افشای روابط غیراخلاقی دادستان فولتون؛ ترامپ خواستار لغو پرونده انتخاباتی جورجیا شد

فانی ویلیس، دادستان فولتون کانتی در جورجیا متهم شده است که در پرونده انتخاباتی علیه ترامپ، فردی را که با او روابط «نادرست» داشته است، بدون درنظرگرفتن تجربه لازم به عنوان دادستان استخدام کرده و از سود مالی ناشی از این پرونده نفع برده است.

افشای روابط غیراخلاقی دادستان فولتون؛ ترامپ خواستار لغو پرونده انتخاباتی جورجیا شد

دونالد ترامپ در واکنش به تشکیل پرونده حقوقی علیه دادستان فولتون جورجیا گفته است که پرونده مداخله انتخاباتی علیه خودش در جورجیا باید لغو شود و این پرونده توجیه حقوقی ندارد.

رسانه‌های آمریکایی با استناد به شهادت مایک رومن، یکی از متهمان پرونده انتخاباتی جورجیا گزارش داده‌اند که خانم ویلیس، ناتان وید را به عنوان دادستان در پرونده انتخاباتی علیه ترامپ در جورجیا استخدام کرده و به وی بیش از ۶۰۰ هزار دلار دستمزد پرداخت کرده است. براساس گزارش رسانه‌ها، این مبلغ از بودجه عمومی به دفتر شخصی ناتان وید پرداخت شده است. دفتر حقوقی این وکیل حقوقی، بخشی از این پول دریافتی را برای پرداخت هزینه‌های تعطیلات این دو به دره ناپا و آتلانتا مصرف کرده است و خانم ویلیس از مبلغی که به ناتان وید داده، سود شخصی نیز برده است.

ناتان وید به عنوان دادستان ویژه و مشاور دادستان فولتون، نقش مهمی در پرونده قضایی علیه ترامپ داشته است.

روز دوشنبه جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده اتهامات فانی ویلیس در سواستفاده از جایگاه قضایی‌اش برگزار شد.

مایک رومن در این جلسه گفت که ناتان وید یک وکیل خصوصی است و تجربه‌ای به عنوان دادستان نداشته و بدون داشتن تایید مقامات قضایی، با حمایت فانی ویلیس برای پیگیری پرونده انتخاباتی علیه ترامپ انتخاب شده است.

به گفته وی، افراد مطلع گفته‌اند که این زوج قبل از ماجرای پرونده انتخاباتی جورجیا با همدیگر روابط غیراخلاقی داشته‌اند.

در دادخواست علیه فانی ویلیس و ناتان وید با بیان اینکه دادستان فولتون اختیار قانونی برای تعیین دادستان ویژه را نداشته، آمده است که این دو قوانین حرفه‌ای را در شغلشان نادیده گرفته‌اند و سوگندنامه‌های‌شان را زیرپا گذاشته‌اند، قوانین مربوط به مصرف بودجه عمومی را نقض کرده‌اند و دیگر صلاحیتی در پیگیری پرونده انتخاباتی علیه ترامپ در جورجیا ندارند.

فانی ویلیس، دادستان فولتون کانتی، روابط غیراخلاقی با دادستان ویژه را رد نکرده است.

وی در پرونده انتخاباتی جورجیا، دونالد ترامپ را به توطئه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در جورجیا متهم کرده است.

منبع: اپک تایمز فارسی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها