شورای امنیت تحریم های طالبان را تعدیل کند

نماینده چین در سازمان ملل خواستار تعدیل تحریم های طالبان برای خروج افغانستان از بحران شد.

شورای امنیت تحریم های طالبان را تعدیل کند

گنگ شوانگ، معاون نماینده دایم چین در سازمان ملل متحد گفت به‌منظور رسیدگی به وضعیت بد بشری مردم افغانستان، شورای امنیت باید تحریم‌هایش علیه رهبران طالبان را تعدیل کند. 

شوانگ این موضوع را پس از تمدید مأموریت تیم نظارت بر تحریم‌های شورای امینت بر طالبان و گروهای مرتبط با آن‌ها بیان کرده است.

وی افزوده است: افغانستان در مرحله حساس بازسازی مسالمت‌آمیز قرار دارد. جامعه بین‌المللی باید توجه و تعهد خود را حفظ کند، تعامل سازنده با طالبان را تقویت کند تا افغانستان از وضعیت بد بشری خارج شود.

شوانگ همچنان تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان را جدی خوانده و از جامعه جهانی خواسته است تا از سیاست‌های دوگانه دوری کرده و زمینه مبارزه با تروریسم در کشور را فراهم کند.

معاون نماینده چین در سازمان ملل تاکید کرد شورای امنیت باید تعدیل‌های به‌موقع تحریم‌ها را به‌هدف تسهیل تعامل عملی بین جامعه جهانی و طالبان برای جلوگیری از تأثیرات منفی آن بر زندگی شهروندان کشور انجام دهد.

این در حالی است که پیشتر شورای امنیت مأموریت تیم نظارت بر تحریم‌ها علیه طالبان را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

مسدود کردن دارایی‌های طالبان و گروهای مرتبط با آنان، جلوگیری از سفر مقام‌های این گروه و همچنان جلوگیری از عرضه سلاح و تجهیزات به آنان از مسىئولیت‌های مهم تیم نظارت بر این تحریم‌ها عنوان شده است.

این شورا در این نشست در مورد عدم معافیت سفر ۱۱ مقام طالبان هیچ اشاره‌ای نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها