مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

روسیه از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر مدعی شد که روسیه از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند و گرسنگی در سراسر جهان را تشدید کرده است.

روسیه از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند

«جوزپ بورل» در پیامی توییتری نوشت: «روسیه از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند و گرسنگی در سراسر جهان را تشدید می‌کند. به لطف توافق استانبول، اوکراین بار دیگر قادر به انتقال غلات است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «روسیه باید به تعهدات خود احترام بگذارد تا صادرات اوکراین بتواند ادامه یافته و به کسانی که به آن نیاز دارند که اغلب از آفریقا بوده، برسد».

روسیه، اوکراین و سازمان ملل و ترکیه چند روز پیش، توافقنامه ای برای صادرات غلات، مواد غذایی و کود شیمیایی از بنادر اوکراین امضا کردند، یوری واسکوف، معاون وزیر زیرساخت اوکراین گفته است، کی‌اف قصد دارد تا حدود ۳ میلیون تن گندم و سایر محصولات کشاورزی را در هر ماه از طریق بنادر دریای سیاه صادر کند.

روسیه ۲۴ فوریه به دلیل شکست کی‌یف در اجرای توافقات مینسک که برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق دونتسک و لوهانسک در داخل کشور اوکراین طراحی شده بود، نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد. این پروتکل ها با میانجیگری آلمان و فرانسه برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ امضا شد.

در فوریه ۲۰۲۲، کرملین جمهوری‌های دونباس را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت و از اوکراین خواست که رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به هیچ بلوک نظامی غربی نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    3

    شما اروپایی ها و امریکایی هااز روسیه به مراتب کثیف ترید ، اگر روسیه از غذا بعنوان سلاح استفاده میکند شما از دارو بعنوان سلاح در برابر بیماران و مردم ایران استفاده کردید ، قرن هاست ،کشورهای افریقایی را به یغما میبرید و گرسنه نگاهشان می‌دارید این جنایت نیست ، سالهاست بیماران ایران که اغلب کودکان و اطفال و پیران هستند ازبی دارویی رنج میبرند و همچنین درمان عوارض بمباران بمب‌های شیمیایی تان بدست صدام که ره اورد محبت شما اروپاییان و امریکاییها در حق مردم مظلوم ایران بود را هم از رسیدن دارو منع کردید ، شما چقدر کثیف هستید حالا که ذره ایی لقمه های اشرافیان کوچک شده به تکاپو افتادند ،خدا کند تمام زمین را قحطی فرا بگیرد ، ما ،یمن،لبنان،سوریه،افریقاییها،افغانستان عراق ، راه زنده ماندن در شرایط سخت را یاد گرفته این این شما شکم پروران هستید که چند روز دوام نمی اورد و تلف میشوید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها