نویسندگان توافق کردند اما بازیگران همچنان در اعتصاب

اتحادیه نویسندگان آمریکا (WGA) و پیمان تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون (AMPTP) یکشنبه شب این هفته پس از پنج روز مذاکره به توافق رسیدند.

نویسندگان توافق کردند اما بازیگران همچنان در اعتصاب

 اعضای اتحادیه نویسندگان از نزدیک به پنج ماه قبل برای افزایش دستمزد و بر طرف شدن نگرانی‌ها درباره هوش مصنوعی اعتصاب کرده بودند.

در بخشی از بیانیه اتحادیه نویسندگان آمده است:‌ «در کمال افتخار می‌توانیم بگوییم که این توافق استثنائی است – با افزایش درآمدهای قابل توجه و محافظت‌هایی که از نویسندگان در تمامی بخش‌ها به عمل می‌آید.»

یکی دیگر از نگرانی‌های نویسندگان میزان مشارکت تهیه‌کنندگان در اتاق‌های نویسندگی بود که یکشنبه این هفته برطرف شد. جزئیات بیشتری از توافق منتشر نشده اما گام بعدی دریافت تأییدیه از شورای اتحادیه نویسندگان غرب (WGAW) و شرق (WGAE) است.

در صورت تصویب، نویسندگان جواز بازگشت به کار را به دست می‌آورند و در نتیجه آن پروژه‌های متوقف‌شده‌ای مانند برنامه‌های گفت‌وگو محور شبانه ادامه پیدا می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، اتحادیه نویسندگان درخواست کرده بودند که اعضا تا وقتی اتحادیه بازیگران (SAG-AFTRA) با استودیوها به توافق نرسند به نشانه همبستگی نوشتن را از سر نگیرند اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که مسیر دیگری در پیش گرفته خواهد شد. اعتصاب نویسندگان به صورت رسمی ممکن است تا چند روز آینده به پایان نرسد. در سال ۲۰۰۷، پس از توافق اولیه در روز نود و ششم، اعتصاب در روز صدم رسماً به پایان رسید.

برنامه‌های گفت‌وگو محور شبانه فوراً می‌توانند به فیلمبرداری بازگردند چرا که اتحادیه بازیگران محدودیتی برای آن‌ها تعیین نکرده است. اما پروژ‌های سینما و تلویزیونی که با این اتحادیه توافق موقت نداشته‌اند باید تا پایان اعتصاب منتظر بمانند.

منبع: سی نما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها