کارشناس مسائل منطقه:

بیانیه‌ های سازمان ملل علیه اسرائیل، ضمانت اجرا ندارند

یک کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر این که سازمان ملل نسبت به مسائل جهان اسلام نگاه دوگانه ای دارد، گفت: متاسفانه شورای امنیت نتوانسته به وظایفش عمل کند و بیانیه‌هایی هم که گاهی اوقات صادر می کند ارزش اجرایی ندارد.

بیانیه‌ های سازمان ملل علیه اسرائیل، ضمانت اجرا ندارند

حسن هانی‌زاده درباره بیانیه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی گفت: مسئولیت ناهنجاری های موجود در اراضی اشغالی به عهده سازمان ملل است اما شورای امنیت تاکنون نتوانسته ساز و کار معقولی برای جلوگیری از کشتار مردم فلسطین اتخاذ کند.

وی افزود: هر گاه شورای امنیت سازمان ملل درصدد صدور قطعنامه علیه اقدامات جنایت کارانه اسرائیل برآمده توسط آمریکا، انگلیس و یا فرانسه با وتو مواجه شده است.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: این فرآیندها نشان می دهد  سازمان ملل نسبت به مسائل جهان اسلام نگاه دوگانه ای دارد.

نفوذ لابی صهیونیستی از جمله در سازمان ملل موجب شده اسرائیل بدون ترس از اقدامات خلاف قانون در اراضی اشغالی همچنان به کشتار ادامه دهد. لازم است شورای امنیت با صدور قطعنامه ای اسرائیل را تحت بند 7 منشور سازمان ملل قرار دهد.

وی یادآور شد: طی 80 سال گذشته اسرائیل دست به شدیدترین جنایت ها علیه مردم فلسطین و لبنان زده که تمام این اقدامات و کشتارها نقض قوانین بشری بوده و جنایات جنگی تلقی می شود.

هانی زاده ادامه داد: متاسفانه شورای امنیت نتوانسته به وظایفش عمل کند و حتی یک قطعنامه تحریمی علیه اسرائیل صادر کند. شورای امنیت سازمان ملل تحت تاثیر قدرت های دارای حق وتو است. این بیانیه های گاه و بیگاه هم چه از سوی مجمع عمومی و یا شورای امنیت صادر شده باشد ارزش اجرایی ندارد.

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد : مساله محکومیت رژیم صهیونیستی جنبه اعتباری دارد، اجرایی نیست.

اکنون زمان آن رسیده تا شورای امنیت بیانیه ها و قطعنامه ها را وارد مقوله اجرایی کند و اجازه ندهد اسرائیل به جنایاتش ادامه دهد.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر نیز کابینه ای که قدرت را در رژیم صهیونیستی در اختیار دارد متشکل از افراد سرکوبگر بوده و ضروری است سازمان ملل، کشورهای اروپایی و... نیز در مورد جنایات رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو آن هم در مورد کشتار نمازگزاران ورود کرده و اقدام کنند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها