اعتصاب هالیوودی‌ها، اسکار را به تعویق انداخت

آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اعلام کرد که مراسم اهدای جوایز افتخاری اسکار را از ماه نوامبر سال جاری میلادی به ژانویه سال آینده موکول می‌کند.

اعتصاب هالیوودی‌ها، اسکار را به تعویق انداخت

 این آکادمی که برگزارکننده مراسم اسکار است، با اشاره به اعتصاب نویسندگان و بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا که هفته‌هاست این صنعت را تعطیل کرده است، گفت که این مراسم را که به «گاورنز اواردز» شهرت دارد، به تأخیر می‌اندازد.

مذاکرات نویسندگان و بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا با استودیو‌های بزرگ بر سر دستمزد‌ها و برخی مسائل صنفی دیگر هنوز به نتیجه نرسیده است و اعتصاب آن‌ها همچنان ادامه دارد.

امسال تندیس افتخاری اسکار به آنجلا باست، بازیگر، مل بروکس، نویسنده و کارگردان، و کارول لیتلتون، تدوینگر فیلم اهدا می‌شود. در این مراسم میشل ساتر، از سازمان «ساندنس» نیز جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را در این رویداد دریافت خواهد کرد.

ابتدا قرار بود «گاورنرز اواردز» در ۱۸ نوامبر، ۲۷ آبان، برگزار شود، اما حالا این مراسم به نهم ژانویه ۱۹ دی، منتقل می‌شود. در گذشته، این جوایز افتخاری در جریان مراسم اصلی اسکار اهدا می‌شد، اما در سال ۲۰۰۹ میلادی به رویداد جداگانه‌ای تبدیل شد.

این ضیافت شام با حضور دوستان و همکاران دریافت‌کنندگان جوایز، فرصت بیشتری را در اختیار حاضرین قرار می‌دهد تا سخنرانی‌های شخصی‌تر و طولانی‌تری داشته باشند و شب خاطره‌انگیری را رقم بزنند.

این رویداد که در اوج فصل جوایز اسکار برگزار می‌شود، اغلب به‌عنوان شروع کارزار تبلیغاتی برای هنرمندان و فیلم‌هایی محسوب می‌شود که به دنبال دریافت جوایز اسکار هستند و از اهمیت زیادی برخوردار است.

گاورنرز اواردز، محصول همکاری مشترک آکادمی با انجمن نویسندگان آمریکا و انجمن بازیگران سینما-فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا است.

اعتصاب در هالیوود نه تنها بسیاری از تولیدات را متوقف کرد، بلکه باعث شد برخی از استودیو‌ها اکران فیلم‌های پاییزی خود را به تعویق بیندازند، زیرا بازیگران حاضر به شرکت در برنامه‌های تبلیغاتی این آثار نیستند.

مراسم اهدای جوایز «امی» نیز به دلیل اعتصاب به ماه ژانویه سال آینده میلادی موکول شده است.

در صورت ادامه اعتصاب در هالیوود و دست نیافتن به یک توافق در هفته‌های آینده، ممکن است آکادمی برای برگزاری مراسم اسکار با مشکلاتی مواجه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها