آغاز تولید بدون بازیگر یک محصول مهم جریان اصلی سینمای هالیوود، بعد از اعتصاب‌های اخیر

گویا پارامونت با اعتصاب بازیگران کار ندارد.

آغاز تولید بدون بازیگر یک محصول مهم جریان اصلی سینمای هالیوود، بعد از اعتصاب‌های اخیر

اتحادیه SAG-AFTRA که نماینده ۱۶۰ هزار بازیگر، صداپیشه و شخصیت رادیویی است، از ۱۳ جولای اعتصاب کرده و به پرداخت‌های ناعادلانه، فشار برای جایگزینی آن‌ها با هوش مصنوعی و موارد دیگر اعتراض کرده است. بازیگران نمی‌توانند در فیلم‌برداری شرکت کنند یا اثر خود را تبلیغ کنند. برای دور زدن این اتفاقات، پارامونت به دنبال فیلمبرداری صحنه‌های Sonic 3 بدون هیچ بازیگری است.

آنطور که ScreenDaily گزارش کرده، فیلمبرداری در ماه سپتامبر آغاز می‌شود، احتمالا برای صحنه‌هایی که از ادوات Sonic، Knuckles، Tails و Shadow استفاده می‌کنند. هیچ صدایی ضبط نمی‌شود و هیچ بازیگری در آن حضور نخواهد داشت.

در فیلم‌های سونیک، شخصیت‌های حیوانی CGI هستند و بعد از آن دوبله می‌شود و از ادوات برای نمایش آن‌ها در صحنه فیلم‌برداری استفاده می‌کنند، اما اغلب با بازیگران واقعی مانند جیم کری یا جیمز ماردن تعامل دارند. اگر فیلمبرداری در طول اعتصابات آغاز شود، این امر امکان پذیر نخواهد بود.

علاوه بر این، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) نیز اعتصاب کرده و به پرداخت ناعادلانه، کمبود منابع باقیمانده و تلاش برای جایگزینی آن‌ها با هوش مصنوعی اعتراض کرده است. برخی از استودیوها حتی استفاده از ChatGPT را پیشنهاد کرده‌اند، با وجود اینکه یک منبع الگوریتمی است که به سادگی از منابع دیگر برای ایجاد یک ترکیب استفاده می‌کند.

چارلی بروکر، خالق Black Mirror، آزمایشی را انجام داد و از آن خواست تا یک قسمت بسازد. او نتیجه کار را «چرند» خواند و گفت:

تنها کاری که کرده این است که خلاصه قسمت‌های Black Mirror را جستجو کرده و به نوعی آن‌ها را به هم چسبانده است. هیچ ذهنیت اوریجینال واقعی در اینجا وجود ندارد.

در حالی که فیلمنامه Sonic 3 ممکن است تکمیل شده باشد، بازنویسی‌ها همیشه هنگام ساخت فیلم اتفاق می‌افتد و اگر فیلمبرداری در حین اعتصاب شروع شود، این امر امکان پذیر نخواهد بود.

برای ارائه تصویر واضح‌تری از آثار فیلم‌برداری شده در این شرایط باید گفت که X-Men Origins: Wolverine و Terminator Salvation در طول اعتصابات WGA در سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ ساخته شدند. هر دو مورد نفرت طرفداران، منتقدان و مخاطبان عمومی قرار گرفتند.

بعید است که اعتصابات به این زودی پایان یابد زیرا استودیوها از مذاکره یا برآورده کردن خواسته‌ها خودداری می‌کنند. ۸۷ درصد از بازیگران SAG-AFTRA حداقل درآمد ۲۶,۴۷۰ دلاری در سال ندارند که آن‌ها را واجد شرایط بیمه درمانی کند. علاوه بر آن، نویسندگان و بازیگران از پلتفرم‌های استریم پاداشی نیز دریافت نمی‌کنند، یا اگر می‌گیرند، بسیار ناچیز است – گاهی اوقات فقط ۸۹ سنت.

یکی از نگرانی‌های مهم SAG-AFTRA که در طول اعتصابات مطرح کرده، جایگزینی بازیگران با هوش مصنوعی است. ظاهرا استودیوها پیشنهاد اسکن بازیگران پس‌زمینه برای استفاده از آن‌ها در پروژه‌های آینده بدون رضایت و بدون غرامت را داده‌اند، چیزی که گفته می‌شود دیزنی قبلا با WandaVision شروع کرده است.

منبع: کافه سینما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها