پوتین مقدس‌ترین نماد کلیسای ارتدوکس روسیه را جابجا کرد

تصمیم رئیس جمهور ولادیمیر پوتین برای انتقال یکی از مقدس ترین نمادهای روسیه از یک موزه به کلیسای جامع مسکو، اتکای فزاینده او به کلیسا را با طولانی شدن جنگ اوکراین برجسته می کند.

پوتین مقدس‌ترین نماد کلیسای ارتدوکس روسیه را جابجا کرد

پوتین ماه گذشته با تأکید بر اهمیت این نماد برای مؤمنان، دستور داد «تثلیث» آندری روبلف به مدت یک سال از گالری ترتیاکوف مسکو به کلیسای ارتدکس روسیه منتقل شود. این اثر هنری قرن پانزدهم در کلیسای جامع مسیح منجی قرار خواهد گرفت، کلیسای وسیعی که در زمان جوزف استالین منفجر شد اما پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۹۰ بازسازی شد.

کارشناسان معتقدند: انتقال مشهورترین نماد روسیه، که یک «بلوط مامره» را در جایی که سه فرشته در کتاب پیدایش ابراهیم را ملاقات کردند، به تصویر کشیده، نشان می‌دهد که تا چه حد سیاست و مذهب در طول جنگ در هم تنیده شده‌اند.

رجینا السنر، متکلم و محقق کلیسای ارتدکس روسیه در مرکز مطالعات اروپای شرقی و بین‌المللی مستقر در برلین، می‌گوید: «پوتین علاقه دارد که کلیسا را در این جنگ در کنار خود نگه دارد تا نشان دهد که به کلیسا احترام می‌گذارد».

کریل اسقف بزرگ کلیسای ارتدوکس و متحد نزدیک پوتین، از حامیان او در جنگ اوکراین، این نبرد را یک جنگ «متافیزیکی» برای بقای روسیه در برابر شیطان و غرب منحط به دنبال نابودی روسیه می‌داند. بیش از یک قرن از زمانی که بلشویک های ملحد در انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ به قدرت رسیدند، او گفته بود که مومنان فقط می توانستند در خواب ببینند که این نماد بازگردانده می شود.

با این حال انتقال این نماد مخالفانی دارد. مورخان هنر روسی مخالف برداشتن این نماد هستند و می‌گویند هیچ راهی برای حمل و نقل ایمن این اثر که از چوب قرن‌ها قدیمی است و نیاز به کنترل شدید دما و رطوبت دارد، در فواصل طولانی وجود ندارد. اما مشخص است که پوتین نمی‌تواند در برابر خواسته کلیسا مقاومت کند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • 🐜
    0

    پوتین جنایتکار جنگی شناخته شده از پوتین فاصله بگیرید

  • رابی
    0

    این همون پوتین کمونیستی نیست که قبلا مامور کا گ ب در اتحاد جماهیر شوروی بود یا من اشتباه می کنم؟

    نظرات شما -
    • 0

      ملاک حال افراد است!!!!!!

  • ناشناس
    0

    شیخ شحنه دو عامل حکومت .یکی وظیفه خر کردن ویکی زور بازو .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها