موافقت اتحادیه اروپا با افزایش اقدام حقوقی علیه دارایی‌های روسیه

رهبران اتحادیه اروپا در اجلاس این هفته توافق کردند که کار حقوقی را برای توقیف دارایی‌های متعلق به روسیه در بانک‌های خارجی به منظور حمایت از بازسازی اوکراین تسریع کنند.

موافقت اتحادیه اروپا با افزایش اقدام حقوقی علیه دارایی‌های روسیه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در نتیجه‌گیری مشترک رهبران اتحادیه اروپا آمده است: این نهاد اروپایی همراه با شرکای خود، کار خود را در جهت استفاده از دارایی‌های مسدود شده و مسکوت مانده روسیه برای حمایت از روند بازسازی اوکراین و به منظور جبران خسارت افزایش می‌دهد.

در همین حال ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تلاش اتحادیه اروپا برای توقیف پول و دارایی‌های روسیه از جمله پول بانک مرکزی روسیه را "سرقت" توصیف کرد.

رهبران اتحادیه اروپا همچنین گفتند که هفتمین بخش کمک ۵۰۰ میلیون یورویی (۵۳۵ میلیون دلاری) را در حمایت نظامی از اوکراین تحت تسهیلات صلح اروپا تصویب کرده‌اند و مأموریتی را برای آموزش ۳۰ هزار سرباز اوکراینی در سال ۲۰۲۳ آغاز کردند. به این ترتیب کل کمک‌های نظامی به ۱۲ میلیارد یورو می‌رسد.

این بلوک سیاسی - اقتصادی ۲۷ کشوری همچنین موافقت کرد که با هماهنگی نزدیک با شرکای جهانی خود، به تقویت تحریم‌های خود علیه روسیه ادامه دهد و اقدامات ضد دور زدن روسیه را تقویت کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها