مروری بر فرجام پرونده «معذرت خواهی» یک امام‌جمعه؛ نادان دوستانی که صدیقی را از مردم دور کردند

کاظم صدیقی که در ابتدای سال خود را باخته بود با کمک طرفدارانش احیاء شد و بی‌توجه به تمام اتفاقات، در فرجام همان حرفهایی را زد که غالب مسئولین در برابر نقدهای مشابه می زنند.

مروری بر فرجام پرونده «معذرت خواهی» یک امام‌جمعه؛ نادان دوستانی که صدیقی را از مردم دور کردند

حسین صیقلانی- به گزارش خبر فوری، خطبه کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران و اظهاراتش در رابطه با ماجرای باغ ازگل حاشیه بسیار زیادی داشته است. اظهاراتی که تعبیر به ختم غائله ازگل شد.

آنچه در خطبه های صدیقی قابل اعتناء و توجه است تفاوتش با ویدئویی است که او چندی پیش و پس از شعله ور شدن ماجرای حوزه علمیه و باغ ازگل منتشر کرد. صدیقی هم در ویدئوی پخش شده و هم در خطبه نماز جمعه تهران از مردم «معذرت خواهی» کرد اما میان این دو معذرت خواهی زمین تا آسمان تفاوت بود.

برای درک بهتر این موضوع، بهتر است مروری بر بخش کلیدی خطبه صدیقی و ویدئوی پخش شده از او بعد از افشای ماجرای باغ ازگل داشته باشیم.

  • اظهارات کاظم صدیقی در ویدئوی معذرت خواهی: در تاسیس این موسسه، نوشتن اساسنامه و معرفی افراد غفلتی از ناحیه من واقع شد. من به افرادی اعتماد نابه جا کردم. این اعتماد براساس سوابق خدمتی آن ها صورت گرفت. من از محتوای اساسنامه موسسه مطلع نبودم و از اعضای موسسه هیچ اطلاعی نداشتم. .. . این غفلت من موجب آزردگی  خودم و وجدان مردم عزیزمان شده است. من از وقوع چنین غفلتی هم در محضر خدا استغفار می کنم. هم از زعامی امت و زعیم عالیقدر خودمان با تمام وجود عذرخواهی می کنم. امیدوارم که هم خدا ببخشید و هم شما مردم با سعه صدر خود این طلبه را دعا کنید  (اینجا ببینید).

صدیقی 2

  • اظهارات کاظم صدیقی در خطبه نماز جمعه تهران: فضای تند برخاسته از بیرون و دشمنان من را نمی‌زنند بلکه مردم را می‌زنند، ولی این هجمه در بصیرت شما تاثیری نگذاشت و به همین دلیل بدهکار شما بوده و از شما تشکر می‌کنم. این‌ها که برای آبروی یک طلبه ناچیز به میدان آمدند، خدایا آبروی دنیا و آخرت آن‌ها را محفوظ بگردان... . ما بعد از ماه رمضان دیگر در زمین دشمن بازی نمی‌کنیم، اتحاد و انسجام داریم، اسیر شایعات نمی‌شویم، دروغ نمی‌گوییم، غیبت نمی‌کنیم و اخلاق الهی موجب انسجام دل‌ها بدست می‌آوریم. دشمن نمی‌تواند ما را از هم جدا کرده و ما را به گناه وادار کند که این خیلی مهم است (اینجا ببینید).

صدیقی 1

کاظم صدیقی در هر دو اظهارنظر معذرت خواهی کرد اما لحن و بیان او در ویدئوی منتشر شده بعد از افشای ماجرای باغ ازگل ملتمسانه، نادمانه و خواهشمندانه است. او از «مردم» بابت «غفلتش» معذرت می خواهد و «با تمام وجود» از خداوند می خواهد او را ببخشد. او از مردم هم تقاضای عفو دارد و از آنها «سعه صدر» بیشتری می‌خواهد.

لحن صدیقی در خطبه نماز جمعه، برخلاف ویدئوی منتشر شده، متفاوت است. او فضاسازی علیه خود را توطئه دشمن می داند و مدعی است فضاسازی علیه او فضاسازی علیه «مردم» است. در حالیکه، صدیقی در ویدئوی معذرت خواهی خود، مردم را مقابل خود دانسته و در محضر آنان از ملت و خداوند معذرت می خواهد، در خطبه های نماز جمعه آنها را «شریک» خود می داند و مدعی است، بصیرت مردم و حمایت آنان از او باعث آبرومندی اش شده است. در انتها نیز به نحو نامحسوس و ظریف، اظهارات قبلی خود را پس گرفته و اتهامات علیه خود را «شایعات» می‌داند و می گوید: « دشمن نمی‌تواند ما را از هم جدا کرده و ما را به گناه وادار کند.»

بیشتر بخوانید: صدیقی و پناهیان؛ دو قصه متفاوت با دو نقطه مشترک غم انگیز!

ویدئوی معذرت خواهی کاظم صدیقی ابتدای فروردین 1403 منتشر شد و خطبه نماز جمعه در تاریخ 24 فروردین ماه 1403 ایراد گردید. در چند روزی که میان این دو اظهارنظر فاصله است، چه اتفاقی افتاده که پیر نادم و پشیمان ما به جای گریه و سر دادن ذکر «العفو»، با سینه ای ستبر به منبر رفته و خود را به نوعی پیروز فتنه معرفی می کند؟

شکی نیست که کاظم صدیقی بعد از ماجرای باغ ازگل، رسانه ای شدن آن و به خصوص سیل توییت ها و پست ها در فضای مجازی، خود را «باخت» و ترجیح داد برای جلب رضایت مردم معذرت خواهی کند. اما بعد از این اتفاق بود که یاران صدیقی از راه رسیدند و با دفاع های بی مورد و بی منطق خود، جریان را تغییر دادند. ابتدا علی فروغی، رئیس شبکه سه سیما بود که در یادداشتی عجیب مخالفان «عدالت خواه» صدیقی را «خوارج» نامید. بعد از او، پایداری ها بودند که یکی پس از دیگری از صدیقی حمایت کردند.

روزنامه همشهری نیز از مردم خواست «برخوردی مومنانه» با صدیقی داشته باشند. سپس دانشگاه امام صادق (ع) بود که از صدیقی بابت سخنرانی شبهای قدر دعوت کرد اما مخالفت دانشجویان و فعالان سیاسی باعث لغو شدن این مراسم گردید. در انتها نیز سردبیر روزنامه همشهری بود که بعد از مشخص شدن حضور صدیقی در نماز جمعه در صفحه مجازی خود نوشت: «الحمدلله».

بدین ترتیب، کاظم صدیقی که در ابتدای سال خود را باخته بود با کمک طرفدارانش احیاء شد و بی توجه به تمام اتفاقات، همان حرفهایی را زد که غالب مسئولین می زنند.

بیشتر اتفاقاتی که در سطح بالای سیاسی و اقتصادی کشور رخ می دهند به همین ترتیب، فراموش می شوند. فضای مجازی و فعالیت خودجوش مردم یک عمل اشتباه را افشاء کرده و از مسئول مربوطه «پاسخ» طلب می کند اما سیاسیون ذی نفوذ، ضمن محکوم کردن فضای مجازی، دور مسئول مربوطه را گرفته و با محاصره اش، او را از توبیخ و پاسخ گویی رهایی می دهند. بدین ترتیب، میان حکومت و مردم فاصله می افتد و ارتباط این دو با هم قطع می شود.

بیشتر بخوانید: حجت الاسلام کاظم صدیقی کیست؟

بی‌تردید آیت‌الله صدیقی دفاعی در برابر انتقادها داشت اما رفتار مدافعان او به گونه‌ای بود که به جای شنیده شدن دفاعیه‌ها، باز هم صورت مساله پاک شد. انگی به یک چهره روحانی خورد، بی آنکه در یک فرآیند بحث رسانه‌ای پاک شود. مشتی نمونه خروار از رفتارهای مناقشه‌ساز در کشور...

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 106
  • سید عزیز
    0

    عده ای نادان فکر میکنند اگر جواب مردم را بدهند مردم رو دهر میشوند واسه همین مجازات و مکافات صدیقی را عقب نشبنی فرض میکنند به همین دلیل دوستان و متحدینش بهترین راهکار را در مقابل ملت نه حذف وی بلکه نمایش چند باره او میدانند تا برای ملت عادی شود انگار نه انگار اتفاقی افتاده بلاخره ایشان اسرار زیادی میداند که با فروریختن ایشان ممکن است اسرار دیگری هویدا شود .

    نظرات شما -
    • ف ق
      0

      قانون قبلیه ...تو جرم او را بپوشان او نیز جرم تو را می پوشاند

    • حسن ستار
      0

      این کارهای ناحق را اگه ساده نگرفته بودیم وبرایمان عادی نشده بودوازکنارش به آسانی نگذشته بودیم مطمئناً وضعمان چنین نبود

  • ناشناس
    3

    خدایا شکرت ..... باز هم مردم مظلوم دشمن شدند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      98

      پیامبر عظیم الشان اسلام فرمودند:
      مَنْ سَتَرَ اَخاهُ الْمُسْلِمَ فِی الدُّنْیا فَلَمْ یفْضَحْهُ سَتَرَهُ اللّهُ یوْم الْقِیامَه.
      هر که بر عیب برادر مسلمانش در دنیا پرده پوشد و او را رسوا نسازد، خداوند در قیامت، عیب او را بپوشاند.

    • پروانه
      0

      به نظرت این عیبه ?!!
      این فریبه دغله ریااست حق الناسه
      چرا خودتونو به اون راه میزنید??!!!

    • ناشناس
      3

      ایشان خودشون کاری نکردند فقط اجازه دادن دیگران بجاشون کاری بکنن یعنی دیگران ازنظرحقوقی معاونت درجرم داشته اند برای همین هیچکس محاکمه نمی شود چون جرم درهوا مونده وبه هیچ کس نچسبیده

    • ناشناس
      0

      چه توجیبشونم روایت دارن اینجوری سنگ روسنگ بندنمیشه

  • ناشناس
    4

    چرا کسانی که پشیمان می شوند آنها را نمی بخشید ،یک بام ودوهوا شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      57

      دروغ نگو امام خمینی ده ها هزار مجاهد خلق که توبه کردن سال ۶۷ بخشید و این چند هزار جوان اعدامی ۶۷ توبه نکردن

    • حسن ستار
      1

      به ۳۴ ۱۰چیزی که درتاریخ ثبت شدقابل تحریف وتطهیر نیست

  • ناشناس
    1

    یعنی من. جانشین خدا بر روی زمین هستم و به خاطر شما من خطا کردم و خدایا باید اول مردم بعد من را ببخشد.

  • ناشناس
    0

    آخ باغ ازگل

  • حسن . بیسواد.
    0

    معذرت خواهی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟¿ آقا من یک سوال دارم یک راننده شخصی تک سرنشین تخلف بکنه مجازاتش بیشتر باید باشد یا یک راننده اتوبوس.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟?؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟?؟؟؟?؟؟

  • چای دبش باغ ازگل
    2

    معذرت خواهی وقت تلف کردن است باید در دادگاه علنی جلوی دوربین زنده سخت محاکمه شود یک قاضی بی طرف و مورد اعتماد مردم ب دوجرم محکوم است باغ ازگل و دریافتی یک میلیارد تومان در ماه از مشهد!!! اشک تمساح را ب وضوح دیدیم!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      قاضی بی طرف مورد اعتماد مردم ؟!!!!

    • پروانه
      0

      قاضی بی طرف سراغ داری ??!!!!!!!!!

  • ناشناس
    3

    چرا از اولش کاری میکنی حاجی که مجبور به پشیمانی و عذر خواهی بشی، به قول شاعر: چرا عاقل کند کاری، که باز آرد پشیمانی؟!🙄🤔😱

    نظرات شما -
    • ناشناس
      42

      ایشان خودش کاری نکرده

    • ناشناس
      2

      کاری نکرده حیوونکی فقط امضا کرده البته شما بگید امضاشو جعل کردن .
      اصلا ما تو نیاوران دفتر اسناد رسمی نداریم کو ؟کجا ؟ کی ؟
      فیلم حضور حاج آقا در دفتر اسناد هم فتوشاپه .

      یارو رفت در خونه همسایه گفت آقا سگتون مرغ ما رو خورد.
      یارو گفت
      اولا سگ ما مرغ نمیخوره
      دوماً ما سگمونو بستیم بیرون نمیره
      سوما ما اصلا سگ نداریم

    • ناشناس
      0

      مگر می شود در موقعیت او بود و چنین نشد؟و حال همان موقعیت ,چون مالک قدرت است,اورا نجات می بخشد!اگر او کمترین نگاه کج به مالک قدرت کرده بود,الرحمن!

    • حسن ستار
      0

      این‌مثال درمورداین جماعت صدق نمیکنندچون برایشان پشیمانی معنا نداردوالا هم عاقلندوهم انجام نمیدادند

  • ایران زمین
    1

    برای روحانیون اعتبار بین مردم شرط است ومتاسفانه اعتبار آقای صدیقی در بین مردم ازبین رفت و مطمئن باشید پایان عمر سختی در پیش دارد چون نفس لوامه هرروز اورا آزار میدهد . قابل توجه حضرات وعلما که اعتبارتان نزد مردم خدشه دار شده تا فرصتی هست جبران کنید واقعیت امروز کشور را بیان کنید حرفهایتان در خصوص بی کفایتی دولت بیان کنید
    اگر به آخرت اعتقاد دارید

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      0

      کدام دولت بگومترسک سر..

    • حسن ستار
      0

      یعنی بعد۴۵سال بیان بگویند.....

  • ناشناس
    2

    ای بابا خبر فوری دنبال چی هستی؟ یه ۴۲۰۰ متری بود تمام شد و رفت. پیرمان که عذرخواهی کرد، ما مردم هم که عادت داریم. بیخیال بابا، بیایید از اسراییل و امریکا بگیم.

  • ناشناس
    1

    فقط مردم بهترین داورند و این قضایا فراموش نخواهد شد

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      0

      اتفاقا ً ما مردمی باحافظه ی تاریخی ضعیف مخصوصاً درموردظلم و..هستیم

  • ناشناس
    0

    یادش بخیر آن روحانیکه میگفت نمیدانم
    چرا عده ای برای بی آبرو کردن من در حساب سوییسم پول واریز میکنند. اما هیچوقت نگفت که چرا بایستی در سوییس حساب داشته باشد.
    این خود پسندیها و مال اندوزیها و ریاست طلبیهای افراد در راس کار مردم را نه تنها از حکومت بلکه از اسلام مورد نظر آقایان دور کرده است به گونه ایکه اگر حکومتیان امروز بگویند ماست سفید است مردم میگویند دروغ میگویند سیاه است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      24

      جدی میفرمایید؟

    • ناشناس
      0

      بله جدی میفرماییم

    • حسن ستار
      0

      اگه ش..ووجدان داشته باشی میفهمی که جدی که نه اَبرجدیست

  • یعقوب
    0

    یارو میگفت که بچه ام طلاهای مادرش را برده فروخته . بهش میگم چرا این کار را کردی؟ بجه میگه من استغفار کردم از خانواده عذرخواهی میکنم.نمیدونم از کی یاد گرفته این رندبازی را.

  • ناشناس
    1

    صدیقی از نظر سیاسی ومعنوی دیگه مرده دیگه فایده نداره

  • ناشناس
    2

    سرکاریم.
    خدا میدونه چه چیزایی پشت پرده‌ست.
    حالا با این موضوع سر مردم رو گرم کردن.
    وگرنه چرا دوباره نماز جمعه میخونه!!!!!
    مثل حجاب خانم‌ها که برای رد گم کنی..‌‌‌‌

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      0

      بیش از۴۵ساله سرکاریم

  • Amir
    2

    ولی ما درکرایه خونه ونون شب و.....موندیم.آنها مارابه تقوای الهی دعوت میکنند.

  • یاسر
    43

    در اینچنین موارد خطیری که آبروی روحانیت اصیل و مردمی و حاکمیت مطرح است مقام معظم رهبری باید قاطغانه برخورد کند تا منبعد چنین رفتارهای مشکوکی تکرار نشود.

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      1

      یعنی کشش ندهید

  • زند
    21

    بسم الله الرحمن الرحیم

    با حمله نسنجیده ایران به اسراییل ،مسلمانان جهان ملزم شده‌اند که از تهران دفاع کنند.آثار شوم این حمله روز به روز بیشتر هویدا میشود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو چی میگی برا خودت موضوع باغ ازگله اسکل

    • حسن ستار
      0

      خوابی یادرتوهُم؟؟!!!

  • نگرد، نیست!
    2

    به به ! کیف میکنم از این عدالتی که بر سراسر کشورم حکمفرماست !!!!!!!!!!!

  • بی شک قیامتی هم هست!
    2

    عجبا !
    به نام خدا و در پوشش دین بر ملتی حکومت می‌کنند ولی از خدا و کلام حق او بی‌خبرند!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چوب خدا صدا ندارد

    • ناشناس
      7

      هیچ قیامتی در کار نیست خدا هم وجود نداره همین هایی که به اسم خدا و ترس از قیامت مردم زا فریفتن اگر حقیقت داشت به سزای اعمالشون میرسیدن و خدا به فریاد مردم مظلوم ایران می‌رسید از آبان ۱۴۰۱ به بیگ بنگ ایمان آوردم

    • ناشناس
      1

      اتفاقا من تو401بودم مطمئنم خدا جوابشونو میده گفتیم دربیاییم بیرون اینا دیگه دزدی نکنن عیبجرشدیم تو جوونی

    • حسن ستار
      1

      بعداین همه سال حال فهمیدی؟!!

  • ناشناس
    2

    اینگونه افراد خیلی پررو تشریف دارند و طلب کار هم میشوند

  • مرادی
    1

    سیستم حکومت تمام تلاش خودش را می کند تا صدیقی را از این منجلاب نجات دهد اما عمق فاجعه بیش از این حرفهاست طوری که خیلی ها همراه ایشان در حال غرق شدن هستند

  • ناشناس
    1

    اقای صدیقی هم تقصیر ندارد باید گفت.. تا ابله در جهان است مفتخور در امان است. والسلام

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آفرین بر شما

  • فواد ری
    1

    دروغ صریح و روز اول ماجرای ازگل گیت که فرمودند امضای او را جعل کرده اند ! غافل از این که مراکز ثبت اسناد بیش از یک دهه است که به جای امضا ، اثر انگشت الکترونیکی می گیرند و... هرگز از حافظه ملت ایران پاک نخواهد شد حتی اگر گنده تر از علی فروغی برای ماله کشی به کمک اش بیایند . البته از این که در این فقره ، ماله کش اعظم حسین شریعتمداری سکوت کرد و دفاعی نکرد !!! را باید به فال نیک گرفت و بر او احسنت و صد احسنت فرستاد .

  • جوان انقلابی
    24

    دشمن دوستان انقلاب را هدف گرفته. یک روز با تهمت و در ادامه با مقاله !!!!

  • ناشناس
    0

    شیخ تو مردم رابهشت خواهی برد یا جهنم کدام یکی با این کار انجام شده ظاهرا جهنم را مهیا کردی برای مردم وای وای. طبیبی که خود باشد زرد روی تو داروی سرخ رویی از او مجوی

  • ناصر
    0

    احتمالا به خاطر صداقت و توبه مومنانه اش ۵۰۰۰متر دیگه هم به عنوان پاداش می گیره ....تا چشم مردم کافر کوربشه

  • ناشناس
    1

    ضربه ای که امثال صدیقی ها با غفلتشان در لباس پیامبر اسلام (ص) در حکومت به ظاهر اسلامی به اسلام و خدا میزنند، تا به حال از اول خلقت وجود نداشته است.
    جالب است که همه دم از غیرت دینی میزنند ولی در مقام عمل از دین و عدالت و شفاف سازی خبری نیست.

  • ناشناس
    26

    شماها اگر در زمان امام علی بودید و اطرافیان فسادی می کردن به امام علی هم می تاختید

  • ناشناس
    0

    ظاهر افراد را هیچگاه نگاه نکنید مهم عمل فرد است.
    چرا هر چی تو ایران بالا میرن خلاف زیاد میشه. حتما به دور و ورشون نگاه میکنن و عمل می کنن.
    حالا باید دونست که چرا امام زمان ظهور نمی کنه.

  • ناشناس
    0

    از قدیم گفتن :«بار کج به منزل نمی رسد» همین ضرب المثل ها حاصل صدها سال تجربه ملل در جمله ای کوتاه و آینده نگر است

  • رضا
    1

    مگر قرار به محاکمه بود!
    گر حکم شود که مست گیرند
    در شهر هر آنچه هست گیرند

  • علی
    0

    این آقا مشتی بود نشانه ای از خروار

  • ناشناس
    17

    شما چرا اینقدر می خواهید ایشان را گناه کار محسوب کنید؟ با اینکه قضیه کاملا مشخص هست که وکلا از عمد یا غیرعمد متن قرارداد را به غلط نگارش کردن درحالی که اعلام عمومی هم شده در روزنامه های کثیرالانتشار بعد ثبت

  • ناشناس
    0

    جالبه که فکر میکنید این دوستان به مردم نزدیکن!

  • نسرین
    1

    زیبا نرین آخوندی که دیدم توعمرم ،وشریف ترین ،صدیقی بود؟

  • یکی بود یکی نبود
    0

    ز این پس "ازگل" را بخوانید "ازگل" به ضم الف و فتح گاف

  • ناشناس
    1

    پاساژ ازگل

  • ناشناس
    0

    خوب که چی؟!

    نکنه انتظار دارید که صدیقی و امثال او همون ادمهایی باشند که هیچی دستشون نبود و مثل من و شما زندگی بکنند ؟؟!!!

  • ناشناس
    0

    یکی اشتباه میکنه بخشیده میشه کسی هم باهاش کار نداره یکی هم اشتباه میکنه به اعدام محکوم میشه!!

  • دادگر
    0

    آشیخ دست مریزاد ، آمنا بالله .. اینجا ست که قسم حضرت عیاس با دم خروس یکجا پیداشون میشه ، و عجیب اینکه در این نماز جمعه چرا گریه نکرد ؟؟؟!!!!!
    بخوانید ؛ فساد سیستماتیک !!!

  • تلمبه
    0

    خواب نما شدید باغ ازگل کجا بود سفره ما خالی بود

  • ف ح
    21

    دشمنان به خاطر اینکه این حاج آقا مخالف بی حجاب هستش براش پاپوش دوخته اند

    نظرات شما -
    • ف ح
      0

      بیجا به اسم من نظر نده

    • چای دبش باغ ازگل
      1

      الکی تهمت نزنید

    • ف ح
      0

      چرا به جای من نظر نوشتی بیجا اینجا نیا اونجا نوشتی اینجا نوشتی همه جا فقط من ف ح هستم بقیه ادامو درمیارن

  • عمو جانی
    0

    و این باغ بهشتی ازگلی میوه های بهشتی فراوانی دارددددد

  • ناشناس
    0

    چای دبش وباغ ازگل وبابک زنجانی وطبری

  • ناشناس
    2

    مگه خبر ندارید ؟
    سرقت انواع مختلف داره
    سرقت مجرمانه
    سرقت غافلانه
    سرقت آمرانه
    سرقت مومنانه
    این آخری نه تنها مجازات ندارن بلکه مرتکب آن میبایست به شغل قبلی خود برگرده .
    امر قضاوت بچه بازیه مگه هرکسی سر در نمیاره فقط متصدیان آن میفهمند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      غلط کردن بااین تورم وخلق پول ولفت ولیس اینا تا چندماه دیگه حقوقم نمیتونن بدن

    • ناشناس
      0

      تازه اگر معلوم بشه سرقت مظلومانه بوده اونوقت چکار کنیم؟
      فک کنم بابتش غرامت هم بدیم خخخخخخخخ

  • ناشناس
    0

    عدم محاکمه ایشان این پیغام را داشت که دیگران هم به همین درد به شدت مبتلا هستند و نگران از بر ملا شدن آن .

  • علی
    1

    متاسفانه این رفتار بخش های از حاکمیت موجب سلب اعتماد شده و در بلند مدت نتیجه ی توبی نخواهد داشت . اینها فکر می کنند با حمایت بی مورد از رانت خواران و ... به دین خدمت می کنند خیر آبروی دین را می برند . بهتر است کلام امام را در نورد بی اعتمادی مردم به یاد آورند

  • دودودو..له
    0

    کی بود کی بود من نبودم من که یه راهزن نبودم کی بود کی بود ببب من نبودم

  • ناشناس
    7

    آن خبر در مورد ماساژ دیدم که منتشر کردید به زور تا بعداظهر نطرم را منتشر نکنید سایت گرداب گزارش می شود برای تمامی حرکات ضد دینی و ضد ایرانی و دروغ هایی که نشر دادید و می شوید مانند سایت انتخاب.....

  • فهیم
    0

    از چشم مردم افتاد ...ضرب المثل شده

  • ناشناس
    34

    خجالت بکشید و اینقدر دروغ سازی برای ایشان نکنید و پل صراطی هم هست که باید جواب بدهید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اینا پل صراط میدونن چیه

    • ناشناس
      2

      همش نزن خودش گفت هست مملکتو به گند کشیدین طلبگارم هستید پل صراط بزنه توکمرت

    • مهدی
      0

      اینا به پول فقط اعتقاد دارند نه چیز دیگر

    • ناشناس
      14

      بخورد به کمر خودت همه چیز را قاطی زدی نمی دونی چی به چی هست، خطاب به پاسخ دهنده

    • بهره ظلم
      0

      من نمیدونم چی به چیه یاتو که نمیبینی ریال بی ارزشترین پول ایران شده بیکاری وفقرشاخص شده نود درصدکشور

  • ناشناس
    0

    این چنین انسان های مردم روبه دین بی اعتمادمیکنن

  • وا پر رو
    1

    لعنت خدا بر کسانی که حق مردم را پایمال میکنن

  • محمد
    0

    ما با این انقلاب واعتماد به این لباس واین افراد در یک بخران بی هویتی اعتقادی ومذهبی قرار گرفتیم واگذارشون به خداوند چون از خدا مایه میگذارن وماهم ساده لوح قبول میکنیم خدا رو قسم میدم که حق ما رو از اینها هم دراین دنیا وهم در اخرت بگیر وروسیاه عالم بشن

  • ناشناس
    0

    دوست عزیز معذرت خواهی برامون نون واب میشه بزنی طرف رو بکشی بعد معذرت خواهی کنی پدر مردم زیر فقر گرانی درآمده بعد طرف بیاد معذرت خواهی

  • ناشناس
    0

    اصلا باغ ازگل وجود خارجی داره؟

  • ناشناس
    0

    اگر بنده از بانک دزدی کنم بعدش توبه و عذرخواهی کنم منو میبخشید یا اعدام میکنید؟

  • ناشناس
    0

    بارها خواستند عوضش کنند ولی پاکتر و صدیق تر از این برادر پیدا نکردند .......

  • ناشناس
    0

    تطهیراختلاسگر اشتباه است

  • سیدان
    23

    چقدتوخبر فوری لجن پراکنی میکنید
    بس دیگه...
    حالتون بهم نمیخوره...
    انقد لجن نشخار نکنید...
    هدفتون چیه؟به چی اعتقاددارید؟چه نیتی داریدازاین مدل مطرح کردن اخبار؟

    نظرات شما -
    • ماستمالی
      0

      تو برو ساندیس بنوش فکر می کنی تا کی می توانید با تهدید دهان ملت را ببندید

    • ف
      0

      هدف روشنگری هستش ناراحتی از روشنگری

  • ناشناس
    0

    پس از خود باختگی اولیه,این جناب اماری از امثال خودش در حاکمیت گرفته و یقین اورده است که چون او و حتی با بار کجی سنگینتر از بار وی در این زمره اکثریت دارند و بنابر این شیر شده و با سر بلندی به میدان امده است.اگر چنین نبود چرا بزرگانی که حرام شرعی و سیاسی روز را به مردم یاد اور می شوند در مورد این ضربه سنگین به اعتقاد و ایمان عمومی دمی بر نمیاورند؟ایا این فضاحت حرمت سیاسی ندارد یا حرمت شرعی؟روشن است که :گر حکم شود که مست گیرند ,از صدر نشینان هر که هست گیرند.این قدرت بازیافته شیخ نیروی ناشی از اکثریت کجکاران طلبکار ساکن حوزه قدرت می باشد.

  • ناشناس
    0

    اگه مردم نمیفهمیدن چی
    همه رو می‌خواد یه آب هم روش
    مثل بقیه

  • حسین یوسفی
    0

    مگه بچه دوساله بوده سرش کلاه رفته جمع کنید بابا دکون دسگاهتونو

  • حافطه بلند مدتدر
    0

    ماجرای مک فارلین ؟!؟تشت رسوایی بود که پشت بام افتاد ولی بقول خوشان جمش کردند ولی ازاذهان خیلیل نشد؟!؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها