حقوق وزارت کار استرالیا 2023 | افزایش حقوق نسبت به سال 2022

بسیاری از افرادی که به دنبال دریافت ویزای کار استرالیا هستند، دوست دارند وضعیت شغلی و میزان درآمد در این کشور بسیار زیبا را بدانند. مهاجرت یکی از مهمترین و بزرگترین مراحل در زندگی انسان است. در واقع مانند پروانه ای که از پیله خود خارج می‌شود، با مهاجرت همه چیز در زندگی انسان ها متحول می‌شود.

حقوق وزارت کار استرالیا 2023  | افزایش حقوق نسبت به سال 2022

به همین جهت، عقل سالم می‌گوید قدم به قدم این مسیر را با تحقیق و اطلاعات کافی برداریم. یک دسته از اطلاعات بسیار مهم برای کسانی که می‌خواهند از طریق یک فعالیت شغلی وارد استرالیا شوند، بررسی میزان حقوق و درآمد کار در این کشور است. در این مطلب قصد داریم با بررسی حقوق وزارت کار در استرالیا، راهنمایی بسیار دقیق و مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید.

حقوق وزارت کار استرالیا 2023

اگر به فکر دریافت ویزای کار استرالیا هستید، لازم است اطلاعات جامع و مناسبی را درباره مسئله حقوق‌ها و دستمزدها در این کشور بدانید. همه شاغلان و کارمندان در استرالیا از یک حداقل حقوقی برخوردار هستند. این مبلغ، حداقلی‌ترین و پایه ای ترین، پاداشی است که یک کارمند برای کار خود دریافت می‌کند. برای بسیاری از کارمندان میزان حقوق پایه بر اساس درآمد کل و میزان ارزش آن شغل سنجیده می‌شود. جریمه ها، کمک هزینه ها، پاداش ها و مزایای دیگر نیز روی آن حساب می‌شود. نرخ دستمزدها دارای تقسیم بندی های مختلفی است:

  • نرخ دستمزد کارمندان عادی
  • نرخ دستمزد کارآموزان
  • نرخ حقوق کارمندان دارای معلولیت

حداقل دستمزد ملی برای کارمندانی در نظر گرفته می‌شود که تحت پوشش قرارداد مالی هستند اما پاداش های فعالیتی دریافت نمی‌کنند. این حقوق توسط قانون کار منصفانه در سال 2009 تعیین شد و هر سال با افزایش همراه است. از اول جولای 2023 حداقل دستمزد ملی 21.38 دلار در ساعت یا 812.60 دلار در هفته است. کارمندانی که دارای قراردادهای جداگانه هستند و مزایای آن را دریافت می‌کنند، بیشتر از حقوق پایه درآمد دارند.

 

2

اقامت دائم استرالیا با ویزای کاری

 

افزایش حقوق نسبت به سال 2022

یکی از خوبی های ویزای کار استرالیا بهره مند شدن از مزایا و حقوق های وزارت کار این کشور است. هر سال، کمیسیون کار منصفانه، حداقل دستمزد ملی و نرخ حداقل حقوق در قراردادهای آزاد را بررسی می‌کند، سپس از 1 ژوئیه حقوق پایه کار را افزایش می‌دهد. در سال 2022 حداقل حقوق وزارت کار در استرالیا مبلغ 19.84 دلار در ساعت یا 753.80 دلار در هفته بوده است. که در سال جدید افزایش خوبی داشته است. این دستمزد سالانه افزایش پیدا می‌کند.

میزان تورم در استرالیا نسبت به بسیاری از کشورهای جهان بسیار پایین است. یعنی اگر فکر می‌کنید، این افزایش حقوق ناچیز است و نمی‌تواند مفید باشد، به این دلیل است که میزان تورم را به ایران مقایسه می‌کنید. در حالی که نرخ تورم در استرالیا در سال 2022 به زیر 5 درصد یعنی 3.5 درصد رسیده است. این رقم به معنی وجود ثبات بسیار عالی در بازار و قیمت ها است.

سرمایه گذاری در استرالیا و کسب اقامت استرالیا از حقیقت تا رویا

 

انواع ویزای کار استرالیا

ویزای کار استرالیا دارای انواع مختلفی است. دو دسته بندی کلی برای این مدل از ویزای مهاجرتی وجود دارد. دسته بندی اول، ویزای کار اقامت موقت است و دسته دوم ویزای کار اقامت دائم.

  • ویزای کار اقامت موقت

بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، ابتدا ویزای کار موقت دریافت می‌کنند. هدف نهایی از کسب این ویزا، دریافت اقامت استرالیا و تبدیل ویزای موقت به ویزای دائم است. این ویزا به افراد خاصی اختصاص داده می‌شود. متخصصین ماهر، فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر، افرادی که اسپانسر کاری در استرالیا دارند و افرادی که دارای سابقه شغلی خوب هستند و می‌خواهند در مناطق کم جمعیت استرالیا اقامت کنند. این افراد بیشترین اقبال را در دریافت ویزای کار موقت دارند.

  • ویزای کار اقامت دائم

برخی از افراد داری اسپانسر کاری دائم هستند. آنها می‌توانند برای دریافت ویزای دائم استرالیا اقدام کنند. البته دریافت این ویزا کار ساده ای نیست و نیاز به تایید پارامترهای مختلفی از جمله، سن، شرایط روحی، زبان انگلیسی، سوابق کاری معتبر و... دارد. افرادی که داری اسپانسر شخصی یا ایالتی هستند، افرادی که خواهان شغل در مناطق کم جمعیت هستند و همچنین سرمایه گذارانی که شغل مستقل دارند می‌توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند.

 

دریافت اقامت دائم استرالیا با استفاده از ویزای کار

یک سوال مهم که ذهن بسیاری از مهاجران به استرالیا را به خود مشغول کرده، این است که آیا می‌توان به وسیله ویزای کار استرالیا، اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟ جواب این سوال مثبت است. بله می‌توان اقامت دائم استرالیا را از طریق ویزای شغلی به دست آورد. اما رسیدن به این مقصد، مستلزم طی کردن مسیر پیچیده ای است. نوع ویزای کاری، نوع شغل، اسپانسرینگ، محل اقامت، شرایط شما و عواملی از این قبیل، تاثیر بسیار زیادی در فرایند دریافت اقامت دارند. افرادی هم که ویزای کاری موقت دارند، غالبا بعد از 4 سال و گذراندن دوره های مختلف می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند.

بهترین راه برای دریافت اقامت استرالیا استفاده از وکیل مهاجرت به استرالیا است. یک وکیل خبره و کار بلد، می‌تواند شما را در کمترین زمان به مقصد مورد نظر برساند. با این روش علاوه بر اینکه در زمان خود صرفه جویی می‌کنید انرژی و هزینه های مصرفی را نیز ذخیره خواهید کرد.

 برای مشاوره مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت استرالیا کلیک کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    قابل توجه .....کشانی که حق وحقوق کارمند وکارگررا تعیین میکنند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها