مقام های لیبیایی خواستار تسریع در برگزاری انتخابات شدند

مقام های لیبیایی روز پنجشنبه در پی حمله تروریستی به یک ایست بازرسی نزدیک شهر «زلیتن»، خواستار اتحاد مردم برای مبارزه با تروریسم وبرگزار ی انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شدند.

مقام های لیبیایی خواستار تسریع در برگزاری انتخابات شدند

تارنمای لیبیایی « الوسط » نوشت، «ابراهیم الدباشی » نماینده پیشین لیبی در سازمان ملل گفت، تروریست ها همچنان مردم را هدف قرار می دهند و باعث مرگ بیشتر بیگناهان می شود ، به همین دلیل همه ی مردم باید برای مبارزه با تندروی و تروریسم متحد شوند.
الدباشی افزود، وقت آن فرارسیده است ، لیبیایی ها درک کنند که تساهل به خرج دادن در خصوص تندروی همانند مار در آستین پروراندن است و هیچ کس از شر مار تروریسم در امان نیست.
از سوی دیگر شورای عالی حکومت لیبی نیز در بیانیه ای در این خصوص از دولت وفاق ملی خواست امنیت را در این کشور برقرار کند و به مجلس نمایندگان توصیه کرد که هرچه زودتر به دوران انتقالی پایان دهند و مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کنند تا موسسات دولتی به ویژه نهادهای امنیتی و انتظامی یکپارچه شوند.
شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی نیز امروز به وزارت کشور لیبی دستور داد در خصوص حمله تروریستی در زلیتن تحقیق و عاملان این جنایت را هرچه زودتر دستگیر کند.
شورای ریاستی لیبی افزود، قاتلان جنایتکار که بویی از انسانیت و دین و اخلاق نبرده اند، در روزهای تعطیلی عید قربان دست به این جنایت زدند اما اینگونه اقدامات باعث می شود لیبی عزم خود را برای مبارزه با تروریسم جزم تر کند زیرا اکنون با دشمنی مواجه هستیم که ترویسم را حرفه خود و ثبات کشور را هدف قرار داده است و به همین دلیل همه باید از امکانات موجود برای مبارزه با تروریسم استفاده کنند.
تروریست های داعشی صبح روز پنجشنبه به یک ایستگاه بازرسی نزدیک شهر زلیتن واقع در 120 کیلومتری شرق طرابلس پایتخت لیبی حمله کردند.
رسانه های محلی ابتدا شمار کشته های این حمله را چهار نفر اعلام کرده و نوشتند داعشی ها سر از تن چهار نفر از نیروهای نظامی در این ایست بازرسی جدا کردند و چند نفر دیگر را نیز به ضرب گلوله از پای درآوردند.
بر اساس توافق چند ماه پیش گروه های لیبیایی ، قرار بود انتخابات ریاست جمهوری و مجلس نمایندگان لیبی 19 آذر آینده برگزار شود اما اکنون برخی گروه ها می گویند لیبی هنوز برای برگزاری این انتخابات آماده نیست و ممکن است برخی طرف ها حتی در صورت برگزار شدن آن، نتایج این انتخابات را نپیذیرند بنا بر این باید مقدمات این انتخابات فراهم و جوانب مختلف آن خوب بررسی شود.
اکنون دو دولت شامل دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد.
پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها