دام بی‌بی برای بایدن

براساس گزارش‌های محلی، آمریکایی‌ها در اقدامات شب گذشته خود ۱۶نقطه و براساس گزارش خودشان، ۸۵ نقطه را مورد تهاجم قرار داده‌اند.

دام بی‌بی برای بایدن

سران رژیم صهیونیستی می‌کوشند حمایت‌های آمریکا را از سطح تسلیحات، پشتیبانی و مدیریتی فراتر برده و آن‌ها را به صورت عملیاتی نیز با خود همراه کنند، اما آمریکایی‌ها با توجه به شرایطی که در اوکراین و در درون کشور با آن روبه‌رو هستند، بعید است فریب رژیم صهیونیستی را بخورند و به‌صورت عملی حمایت عملیاتی همه جانبه‌ای از رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات این رژیم در غزه داشته باشند.

سیدرضا صدرالحسینی؛ کارشناس روابط بین‌الملل در یادداشتی نوشت:

براساس گزارش‌های محلی، آمریکایی‌ها در اقدامات شب گذشته خود ۱۶نقطه و براساس گزارش خودشان، ۸۵ نقطه را مورد تهاجم قرار داده‌اند. بر اثر این حملات تعدادی از نیرو‌های مقاومت به شهادت رسیده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند، اما این پایان ماجرا نخواهد بود. به عبارت دیگر تحلیل آمریکایی‌ها نسبت به این موضوع نباید طوری باشد که تصور کنند جریان‌های مقاومت نسبت به اراده و اهداف خود برای رسیدن به استقلال و اخراج آمریکایی‌ها از منطقه کوتاه خواهند آمد.

درباره آنچه سبب شده آمریکایی‌ها چنین رویکردی در پیش بگیرند نیز باید یادآور شد با توجه به شکست‌های مستمر آن‌ها در مقابل کشور‌های مستقل منطقه که علاقه‌مند نیستند، آمریکایی‌ها سرنوشت آن‌ها را تعیین کرده و در اختیار داشته باشند. از مدتی پیش و به‌ویژه پس از جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه اقدامات گروه‌ها و جریانات مقاومت در منطقه علیه مراکز و پایگاه‌های نظامی آمریکا گسترش قابل توجهی پیدا کرد.

افزون بر این باید توجه داشت فشار‌های مضاعفی نیز که از داخل به دولت ضعیف بایدن آورده می‌شود در این رویکرد تاثیرگذار بوده، زیرا اعضای کنگره، دائم نسبت به عدم اقدامات قاطع دولت بایدن و ضرباتی که در ماه‌های اخیر خورده به او فشار وارد می‌کنند، بنابراین به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها برای پیشگیری از افزایش فشار‌های سیاسی داخلی در آستانه انتخابات به‌دنبال اقداماتی هستند که ثابت کند آمریکا در منطقه می‌ماند و با فشار‌های گروه‌های مقاومت و درخواست دولت‌ها همچون عراق از منطقه خارج نخواهد شد.

به این ترتیب می‌توان گفت آمریکایی‌ها گرفتار فشاری دوجانبه در حوزه مسائل منطقه از جانب جریان‌های مقاومت و جریان‌های سیاسی و غیر همسو در داخل آمریکا هستند. به همین دلیل در تلاشند موضوع را به‌گونه‌ای به اتمام برسانند که نیرو‌های آن‌ها در منطقه کمترین آسیب را ببیند و بتوانند از این موقعیت دشوار که در آستانه انتخابات داخلی آن‌ها ایجاد شده، رها شوند. درباره تاثیر این رویکرد آمریکا بر شرایط غزه و جنایات رژیم صهیونیستی نیز باید گفت از حدود دو ماه پس از عملیات طوفان‌الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اسرائیلی‌ها می‌کوشند آمریکا را مستقیم وارد این اتفاقات کنند.

به عبارت دیگر آن‌ها سعی دارند حمایت‌های آمریکا را از سطح تسلیحات، پشتیبانی ومدیریتی فراتر برده وآمریکایی‌ها را به‌صورت عملیاتی نیز با خود همراه کنند، اما آمریکایی‌ها باتوجه به شرایطی که در اوکراین و در درون کشور با آن روبه‌رو هستند، بعید است فریب رژیم صهیونیستی را بخورند و به صورت عملی حمایت عملیاتی همه جانبه‌ای از رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات این رژیم در غزه داشته باشند. با این حال رژیم صهیونیستی می‌کوشد از همه این اتفاقات و جریانات فرصتی برای خود ایجاد کند تا دست‌کم بتواند جهت‌گیری رسانه‌های جهانی را از موضوع جنایات رژیم درغزه به موضوعات دیگر منطقه تغییر دهد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها