وزیر کشور:

مکان انفجارها در کرمان قبل از ورودی به گلزار شهدا و ایست و بازرسی بوده است

وزیر کشور با اشاره به دو انفجار شدید با ساچمه‌های فراوان در محدوده گلزار شهدای کرمان گفت: مکان انفجارها قبل از ورودی به گلزار شهدا و ایست و بازرسی‌ها بوده است.

مکان انفجارها در کرمان قبل از ورودی به گلزار شهدا و ایست و بازرسی بوده است

احمد وحیدی شامگاه ۱۳ دی ماه در محل گلزار شهدای شهر کرمان و در ارتباط تلویزیونی از سیمای مرکز کرمان، شهادت جمعی از هموطنان را در عملیات تروریستی در مسیر گلزار شهدای این شهر را تسلیت گفت و بیان کرد: این مردم در راه نشان دادن عشق و علاقه خود به سردار دلها، توسط دشمنان جنایتکار، بی‌حیثیت و خبیث به خاک و خون کشیده شدند. 

وی با اشاره به بازدید خود از دو نقطه وقوع حادثه گفت: عملیات تروریستی کار بزدلانه‌ای است و توسط آدم‌های زبون اتفاق افتاد. 

انفجار در محدوده گلزار شهدای کرمان/ تایید تروریستی بودن انفجارهای کرمان/ افزایش تعداد شهدا به 95 تن/ رژیم صهیونیستی اقدام تروریستی امروز را گردن گرفت/ اسامی مجروحان

وزیر کشور افزود: در فاصله کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای، و منجر به شهادت جمع زیادی از هموطنان شد. مجروحان حادثه به سرعت به بیمارستان منتقل شدند که عده‌ای نیز به دلیل شدت جراحات به شهادت رسیدند. 

وحیدی بیان کرد: اگر چه قبلا ۱۰۳ نفر آمار شهدا اعلام شد اما نام برخی به اشتباه دو بار ثبت شده بود که اکنون آخرین تعداد شهدا کمتر از ۱۰۰ نفر است و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح در حال مداوا و درمان هستند. 

وزیر کشور گفت: مکان انفجارها قبل از ورودی به گلزار شهدا و ایست و بازرسی‌ها بوده است، بعد از حادثه، با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی اوضاع در کنترل است و الان جمعی از مردم در حال عزاداری در مزار شهید سلیمانی هستند. 

وحیدی گفت: حادثه تلخی بود که نشان دهنده بغض و کینه دشمنان جمهوری اسلامی است، همان افرادی که نتوانستند وجود سردار سلیمانی را در اوج حماسه و مبارزه با تروریسم تحمل کنند، زائران و محبانش را در سالگرد سردار دلها به شهادت رساندند. 

وی ادامه داد: این عملیات تروریستی و کشتار افراد بیگناه همانند جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد، نشان دهنده افکار حاکم بر جریان تروریسم در جهان است. 

وحیدی افزود: تصور باطلی است که دشمنان ما شکست خود از رزمندگان در صحنه را از مردم عادی انتقام می‌گیرند. حتما سیلی محکمی را بابت آن دریافت می‌کنند. 

وزیر کشور به حضور وزیر بهداشت و بازدید از بیمارستان‌ها و روند درمان مجروحان اشاره کرد و گفت: گزارشی از کمبود در بیمارستان‌ها نداریم‌.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • ناشناس
    0

    مگر قبل از ایست و بازرسی جزیی از کشور نیست؟

  • رضا
    0

    وزیرمحترم،بازدید تان را کردید،لطفا استعفا تان را بنویسید.

  • H
    0

    میگه محل انفجار قبل از ایست و بازرسی بوده تا بگه که ما مسئولین تقصیری نداریم در صورتی که وظیفه اینها این بوده که از محل تجمع مردم حفاظت کنند . نه اینکه بعد از محل ایست ‌بازرسی . اصلا در این شرایط که هر لحظه احتمال حملات تروریستی وجود دارد باید نیروهای امنیتی کلیه محل های احتمال تجمع را حفاظت شدید می کرد و از چندین روز قبل این مناطق را پاکسازی می کرد .

  • ناشناس
    0

    حالا خوبه ایست بازرسی بوده،اینجوری شده.اگه نبود
    چی میشد؟!😢☹️😡🤔

  • شهروند
    0

    سلام. جناب وزیر منظور از این حرفتان چیست؟ یعنی در مسئولیت وزارت کشور نبوده؟ یا ...

  • مادر سه بچه
    0

    هر کجا بوده اطلاعات چرا نباید خبر داشته باشه؟ چرا یه نفر رو بخاطر یه پست یه رقص یه تار مو با دوربینها و فضای مجازی خیلی زود میگیرید اما انفجارهایی مثل شهادت دانشمندان جریان شاه چراغ و الان این اتفاق دردناک هیچ کس رو بازخواست نمیکنید؟ چرا مسئولین ما هیچ وقت بخاطر کوتاهی در انجام وظیفه اشون بازخواست نمیشن؟ چرا هنوز هیچ تحقیقاتی نکردید میگید اسراییل بوده؟ مثل هواپیما که از همان اول گفتید کار آمریکا بوده....پس گروهی که صدا وسیمای میلی بهشون لقب سربازان امام زمان داده چکار میکنند؟ چرا لا این لقب مقدس نمایی میکنید و این گروه هیچوقت بازخواست نشدند؟ ۴۴سال هست که هراز گاهی این اتفاقها تکرار میشود برفرضاینکه بگیم اوایل انقلاب انسجامی نبود الان که ادعای اقتدارمون گوش فلک رو کر کرده چرا باید شهید فخری رو با یه نیسان از دست بدیم؟ چرا شاه چراغ رو با گرفتن یکی دونفر چهره ناشناخته سر وتهش رو جمع کردیم اما وزارت اطلاعات پاسخگوی کوتاهی در انجام وظیفه اش نبود ..اینبار هم خون کسانی ریخته شد که بی گناه بودند وتنها جرمشان شرکت در یک مراسم سالگرد بود که حکومت از برپاییش بهره برداری سیاسی میکنه ...لعنت خدا به همه ی کسانی که ترک فعل میکنن لعنت خدا به کسانی که فرافکنی میکنند تا بی لیاقتی خودشون رو ماستمالی کنند

  • ناشناس
    0

    بسیار بو دار است گویا خانواده سلیمانی هم آنجا نبودند

  • ناشناس
    0

    پس خدا را باید شاکر باشیم که بعد از ایست وبازرسی نبوده وگرنه موجب ناراحتی مسئولین خدوم می شد.

  • ناشناس
    0

    همان مکان ها اتفاقا بیشتر در معرض انفجارهای انتحاری هست همه می دانند شما عذر بدتر از گناه نیاورید تمام محدوده های نزدیک و دور مراسم را باید نظارت و کنترل می کردید

  • مجید
    0

    وقتی مردمو یکجا جمع میکنی مسیولیتشو گردن بگیر

  • بهرام
    0

    این جنایت فجیع و ناجوانمردانه کار هر گروهی و هر تفکری بوده محکوم است ریختن خون بی گناهان در هر نقطه از جهان با هر مسلک و اعتقادی هیچ جای توجیه ندارد ..اما اینها دلیل بر کوتاهی و کم کاری و شاید وجود نیروهای خود فروخته در بین امنیتی ها نمی شود مگر امکان دارد مراسمی که بیشترین حساسیت سیاسی را داشته و از ماه ها قبل برنامه ریزی شده بود این اتفاق در آنجا باعث کشته شدن صدها نفر شود ... جوابگوی خون این مردم بی پناه کیه ... آیا در این وانفسای تورم و گرانی و بی پولی مردم داغ فرزند هم اضافه شده ...خدا از بانیان آگاه و تا آگاه این حادثه نگذرد و روزی حتماً در تاریخ رسوا خواهند شد

  • ناشناس
    0

    وزیر کشور بی کفایت، چقدر مملکت تاوان بی عرضه گی ایشان را باید بدهد از سیستان تا کرمان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینا وزیر وکیل میشن از مزایاش سود ببرند نه اینکه مسولم باشند .

    • ناشناس
      0

      قبل از ایست بازرسی به دولت روحانی مربوط میشه نه ایشون .

  • ناشناس
    0

    با تسلیت به خانواده های شهدای حادثه کرمان ، چرا در ابعادی مثل مراسم اربعین که ۷تا۸ میلیون آدم جمع میشه در کشور عراق همچین اتفاقی نمی‌افتد ،درحالیکه اکثر گروههای تروریستی از قبیل داعش وبعثیهای سابق در عراقند ،پس میبایست ضمن پیگیری مجدانه در امر شناسایی عاملین و دستور دهندگان این حادثه ومجازاتشان ،کسانی از مسولین هم که با کوتاهی در امر مسولیت خود باعث این فاجعه غم انگیز شدن شناسایی ومحازات بشن،تا دیگر شاهد بروز همچین مواردی در کشور نباشیم،وقتی عاملین ومسبببن اختلاسها وتورم ونابودی اکوسیستم این مملکت مواخذ نمیشن کم کم باید منتظر این کوتاهی ها در موضاعات امنیتی کشور هم باشیم.

  • ناشناس
    0

    آقای وحیدی، انفجار های کرمان خارج از ورودی گلزار شهدا بوده ، درست است. ولی در کرمان و ایران بوده.
    مگر امنیت تنها در نقطه تجمع مردم است. ایران اگر چیزی نداشت، حداقل امنیت داشت. آن هم به وجود امثال شمای نا بلد ، از دست رفت .

  • ناشناس
    0

    جناب وزیر اعظم برو به خاطر این کشته شده ها استیفا ء بده و جایی دیگر نه حرف بزن که خودت را .وکرده خودت را توجیح کنی واین را هم میدانی کسی ازت شاکی به خاطر ناتوانیت نیست و در همه جا میتازی و طبکار هم هستی که زیر مجموعه ات در این گونه جماعت ناتوانتر از خودت هستند.میدانی که نزدیک به صد نفر به خاطر فراخوانی شما در یک سوکواری معمولی کشته شدند ونتوانستید که امنیت انجا را بر قرار کنید میدانید که این کشته ها جندین خانواده را عزادارکرده؟نه خدا گواه که نه در ک دارید و نه میدانی که عزادارها چه میکشند و با اون رو که دارید فقط حرف و درد را به مردم می اورید .برو استیفا بده تا یک نفر داناتر بیاید .شاید مرحمی بر دل مردم باشد.

  • ناشناس
    0

    بهترین بهانه برای کشیدن ملت به پای صندوق های انتخاباتی

  • ناشناس
    0

    شما وزیر کشور بعد از ایست و بازرسی هستی!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حتما قبل از ایست و بازرسی مربوط به دولت های قبل است

  • ایمان
    0

    خوبه نگفته اونجا جزو خاک ایران نبوده..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه خوبه نگفته قبل ازایست وبازرسی مربوط به دولت روحانی هست

  • ناشناس
    0

    خدارا شکر مشکلا حل کرد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها