فلاحت‌پیشه:

اصولگرایی و اصلاح‌طلبی برای جامعه ایران معنا و مفهوم خود را از دست داده‌اند

نماینده پیشین مجلس گفت: متأسفانه دو جریان سیاسی اصلی کشور یعنی اصولگرایی و اصلاح طلبی قربانی سیاستمداران فرصت طلب جناح خود شدند؛ کسانی که معمولا بر امواج پوپولیسم سوار می شدند تا به مناصب و امتیازات مدنظرشان دست پیدا کنند.

اصولگرایی و اصلاح‌طلبی برای جامعه ایران معنا و مفهوم خود را از دست داده‌اند

حشمت الله فلاحت پیشه درباره آسیب عدم مشارکت در انتخابات گفت: عوامل مختلفی در این مسئله دخیل هستند. امروز به واسطه عملکردهای گذشته، اصولگرایی و اصلاح طلبی برای جامعه ایران معنا و مفهوم خود را از دست داده اند و بسیاری از سیاستمداران مربوط به دو اردوگاه اصلاحات و اصولگرا دیگر هیچ بروز و ظهور ملموس و اثرگذاری ندارند.

وی افزود: متأسفانه دو جریان سیاسی اصلی کشور یعنی اصولگرایی و اصلاح طلبی قربانی سیاستمداران فرصت طلب جناح خود شدند؛ کسانی که معمولا بر امواج پوپولیسم سوار می شدند تا به مناصب و امتیازات مدنظرشان دست پیدا کنند. فرصت طلبان سیاسی چون نگاه کوتاه مدت به مسائل داشتند هیچ گاه کار بنیادی و نهادی ماندگار نیز در دوران مسئولیت شان انجام ندادند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: حرص و ولع فرصت طلبان برای کسب قدرت و ثروت لطمات زیان باری به کشور زد. عموما آنها تازه به دوران رسیده بودند و در دوران مسئولیت شان به جای آنکه تحقق شعارهای اصلی جناح خود را در عرصه اجرا و تقنین پیگیر شوند، از آن شعارها برای تحکیم پایه های قدرت خودشان و بهره مندی بیشتر از مزایای اقتصادی حضور در قدرت استفاده کردند.

وی با اشاره به فسادهای کلان اقتصادی سال های اخیر ادامه داد: این پرونده ها در دولت های مختلف چپ و راست مفتوح شدند. در واقع کاهش میل جامعه به مشارکت در انتخابات ربط به عملکرد فرصت طلبان دو جناح دارد و امروز عدم اعتماد مردم به حوزه سیاسی را به وضوح مشاهده می کنیم.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: در مجموع حوزه سیاسی کشور قربانی سیاستمداران فرصت طلب شد؛ کسانی که مسائل را نتیجه گرا می بینند و نتیجه گرایی شان را به انتخابات نیز تسری داده اند و صرفا به پیروزی خود و همفکران خودشان فکر کرده اند. حال آنکه آنچه برای حاکمیت اهمیت دارد حضور پرشور و نشاط مردم در انتخابات است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    پس نتیجه این شدکه مردم به جای آقای فلاحت پیشه وجناح مقابل باآن توصیف ایشان دنبال افراد عدالت پیشه باشند یادمان باشد ملت دههاسال صداقت داشتن اماآنانکه ازمردم رای گرفتن سیاست! ودکترشریعتی می گویدصداقت درمقابل سیاست سادگی است وسیاست درمقابل صداقت خیانت است!؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها