ماجرای پیام محرمانه پوتین به بایدن چه بود؟

پوتین با احساس برتری در جنگ اوکراین، سیگنالی به آمریکا درباره مذاکرات اوکراین ارسال کرد.

ماجرای پیام محرمانه پوتین به بایدن چه بود؟

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در حال سنجش این موضوع است که آیا ایالات متحده آماده مذاکره برای پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین است یا خیر.

به گفته دو نفر از نزدیکان به کرملین، او از طریق کانال‌های غیرمستقیم به ایالات متحده سیگنال‌های فرستاده تا نشان دهد که برای گفتگو از جمله در مورد ترتیبات امنیتی آینده اوکراین آماده است.

با این حال، مقامات ایالات متحده می‌گویند که هیچ نشانه‌ای نمی‌بینند که رئیس‌جمهور روسیه در جستجوی راهی برای پایان دادن به جنگی است که در آستانه شروع سومین سال آن قرار دارد.

اما  ارسال چنین سیگنال‌های می‌تواند به ایجاد تفرقه در میان متحدان اوکراین، منزوی کردن کی‌یف و تضعیف تلاش‌های ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، برای جلب حمایت از فرمول صلح خود -که خواستار خروج کامل روسیه از سرزمین‌های اوکراینی- است، کمک کند.

افراد نزدیک به کرملین به بلومبرگ گفته‌اند که این سیگنال‌ها ماه گذشته از طریق واسطه‌ای به مقامات ارشد ایالات متحده منتقل شد. آن‌ها گفتند که پوتین ممکن است مایل باشد که اصرار بر وضعیت بی‌طرف اوکراین را کنار بگذارد و حتی در نهایت مخالفت با عضویت نهایی این کشور در ناتو را کنار بگذارد -مسئله‌ای که یکی از دلایل اصلی روسیه برای حمله به این کشور عنوان شد.

اما این به قیمت مسئله‌ای تمام می‌شود که کی‌یف به طور کامل آن را رد کرده است -یعنی پذیرش کنترل کرملین بر سرزمین‌هایی که طی جنگ به اشغال خود درآورده است که در حال حاضر شامل حدود 18 درصد از خاک اوکراین می‌شود.

منبع: اکو ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مجید
    8

    روسیه در همان هفته اول جنگ به تمام اهدافش رسید .تلاش اوکراین وغرب با صرف میلیاردها دلار و دادن ده ها هزار کشته وصد هزار معلول.به جایی نرسید .این جنگ از اول هم بیهوده شروع شد و بیهوده ادامه پیدا کرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      روسیه نه تنها به هیچکدام از اهدافش نرسید با فرض اینکه چند استان اشغالی هم در اختیار روسیه باقی بماند اما اوکراین به اهدافی که حتی کسی تصورش را هم نمیکرد دست پیدا کرد.
      اول اینکه به همه ثابت کرد روسیه آن قدرت نظامی که همه تصورش را میکردند دیگر نیست و یک نیروی نظامیء بدون هواپیما و موشک های دوربرد میتواند در برابر روسیه ایستادگی کند ، لذا روسیه با تمام وجود به این درک رسیده که این اوکراین دیگر اوکراین سابق نیست که در عرض چند روز تسلیم شود و کیف به تصرف روسیه در آید و مردم اوکراین به شدت از روس ها متنفرند .
      دوم اینکه اوکراین با اتمام جنگ ، چه استان های تحت اشغال را پس بگیرد چه نگیرد ، به عضویت ناتو و اتحادیه اروپا در می آید و مثل مدل آلمان غربی آنقدر رشد اقتصادی خواهد داشت که استان های اشغالی توسط روسیه مانند آلمان شرقی ، التماس کنند که دوباره بروند زیر نظر اوکراین .
      سوم اینکه روسیه الان که اوکراین عضو ناتو نیست دارد در جا میزند ، با اتمام جنگ اوکراین عضو ناتو خواهد شد و با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو که نزدیک دوهزار کیلومتر با روسیه مرز دارند ، روسیه بیشتر از قبل در برابر ناتو تضعیف خواهد شد ، روسیه آمد از عضویت اوکراین به ناتو جلوگیری کند اما موجب شد که دو کشور دیگر هم به عضویت ناتو درآیند ،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها