نتایج یک نظرسنجی‌ جدید: پیشی گرفتن ترامپ در ۷ ایالت از بایدن

کمتر از یکسال به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، بر اساس یک نظرسنجی جدید، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در هفت ایالت مهم انتخاباتی از جو بایدن رئیس ‌جمهور فعلی این کشور پیشی گرفته است.

نتایج یک نظرسنجی‌ جدید: پیشی گرفتن ترامپ در ۷ ایالت از بایدن

این نظرسنجی که روز پنجشنبه توسط مورنینگ کنسلت و بلومبرگ نیوز منتشر شد، نشان داد که بایدن با میانگین ۵.۲۸ امتیاز در هفت ایالت مهم کارولینای شمالی، جورجیا، ویسکانسین، نوادا، میشیگان، آریزونا و پنسیلوانیا، از ترامپ عقب تر است.

ترامپ در ایالت کارولینای شمالی با ۱۱ امتیاز بالاترین برتری خود را نسبت به بایدن داشت و پس از آن، در جورجیا با ۷ امتیاز در رده بعدی قرار داشت.

نظرسنجی ها نشان دادند که ترامپ در ویسکانسین با ۶ امتیاز و نوادا با ۵ امتیاز پیشتاز است. کمترین برتری ترامپ در مقابل بایدن در ایالت های میشیگان و آریزونا است که امتیاز وی به ترتیب ۴ و ۳ است.

نتایج این نظرسنجی از یک انتخابات فرضی است که شامل بایدن و ترامپ به عنوان نامزدهای پیشتاز احزاب دموکرات و جمهوری خواه و همچنین رابرت اف کندی جونیور، کورنل وست و جیل استاین نامزدهای حزب ثالث می شود.

این نظرسنجی نشان داد که کندی تقریباً از هر ۱۰ رای دهنده در سراسر ایالت های مهم ۱ رای بدست آورد، در حالی که ۱ تا ۲ درصد از رای دهندگان در هر ایالت به وست، ۱ تا ۳ درصد به جیل استاین و ۱ تا ۳ درصد به نامزد ناشناخته رای دادند.

نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا نیز پیش از این، حکایت از آن داشت که  ترامپ در ایالت‌های مهم «میشیگان» و «جورجیا» که موسوم به «میدان نبرد» هستند، از بایدن پیشی گرفته است. بیشتر افراد در هر دو ایالت، دیدگاه‌های منفی نسبت به عملکرد و مواضع سیاسی رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا دارند.

در جورجیا، ایالتی که جو بایدن در سال ۲۰۲۰ با اختلاف بسیار کمی [نسبت به دونالد ترامپ] برنده شد، رای‌دهندگان می‌گویند که ترامپ را (با ۴۹ درصد آرا) به بایدن (۴۴ درصد) برای ریاست جمهوری ترجیح می‌دهند.

در میشیگان، ایالتی که بایدن با اختلاف بیشتری [در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا] پیروز آن شده بود، ترامپ با حمایت ۵۰ درصدی در مقابل ۴۰ درصد حمایت از بایدن پیشتاز است. ۱۰ درصد از رای‌دهندگان نیز می‌گویند از هیچ یک از نامزدها حمایت نخواهند کرد.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد این دو ساکن اخیر کاخ سفید [بایدن و ترامپ]، محتمل‌ترین نامزدهای احزاب خود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده ایالات متحده باشند؛ با توجه به اینکه رقبای اصلی بایدن در نظرسنجی‌ها در مورد دموکرات‌ها، حمایت چندانی ندارند و ترامپ نیز تقریباً در همه نظرسنجی‌ها از رقبای جمهوری‌خواه خود جلوتر است.

درحالی که کمتر از یکسال تا انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا باقی مانده است، این آمارها نشان‌دهنده‌ی چالش‌های احتمالی برای هر ۲ نامزد در مبارزات انتخاباتی آتی است. مزیت ترامپ در گروِ این فرض است که می‌تواند حمایت در میان گروهی که به لحاظ سیاسی، متزلزل و بی‌تفاوت هستند را به دست آورد و متقاعدشان کند که به واقع رای دهند، در حالی که بایدن باید حمایت طرفداران سابق ناراضی خود که اکنون اشتیاق کمی نسبت به انتخاب دوباره او نشان می‌دهند را به دست آورد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زهرا
    0

    ترامپ میگه بایدن مگه گیرت نیارم رای منو به دستور تو دزدیدن بایدنم میگه من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها