دست رئیس جمهور روسیه در سخنرانی اخیر رو شد؛

رابطه مرید و مرادی پوتین با پدر فاشیسم روسی/ تبلور تفکرات ایوان ایلین در سخنان ولادیمیر

علاقه پوتین به ایلین غیرقابل انکار است‌. او تا کنون چند بار در سخنرانی هایش به گفته های «پدر فاشیسم روسی» ارجاع داده اما به نظر می رسد حالا این علاقه تبدیل به نوعی رابطه مرید و مرادی شده است.

رابطه مرید و مرادی پوتین با پدر فاشیسم روسی/ تبلور تفکرات ایوان ایلین در سخنان ولادیمیر

به گزارش خبر فوری، ولادیمیر پوتین در پایان سخنرانی خود در رابطه با جدایی و استقلال چهار ایالت اوکراین اشاره ای به یکی از جملات ایوان ایلین داشت که به خوبی پرده از افکار او برمی‌دارد‌. رئیس جمهور روسیه گفت: می خواهم سخنانم را با این سخن فیلسوف بزرگمان ایوان الکساندرویچ ایلین به پایان برسانم؛ روح سرزمین مادری روح من است، سرنوشت او سرنوشت من است، رنج او رنج من است، شکوفایی او شکوفایی و شادی من است.

اصطلاح سرزمین مادری از تکیه کلام های مشهور پوتین است که تحت تاثیر ایلین، آن را ادا می کند. این سخنرانی و اقدامات اخیر رئیس جمهور روسیه نشان می دهد که او سخت تحت تاثیر ایلین است و برای فهم سیاست هایش باید به آرای این فیلسوف روس تبار و شبه فاشیست رجوع کرد.

ایوان ایلین چه می گوید؟

ایوان ایلین یک فیلسوف و ایدئولوگ مذهبی و سیاسی است که در نیمه اول قرن ۲۰ زیسته و فعالیت می کرد. مادرش یک آلمانی پروتستان و پدرش یک روس ارتدکس بود. ایوان ایلین در مرکز  مسکو، نه چندان دور از کرملین در ناریشکین لین بزرگ شد. او در حال تحصیل رشته حقوق بود که انقلاب ۱۹۰۵ روسیه به وقوع پیوست. ایلین یکی از مخالفان انقلاب روسیه بود و این واقعه و نیز انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ تاثیر زیادی در شکل گیری اندیشه او داشت.

ایلین که از منتقدان انقلاب روسیه بود آرام آرام به فلسفه و به خصوص فلسفه سیاسی هگل علاقه مند شد. در این اوضاع، انقلاب اکتبر روسیه به وقوع پیوست. او در ابتدا از موافقان این انقلاب بود اما کم کم از آن کناره گرفت و آن را وحشتناک‌ترین فاجعه در تاریخ سرزمین روسیه دانست. پس از آوریل ۱۹۱۸ میلادی، ایلین چندین بار به اتهام فعالیت ضد‌کمونیستی، زندانی شد. سپس در سال ۱۹۲۲ به برلین مهاجرت کرد و در آنجا به مخالفان انقلاب روسیه پیوست و نظریه پرداز  مخالفانی شد که با عنوان پیروان جنبش سفید شناخته می شوند.

ایوان ایلین تلاش داشت تا با فلسفه هگل، تقریر مارکسیستی لنین را کنار بزند. او منتقد شدید کمونیسم بود و به جای آن به نوعی فاشیسم مسیحی گرایش پیدا کرد. او معتقد بود عدم اعتماد به نفس و حقارت باعث شد روس ها به انقلاب کمونیستی روی بیاورند و به همین دلیل با افزایش روح ملی گرایی و تلفیق آن با مسیحیت ارتدکس می توان این حقارت را از بین برد و در آینده مجددا ملت روسیه را به برتری رساند.

ایلین معتقد بود مساوات‌گرایی کمونیست‌ها حقه آنها برای جذب توده مردم بود. او تاکید داشت که عوام به جای مساوات‌گرایی باید به قانون ناشی از مذهب و ملیت روسی روی بیاورند.

نظریات ایلین با ظهور فاشیسم و نازیسم در اروپا کم‌کم رنگ تندتری گرفت تا آنجا که بسیاری او را پدر فاشیسم روسی می دانند. تفاوت ایلین با فلاسفه فاشیست، گرایش شدید مذهبی او است‌. او معتقد است مدرنیسم باعث هجرت خدا از زمین‌ شده و روح الهی فقط زمانی مجددا بر زمین‌ حکم فرما می شود که ملتی هدایت یافته و مومن (که همان روس ها هستند) بر جهان سروری کنند. بنابراین، می توان گفت آرزوی ایلین احیای امپراتوری روسیه است. برای او امپراتوری شوروی هیچ اهمیتی ندارد چرا که آن را روسی نمی داند بلکه آرزوی او ایجاد یک امپراتوری است که محور آن نه مساوات خواهی بلکه ملی گرایی روسی و مذهب ارتودکس و کلیسای آن باشد.

ایلین معتقد است امپراتوری روس تبار فقط از طریق یک فرد قدرتمند ساخته می شود. او معتقد است حکومت شورایی یا جمعی روسیه را به نابودی می کشاند. او همچنین بر آن است که رهبر نباید از طریق انتخابات برگزیده شود‌. از نظر او، روسیه مانند یک بدن است و در نتیجه اجازه‌ رأی دادن به روس‌ ها مانند این است که به «جنین‌ ها اجازه بدهیم گونه‌ جانوری خود را انتخاب کنند.»

رابطه فکری پوتین با پدر فاشیسم روسی

دیدگاه‌های ایلین بر سایر نویسندگان روسی قرن بیستم مانند آلکساندر سولژنیتسین و آلکساندر دوگین و همچنین بسیاری از ناسیونالیست‌های روسی تأثیر گذاشته و از طریق این متفکرین و همچنین برخی روحانیون جزم اندیش کلیسای ارتدکس به ولادیمیر پوتین رسید.

علاقه پوتین به ایلین غیرقابل انکار است‌. او تاکنون چند بار در سخنرانی هایش به گفته های پدر فاشیسم روسی ارجاع داده است اما به نظر می رسد حالا این علاقه تبدیل به نوعی رابطه مرید و مرادی شده است. به نظر می رسد پوتین به دنبال تحقق آرزوهای ایلین است و اقدامات اخیرش در اوکراین و حتی کشورهای جدا شده از شوروی سابق نیز این مطلب را به اثبات می رساند‌.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ناشناس
    3

    ارباب پوتین هم مگه مراد داره

  • دبير تاريخ
    5

    لعنت بر پوتين ومرادش ومرادهاى ايرانى او طرفدارانش درايران ،مردم تاريخ نمى خوانيد جنايت روسهاى كثيف در شمال وآذر بايجان ايران را نمى دانيد از اين قوم بدتر خدا در جهان نيافريده ،فراموش كار نباشيد حالا مى گويند اون تزار وشوروى سابق بود اين يكى روسيه است روس روس است فرق نمى كند لعنت بر همه اشان

  • 🐜
    4

    لعنت بر شیطان بزرگ شرقی کثیف ترین دیکتاتورزمان پوتین قصاب

  • ناشناس
    5

    روسیه به وقتش تجزیه خواهد شد

  • مش جمعه
    4

    پوتین علاوه بر اینکه فاشیسم و دیکتاتور هست،ارباب بلامنازع حضرات شرقگدایی خودمان که در میدان سرخ قدم می زدند که اجازه ملاقات بگیرند و اربابشان بی محلی کرد و دست‌ها از پا درازتر برگشتند

  • ناشناس
    7

    لنعت خدا بر شوروی سابق و روسیه و اون پوتین کله گردویی که داره فوج فوج آدم می‌کشه و دورد بر کشور اوکراین

  • محمد
    1

    فاششیسم تبدیل به یک برچسب شده که طرفهای متخاصم به یکدیگر میزنند ومخاطب بدون این که تعریف مشخص آن و تطبیق مصداقی آن را بداند قضاوت منفی نسبت به طرف برچسب خورده پیدا میکند

  • اسلامگرا
    3

    این کار خداست که پوتین را بر سر ظلم، ستم و جنایت های هفتادودوساله ی آمریکا و اسرائیل غاصب کودک کش علم کرده تا حساب کار دستشان بیاد هنوز این ذره ای از مکافاتشان من دون عذاب اکبرشان در آخرت می باشد

    نظرات شما -
    • 0

      منافعش ایجاب کنه در همان جنایات شرکت میکنه و کرده و خواهد کرد

  • به دبیر تاریخ
    0

    من خودم یک معلم هستم احمق عوضی چرا حیثیت معلمان اصلی_-شاید خودت هم یک دبیر چینی هستی_را می خواهی خدشه دار کنی؟

  • سیدعلی گدا
    1

    آورین آورین آورین بر ارباب پوتین

  • مسلم
    0

    اقای اسلامگراکمی تاریخ اگرخونده بودی وایرانی بودی این حرفهارانمی زدی مردم فراموش نکردن به توپ بستن گنبدامام هشتم وقتل عام زوار رافراموش نکردن اعدامهای دسته جمعی روزعاشورادرتبریزرا فراموش نکردن قتل عام مردم گیلان راوفراموش نکردن دست اندازی روی دریای خزر راخونخوار خونخواراست چه ازجنس پوتین یاگرباچف یالنین شعورداشته باش

  • ناشناس
    0

    فراموش نکنید که قدرتهای بزرگ جهان کنونی همه در حد خودشان خود شیفته و از حیث جهان بینی بیرونی فاشیست هستند.امریکا,چین,روسیه,انگلستان و فرانسه کدامشان چنین نیستند؟دموکراسی داخلی نسبی غربیها مانع فاشیسم انها در ارتباط با بیرون نیست.

  • هوالحق
    0

    آیا مستند از برزخ برگشتگان شبکه ی ۴ را ندیده اید؟ چرا خودتان با دستان خودتان آتش به قبرتان می برید؟ چرا نمیدانید انقلاب اسلامی باید به دست صاحبش امام زمان عج تعالی فرجه الشریف برسد؟ آیا رواست این انقلاب عظیم به یک شیشه ادرار آمریکایی فروخته شود؟ آیا جوابی برای آن حضرت میتوانید داشته باشید؟

  • ناشناس
    0

    روسیه و سلاح هسته ای تاکیتکی (بمب مینیاتوری اتمی)، هنگامه آزمون عملی بازدارنگی فعال هسته ای و حفظ منافع ملی:
    دهها سال است لاف و تهدیدها کشورهای دارنده سلاح هسته ای برای ترساندن کشورهای ضعیف تا حکومتهای یاغی تروریستی و نژادپرست ضد حقوق بشر (از مرتجعین عرب تا نئونازیهای صهیوینستی اوکراینی و ...)//
    سران روسیه بدانند، در آستانه شکست دومینووار هژمونی-سرزمین روس تبارها از شرق اوکراین تا شمال قزاقستان هستند. یا امروز شجاعانه از آخرین توانشان (بمبارن تاکتیکی اتمی) استفاده کنند و یا نابوید روسیه بزودی مشاهده کنند، دیگر شش ماه هی تهید هسته ای بیفایده است، اگر حمله اتمی نکنند تا ابد دیگر کسی حرفها باور نمیکند و بزودی خود روسیه شورشهایی تجزیه طلبانه بسیار شدید روی خواهد داد چرا ضعف شدید نظامی متعارفش بر همگان روشن شده.با رونمایی شدن از ضعف قوای متعارف روسیه، اگر روسیه اقدام به استفاده سلاح تاکتیکی اتمی نکند، شخصا پیش بینی میکنم به یکسال نکشیده، روسیه کاملا تجزیه به بیش صد کشورک وابسته به غرب میشود.
    تنها راه برون رفت روسیه و در درجه بعد بلوک شرق در برابر بلوک غرب وحشی نئونازی صهیونی، کوبیدن نقاط راهبردی اقتصادی-صنعتی است، البته یک هفته اعلام هشدار تخلیه غیرنظامیان تا شعاع لازم مناطق هدف است.
    برای شروع کار زدن مناطق خالی از سکنه بیابانهای استپی غرب و مرکز اوکراین است. ایت روش بدون تلفات غیرنظامیان، حکومت مزدور نئونازی صهیونیستی اوکراین سرنگون میکند و معادلات امپرالیستی تک قطبی محور نئونازی-صهیونسم جهانی خنثی میکنداین محور شیطانی با تحریم (حتی کالاهای بشردوستان!) تا جنگ و تروریسم (تهمت نقض حقوق بشر)علیه ملتهای ایران،فلسطین، لبنان، کوبا، کره شمالی، ونزوئیلا،بولویوی، سوریه، یمن، تا روسیه و... میخواهد امپرالیسم شیطانی تک قطبی اش بر جهان مسلط کند.
    با وجودی دولت ایران هم مسائل منطقه ای و هم احیای برجام انعطاف زیاید نشان داده (هر چند اشتباهات زیادی تاکتیکی در امتیازدهی به مرتجعین عرب و پاترک کرد که نباید میکرد قبل از احیای برجام)، عملا دارند با کارشکنی تحریمهای ظالمانه عیله ملت ایران ادامه به نسل سوزی مظلومان ایران اقدام میکنند!امریکا و غرب دارند روسیه به شدیدترین وجه دچار جنگ ترکیبی اقتصادی-نظامی فرسایشی و تحریمی میکنند.
    روسیه باید به سرعت عملیات پیش گیرانه حمله اتمی انجام دهد.اگر روسیه در عرض دو هفته دیگر سلاح تاکتیکی استفاده نکند، روسیه سقوط میکند و در پی اش غرب به سراغ چین و بقیه کشورهای به نسبت مستقل جهان میرود و دوران تاریکی از استثمار نوین غربی عبری (نئونازیسم صهیونیستی) خواهیم دید.

  • ناشناس
    0

    مرده شور مرید و مراد را ببرد اینها انسان نیستند و اعتقاد به مادی بودن جهان دارند و تاسف اینکه اکنون به مراد ما تبدیل شده اند...
    ا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها