کرملین: باکو و ایروان به ‌سمت نهایی‌کردن معاهده صلح پیش‌ می‌‎روند

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: باکو و ایروان به ‌سمت نهایی‌کردن معاهده صلح پیش می‌‎روند؛ امیدواریم این پیمان هر چه زودتر منعقد شود.

کرملین: باکو و ایروان به ‌سمت نهایی‌کردن معاهده صلح پیش‌ می‌‎روند

 دیمیتری پسکوف  امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: باکو و ایروان به سمت نهایی کردن معاهده صلح پیش می‌ روند. امیدواریم این معاهده هر چه زودتر منعقد شود.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص آمده است: شاهد اراده سیاسی باکو و ایروان برای انعقاد پیمان صلح هستیم. آن‌ ها طرف‌ های متخاصم نیستند و آمادگی کامل خود را برای دستیابی به یک سند واحد و نهایی کردن مذاکرات صلح اعلام می‌ کنند.

دیمیتری پسکوف در این باره افزود: اتحادیه اروپا در رابطه با کمک به کی یف با اختلاف نظرهای جدی مواجه است؛ سوالات بسیاری نزد مالیات دهندگان درباره سرقت این وجوه ایجاد می شود. تخصیص وجه از سوی اروپا به کی یف به ضرر اقتصاد اتحادیه اروپا که در حال حاضر روزهای سختی را پشت سر می گذارد و نیز صنعت و آینده این اتحادیه است.

سخنگوی کرملین اضافه کرد: وزیر خارجه هند امروز با پوتین دیدار می کند.

یک سخنگوی دولت ارمنستان امروز چهارشنبه از دیدار نیکول پاشینیان نخست وزیر کشورش با الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان در جریان نشست سران کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق در سن پترزبورگ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، «نازلی باغداساریان» (Nazeli Baghdasaryan) در این ارتباط گفت که طرفین در این رایزنی «برنامه صلح ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها