بسیج عمومی در روسیه و پوتینی که بار دیگر شکست خورد/ چرا ولادیمیر نتوانست تاکتیک استالین و تزارها را تکرار کند؟

روسیه در ملی کردن جنگ اخیر شکست خورد و به همین دلیل، در صورت پیش روی بیشتر اوکراین با یک مشکل جدی مواجه خواهد شد چرا که مردم از این جنگ راضی نیستند و از پوتین حمایت نمی کنند.

بسیج عمومی در روسیه و پوتینی که بار دیگر شکست خورد/ چرا ولادیمیر نتوانست تاکتیک استالین و تزارها را تکرار کند؟

به گزارش خبر فوری، بر اساس اعلام فدراسیون روسیه چند صد هزار نیروی رزرو ارتش روسیه باید خود را به مراکز نظامی معرفی کنند. ارتش روسیه یک ارتش رزرو دارد که بیشتر از بین افرادی تشکیل می شود که در یک بازه زمانی و شرایط مشخص به خدمت سربازی اعزام شده باشند.

نکته جالب و عجیب این است که همزمان با فراخواندن نیروهای رزرو، بیش از 200 هزار تن از این نیروها از مرزهای روسیه گریخته اند. این اتفاق که توسط رسانه های روسی اعلام شده باعث وحشت و نگرانی بسیاری از روس ها شده است. دولت روسیه که در یک جنگ بزرگ و حیاتی به سر می برد احتیاج مبرمی به نیروهای مردمی دارد اما حالا متوجه این نکته شده که نیروهای مردمی هم حمایت چندانی از آنها نمی کنند.

مروری بر جنگ میهنی در روسیه/ پوتین و مسیری که گذشتگان طی کرده اند

جنگ اوکراین که قرار بود دو هفته ای به پایان برسد حالا بیش از یک سال است که ادامه دارد. روسیه در مقطعی حساس از جنگ قرار دارد و احتمالا تا چند ماه آینده وضعیت قطعی جنگ مشخص شود. به نظر می رسد در صورت پیش روی بیشتر ارتش اوکراین، روسیه باید دست به دامان نیروهای مردمی و من جمله همه نیروهای رزرو شود و با ملی و میهنی اعلام کردن جنگ بتواند شرایط را برای خود تغییر دهد.

این اتفاق امری است که در تاریخ روسیه و شوروی به کرات اتفاق افتاده است. دو جنگ بزرگ روسیه با ارتش ناپلئون در زمان تزار الکساندر یکم و نیز جنگ شوروی با ارتش نازی ها در زمان حکومت ژوزف استالین نمونه خوبی از جنگ میهنی هستند. الکساندر و استالین که هیچ شانسی در برابر ناپلئون و هیتلر نداشتند، با اعلام بسیج عمومی مردم را به میدان کشانده و نتیجه جنگ را به نفع خود تغییر دادند.

استالین که مخالف ملی گرایی و مذهب بود و در ابتدای دوران حکومتش درهای مساجد و کلیساها را بسته بود، با عبور نیروهای ارتش نازی از مرزهای شوروی، درهای مساجد و کلیساها را باز کرد، روشنفکران را آزاد گذاشت و روحیه ملی گرایی روس ها را بالا برد تا بتواند بار دیگر از طریق حس میهن پرستی روس ها دشمن را شکست دهد.

حالا پوتین در اشلی کوچکتر وارد یک جنگ میهنی شده و به حس میهن پرستی روس ها احتیاج دارد. او می داند در چند ماه آینده یا باید از سلاح اتمی استفاده کند و غربی ها را عملا وارد جنگ کند یا وارد یک جنگ سخت و طولانی با نیروهای اوکراینی شود. در هر دو صورت، او به نیروهای مردمی احتیاج دارد.

پوتین و جنگی که مردم از آن حمایت نمی کنند

فرار نیروهای رزرو از روسیه نشان می دهد پوتین شرایط خوبی در جنگ ملی ندارد. به نظر می رسد قدرت او در زمینه تبلیغاتی نیز زیاد نبوده است. او از طریق اندیشه های ایوان ایلین سعی داشت ملی گرایی ارتدوکس محور روسی را احیاء کند اما در این امر ناموفق بود.

وجود یک دوره 80 ساله از حکومت شوروی بین روسیه جدید و قدیم نشان می دهد که اخلاق، باورها و سنت روس ها با باورهای کمونیستی شوروی درآمیخته و از آنجا که سران کمونیست شوروی با ملی گرایی مخالف بودند، احیاء ارزش های ملی گرایانه در روسیه راحت نیست، به خصوص آنکه خود ولادیمیر پوتین به شوروی علاقه دارد و دوست دارد در روسیه تاریخی خود، رهبران شوروی را نیز بگنجاند.

عدم حمایت روس ها از جنگ ملی – میهنی پوتین یک علت دیگر هم دارد. بیشتر جنگ های ملی روسیه از نوع جنگ های دفاعی هستند. هم در جنگ فرانسه با روسیه و هم در دوران جنگ جهانی دوم، روسیه مورد حمله قرار گرفت. البته جنگ هایی هم بوده اند که فاز هجومی داشته و در عین حال، رنگ و بوی ملی گرفته اند. یک نمونه از این جنگ ها، نبرد پلتاوا است که بین نیروهای پطر کبیر و شارل دوازدهم، امپراتور روسیه به وقوع پیوست. روس ها از امپراتور خود در این جنگ حمایت کردند چرا که او توانسته بود به آنها بقبولاند که منطقه بالتیک از آن روسیه است و پطر به دنبال این است که قسمتی از کشور خود را باز پس گیرد.

ولادیمر پوتین از هر دو این بهانه ها محروم است. او از طرفی، مورد هجوم قرار نگرفته بلکه آغاز کننده جنگ بوده است، از طرف دیگر، هرگز نتوانست این باور را در بین مردم روسیه بگنجاند که اوکراین بخشی از خاک آنان است و روسیه قصد دارد زمین خود را باز پس گیرد. از این رو، روسیه در ملی کردن جنگ اخیر شکست خورد و به همین دلیل، در صورت پیش روی بیشتر اوکراین با یک مشکل جدی مواجه خواهد شد چرا که مردم از این جنگ راضی نیستند و از پوتین حمایت نمی کنند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 94
  • سید حسن
    9

    خدا پوتین متجاوز را ان شا الله سرنگون کند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      جنگ چله زمستون تازه شروع میشه. چقدر شما عجله دارید که جنگ تموم بشه

    • میمون
      4

      پوتین از قیافش معلومه یه نابوده که سرشم گیج و منگه تازه پارکنیسون هم داره بنابراین به خاطر قتل و کشت و کشتار مردم بی گناه خدا کاملا نابودش کرده و فقط برای مضحکه دست مردم مثل یه مترسک مونده تازه رفته پوستشم بوتاکس کرده مثل میمون شده

    • ناشناس
      1

      سرنگون شدن یا نشدن هیچ اهمیتی نداره چون بزودی وتا چندهفته دیگه ولادیمیرپوتین دستورشلیک چند کلاهک هسته ای رو علیه اوکراین صادرمیکنه !

  • مهدی یوسفی
    45

    بزرگان کشور پیشبینی شکست اوکراین را کردن،شما چی میگید.رئیس جمهور اوکراین ماهاست که از کشورش فرار کرده.غربی ها هم پشت اوکراین رو خالی کردن.

    نظرات شما -
    • Sam
      7

      از موتوری جنس نگیر بزرگان کشور اگه آدم بودن یه فکری بحال مملکت خودمون می کردن

    • کلاغ پر
      2

      بزززز گان کشور خیلی حرف میزنند دو تا از موردی که بدرد کشور بخوره رو نام ببر ....ضمنا جای سردار ولشگر فاطمیون وحسنک نصرالله .......خالیه حیف که اونجا سرد بود وامام زاده ها نرفتن که حداقل بهانه ای برای خرج دلار نفتی باشه ..........

  • ناشناس
    5

    بیچاره مسئولان ایران پهباد فروش

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      نفروختن مجانی دادن چون وزیر امور خارجه فروش رو تکذیب کرد

    • ناشناس
      33

      اینقدر پاچه خواری غرب رو نکنید.
      ایران به هر کشوری می‌تواند سلاح بفروشد، همانطور که کشورهای غربی ده ها سال است به هر کشوری دوست دارن سلاح می‌فروشند.

    • Arsh
      0

      کمونیستها خودشون گشنه ان. ایرانیها بیشترین زیان رو از پوتین دیدن. پوتین هست که نمیذاره ما با غرب رابطه داشته باشیم. مبادا گاز بفروشیم به غرب

  • ناشناس
    1

    سلام

  • ناشناس
    1

    بسیج عمومی در روسیه و پوتینی که بار دیگر شکست خورد/ چرا ولادیمیر نتوانست تاکتیک استالین و تزارها را تکرار کند؟
    مهمترین دلیل عدم تفکرات جدید است حکومت ها خواب هستند

  • خون جیگر
    5

    شکست حق پوتین است و بس

  • ناشناس
    1

    مردم نیاز به این جنگ را تشخیص نمیدهند
    استالین وتزار در مقابل هیتلر و ناپیلون مدافع بودن نه مهاجم

  • ناشناس
    3

    دیکتاتورها همیشه در توهم برخورداری از حمایت مردمی هستند.
    آنقدر شیفته خودشان هستند که مردم را نمی بینند، فقط تعداد اندکی پاچه خوار اطراف خودشان را می بینند و به کل ملتشان تعمیم می دهند.
    و اینطوری در بزنگاه های اساسی، ضایع می شوند. خ خ خ خ خ

  • عادل
    0

    مردم هر کشوری حاکمان خودش میشنان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      این فقط مختص روسیه نیست، مردم این زمان باهوش تر از زمان‌های گذشته هستند دیگر کسی حاضر نیست برای شعارهای سیاستمداران جان خود را فدا کند ...
      امروز این مسئله در تمام کشورهای جهان آشکار است....

  • ناشناس
    1

    حکومتهای دیکتاتوری فقط وقتی تو تنگنا قرار بگیرند یادشون میاد مردمی هم وجوددارند .

  • داز هیم الون ؟
    1

    مردمش ازش حمایت نمیکنن !!!؟
    هیچ وقت هیچ هیچ مردمی از دیکتاتور حمایت نمیکنن .
    این یک قانون نانوشته هست . از پینوشه تا سوهارتو تا لنین و .... حمایتی نداشتند و ندارند .
    در ضمن پوتین تاریخ رو نخونده و ندیده که عاقبت
    جنگ سرد شوروی با آمریکا چی بودش !؟ نابودی شوروی بود .
    باز هم برو بجنگ . مث آدم سرت رو مینداختی پایین تولید میکردی میفروختی . مث تایوان و سنگاپور که پاسپورتشون خیلی اعتبار داره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      کمونیست ها به فکر فتح دنیاهستند . کثیف ترین نوع حکومت را دارند . بنام برابری فقط برای منافع خودشان کار می کنند . به امید روزی که ببینیم پوتین نابود شده .

  • پدر
    1

    مردم براي هيچ ديكتاتوري جان خود را به خطر نمي اندازند . پوتين سرانجام با شرمساري و سرافكندگي به دست مردم خود نابود خواهد شد . اين سرنوشت همه جنايتكاران است .

  • ناشناس
    2

    ما که از اول میدانستیم روسیه کشور ضعیفی است ولی باور نداشتیم در برابر اوکراین شکست بخورد. تمام تحلیل گران بر این باور بودند که در نهایت کیف سقوط می‌کند ولی ورق به نفع اکراین برگشته است و نه تنها پیشروی روسها بطور کامل متوقف شده بلکه در حال عقب‌نشینی نیز هستند .
    مسولان ما باید از این جنگ درس عبرت بگیرند که اولاً به سرابی چون روسیه دل نبندند و هرگز فکر حمله به کشور دیگر نکنند مخصوصا اسرائیل که حامی بسیار دارد.
    تجاوز روسیه به اوکراین نشان داد که حامیان بسیار مهم است

  • ناشناس
    4

    ساندیسیون ایرانی را ببرن که از منافع اربابشون حمایت کنن و برای ارباب پوتین جون بدن مردم روسیه که مثل ساندیسیون برده نیستن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      تنها برگ برنده باقیمانده پوتین در جنگ با اوکراین استفاده از سلاح اتمی است وگرنه در صورت ادامه جنگ و اهداء سلاحهای متعارف پیشرفته از سوی غرب به اوکراین پوتین تمامی اراضی اشغالی اوکراین را از دست خواهد داد و در داخل نیز با اعتراضات مردمی رویرو خواهد شد. عاقلانه ترین کار برای پوتین اینست جنگ اوکراین را در پشت میز مذاکره با اوکراین و با میانجیگری اعضاء دائم و غیر دائم شورای امنیت حل و فصل کند.

    • از طرف ملادیکتاتور
      2

      ارباب پوتین محکم باش

    • 1

      از ساندیس پژوهان کمک بخواهید.

    • ناشناس
      18

      یعنی فقط باید بخندی به این حرفای آبکی و کوچه بازاری ...
      این حکومت باقی خواهد ماند پس زور زیادی نزنید. حرف من نیست، حرف اربابان بعضی هاتون در بی بی سی و منو تو البتع در خفاست.
      در علن میان تو رو تحریک میکنن ولی نمیفهمید.

    • ناشناس
      21

      آیا برای ساندیس کسی جون میدهد ؟ شما هستید که حاضرید بخاطر دلار برای اعراب پلید حاشیه خلیج فارس و جناب ترامپ کشورتان (ناموستان)را بدهید

    • 0

      لازمه این کار کشف یک حرم در اطراف کریمه و دنباس است!

    • مهران
      0

      صدای ساندیس خورها در نمیاد . روس گدارهای بزدل چرا کامنت نمی زارن ؟

    • رضا..
      1

      اگر جنگ به همین منوال ادامه پیدا کندو روسیه قافیه را ببازد استفاده از سلاح اتمی به صورت محدود خیلی محتمل است و البته جواب غرب تعیین کننده است چون عکس العمل اشتباه شاید به جنگ هسته ایی منجر شود.

    • 0

      پوتین فکر می کرد ظرف 3 روز اوکراین رو می گیره و عقده کمونیستی کشورگشایی اش التیام می گیره اما الآن با شاخ گاو در ماتحت اش بمب اتم نشان میده . حاضره همه مردم دنیا کشته بشوند بخاطر رویای کشورگشایی او . پوتین توسط مردم و ارتش خودش نابود و به صفحات زشت تاریخ می پیوندد .

  • ناشناس
    0

    دیکتاتورها همیشه فکر می کنند از همه بیشتر می فهمند و همه گوش به فرمان آنها هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      گذشت آن زمان مردم خام بودن گول میخوردن آن دوران تمام شد دیکه مردم گول نخواهند خورد فریب نخواهند خورد تمام شد

  • 2

    روسها جانشان را دوست دارند ضمنا به آن دنیا هم اعتقاد ندارند که بشه بهشان وعده بهشت و حوری جوی شراب داد

    نظرات شما -
    • ناصر
      0

      من عاشق کشور و مردم بزرگ ایران هستم. سیاستمداران کشور ما در سیاست شکست خورده اند و منطق حکم میکنه بیان رسماً از ملت عذرخواهی کنن و به خواست ملت تن بدهند و گرنه هم خودشون از بین میروند و هم کشور رو نابود میکنن

  • ناشناس
    4

    شکست پایان کار هر دیکتاتوریه👎

  • ناشناس
    59

    تحلیل کاملا اشتباهی بودچون خبرها حاکی ازپیشروی روسیه است نه اوکراین ،ضمنا دوباره درچندمنطقه دیگراوکراین زمزمه های الحاق به روسیه شنیده میشود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      خبر ها از خبرگزاری های ج ا و کانال های بسیحی شاید خخخخ. ولی تمامی خبرگزاری های دنیا از عقب نشینی مداوم روس ها گزارش داده فیلم ها از نابودی ستون زرهی روس ها توسط سلاح های پیشرفته آمریکایی گواه می‌دهد. عزل ژنرال‌ها ی روس و ناراحتی رئیس جمهور چچن از پیشروی سریع اوکراین و شکست روس ها فیلم عصبانیتش هست برو ببین عزیز دل بسیجی سر زیر برف کرده

    • 2

      تو خوش باش که ارباب ات پیروز میشه . ما هم می گیم پیروز بشه اما حقیقت در میدان جنگ معلوم میشه جایی که یه مثلا ابرقدرت چندین ماهه انتر یه کشور عادی شده تو ساندیس ات را بنوش و خوش باش

  • فریبرز
    4

    پوتین شکست خورد چون اساسا همیشه دیکتاتورها شکست می‌خورند و از ابتدای تاریخ انسانیت بر دیکتاتوری پیروز است .

  • دانیال
    4

    پوتین مانند شاهان قاجار است و همیشه یک احمق تمام عیار. خاک بر سر طرفداراش

    نظرات شما -
    • مهران
      1

      نه بسیار قدرتمند و باهوش بود ولیبا خرفت و پیر شدن تحلیل توانایی مغز داشت و توهم بهش اضافه شد . با تمایش فیلم و سوارکاری و خلبانی در پیری خواست مردم رو خام کنه و خودش رو نابغه نشان بده . ولی پیر پیره اگر که شیر باشد . این خاصیت دیکتاتورهاست که در گند مغزی خودشون دفن بشوند ....این خرفت بدرد سی سال پیش می خورد

  • ناشناس
    1

    چون دیکتاتور ها بعد از مدتی بر اثر چاپلوسی و تملق اطرافیانشان از متن جامعه بریده می شوند و در خواب و خیالشان زندگی می کنند و تصمیماتی می گیرند که در جهت خلاف منافع ملی مردم کشورشان است

  • بسیجی
    31

    باید به پوتین کمک کنیم

    نظرات شما -
    • 3

      داداچ بگرد ببین امامزاده ای چیزی اون دور و اطراف پیدا میکنی تا مدافعین حرم راه بندازیم.

  • ناشناس
    1

    زور گویی و دیکتاتوری یک تاکتیک شکست خورده است

  • ناشناس
    0

    مرگ بر ارباب ساندیس خورها عمو پوتین

  • ناشناس
    2

    "جنگ اوکراین که قرار بود دو هفته ای به پایان برسد حالا بیش از یک سال است که ادامه دارد."
    ویراستار محترم، لطفا در انتشار خبر بیشتر دقت کنید. جنگ اوکراین تقریبا ۷ ماهه که شروع شده.

  • ناشناس
    21

    خبر فوری واقعا با این تفاسیر یه من صد غاز چشم نخوری یه وقت؟؟؟؟!!!!
    مردم روسیه با پوتین کاملا همراه هستند و نمونه بارز هم این مورد هست که تحریمهای غرب روی اقتصاد روسیه و مردم کمترین اثر رو داشته و کوچکترینین اثری روی رشد اقتصادیشون نداشته.متاسفانه تفاسیر خبر فوری بسیار سطحی و پیش پا افتاده شده.نمونه این سظحی نگرش هم همین کامنتهایی هست که میبینید.انشاله که پوتین صورت غربیها رو به خاک میماله.خدا قوت دیکتاتور پوتین

    نظرات شما -
    • 9

      همه غلط میگن تو درست میگی و به این میگن دیکتاتوری . یاد بگیر

  • ناشناس
    2

    دیگر مردم دنیا آگاه شده اند که تمامی جنگها فقط منافعش درجیب سرمایه داران و سردمداران قدرت طلبشان میرود بنابراین جز عده ای ابله کسی گول این حرفهای میهن پرستانه را نخواهد خورد.

  • کارپف
    2

    ان روزی که روسیه آلمان راشکست داد دنیاعلیه آلمان بود.وحالا برعلیه روسیه.
    پوتین فکرکرده بوداستالین نابغه بوده نفهمیده حمایت ان روز آمریکا و انگلیس و فرانسه را داشته .ومبارزان پارتیزانی اکراین

  • ناشناس
    1

    سلام حداقل دو نیم میلیارد تا 4میلیارد نفر دارند پوتین حمایت می کنند : روسیه بالای 600میلیون نفر ؛ چین یک و نیم میلیارد نفر هند یک و نیم میلیارد نفر ؛ اعراب خلیج فارس 200میلیون نفر ایران 85میلیون نفر بلاروس 10میلیون نفر و کره شمالی 26میلیون نفر سوریه 30میلیون نفر خلاصه همه دارند پوتین حمایت می کنند ولی در عوض 90درصد کمک اوکراین از سوی امریکاست با 420میلیون نفر / پوتین فکر می کرد الکی امریکا دو روز افغانستان داعشی طالبانی گرفت عراق سه روزه کویت بیست دقیقه لیبی 2روز و صربستان نیمروز گرفت فکر می کرد اوکراینی که از سال 2014 استقلال دارد یعنی 7 ساله است راحت می گیرد امریکا اشاره کند دو روزه مسکو را خواهد گرفت بشرطی که پوتین نامردی نکند بمب اتمی سر اروپا نریزد شاید امریکا 48 ساعته روسیه بزرگترین کشور جهان بگیرد حال پوتین زیرش زائید بنظر شما می شود به شرق کافر دلخوش کرد / طبق یک تحقیق جهانی بی طرف علت پیشرفت نظامی امریکا و علت پیشرفت امریکا و علت اینک چرا دنیا نمی تواند پولی جایگزین دلار کند . به این نتیجه شگفت رسیدن : تنها تنها تنها دلیل اینکه امریکا همیشه موفق است و پیشرفته فقط یک جمله ساده ولی کلیدی است : مردم امریکا دیندار واقعی و خداپرست واقعی هستند ( مردمی که گریه مادر بدلیل کار فرزند یا شوهر را بزرگترین گناه دنیا می دانند و واقعاً اعتقاد دارند خداوند به رگ کردن نزدیکتر است و ناظر اعمال ماست حرام و حلال سرشان می شود و یک جمله کلیدی که زن ها امریکایی و اروپایی دو خداوند دارند یکی خداوند بزرگ و متعال است و دیگری خدای خانه شوهر و پدر فرزندان هست همراهی و تلاش و پیروی از شوهر را یک واجب می دانند و مادر شدن و تربیت مادر را زیباترین هدیه خداوند می دانند / اگر کسی شک دارد برود با یک تحقیق از اینترنت از اساتید دانشگاه های داخلی و خارجی حتی روسی و غیره مطمناً می رسد علت موفقیت امریکا یکتا پرستی واقعی و علت شکست روسیه کمونیست= کافر و دین نداری پوتین است / و نفرت مردمان روسیه از پوتین است

    نظرات شما -
    • 9

      این محقق از کدام حوزه درامده است؟ندزدندش!

    • ناشناس
      4

      روسیه جمعیتش ۱۲۰ میلیون هست نه ۶۰۰ میلیون. بی سواد XD

    • کاربر
      0

      واقعا خنده ت نگرفت از این کامنتت؟ 😃

  • ناشناس
    0

    خواهر محترم جناب پوتین بزودی مورد عنایات ویژه قرار می گیرند انشاا...

  • ناشناس
    0

    اربابتون شکست بخوره بعدش میان سراغ شما

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      به امید حق پوتین شکست خواهد خورد و طرفتارانش هم به زودی رفتینی هستند

  • علی اف
    11

    اگر رسانه خودمان را مورد ملاحظه قرار دهیم خواهیم دید که تبلیغات غرب خصوصا در هماهنگی با مدیران و دستگاه های نظام سرمایه داری از پیش طراحی شده با هجمه خود به صورت شبکه پیچیده مجازی باعث شده که دستگاه خبری ما هم تحت تاثیر این تبلیغات غرب قرار گیرد و همیشه خبرهایی را درج می نماید که گویا روسیه همین الان در شکست کامل قرار گرفته اولا باید در این تحلیل اورده شود که روسیه پس از ایستادن جلوی زیاده خواهی وتسلط بر منابع خاورمیانه و با شکست غرب در سوریه و نقش بر آب شدن تمامی برنامه ریزیهای آنها که همانا محاصره تمام عیار روسیه ایران چین و....و نهایتا جلوگیری از دسترسی آنها به راههای صادراتی نفت و.... چاره را در درگیر نمودن روسیه در جنگ در نقطه ای از جهان بود حال در پایان گفت نظام سرمایه داری در حال حاضر با نقشه های دقیق خود روسیه را با یک جنگ فرسایشی درگیر نموده تا توان اقتصادی این کشور را کاهش بدهد و با هزینه نمودن بر مخالفین کشور روسیه مردم را علیه دولت پوتین بشوراند و همین کار را هم با کشور ما در حال برنامه ریزی و عملیاتی کردن ان است البته در کشور ما بر خلاف روسیه این مشکلات بیشتر به عملکرد و بی تدبیری مسولین نظام بر می گردد اگر کشور روسیه یک چنین مردمانی داشت بدانیم که دنیا را فتح می کرد اما بهر حال باید به خواست های بحق مردم گوش داد و عمل کرد

  • ناشناس
    0

    اقايان حكومت ،،كاري نكنيد مثل پوتين ناكام بمانيد

  • ناشناس
    2

    مرگ بر کمونیست های بی دین و حامیان احمق آنها

  • ستار
    2

    لعنت بر خودت و ابا و اجدادت که با این جنگ ویرانگرتعداد زیادی از انسانهای بی گناه را به کشتن دادی اب پوتین حرامزاده

  • ناشناس
    1

    برداران سپاه برن از کرملیین دفاع کند اسم مدافعن کرملین باشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خخخخخخخخخخ
      تشکر تشکر

  • ناشناس
    2

    آخر عمری نفهم شد این پوتین . درس عبرت برای برخی ها .......

  • 0

    دیکتاتورها تا 15 دقیقه قبل از سقوط همه چیز را عالی میبینن.

  • ناشناس
    1

    بهره گیری دروغین از احساسات و عقاید مردم,سر انجام مشت حاکمان خودکامه بی صداقت را باز ,انهارا منزوی و در نهایت رسوا و معدوم می کند.

  • ناشناس
    1

    در صورت استفاده از سلاحهای متعارف و ادامه روند کنونی روسیه قطعن شکست می خوره چون هم سلاحهای متعارف غربی از نمونه روسی بهتره و هم مدافعان اوکراین بر عکس روسها روحیه بالایی دارند مگر اینکه پوتین به سیم آخر بزنه و از بمب اتم استفاده کنه...

  • ناشناس
    1

    پوتین یک تروریست بالافطره هست.باید ترور بشه

  • رضا..
    5

    زمانی که جوانان وطن به خاطر خاک و ناموس روی مین می‌رفتند چهره واقعی حاکمان را نمی‌دانستند. آیا الان اگر جنگی رخ دهد باز هم هزاران تن از جوانان میهن حاظر هستند خون خود را نثار کنند؟!

  • ناشناس
    0

    پوتین در حمله به اکراین اشتباه کرد و در تله ی بایدن افتاد.
    ان گلیس اجازه پایان جنگ را نمی‌دهد تا روسیه به عنوان دشمن بالقوه ی غرب تضعیف شود

    پوتین تاوان حمایت از اسد و سوریه و مبارزه با داعش را می‌دهد.
    چون غرب برای داعش و خاورمیانه ی جدید و نفت برنامه ریزی داشت.

    شهید سلیمانی با زیرکی روسیه را رودرروی غرب و داعش قرار داد.اما پوتین باید از اهرم انرژی در مقابل ناتو استفاده می کرد نه جنگ

  • ناشناس
    1

    دعای مردم ایران پوتین زیرخاک بره با طرفتارانش

  • GIUJO
    0

    روسیه هم مثل امریکا باید مزدور اجیر کنه تا براش بجنگن . مثلا امریکا از افریقا و لیبی و کشورهایی که بیچارشون کرده با تعلیم مزدور و دادن پول بهشون ، ازشون در جای جای نقاط دنیا استفاده می کنه که یه نمونش داعش بود

  • 45
    0

    خبر فوری در خدمت آمپریالیسم غربی.
    یعنی مزدور بی مواجب.

  • والی
    0

    اگر پوتین پوتینه ،کاری میکنه که از گردان بوووووق وو نیروهای ایران استفاده میکنه ،،،،و جواب رد هم نمیشنوه

  • ناشناس
    2

    روسیه را دیگه نمیشود ابرقدرت دونست صرف داشتن سلاح هسته ای نشانه قدرت نیست .قدرت در رضایت مردمه .

  • ع
    4

    زنده باد پوتین

  • ناشناس
    4

    درود بر پوتین قهرمان.اوکراین اسرائیلی باید نابود شود

  • محمد
    2

    این خزعبلات از کجا درمیاد جز از ترجمه مقاله های دوزاری غربی؟
    همه نظرسنجی ها نشان از بیشتر شدن محبوبیت پوتین بعد جنگ دارن و نیروهای ذخیره هم بیش از نیاز اعلام آمادگی کردن.

  • زمستان آخر
    0

    در روزهای آینده چشم مردم جهان منتظره یک رویداد حذف شخص مهمی که عوامل آن یهود برعهده دارن در داخل خاک روسیه است برای تیتر اول خبرگزاری ها با انفجار نیروگاه هسته ای برابری میکند

  • ناشناس
    0

    اگر خیانت ملایان در زمان جنگ قاجار با روسها نبود ارتش روس با همان تفنگهای ابتدایی ایرانیان و مردم وطن پرست شکست خورده بود. اینها ابرقدرتهای پفکی بوده و هستند. و نمونه اش را در افغانستان دیدیم که مردم وطن پرست یک کشور چگونه در مقابل تجاوز با کمترین امکانات می ایستند.

  • خخخخخ
    3

    خبرفوری خبرات قوزی شده ه ه ه ه .مثلا اوکراین میخواد چیکار کنه واقعا بعد از این همه کمکی(میلیاردها دلار) که غرب بهش کرد و هیچ غلطی نکرد و ۲۰ درصد خاکشم از دست داد نکنه مثه این اغتشاشگرا و برعندازای پلاستیکی ما تو فضای مجازی با توییت و سطل اشغال آتیش زدن میخوان روسیه رو تجزیه کنن.غربگراهای خودفروخته چشماتون رو باز کنید ببینید که هرجایی که امریکا و انگلیس رفتند غیرت و شرف و کشورشون رو هم از شون گرفتند.باید فکر کنیم و خودساخته شویم نه روسیه برای ما کاری میکنه و نه غرب. هرکسی به فکر منافع کشورشه

  • seidhassan
    0

    چه تحلیلی کردین ؟ به نظرتون روسیه با داشتن چچن که نیروی کارازموده و جنگی خشنی دارد برای نیروی پیاده به ارتش متکی باشد روسیه ای که جنگ را در اسمان با جنگنده های پیشرفته هدایت میکند چه نیازی به ارتشی دارد که بارها در دام و کمین اکراین افتاده ،

  • محمود
    0

    چرا هیچکس به عربستان بد دبیراه نمی گه مگر عربستان نگفت چند ماهه یمن را می گیره حالا بعد چند سال به التماس افتاده سرعقل بیاید غرب پرستان

  • علی عالی
    0

    پوتین پیروز می شود

  • نا شناس
    0

    دیگه هیچکس از جنگ حمایت نمیکند در جهان بلکه مردم میخواهند چند روز عمرشان در سلامتی و شادی و خوشی بگذرد،
    همه کشورهای جهان از این جنگ بهره اقتصادی بردند بجز ایران که با سیاستهای خود در همه کشورها بدون هیچ برداشتی هزینه میکند. نتیجه اش را در سوریه ببینید که پروژه های عمرانی به چه کشورهایی سپرده شده.

  • خون جیگر
    0

    لعنت و نفرین به پوتین

  • ناشناس
    0

    بعد پوتین که می دانید نوبت کیست . در ضمن تا دور نشده بسبجی غیور یک کاری بکنن که فردا دیر است چطوره پوتین را بکنید امام پانزدهم یاعلی

  • 0

    چرا بعد از امدن اسد سوری به صورت مخفیانه به ایران یارانه ها را حذف و ریالی کردند البته نگویید به خاطر پوتین و خروج نیروهای روسی و خرج روس بود.

  • علی
    0

    دو زار بده آش به همین خیال باش!

  • نازنین
    0

    ایران باید در برخی از قوانین داخلی خود مبنی بر عدم ساخت تسلیحات اتمی میان برد و دوربرد تجدید نظر کند . مذاکرات برجام در صورت به نتیجه نرسیدن ، باید منتج به تغییر سیاست های ایران از لحاظ تاکتیکی شود . جهان حتما به سمت جنگ جهانی می رود ، ایران باید خود را برای ان روز اماده کند و تسلیحات اتمی بسازد .
    کشور ما در صورت وقوع جنگ جهانی سوم ، قطعا یک پای درگیری خواهد بود به واسطه جایگاه جغرافیایی آن !
    اگر تاکتیک دفاعی ما ، از محوریت بازدارندگی به سمت تهاجمی پیشرفته نرود ، بعدا پشیمان خواهیم شد .
    زمان ان رسیده ایران هسته ای شود و این اتفاق باید بیفتد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها