سلامی: اسرائیلی‌ها جنگ زمینی کنند بلعیده می‌شوند

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد که یک عده اندک از مؤمنان می‌توانند بر اکثریت کفار پیروز شوند و آن‌ها را به قدرت ایمان مچاله کنند؛ غزه عصای امروزی موسی و اژدهایی است که اگر صهیونیست‌ها روی زمین حرکت کنند، آن‌ها خواهد بلعید.

سلامی: اسرائیلی‌ها جنگ زمینی کنند بلعیده می‌شوند

سردار ‌سرلشکر پاسدار حسین سلامی در چهاردهمین اجلاس شهدای وحدت سرداران شهید نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده  که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار داشت: خداوند بزرگ را سپاسگذارم که امروز در این روز مقدس که سالروز وفات دخت مکرم حضرت موسی بن جعفر یعنی حضرت فاطمه معصومه (س) خواهر گرامی حضرات ثامن الحجج است و در محفلی که در سالروز شهادت فرمانده‌هان بزرگ سپاه اسلامی و همچنین جمعی از هموطنان عزیز بلوچ ما در آن واقعه دردناک تشکیل شده است، توفیق و افتخار حضور را در جمع عاشقان شهادت مردان و زنان مومنی که راه شهیدان، مرام شهیدان، معرفت شهیدان و حقیقت والای ایمان این عزیزان را به زیبایی تکریم می‌کنند، حضور پیدا کردم.

شوشتری و محمدزاده در میان ستاره‌های پرفروغ و درخشان و آسمانی

وی افزود: از فرمانده نیروی زمینی سپاه سردار پاکپور و فرمانده قرارگاه ثامن الائمه که مقدمات این اجلاسیه را برای قهرمانان والای امنیت این کشور برگزار کرد‌ند، تشکر می‌کنم؛ نام شهید شوشتری و محمدزاده در میان ستاره‌های پرفروغ و درخشان و آسمانی است شهید والای مقام شوشتری را از دوران سخت و سهمگین دفاع مقدس می‌شناسیم، عناصری که شخصیت این مرد بزرگ را شکل داد و به تکمیل و تکامل این شخصیت کمک کرد همه از میدان جهاد نشات گرفته است.

سردار سلامی تصریح کرد: صلابت ظاهری قامت شهید شوشتری با استواری و شکوه ایمان و معنویت او ترکیب جذابی از یک سحابی وفادار ولایت ساخته بود یک مرد شکوهمند در ایمان‌، وسیع و عمیق در مهرورزی و محبت و رحمت و رأفت نسبت به مومنان و غلظت و شدت نسبت به کافران شهید محمدزاده هم همین خصوصیات را در همین ابعاد اندازه‌ها داشت.

شهیدان ما زندگی را از متن جنگ آموخته بودند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: اساسا شهیدان ما زندگی را از متن جنگ آموخته بودند، یعنی غیرت، ایثار، از خودگذشتن، از جان گذشتن، میل به فدا شدن برای آرامش دیگران و از دست دادن جان برای جاودانه کردن حیات ملت این عناصر اجزای موزون شخصیت این شهیدان بود که در سنگرها و اتکال به خدا، سجده، مناجات و ادعیه آموخته بودند، بنابراین از دست دادن جان برایشان یک آرزوی بزرگ بود و همین عامل قدرت اصلی ما را شکل داده است، بنابراین اگر ملتی از مرگ نترسد ذلیل نمی‌شود.

سردار سلامی بیان کرد:همه می‌دانیم اگر ملتی از مرگ نترسد، ذلیل نمی‌شود، جهاد و شهادت از ابتدای پیدایش اسلام تا امروز عامل اصلی سعادت و عزت و سرافرازی مسلمانان بوده است، چون خصوصیت اسلام عدالت طلبی است. هویت انسان است و احاطه کرامت به انسال است و بازکردن غل و زنجیر اسارت از دست و پای بشریت است و این به ذائقه کافران و مستکبران خوش نمی‌آید، بنابراین هر گاه اسلام در میان سلطه سیاه ستم طلوع می‌کند، جنگ با مسلمانان قطعی است و مستکبران حقیقتا نور خدا را بر نمی‌تابند.

‌کارزار جنگ با مستکبران و کافران ادامه خواهد داشت

وی افزود: تجلی نور خدا در زمین معادل است با  تیرگی سیطره و ستم ستمکاران، بنابراین جهاد یک جزو قطعی در تاریخ اسلام بوده است و تا آن زمان که ظهور اتفاق بیفتد و جهان از عدل پر شود بخشی از زندگی مسلمانان به صورت اجتناب ناپذیری جنگ کارزار با مستکبران و کافران خواهد بود.

سردار سلامی ادامه داد: دشمنان اسلام در طول تاریخ فشرده و کوتاه بیش از 4 دهه بعد از انقلاب بزرگ اسلامی نشان دادند که همه نقاط اسلام را می‌خواهند به میدان جنگ تبدیل کنند تا مسلمانان به آرامش نرسند، تا مسلمانان به شکوفایی و پیشرفت نرسند، تا اسلام با حاکمیت و قدرت تشکیل نشود، تا مسلمانان برای آرامش و امنیت و رفاه خود، خود را متکی و محتاج مستکبران و ستمگران بدانند این یک سیاست قطعی و یک راهبرد میدانی و جزو اصلی اصول همه دشمنان ما بوده و خواهد بود.

آمریکا در تمام جنگ‌ها حضور دارد

فرمانده کل سپاه گفت: این نیست که فقط سیستان و بلوچستان عزیز ما میدان فوران شراره‌های آتشی باشد که در قلوب بدخواهان این سرزمین، کفار، منافقان و مشرکان وجود دارد و یا کردستان عزیز ما میدان تاخت و تاز سیاست بیگانگان برای ایجاد تفرقه باشد، فقط این نیست به صفحه جغرافیا به صفحه تاریخ هم در عمق زمان و هم در افق جغرافیا نگاه کنید، دقیقا نقشه عمل دشمن را خواهید یافت، دشمن بسیار تلاش می‌کند که مقاصد شوم و نفرت‌انگیز خود را پشت نقاب واژه‌ها و کلمه‌هایی عامه پسند و شیک به‌کار بگیرد، از دمکراسی، از حقوق بشر، از ازادی و از رفاه ، امنیت سخن بگوید در کلام امام آنچه که واقعیت پنهان دشمن را نشان می‌دهد الگوهای عمل اوست که در صحنه میدان ما می‌بینیم.

وی عنوان کرد: دقت کنید ظرف این 45 سال اغلب نقاط جهان اسلام میدان کارزاری است که حتما یک طرف آن آمریکاست و یک طرف آن انکلیس و اسرائیل است و موتلفان اینهاست که ائتلاف کرده‌اند از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا این خورشید را از درخشش بیندازند. اراده کرده‌اند که نور خداوند را خاموش کنند، البته خداوند نور خود را التیام می‌بخشد، هر چند اینها بپسندند یا نپسندند.

سیاست آمریکا و غرب آتش فوره‌های خونین را بین مسلمانان برافروخته است

سردار سلامی ادامه داد: نگاه کنید در افغانستان فقر، جنگ، عقب‌ماندگی، فلاکت، ناامنی؛ در سوریه یک دهه است که سیاست آمریکا و غرب آتش فواره‌های خونین را بین مسلمانان برافروخته است در هر نقطه‌ای خنجری بر پیکر امت اسلام فرو رود، از یکصد سال پیش به این طرف و از 75 سال پیش به شکل واضح رژیم صهیونیستی را چون خنجری بر پهلوی جهان اسلام فرو بردند، این قبیل سرنوشت‌ها در این جغرافیای بزرگ جهان اسلام یک جسم خارجی ازاردهنده که هر چند بار با جابه جا کردن این خنجر پهلوی امت اسلام را می شکافند و یک خونریزی جدید را به راه می‌اندازند، از 1945 به این طرف که جوخه‌های ترور صهیونیست‌ها با همکاری انگلیس و حمایت آمریکاییان و فرانسوی‌ها آمدند و مسلمانان مظلوم فلسطین را از خانه و کاشانه خود بیرون کردند و زمین‌هایشان را مصادره کردند و خودشان را کشتند تا نبرد 1956 در کانال سوئز با حمایت فرانسه و انگلیس و 1967 و 1973 و بعد از آن جنگ‌های 33 روزه، 55 روزه و 22 روزه و 8 روزه و تا به امروز نگاه کنید، ببینید هیچ منطقی جز کشتار، ناامنی، غارت، تفرقه‌افکنی و نسل‌کشی در عمل میدانی آمریکایی‌ها هیچ منطقی دیده نمی‌شود، این آمریکا است که منطقه را مدام به آتش می‌کشد و مسلمانان را با هم درگیر می‌کند.

رد‌پای قدرتمندی از ‌سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا می‌بینید

وی ادامه داد: در بحرین، یمن، افغانستان، عراق، سوریه، مصر، لبنان و ایران هر کجا قدم بگذارید رد‌پای قدرتمندی از این سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا می‌بینید و دست‌بردار نیستند و همه را به جان هم می‌اندازند و لشکر‌کشی می‌کنند. پایگاه می‌زنند، اسلحه صادر می‌کنند و دستور کارشان تفرقه و جنگ است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: آیا ارمغانی از حضور آمریکا در میان کشورهای جهان اسلام جز آتش و خونریزی، هتک حرمت، قتل عام، یتیم‌سازی، افسرده‌سازی و  عقب ماندگی چیز دیگری می‌بینید؟ تقریبا تمام سرزمین‌های اسلامی قربانگاه سیاست‌های استعماری این موجودیت مرموز و پیچیده و ستمگر است، هر چند غروب رو به زوال  است و همه جا شکست می‌خورد، اما آسیب هم می‌زند، آمریکا این هنر را دارد که آسیب می‌زند و شکست می‌خورد. هیچ دستاوردی برای خود نیز نداشته جز فقری که امروز گریبان‌گیر حداقل 50 میلیون آمریکایی شده که بزرگترین اقتصاد جهان را در اختیار دارد و می‌پذیرد که مردم خود فقیر باشند و ارتشش مدام فرسوده و کهنه شود و قدرتش رو به وفور برود، اما مسلمانان را هم قتل عام کند.

اوج حماقت، فقدان عقل و نبود حکمت این محصول جهل حاکمان آمریکا است

سردار سلامی گفت: اوج حماقت، فقدان عقل، نبود حکمت، این محصول جهل حاکمان آمریکاست که هم خود آمریکای‌ها در عذاب هستند و هم دیگران، فکر می‌کنند می‌توانند با چند روز و چند ماه بمباران موفق شوند شکست در طوفان الاقصی یکی از خاطره انگیزترین، استثنایی‌ترین، شگفت انگیزترین و غیرقابل تصورترین شکستی بود که آمریکا، انگلیس و اسرائیل را همه با هم مچاله کرد. این صحنه نشان داد عده‌ای قلیل مومن می‌توانند بر یک قوای کثیر از دشمنان کافر به اسم خداوند بر اساس سنت الهی پیروز شوند.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: راهکاری برای پیروزی دشمنان بر فلسطین وجود ندارد و جز بمباران کار دیگری نمی‌توانند انجام دهند، روی زمین حرکت کنند بلعیده می‌شوند. این را هم به شما بگویم همان‌طور که عصای موسی اژدها شد و مکر فرعونیان را بلعید، خداوند در هر دوره‌ای معجزاتش را به شکلی نشان می‌دهد، غزه نیز عصای امروزی موسی و اژدهایی است که اگر صهیونیست‌ها روی زمین حرکت کنند، آن‌ها خواهد بلعید. آن‌ها هم این را می‌دانند و به همین دلیل فقط بر عملیات هوایی و بمباران ناجوانمردانه متمرکز هستند و جرات عملیات زمینی ندارند. فکر می‌توانند شکست را با جنایت دنبال کنند، اما ممکن نیست آنچه ابتکار داشتند این است که سال‌های سال آمریکاییان تلاش کردند نشان دهند که آنها فرشتگان آزادی برای مسلمانان هستند و هزینه کردند و هزاران میلیارد دلار؛ لشکرکشی کردند و کشته‌ها دادند و آمریکا را به زوال کشاندند، اما‌ با همین چند روز حمایت بی‌چون و چرا چون آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد به گردش درآمدن قدرت آمریکا و متحدان آن است.

علت سفرهای متواتر مقامات آمریکایی و سردمداران دولت‌های اروپایی به تل‌آویو

وی گفت: اینکه شما امروز می‌بینید سفرهای متواتر مقامات آمریکایی و سردمداران دولت‌های اروپایی به تل‌آویو صورت می‌گیرد، فقط برای اینکه این رژیم که واقعا در مسیر فروپاشی است با این تنفش مصنوعی آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و دیگران ادامه حیات دهند و همه قدرت آن‌ها در اسرائیل متمرکز شده است، غزه را محاصره کردند و اجازه مواد غذایی، دارو و سوخت را می‌دهند، ولی همه این‌ها در قلب و ذهن مسلمانان آتش عظیمی از نفرت و کینه‌ای تمام نشدنی ایجاد می‌کند.

سلامی خاطرنشان کرد: این‌ها همه به‌ مثابه تنفس مصنوعی است تا مرگ حتمی رژیم در احتضار صهیونیستی را به تأخیر بیندازند. جنایاتی هم که اخیراً در غزه صورت گرفت، همه جهان اسلام را با خود دشمن کردند و هر روز بر غلظت این دشمنی می‌افزایند و هر روز دشمنان خود را زیاد می‌کنند، آیا امروز یک مقام آمریکایی و انگلیسی می‌تواند عرض یک خیابان را در یکی از کشورهای جهان اسلام طی کند؟ قلوب ملت‌های مسلمان را جریحه‌دار کرده و کار را به جایی رسانده که هر کدام از مقامات غربی بخواهند به کشورهای اسلامی سفر کنند، باید شبانه سفر کنند و پنجره هواپیماهایشان را بکشند تا عموم مردم متوجه حضورشان نشوند. پشت سر این ظاهر مقامات آمریکایی یک باطن روانی و پریشان حالی و افسردگی و سردرگمی است و به تقویم شکست‌های آنان یک تاریخ و روز دیگری اضافه می‌شود.

امت اسلام دست روی دست نمی‌گذارد تا آن‌ها هر جنایتی انجام دهند

وی ابراز کرد: مسلمانان هرگز فراموش نمی‌کنند، اینکه دشمنان ما گمان کنند امت اسلام دست روی دست می‌گذارد تا آن‌ها هر جنایتی خواستند انجام دهند، این یک اشتباه راهبردی دیگر است. هر چه بیشتر در دنیای اسلام فتنه کردندن، قدرت علیه آنها بیشتر شد، پس این راه، راه فروپاشی زودرس اینهاست، نمی‌توانند ادامه دهند این جغرافیا و سرزمین متعلق به آنها نیست. ما به آن‌ها می‌گوییم که شما اینجا خارجی و بیگانه هستید و در امت ما، یتیم‌های زیادی وجود دارد که شما پدران و مادران آن‌ها را کشته‌اید، بنابراین گرفتار رویای موهوم حمله زمینی به غزه نشوید و هر چه زودتر این آتش را متوقف کنید قبل از اینکه خودتان در این آتش بسوزید. جهان اسلام امروز قدرتمند است و نمی‌پذیرد و از خدا می‌خواهیم که نصرت خویش را به تعجیل در جنگ امروز غزه نصیب و روزی مسلمانان مخلص و مردم مظلوم فلسطین بگرداند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها