در اولین واکنش پس از انتخابات

قالیباف: مردم با صندوق رای قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتر دارند/ اگر وضع اقتصادی رونق داشت و بداخلاقی‌های سیاسی نبود، نرخ مشارکت متفاوت می‌شد

رئیس مجلس گفت: ما به خوبی می‌دانیم اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت و بداخلاقی‌های سیاسی نبود، نرخ مشارکت در انتخابات متفاوت می‌شد. مردم با صندوق رای قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتر دارند

قالیباف: مردم با صندوق رای قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتر دارند/ اگر وضع اقتصادی رونق داشت و بداخلاقی‌های سیاسی نبود، نرخ مشارکت متفاوت می‌شد

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه گفت: از جایگاه خانه ملت، از نقش‌آفرینی یکایک هموطنان و همه دست‌اندرکاران انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنم. از مجریان و ناظران به خصوص نیروهای امنیتی و نظامی تشکر می‌کنم که با هوشمندی و درایت امنیت انتخابات را در سراسر کشور تامین کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتخابات شکوهمند مجلس در میانه تحریم داخلی و خارجی چنان با نقش‌آفرینی مردم برگزار شد که همه ما را به طور مضاعف متوجه مسئولیت‌های خود کرد. این مشارکت با وجود طراحی‌های گوناگون دشمنان حقیقتا برآمده از وطن‌دوستی و علاقه به امنیت کشور و آگاهی سیاسی بود. امیدوارم مردم با حضور پرشور در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه اعلام شده، مجاهدت خود را با شایستگی و شکوه تکمیل کنند.

قالیباف بیان کرد: آنهایی که از حق رای خود استفاده کردند، ماجورند؛ البته ما درباره هموطنانی که به هر دلیل در این انتخابات مشارکت نداشتند نیز مسئولیم. نمایندگان منتخب تنها وکیل افرادی که به آنها رای داده و یا در انتخابات شرکت کردند، نیستند. باید نمایندگان منتخب خود را وکیل و خادم تمام مردم بدانند و در راستای تامین خیر عمومی تصمیم‌گیری کنند و صرفا در جلب رضایت حلقه طرفداران خود محصور نماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم ثمره فعالیت ما مسئولان بتواند رضایت اقشار مختلف مردم را چنان جلب کند که به سیر صعودی مشارکت در انتخابات آینده منجر شود. برای این کار باید از هر چه به احیای امر ملی آسیب می‌زند، پرهیز کنیم و خیر عمومی را در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: ما به خوبی می‌دانیم اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت و بداخلاقی‌های سیاسی نبود، نرخ مشارکت در انتخابات متفاوت می‌شد. مردم با صندوق رای قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتر دارند پس باید صندوق رای کارایی و گره‌گشای روزافزون خود را در کارآمد سازی حکمرانی نشان دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نفس حضور و اصل مشارکت این تعداد مردم در انتخابات نشان از پایبندی به چارچوب‌های نظام و نگاه به صندوق و به مثابه کوتاه‌ترین و بهترین راه برای حل مشکلات است؛ با توجه به تقسیم کاری که برای تمرکز بر مسائل واقعی با قوه مجریه داریم، هرگونه اختلاف‌افکنی، حاشیه‌روی و دوقطبی سازی قابل قبول نیست چون علاوه بر مسئولیت وجدانی و شرعی، نارضایتی مردم را نیز به دنبال دارد.

قالیباف تصریح کرد: ما پایه‌های همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی را به نفع مردم در قالب برنامه هفتم توسعه محکم کردیم در دوره جدید نظارت موثری بر اجرای برنامه هفتم توسعه خواهیم داشت تا حقوق عامه احیاء شود و کارآمدی دستگاه حکمرانی افزایش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان اظهار کرد: از همکاران گرامی که در مجلس دوازدهم توفیق همراهی آنها را نداریم، برای همه زحمات‌شان در دوره یازدهم تشکر می‌کنم همچنین به برادران و خواهران ارجمندم که در دوره جدید به ترکیب مجلس شورای اسلامی می‌پیوندند، تبریک می‌گویم و ورود آنها را به کارزار همگرایی برای کارآمدی خوشامد می‌گویم.

وی گفت: نه در درون مجلس شورای اسلامی و نه در همکاری با سایر قوا ما دستور کار دیگری جز افزایش کارآمدی نداریم بعد تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی در خدمت این هدف خواهد ماند.

قالیباف در پایان بیان کرد: ما با رهبر فرزانه و بزرگوارمان عهد بسته‌ایم که فرصت ناشی از مشارکت مردم را در مسیر تحول قدر بدانیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • ناشناس
    0

    بابا خیلی رو داری

    نظرات شما -
    • شهروند ثروتمند شهروند فقیر
      0

      بیشتر از سنگ پای قزوین

    • محسن
      0

      مادر مهربان‌مان - ایران‌ - دارد می‌میرد/ چه می‌توانستیم بشویم و نشدیم/ یک گروه غارت می‌کند و دسته دیگر با جهل به نابودی سرعت می‌دهد

  • ناشناس
    0

    بیدار شو

    نظرات شما -
    • قر بدین برقصین شاد باشین
      0

      نه بابا ؟
      چندین ساله که میتونی برای رفاه اقتصاد و معیشت مردم کار کنین
      اما کاری نکردین
      دلار از 7 تومن رو رسوندین به 60000 تومن
      اون وقت میگین مردم حق دارن ناراحت بشن ؟
      مرسی که این حق اولیه رو به مردم دارین که اجازه دارن
      اجازه دارن ناراحت باشن
      مردم
      اجازه دارین ناراحت باشین
      جالبه
      نه در این دلار 60 هزار تومنی ناراحت نباشین بلکه قر بدین برقصین شاد باشین

  • ناشناس
    3

    مردم از گ انیها مسکن خودرو. بی ارزشی پول ملی بی مسپلیتی مسولان گلایه ی شدید دارند چرا مثلا اف ا تی اف نیاییم بیرون مشکلات حل شوند

  • مجتبا
    49

    سردار درسته مشارکت پایین بود من بیست ساله که رای نمیدم ولی وقتی تسلیحات و ادوات نظامی ساخت ایران در تنگه باب المندب ابرقدرتهای دنیا را بیچاره کرده را از ایران اینترنشنال و العربیه می بینم و میشنوم به ریش آمریکاییها میخندم. وقتی اسراییل از ۷ اکتبر سال پیش تا حالا دنبال یحیی سینوار برای قتل اوست و نمیتواند و نتانیاهو خر در گل مانده شده و زن و بچه هاشان هنوز دست یحیی سینوار اند پای اینترنشنال و العربیه خنده ام میگیرد.و اینها در حالی است که به خودم هم میخندم که در تاکسی تلفنی کار میکردم چون مجرد بودم دیگه تاکسیرانی کارتم را تمدید نکرد و رفتم قسمت بسته بندی کارخانه کاشی یکسال کارکردم چون حقوق را شش ماه پرداخت نکرد دیگه نرفتم و خانه نشین شدم ولی پدرم مبتلا به آلزایمر شده و در بستر هر روز تر و خشکش میکنم ۴۴ سال دارم و پانزده سال دچار التهاب نخاعی ام نیمه فلجم و بیست سال است که عید نوروز لباس نو نمیخرم و همه این سنتها و رسمها را کنار کذاشته ام تنها تفریح من شبها ساعت ۱۱ شب به بعد
    وقتی پدرم خواب است گشتی در شهر میزنم و با گریه آرزوهای نرسیده را میشویم.
    راستی پدر من ۳۰ سال پلیس بود.
    کاش کارمند بانک بود.


    وقتی بچه بودم و پدربزرگم فوت کرده بود دایی ام مسخره مان میکردکه برایش مراسم ختم گرفته بودیم چون پدر بزرگ من خودش بود و لباسهاش . پدربزرگم کارگر موزاییک سازی بود. حالا دایی ام کارمند بانک است سفر مکه رفته حاجی است و به ریش پدر من میخندد که ۳۰ سال امنیت کرد و آنها ثروتمند شدند.

    روضه ما این است ، فقط خودمان برای خودمان گریه میکنیم.

  • ناشناس
    85

    مردم از صندوقهای رای قهر نکردند از عملکرد شما ناراضی هستند مردم همان مردمی هستند بدستور رهبری به صحنه می آیند

    نظرات شما -
    • ماستمالی
      1

      خانه از پای بست ویران است

    • ناشناس
      1

      استیون رادلت اقتصاد دان آمریکائی میگه : مائو رهبر چین ، در سال هزار و نهصد و شصت و هفت به تنهایی و با یک اقدام ساده فقر و قحطی را از مردم چین دور کرد . او مرد !
      حالا همین اقدام ساده باید در ایران اتفاق بیوفته .

    • ناشناس
      0

      ۱۹۶۷ نبود. ۱۹۷۶ بود

  • بهلول
    0

    قهرقهرتاروزقيامت

  • آمر
    1

    بعضی موقع سکوت کنید همتون از دم بد نیست.نه برنامه بریزید نه قانون وضع کنید نه نظر بدید کلا بزارید مملکت یه نفس بکشه.

  • ناشناس
    1

    چشم بسته غیب گفتی .اگه مجلس وحکومت بفکر مردم بود و کاندیدا ها هم از جنس مردم خب یقینا مردمم شرکت می کردند

  • ناشناس
    0

    شما اینطوری فرض کنید!

  • ناشناس
    0

    مردم از ناعدالتی ناراحت وعصبی هستند وزندگی مسئولانی که‌ خود دررفاه هستند ومردم به لحاظ معیشتی به سختی روز راشب می کنند....

  • رابی
    1

    از اسحاق جون چه خبر؟
    الان دنبال اقامت کدام کشور است؟

  • ناشناس
    1

    سالهاست که حرفهای مفت و تکراری بی ارزش بخورد مردم میدهند . مگر این گرفتاریهایی که برای مردم و کشور درست شده به غیر از شماها در راس کار بوده اند ؟
    توخود مشکل مردمی خود از میان بردار

  • فرجام
    3

    برای کارامدی بیشتر الیاس واسحاق را به معاونت خود بر گزین و نگذار به کانادا بروند .

  • ناشناس
    0

    کارآمدی بیشتر نه ... انتظار کارآمدی حداقلی ... چون مجلس هیچ گونه کارآمدی نداشته است

  • ناشناس
    0

    یاد کارتون پینوکیو افتادم

  • ناشناس
    0

    احسنت بر جناب آقای دکتر سید سردار سرهنگ پاسدار خلبان قالیباف سیسمونی گیت و پروفسور

  • مهدی
    1

    مطمئن هستم ماشین قیمتش 10برابر و تورم 5برابر خواهد شد با این مجلس

  • رامین
    1

    مجلس یازدهم حتی یک تبصره به نفع مستضعفان تصویب نکرد...این را همکار و هم صنف و هم فکر خودتون اعلام کرده و در مجلس دوازدهم هم با توجه به افرادی که انتخاب شده اند و از افکار و عقایدشان باخبریم پیش بینی این است که از اجاق مجلس شورای اسلامی آبی برای ملت گرم نشده و نخواهد شد.زنده و مستدام باد ایران و ایرانی

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    مجلس الان کلا هزینه و محل تنش و قدرت نمائی و تسویه حساب های سیاسی است و در واقع هیچ کاره و مطیع دولت است و هیج نفعی برای مردم بیچاره و درمانده جز گرفتاری ندارد ..

  • ناشناس
    0

    چقدر پررو تشریف داری جناب قالیباف؟ خودت یکی از مقصرترین هایی، حالا از طرف مردم حرف میزنی؟

  • آرش
    0

    بله از دلاری که فردا انتخابات شد 60 هزار تومان کاملا مشخصه که ه اتفاقاتی خواهد افتاد

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      دولت و مسئولین در حال انتقام گیری از ملت هستند نمونه اش ریزش بورس و دلار ۶۰ تومانی !!!
      مردم شرایط بسیار سختی در پیش دارند !!!

  • ناشناس
    0

    یعنی تا حالا کارامد بودید که بیشترش کنید

  • ناشناس
    0

    رو نیست سنگ پا قزوین

  • نااشناس
    1

    راستی کار اسحاق جانت درست شد بیخیال ملت

  • ناشناس
    0

    قهر نیستیم اگر نگید اقتدار است ما قبولتون نداریم تاراجگرها

  • رهنما
    0

    خواب بعضی ها چقدر سنگینه یا شاید هم خودشون رو به خواب زدن وگرنه موضوع این قدرها هم پیچیده نیست که نشه فهمید...

  • الف
    0

    هنوز پیام مردم را دریافت نکردید و یا خودتان را به خواب زدید لعنتی ها ...؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها