پنتاگون: حمله زمینی به غزه بسیار سخت خواهد بود

وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که حمله زمینی به غزه به دلیل تونل‌هایی که حماس ایجاد کرده بسیار سخت خواهد بود.

پنتاگون: حمله زمینی به غزه بسیار سخت خواهد بود

«لوید آستین» گفت که واشنگتن حق دفاع از خود را حفظ می‌کند و هرگز در اتخاذ اقدامات مناسب برای حمایت از نیروهایش تردید نخواهد کرد.

وی که با شبکه خبری ABC مصاحبه می‌کرد، افزود: «به هر کشور یا گروهی که خواستار گسترش درگیری بوده یا خواهان استفاده از آن است، توصیه می‌کنیم که این اقدام را انجام ندهد».

وزیر دفاع آمریکا گفت: «در صورت گسترش درگیری، در خصوص اقدام نظامی تردید نخواهیم کرد».

آستین اضافه کرد: «حمله زمینی به غزه به دلیل تونل‌هایی که حماس ایجاد کرده بسیار سخت خواهد بود».

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ظهر امروز یک‌شنبه، ۲۲ اکتبر با حضور در مرز‌های شمال سرزمین‌های اشغالی، ادعاهایش را درباره جنگ با جنبش حزب‌الله لبنان تکرار کرده و جنگ غزه را «جنگ مرگ و زندگیِ اسرائیل» توصیف کرد.

طبق گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، نتانیاهو علی‌رغم آگاهی از ترس صهیونیست‌ها در رویارویی با حزب‌الله اذعان کرد: اگر حزب الله تصمیم بگیرد وارد جنگ شود، اشتیاقش را برای جنگ دوم با ما لبنان نشان داده است.

نتانیاهو در این سخنرانی، ورود حزب‌الله به جنگ غزه را «خطایی حیاتی» خواند و مدعی شد: با نیرویی که حتی تصورش را هم نمی‌کند به او ضربه خواهیم زد؛ وضعیت لبنان ویرانگر خواهد بود.

این ادعا‌ها در حالی از سوی نتانیاهو مطرح می‌شود که رسانه‌های عبری در روز‌های اخیر، بار‌ها درباره گسترش درگیری‌ها با ورود حزب‌الله لبنان به جنگ غزه هشدار داده و تصریح کرده بودند: حزب‌الله لبنان از راهبرد «تشویش» برای سردرگمی ارتش اسرائیل استفاده می‌کند؛ این جنبش در درگیری‌ها، به هر آنچه می‌خواست رسیده و حتی تل‌آویو را از تبعات حمله زمینی به غزه ترسانده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • رابی
    1

    کننده کار نیستی.گاز شیمیایی بزنند داخل تونل ها هر چی تروریست اون داخل هست مثل موش مردار می شود.بعدش هم با ربات داخل تونل ها را جستجو کنند.زیرا به احتمال زیاد تروریست ها در داخل تونل ها تله های انفجاری کار گذاشته باشند.

  • کاربر ناشناس
    0

    بیا جلو سیاه احمق..بیا جلو که اش خوبی برات پخته شده.

  • ناشناس
    1

    اسرائیل در جنگ با تروریست ها خیلی سوسول بازی درمیاره! این چه جنگی است که قبل از زدن یک منطقه اطلاع رسانی میکند؟ خوب اگر تروریست در آن منطقه باشد میرود و تنها یک یا چند ساختمان ویران میشود.
    بدون اطلاع بزن و کار را تمام کن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها