مقام صهیونیستی: سر بریدن کودکان توسط حماس را تأیید نمی‌کنیم

یک مقام صهیونیست گفت رژیم موقت ادعای سر بریدن کودکان توسط نیروهای حماس در حمله شنبه را تایید نکرده است.

مقام صهیونیستی: سر بریدن کودکان توسط حماس را تأیید نمی‌کنیم

یک مقام صهیونیست به «سی‌ان‌ان» گفت رژیم اشغالگر ادعای خاص مبنی بر سر بریدن کودکان توسط نیروهای حماس در حمله روز شنبه را تایید نکرده که به گزارش این شبکه آمریکایی در تناقض با بیانیه عمومی قبلی دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی است. 

وی مدعی شد: «مواردی وجود داشته که شبه‌نظامیان حماس دست به سر بریدن و سایر جنایات مشابه داعش زده‌اند اما نمی‌توانیم تایید کنیم که آیا قربانیان مرد یا زن، سرباز یا غیرنظامی، بزرگسال یا کودک بوده‌اند». 

سه‌شنبه ادعاهایی مبنی بر اینکه حماس کودکان اسرائیلی را در یک روستا سر بریده در رسانه‌های صهیونیستی مطرح شد. در پی این ادعا، نظامیان صهیونیست این صحنه را  در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان «قتل‌عام» توصیف کردند. ارتش رژیم موقت مدعی شد زنان، کودکان و افراد مسن به طرز وحشیانه‌ای قصابی شدند. 

«تال هاینریش» سخنگوی بنیامین نتانیاهو چهارشنبه در ادعایی بی‌اساس گفت نوزادان و کودکان نوپا با سرهای بریده در محل مذکور پیدا شده‌اند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم روز چهارشنبه مدعی دیدن تصاویری از این جنایت ادعایی شد. 

ادعایی که مقامات دولت او را بار دیگر مجبور به تکذیب و شفاف‌سازی کرد. یک مقام دولت آمریکا به سی‌ان‌ان گفت نه بایدن و نه دستیارانش تصویری ندیده‌اند و یا گزارش‌های تایید شده‌ای از سر بریده شدن کودکان توسط حماس دریافت نکرده‌اند. وی در توجیه سخنان بایدن مدعی شد او به اظهارات عمومی مقامات اسرائیل و رسانه‌ها اشاره داشت. 

پیش‌تر، یک خبرنگار-عکاس اسرائیلی که در روزهای گذشته مشغول پوشش رویدادهای جنگ اخیر بوده، در واکنش به شایعاتی مبنی بر اینکه حماس کودکان را در یک روستا سر برده گفت «هیچ شواهدی دال بر این نیافتم».

حماس نیز این شایعه را تکذیب کرد و در بیانیه‌ای با بیان اینکه «مقاومت فلسطین، کودکان را هدف قرار نمی‌دهد و رسانه‌ها باید دقت بیشتری در نقل اخبار کنند و کورکورانه از روایت سراسر دروغ و افتراء صهیونیست‌ها دنباله‌روی نکنند»، اعلام کرد: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) قاطعانه تأکید می‌کند که ادعاهای ساختگی که برخی رسانه‌های غربی رواج می‌دهند و روایت سراسر دروغ صهیونیست‌ها را ملاک قرار می‌دهند، دروغ است؛ ادعاهایی که جدیدترینش ادعای کشتار کودکان و سر بریدن آنان و حمله به غیرنظامیان است و ما این را جانبداری بدون تحقیق از روایت صهیونیست‌ها می‌دانیم».

در مقابل، در بمباران رژیم صهیونیستی علیه غزه در چند روز اخیر، صدها زن و کودک کشته شده‌اند. رژیم صهیونیستی در پی عملیات نیروهای مقاومت، حملات همه‌جانبه‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده که طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون ۱۳۴۵ فلسطینی در حملات بی‌وقفه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه شهید و بیش از ۶۰۰۰ نفر که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند، مجروح شده‌اند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • هادی
    7

    حالا بعضی ها فکر کنم متوجه شدن رسانه های غرب دنبال جی هستن وامیدوارم مخاطبان بااگاهی بیشتری خبر رو پخش کنن وهرچیزی که غرب گفت فکر نکنن درسته وسریغ پخش نکنن (درود بر مردم فلسطین)

  • ناشناس
    6

    از حماس بعید نیست.

  • رابی
    4

    عمو بایدن فرمودند که خودم تصاویر سربریده کودکان را دیده ام .آنوقت یک مقام مجهول الهویه آمریکایی گفته که بایدن خودش عکس ها را ندیده.😁😅🤣😂
    خود من دیروز یک فیلم دیدم که حماس تعدادی از کودکان سه چهار ساله اسرائیلی را داخل قفس مرغ و خروس انداخته بود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      خبر فیک و جعلی ...امروز نتانیاهو و بلینکن این موضو رو تایید کردن...دقیقن کدوم مقام اسراییل و در کدام خبر سی ان ان...بترسید از خدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها