رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

وزارت آموزش و پرورش هر ساله به منظور تکمیل کادر اداری و آموزشی خود از طرق مختلف، به گزینش و استخدام نیروهای داوطلب می پردازد.

رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

متقاضیانی که قصد دارند در این حوزه مشغول به کار شوند، می توانند علاوه بر تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز در رشته های شغلی در نظر گرفته شده و پس از مطالعه منابع و جزوه استخدامی آموزش و پرورش و سپس عبور از مراحل آزمون کتبی و پاسخ به سوالات مصاحبه استخدامی ، به استخدام این وزارتخانه درآیند.

 

رشته های مورد پذیرش آزمون استخدامی آموزش و پرورش

یکی از مواردی که برای متقاضیان و داوطلبینی که قصد شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دارند بسیار مهم و اطلاع از آن ضروری است، رشته هایی است که این سازمان در آن به جذب نیرو می پردازد. این رشته ها همواره در اکثر سال ها یکسان بوده است و صرفا ظرفیت پذیرش آن ها در استان های مختلف دستخوش تغییراتی می شود. اما به صورت کلی رشته های مورد نیاز سازمان آموزش و پرورش در بیشتر سال ها به شرح زیر می باشد  که افراد می توانند علاوه بر مطالعه منابع مختص رشته مورد نظر خود نمونه سوالات استخدامی ، را نیز برای آمادگی بیشتر و اطلاع از نحوه طراحی سوالات مورد بررسی قرار دهند.

 برای دریافت نمونه سوالات استخدامی کلیک کنید

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

شرایط پذیرش در رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

متقاضیان  شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید دارای شرایط بخصوصی باشند که این شرایط را می توان به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی نمود. بدیهی است افرادی که دارای شرایط مورد نیاز نباشند، نمی توانند برای استخدام آموزش و پرورش اقدام نمایند و در صورت اقدام، تقاضای آن افراد مورد قبول واقع نخواهد شد.

شرایط عمومی

شرایط عمومی، شرایطی است که در برای متقاضیان کلیه عناوین شغلی برابر بوده و تمامی آن ها برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید دارای این شرایط باشند.

خحهحهحهخ

شرایط سنی

داوطلبین با هر مدرک تحصیلی باید دارای شرایط سنی خاصی باشند و خارج آن بازه سنی نمی توانند برای شرکت در آزمون مذکور اقدام نمایند.

جحجخحجحخج

  • این بازه سنی برای آقایان بدون در نظر گرفتن دوره خدمت اجباری است.
  • جانبازان و آزادگان و فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا و همچنین فرزندان آزادگان بیشتر از یک سال اسارت نیز از حداکثر شرایط سنی معاف هستند.
  • به ازای تاهل و داشتن هر یک فرزند، یک سال به حداکثر شرایط سنی داوطلب اضافه می شود.

شرایط اختصاصی

متفاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش علاوه بر شرایط عمومی و شرایط سنی باید در برخی از موارد دارای شرایط اختصاصی نیز باشند. این شرایط بسیار جزئی و گسترده بوده و ما به برخی از مهمترین آن ها در این مقاله اشاره خواهیم کرد، اما شما می توانید با مراجعه به دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از تمامی این شرایط مطلع شوید.

  • پس از انتخاب محل خدمت در دفترچه آزمون استخدامی، تا قبل از مشغول به کار شدن امکان تغییر محل خدمت نبوده و پس از آن نیز مشمول قوانین و ضوابط خاصی می باشد.
  • علاقه مندان به هنرآموزی باید دارای مدرک فوق دیپلم پیوسته باشند. در صورت داشتن مدرک فوق دیپلم ناپیوسته، مدرک دیپلم آن ها باید از هنرستان باشد.
  • متقاضیانی که در نهایت برای استخدام آموزش و پرورش قبول می شوند باید یک دوره یک ساله را طی نمایند و در ابتدای این دوره باید تعهد دهند که تا ۱۰ سال در محل پذیرفته شده خدمت خواهند کرد.
  • معلمان جدید الورود باید سوگند معلمی بدهند.
  • فارغ التحصیلان تربیت معلم سابق و دانشگاه فرهنگیان نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند.

مکگمکگ

مواد آزمون استخدامی آموزش و پروش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز مانند هر آزمون دیگری دارای منابعی می باشد که این منابع را می توان به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی کرد. بدیهی است که منابع عمومی برای تمامی شرکت کنندگان یکسان بوده و منابع اختصاصی با توجه به رشته فرد متقاضی تعیین خواهد شد.

مواد عمومی

دفترچه عمومی برای تمامی داوطبین یکسان بوده و بیشتر شامل دروسی عمومی و همگانی می شود که متقاضیان علاوه بر دروس تخصصی خود باید بر این دروس نیز به صورت کلی تسلط داشته باشند. منابع عمومی آزمون آموزش و پرورش به شرح زیر می باشد.

  • زبان و ادبیات فارسی
  • ریاضی و آمار مقدماتی
  • معارف اسلامی
  • زبان انگلیسی عمومی
  • ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻬﺎرت ﻫﺎی ﻫﻔتگاﻧﻪ ( ( ICDL
  • اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
  • هوش و توانمندی‌ های عمومی

اقلیت های مذهبی ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی می توانند سوالات معارف اسلامی را پاسخ ندهند و نمره این قسمت از آزمون با توجه به تراز کل سایر سوالات عمومی، برای آن ها محاسبه می شود.

مواد اختصاصی

هر یک از متقاضیان علاوه بر دفترچه سوالات عمومی، دفترچه ای با سوالات تخصصی رشته خود دریافت می کند که منابع آن با توجه به رشته مورد نظر متفاوت می باشد که جزئیات آن از طریق دفترچه راهنمای استخدام در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محسن
    0

    سلام.با لیسانس کامپیوتر هم میتونیم شرکت کنیم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها