاتی که هسته اصلی اعتصاب سه ماهه بازیگران بوده، به حالت تعلیق درآمد.

شکست در مذاکرات در واقع تلاش‌ها برای پایان دادن به تنش‌های کارگری را که اکثر تولیدات سینمایی و تلویزیونی مستقر در ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورده بار دیگر به حالت تعلیق درآورد؛ اعتصابی که تاکنون میلیاردها دلار به اقتصاد کالیفرنیا زیان رسانده و هزاران نفر از بازیگران و دیگر فعالان عرصه سینما و تلویزیون را بیکار کرده است. 

اتحادیه بازیگران آمریکا (Sag-Aftra) از ماه جولای دست به اعتصاب زد. این اتحادیه هفته گذشته پس از پایان اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا (WGA)، مذاکرات خود را با استودیوها از سر گرفته بود.

پایان اعتصاب انجمن نویسندگان، امیدها را برای حل و فصل سریع اعتصاب بازیگران افزایش داده بود تا اینکه اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) اعلام کرد که مذاکرات آنها با اتحادیه بازیگران پس از بررسی جدیدترین پیشنهاد به حالت تعلیق درآمده است.

«AMPTP» که نماینده نتفلیکس، والت دیزنی و سایر شرکت‌های رسانه‌ای است، گفت: «پس از گفتگوهای مهم، واضح است که شکاف بین ما و اتحادیه بازیگران بسیار زیاد است و گفتگوها دیگر ما را به سمتی سازنده سوق نمی‌دهد». 

اتحادیه بازیگران در نامه‌ای به اعضای خود اعلام کرده که با حسن نیت با استودیوها مذاکره کرده است، علیرغم این واقعیت که هفته گذشته آنها پیشنهادی ارائه کردند که به طرز شگفت‌انگیزی، ارزش کمتری نسبت به پیشنهاد آنها قبل از شروع اعتصاب داشته است. با ناامیدی عمیق گزارش می دهیم که مدیران استودیوها پس از خودداری از مقابله با آخرین پیشنهاد ما، از میز مذاکره خارج شده‌اند. 

یکی از موضوعات مورد بحث، تقاضای اتحادیه بازیگران برای سهمی از درآمد سرویس‌های نمایش آنلاین است که به عنوان پاداش به اعضای بازیگران ارائه می شود. اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون اعلام کرده که این پیشنهاد بیش از 800 میلیون دلار در سال هزینه دارد که بار اقتصادی غیرقابل تحملی ایجاد می کند». 

اعضای انجمن نویسندگان آمریکا اخیرا و پس از پنج ماه اعتصاب، توافق سه ساله جدیدی را با استودیوهای بزرگ تصویب کردند. قرارداد جدید شامل افزایش دستمزد، برخی محافظت‌ها در مورد استفاده از هوش مصنوعی و دیگر موارد می‌شود. 

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها