چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل؛ تهدید گروه‌های مقاومت در عراق و یمن / اسرائیل دوباره هدف راکت‌های حماس قرار گرفت

جنگ اسرائیل و حماس وارد چهارمین روز خود شده است. در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل؛ تهدید گروه‌های مقاومت در عراق و یمن / اسرائیل دوباره هدف راکت‌های حماس قرار گرفت

آخرین آمار کشته‌ها و اسرای اسرائیل 

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل :تعداد اسرائیلی‌های کشته شده به بیش از هزار تن رسیده است. تعداد اسرائیلی‌هایی که زخمی شده‌اند، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.رسانه‌های اسرائیل شمار اسیران اسرائیلی را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرد./ صداوسیما

حماس: ما تا حالا فقط ۲ هزار رزمنده به جنگ فرستادیم و هنوز ۴۰ هزار رزمندۀ دیگر در نوار غزه داریم

بیشتر بخوانید:

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقصی

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: ایران در بحران اسرائیل درگیر نشود.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که اظهارات وزیر جنگ «اسرائیل» تهوع‌آور و مایه انزجار است و محروم کردن ساکنان سرزمین اشغال شده، از غذا و برق یک مجازات دسته‌جمعی است.

سازمان حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرد که دادگاه کیفری بین المللی باید بداند که اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دعوت به ارتکاب جنایت جنگی است.

حملات وحشیانه صهیونیستی در غزه/ قطع آب و برق/ افزایش تعداد شهدا به ۶۸۷ نفر+ عکس و فیلم

منابع محلی در غزه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در جنایت ضدبشری آشکار علیه ساکنان غزه، آب غزه را به کلی قطع کرده است.

در همین حال، الموگ بوکر خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برق شهرک زیکیم از ۷۲ ساعت قبل قطع شده است.

بایدن: حداقل ۱۱ آمریکایی در حمله اخیر به اسرائیل کشته شده‌اند

رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی مجددا بر حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به حملات اخیر به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: متاسفانه می‌دانیم که حداقل ۱۱ شهروند آمریکایی در میان کشته‌شدگان بوده‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد که واشنگتن همچنان از وضعیت برخی از آمریکایی‌ها در اراضی اشغالی اطلاعی ندارد و با مقامات صهیونیستی برای دریافت اطلاعات در این‌باره همکاری می‌کند.

هاآرتص: نتانیاهو باید الان کنار برود

«آلون پینکاس» ستون‌نویس روزنامه «هاآرتص»:«نتانیاهو» سال‌ها برای فرار از جنگ مانور داد. او می‌دانست که این احتمالاً پایان سیاسی او خواهد بود.این خطر حی و حاضر وجود دارد که تمام تصمیمات دوران جنگ او علیه حماس به ملاحظات شخصی، حقوقی و سیاسی کوته‌نگرانه آلوده شده باشد.نتانیاهو باید فوراً از سمت نخست‌وزیری برکنار شود. نه پس از جنگ، نه پس از توافق در دادگاه فساد مالی او و نه پس از انتخابات. همین الان!/ تسنیم

آمریکا نیروی نظامی به اسرائیل نمی‌فرستد/ شواهدی مبنی بر دخالت مستقیم ایران در عملیات حماس نداریم/ البته ایران مشخصا شریک جرم است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: ایران در بحران اسرائیل درگیر نشود

دو شهید در حمله صهیونیست‌ها به جبالیا

سحرگاه سه‌شنبه در حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ فلسطینی در جبالیا در شمال نوار غزه، دو شهروند شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

خبرنگار خبرگزاری فلسطینی سما، گزارش داد که هواپیمای اشغالگر خانه‌ای در جبالیا متعلق به خانواده دحلان را هدف قرار داد که منجر به شهادت دو شهروند و زخمی شدن تعدادی دیگر شد که متعاقباً به بیمارستان منتقل شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین سه خانه دیگر را هدف قرار دادند و آنها را به طور کامل ویران کردند، اولی متعلق به خانواده الحسن در منطقه النصر در شهر غزه، دومی متعلق به خانواده جنین در نزدیکی استادیوم یرموک در مرکز غزه و سومی به خانواده سرحان در شهرک بنی سهیلا در شرق خان یونس تعلق داشت.

شهادت یک زن در حمله صهیونیست‌ها در دیرالبلح و بمباران ۴ آمبولانس در عبسان

بامداد سه شنبه یک زن در حمله رژیم صهیونیستی به منزلش در دیرالبلح نوار غزه به شهادت رسید.

خبرنگار سما گزارش داد که هواپیمای اشغالگر خانه‌ای را در منطقه الحدبه در دیرالبلح هدف قرار داد که منجر به شهادت یک زن و زخمی شدن تعدادی دیگر شد که متعاقباً به بیمارستان الاقصی منتقل شدند.

همچنین تعدادی از شهروندان در حمله صهیونیست‌ها به خانه‌ای متعلق به خانواده قدیح در شهر عبسان الکبیره در شرق استان خان یونس زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی چهار آمبولانس را که برای انتقال مجروحان در منطقه عبسان الکبیره حضور داشتند، بمباران کرد./ ایسنا

بمباران یک برج مسکونی، دو مسجد و دو خانه در غزه

بامداد روز سه شنبه، جنگنده‌های رژیم اشغالگر چندین هدف از جمله یک برج مسکونی، دو مسجد، دو خانه و یک قبرستان را در نوار غزه بمباران کردند.

شاهدان عینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برج البدرساوی در نزدیکی مجتمع پزشکی الشفا در غرب شهر غزه را پس از هدف گیری با موشک‌های هشدار دهنده از یک هواپیمای شناسایی بمباران کردند و این جنگنده‌ها همچنین دو خانه را در شهر رفح در جنوب غزه بمباران کرد که منجر به نابودی کامل آنها شد.

 

قتل عام جدید در بیت لاهیا: ۱۴ شهید از خانواده المدهون

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه اقدام به کشتار خانواده المدهون کردند که منجر به شهادت حداقل ۱۴ نفر شد.

منابع محلی به خبرنگار فلسطین الیوم گفتند که هواپیماهای اشغالگر خانه دو برادر محمد و احمد اکرم المدهون را بمباران کردند که منجر به شهادت ۱۴ نفر از اعضای خانواده شد. این در حالی است که پدرشان اکرم موسی المدهون، مادر و دو برادرشان در جریان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۲۱ در بمباران خانه‌ای در کنار خانه‌شان به شهادت رسیدند.

شهادت هشت شهروند در خان یونس که اکثرشان کودک بودند

هشت شهروند که بیشتر آنها کودک بودند، شامگاه دوشنبه در حمله صهیونیست‌ها به خانه‌ای در خان یونس در جنوب نوار غزه شهید شدند.

درگیری‌های مسلحانه در غلاف غزه

رسانه‌های عبری بامداد امروز گزارش دادند که پس از نفوذ اعضای حماس به منطقه کفار سعد در نوار غزه، درگیری‌های مسلحانه آغاز شد.

تصاویر آخرالزمانی از وضعیت شرق خان‌یونس در جنوب غزه

ونزوئلا: به غزه بسته کمکی می‌فرستیم

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: ونزوئلا مخالف نسل‌کشی مردم فلسطین توسط اسرائیل است. ما برای غزه کمک‌های بشردوستانه ارسال خواهیم کرد./ تسنیم

محله الرمال در غزه که شامگاه گذشته هدف بیش از ۲۰۰ حمله قرار گرفت

صهیونیست‌ها در حال فرار از عسقلان

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که شهرداری عسقلان تعداد زیادی اتوبوس برای خارج کردن صهیونیست‌ها به این شهر اعزام کرده است.

شلیک چندین راکت به اراضی اشغالی

مقاومت فلسطین لحظاتی قبل مجددا اراضی اشغالی را هدف حمله راکتی قرار داد.

اسامی شماری از فرماندهان و مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی که تا این لحظه در عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: خبرنگاران خارجی نوار غزه را ترک کنند

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی که با هدف جلوگیری از مخابره اخبار جنایات این رژیم به جهان، به دفاتر رسانه‌های غزه حمله و چند خبرنگار را شهید کرد، حالا از خبرنگاران خارجی خواسته است که نوار غزه را از طریق گذرگاه رفح ترک کنند.

ارتش این رژیم همچنین اعلام کرد که مردم غزه از طریق گذرگاه رفح از منطقه خارج شده و به مصر بروند./ میزان

عملیات نفوذ موفقیت آمیز گردان‌های قدس- تیپ طولکرم در شهرک عیناف

گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، تیپ طولکرم دست به عملیات نفوذی قهرمانانه در داخل شهرک عیناف زد و در جریان آن برج نظامی در شهرک مذکور مورد حمله قرار گرفت و به طور کامل به تصرف مبارزان این گروه درآمد. طبق بیانیه تیپ طولکرم تعدادی از شهرک نشینان نیز هدف قرار گرفتند که منجر به کشته شدن یک تن و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

گردان‌های قدس - تیپ طولکرم اعلام کرد: «در نبرد قهرمانانه طوفان الاقصی و در برابر تشدید جنایات اشغالگران علیه مردم صبور ما در غزه با استواری، قهرمانی و رستگاری، تیپ طولکرم تصمیم به تشدید عملیات نظامی خود علیه اسرائیل گرفت.

گردان‌های قدس در ادامه بیانیه خود آورده است: «به یاری خداوند و در یک عملیات کیفی که از قبل آماده شده بود، یکی از گروه‌های تهاجمی ما توانست عملیات نفوذ موفقیت‌آمیزی را به شهرک عیناف انجام دهد و به نیروهای نظامی صهیونیست حمله کرد. برج نظامی در شهرک تحت کنترل مبارزان ما درآمد. تعدادی از شهرک نشینان را هدف قرار دادیم و مستقیماً یکی از آنها کشته و تعدادی زخمی شدند.»

این گردان‌ها افزود: مجاهدان ما برای ایجاد رعب و وحشت و پوشش عقب نشینی نیروهایمان آژیر خطر را به صدا درآوردند و گروه‌های دیگر نیز برای تامین خروج امن گروه مذکور عملیات تیراندازی و هدف گیری شدید را در شهرک انجام دادند.

ارتش اشغالگر: در یک شب حدود ۲۰۰ هدف را بمباران کردیم

سخنگوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای ما شب گذشته حدود ۲۰۰ هدف را در حومه الرمال و در خان یونس بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با اشاره به اینکه «عملیات نفوذ به شهرک سعد در نزدیکی غلاف غزه خاتمه یافته»، مدعی شد: «تمام منطقه اطراف نوار غزه را تحت کنترل گرفته‌ایم و دیگر درگیری با شبه‌نظامیان فلسطینی در مرز با نوار غزه وجود ندارد.»

قایق‌های صهیونیست سواحل غزه را بمباران کردند

خبرنگار الجزیره گزارش داد که قایق‌های مسلح رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه سواحل غزه را با موشک بمباران کردند. بمباران از سمت دریا همزمان با حملات هوایی هواپیماهای اشغالگر به مناطق مختلف نوار غزه بود./ ایسنا

انتقال صدها نظامی رژیم صهیونیستی از اروپا به اراضی اشغالی

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی طی روز گذشته صدها نظامی این رژیم را که در سراسر اروپا حضور داشتند، به منظور تقویت جنگ علیه غزه با هواپیما به اراضی اشغالی منتقل کرده است.

کمبود مواد غذایی و خوراکی در فروشگاه‌ها و مغازه‌های اراضی اشغالی

پایگاه خبری عبری زبان «والا» از کمبود شدید مواد غذایی و خوراکی در فروشگاه‌ها و مغازه‌های اراضی اشغالی خبر داد.

دور جدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی

منابع فلسطینی از دور جدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی به بخش‌های مختلف نوار غزه خبر می‌دهند.

سازمان ملل: از روز شنبه به ۴ مدرسه و ۸ مرکز درمانی در غزه خسارت جدی وارد شده است

سازمان ملل اعلام کرد که از روز شنبه به چهار مدرسه و هشت مرکز درمانی در غزه در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی خسارت جدی وارد شده است.

سدیروت هدف حملات موشکی قرار گرفت

گردان‌های القسام: شهرک سدیروت هدف موشک‌های ما قرار گرفت.

سازمان ملل: محاصره کامل نوار غزه ممنوع است

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که محاصره کامل نوار غزه براساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه ممنوع است.

حادثه امنیتی در جولان اشغالی و بخش شرقی جنوب لبنان

 ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حادثه امنیتی مشکوک در جولان اشغالی و بخش شرقی جنوب لبنان وجود دارد و به شهرک‌نشینان دستور داده شده است که وارد پناهگاه‌ها شوند.

تخلیه تمامی شهرک‌های صهیونیستی مجاور نوار غزه

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تمامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه تخلیه شده است.

او همچنین مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی کنترل اوضاع در منطقه را به دست گرفته و شامگاه گذشته هیچ مبارز فلسطینی به داخل اراضی اشغالی نفوذ نکرده است. 

شهادت ۷ خبرنگار فلسطینی از آغاز حملات هوایی رژیم صهیونیستی

دفتر اطلاع رسانی غزه اعلام کرد که هفت خبرنگار فلسطینی از آغاز حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

ارتش اسرائیل به ساکنان غزه توصیه کرد به مصر بروند

یهودیان روس‌ تبار به دنبال بازگشت سریع به وطن  

سفیر روسیه در فلسطین اشغالی گفت:صدها نفر که تباری روسی داشته و تابعیت آن را دارند درخواست بازگشت فوری به روسیه را تقدیم سفارت کرده‌اند. 

به گفته سفیر، اکثر آنها همان یهودیانی بودند که در آغاز جنگ اوکراین روسیه را ترک کرده بودند.

مقتدی صدر: آماده کمک به فلسطینیان هستیم

رئیس جریان الصدر عراق طی سخنانی تلویزیونی اعلام کرد که او و جریان متبوعش آماده‌اند به فلسطینیان ساکن نوار غزه که تحت حملات هوایی شدید صهیونیست‌ها قرار دارند، کمک کنند.

بیانیه مشترک فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، و ایالات متحده: حماس نماینده آمال و آرزوهای مردم فلسطین نیست 

حمله صهیونیست‌ها به دفتر شبکه العالم در غزه 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دفتر شبکه خبری العالم معاونت برون مرزی رسانه ملی در منطقه الرمال غزه را با هدف جلوگیری از پوشش اخبار تحولات تجاوز صهیونیست‌ها به غزه مورد حمله قرار دادند.

این خبر را روابط عمومی معاونت برون مرزی صدا و سیما تأیید کرد.

گردان‌های قسام محل تجمع نیروهای دشمن در «یاد مردخای» را با موشک بمباران کردند/ جماران

photo_2023-10-10_13-33-01

 کانال 12 عبری:  گردان های قسام زنان و کودکان را نکشته اند و در داخل خانه شهرک نشینان عبارت هایی نوشته اند: «القسام بچه ها را نمی کشد»

رهبر انقلاب: آنها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند

 ارتش اسرائیل: هم اکنون "حملات گسترده ای" علیه مواضع حماس در نوار غزه در حال انجام است.

photo_2023-10-10_13-38-33

تصویری از پیکر محمد صبح خبرنگاری که دیشب در غزه به شهادت رسید.

حماس: طوفان الاقصی، از تصمیم تا اجرا، عملیاتی تماماً فلسطینی است

عربستان خواستار نشست فوری سازمان همکاری اسلامی شد

هدف از این نشست تبادل‌نظر دربارهٔ تنش‌های جاری در اراضی اشغالی فلسطین است.

هشدار  ارتش اسرائیل به مقامات مصر

 ارتش اسرائیل به مقامات مصر هشدار داد که در صورت نقل و انتقال کمک و تدارکات به غزه، خودروهای ترابری یا کامیون‌های مصر را مورد هدف بمباران قرار خواهد داد/ پیش‌تر نیز گزارش‌های اولیه از بمباران گذرگاه رفح توسط اسرائیل حکایت داشت*

اسرائیل گذرگاه رفح را بمباران کرد

وزارت کشور نوار غزه اعلام کرد که هواپیماهای اسرائیلی  گذرگاه رفح میان فلسطین و مصر بمباران کردند و مانع ورود و خروج مسافران شدند./ جماران

وزیر خارجه عراق: پیش‌‌بینی می‌شود جنگ در غزه دست‌کم 10 روز ادامه داشته باشد/ امیدوارم به کشورهای اطراف سرایت نکند

قطع برق در غزه از ۳۰ ساعت گذشته

شرکت برق غزه اعلام کرد که برق از ۳۰ ساعت پیش تقریباً به طور کامل قطع شده است.

بمباران بندر غزه و انتقال حملات زمینی به دریایی

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد، قایق‌های جنگی به شکل هیستریک بندر غزه و اطراف آن را بمباران کردند.

خبرنگار الجزیره پیشتر گزارش داده بود که قایق‌های مسلح رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه سواحل غزه را با موشک بمباران کردند. بمباران از سمت دریا همزمان با حملات هوایی هواپیماهای اشغالگر به مناطق مختلف نوار غزه بود.

طبق گفته خبرنگار المیادین، قایق‌های اشغالگران در حملات خود به اطراف بندر غزه از بمب‌های فسفری استفاده کردند.

ارتش اشغالگر: در یک شب حدود ۲۰۰ هدف را بمباران کردیم

سخنگوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای ما شب گذشته حدود ۲۰۰ هدف را در حومه الرمال و در خان یونس بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با اشاره به اینکه «عملیات نفوذ به شهرک سعد در نزدیکی غلاف غزه خاتمه یافته»، مدعی شد: «تمام منطقه اطراف نوار غزه را تحت کنترل گرفته‌ایم و دیگر درگیری با شبه‌نظامیان فلسطینی در مرز با نوار غزه وجود ندارد.»

حماس: تا ساعت ۵ بعدازظهر به ساکنان عسقلان فرصت می‌دهیم فرار کنند

بیانیهٔ القسام: در پاسخ به جنایت دشمن و آوارگی مردم ما و اجبار آن‌ها به فرار از خانه‌های خود در چندین منطقهٔ نوار غزه، به ساکنان عسقلان مهلت می‌دهیم تا قبل از ساعت ۵ عصر امروز از آنجا خارج شوند./ فارس

سازمان ملل: تاکنون بیش از ۱۸۷ هزار تن در نوار غزه آواره شده‌اند

شلیک موشک به سمت فرودگاه بن‌گوریون

مقاومت غزه از شلیک موشک به فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو خبر داد.

نخستین بخش از کمک‌های نظامی آمریکا به اراضی اشغالی ارسال شد

کاخ سفید اعلام کرد که نخستین بخش از کمک‎های نظامی آمریکا برای رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی ارسال شده است.

کره‌شمالی، اسرائیل را مسؤول خونریزی‌ها در غزه دانست

پوتین: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه نمونه بارز شکست سیاست آمریکا است

مسکو: با فلسطین و اسرائیل در ارتباطیم

سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که مسکو با مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی در تماس بوده و به دنبال نقشی برای حل‌وفصل این مناقشه است.

تاکید اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس بر ضرورت توقف تنش در سرزمین‌های اشغالی

وزیر خارجه عمان اعلام کرد، حاضران در نشست مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا که در مسقط برگزار شد، بر توقف تنش در فلسطین اشغالی و در دستور کار قرار دادن گفت‌وگو تاکید کردند.

کوچاندن در برابر کوچاندن؛ حملات راکتی سنگین مقاومت به عسقلان

کوچاندن در برابر کوچاندن؛ حملات راکتی سنگین مقاومت به عسقلان

‍‍‍‍گردان‌های عزالدین القسام حمله موشکی بزرگ و بی‌سابقه‌ای را به شهر اشغالی عسقلان در واکنش به کوچاندن ساکنان غزه توسط اشغالگران آغاز کرده است.

پس از پایان مهلت ۲ ساعته مقاومت فلسطین به شهرک‌نشینان «عسقلان»، این شهرک عصر امروز (سه‌شنبه) تحت ضربات شدید موشکی بی‌سابقه گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس قرار گرفت که منابع رسانه‌ای صهیونیستی و منطقه‌ای آن را «بی‌سابقه» توصیف می‌کنند.

«الیاس کرم» خبرنگار الجزیره گزارش کرد شدت حملات راکتی مقاومت فلسطین از غزه به عسقلان بی‌سابقه است و تاکنون چنین حمله‌ای ندیده بودیم.

شبکه تلویزیونی العربی به نقل از شاهدان عینی و منابع محلی گزارش داد که عصر امروز ۳۰ انفجار بزرگ در این شهرک شنیده شده است.

این حجم گسترده  آتش موشکی قسام در روز چهارم جنگ تمام عیار دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه یک پیام راهبردی مهم دارد و آن هم این است که این حجم بمباران و تخریب بی‌سابقه دشمن صهیویستی علیه نوار غزه هیچ تاثیری بر توانمندهای مقاومت نگذاشته است و نیروهای مقاومت خود را کاملا برای نبردی طولانی مدت آماده کرده‌اند.

نکته مهم دیگر این که این حملات دقیقا از مناطقی شلیک شده است که در معرض بمباران بی‌سابقه دشمن صهیونیستی قرار گرفته است. مقاومت با حملات موشکی به عسقلان این پیام دیگر را به دشمن می‌رساند که ابتکار عمل را به دست دارد.

همزمان القسام در پیامی نظامی به رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «در صورتی که دشمن صهیونیستی سیاست کوچاندن و آواره کردن غیرنظامی در غزه را متوقف نکند، قسام به وارد کردن ضربات سخت به عسقلان تا کوچاندن ساکنان آن ادامه می‌دهد سپس سراغ دیگر شهرها خواهد رفت».

بنابراین گزارش، در پی انتشار این اطلاعیه، وزیر ارتباطات رژیم اشغالگر به توصیه «ابو عبیده» گوش کرد و به پناهگاه رفت.

عسقلان زیر بمباران سنگین و بی‌سابقه نیروهای مقاومت قرار گرفت + فیلم و عکس

الاعلام الحربی: تعداد موشک‌های نیروهای مقاومت آنقدر زیاد است که برای خبرنگار ما قابل شمارس نیست.

هشدار الحوثی به آمریکا؛ آمادگی برای حملات موشکی و پهپادی در صورت دخالت آمریکا

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن دقایقی پیش اعلام کرد: ما با محور مقاومت هماهنگ هستیم و اگر آمریکایی‌ها مستقیماً مداخله نظامی کنند، حاضریم حتی در بمباران موشکی و پهپادی شرکت کنیم.

القسام عصر امروز همچنین دیگر مناطق اشغالی از جمله تل آویو، هرتزلیا، بئرالسبع و یافا را هدف حملات راکتی سنگین خود قرار داده است.

نیروهای ویژه حماس به عسقلان نفوذ کردند

پس از آن که گردان‌های قسام طبق وعده خود شهرک صهیونیستی عسقلان را آماج حملات موشکی قرار داد، کماندوهای نیروی دریایی حماس وارد عسقلان شدند.

منابع عبری گزارش دادند که مبارزان مقاومت از طریق دریا این نفوذ را انجام داده‌اند.

از سوی دیگر المیادین به نقل از رسانه‌های عبری از نفوذ مبارزان مقاومت به شهرک صهیونیستی «مفلاسیم» در اطراف غزه خبر داد.

همچنین خبرگزاری آناتولی مدعی شد که دستکم ۱۶ فروند راکت کاتیوشا در ۳ نوبت از جنوب لبنان به سمت شهرک صهیونیست‌نشین شلومی شلیک شده است.

العربی الجدید:

اعلام آمادگی گروه‌های مقاومت عراقی برای مشارکت در «طوفان الاقصی» در صورت مداخله آمریکا

گروه‌های مقاومت عراقی تحولات در اراضی اشغالی فلسطین را با توجه به تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و تنش‌ها در جنوب لبنان دنبال می‌کنند."(اینجا بخوانید). 

تلگرام حذف کانال های فلسطیتی را رد کرد

پلتفرم تلگرام درخواست مقامات اسرائیلی برای حذف کانال های فلسطینی ازجمله گردان های القسام و کانال ابوعبیده را رد کرد.

وزیر دفاع اسرائیل گفت که این کشور در حال حرکت به سمت «حمله کامل» علیه نوار غزه است.

هنیه یک یادداشت سیاسی برای اتحادیه عرب و رهبران عرب ارسال کرد

 اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، یادداشتی سیاسی درباره نبرد طوفان الاقصی به رهبران و روسای جمهور عرب و به احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب ارسال کرد.

رئیس جنبش در یادداشت خود از کشورهای عربی خواست تصمیماتی اتخاذ کنند که از حقوق مردم ما برای مقاومت در برابر اشغالگری و حق آزادی و استقلال آنها حمایت کند و همچنین بودجه برای حمایت از مردم ما در نوار غزه اختصاص دهد.

حزب‌الله: یک نفربر اسرائیلی را منهدم کردیم

 

به نقل از المنار، در پاسخ به حملات صهیونیستی به تعدادی از نقاط شناسایی و رصد مقاومت اسلامی، رزمندگان مقاومت لبنان عصر امروز یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی از نوع زلدا را در پایگاه الصدح واقع در غرب شهرک صلحا (مستعمره موسوم به آویویم) با دو موشک هدایت‌شونده منهدم کردند.

قبل از صدور این بیانیه رسمی حزب الله، منابع عبری زبان اعلام کرده بودند که یک دستگاه نفربر زرهی از سمت لبنان در شهرک اویویم در شمال فلسطین اشغالی هدف موشک هدایت‌شونده کورنت قرار گرفت.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که ۱۶ راکت کاتیوشا در ۳ نوبت از جنوب لبنان به سمت شهرک صهیونیست‌نشین «شلومی» در مجاورت شهرک مرزی ناقوره شلیک شده است.

ارتش صهیونیستی اعلام کرد که امروز به چند پایگاه حزب الله لبنان در پاسخ به حملات از جنوب لبنان حمله کرده است.

دستور ارتش اسرائیل به تخلیه شهری در مرز لبنان 

کانال ۱۳ اسرائیل خبر داد: جبهه داخلی ارتش اسرائیل از ساکنان شهر المطله در مرز با لبنان خواسته که آنجا را ترک کنند. 

توییت عبری حساب توییتری رهبر انقلاب

ای ستمگران صهیونیست، شکست شنبه ۷ اکتبر، غیرقابل ترمیم است. خودتان این بلا را بر سر خود آوردید.

photo_2023-10-10_20-59-41

مخالفت اتحادیه اروپا با حصر کامل غزه 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه با حصر کامل غزه مخالف است. 

جهاد اسلامی، تل‌آویو را هدف موشک قرار داد

ساعاتی پس از اقدام القسام شاخه نظامی حماس به موشک باران تل‌آویو و عسقلان، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز این دو شهر را علاوه بر شهرک سدروت هدف حمله راکتی و موشکی قرار داد.

حمله اسرائیل به قایق‌ها در بندر غزه

 
تصاویر لحظه حمله اسرائیل به بندر غزه را نشان می‌دهد. 

چند موشک از خاک سوریه به مواضع صهیونیست‌‌ها در جولان شلیک شد.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 66
  • ناشناس
    16

    غزه که آب و برقش از طریق اسرائیل تامین می‌شود...... میخورد که حمله کرده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      32

      منم میام خونتو میگیرم ابو بهت میدم فقط از خونه پرتت میکنم بیرون اونوقت ... میخوری که بخوای اعتراض کنی

  • هدف گیری کن
    19

    کاش حماس بجای اینکه
    موشکهای فراوان را بدون هدف به خیابان و کوچه و منازل مردم فرستاد و رفتند شهروندان را گروگان گرفتند
    موشکها را برای زدن مناطق نظامی فرودگاه و پادگان استفاده میکرد
    اینجوری دیگه میتونست
    بفهمونه و ادعا کنه که ما
    فقط داریم به نظامیان اسراییلی حمله میکنیم
    و اگر اسراییل مقابله میکنه داره کودکان را هم میکشه
    این شکلی خیلی به نفع فلسطینی ها میشد
    اما متاسفانه هر بار که فلسطینیها حمله میکنن
    بی هدف همه شهرها و نقاط اسراییل را موشک بارون میکنن !!!!
    بی هدف کار نکن
    چون ضررش برای خودته
    فقط پادگانها و آذوغه های نظامیشون رو بزن
    موشک هزینه داره پس خرجش کن برای ادوات جنگی
    نه برای شهروندان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      فکر کردی هزینه موشکها را حماس میده که حالا بخواد نگران هزینه باشه؟ تمام هزینه ها از جیب ایرانه بینوا. نشستی بحر طویل نوشتی؟

    • ناشناس
      16

      اصلا خبر نداری، که اول اسراییل مثل همیشه غیر نظامیها را چند بار زد

    • ناشناس
      3

      از کاتیوشا چه انتظاری داری؟

  • م
    42

    صدا سیما و هلال احمر شماره حساب مشخص کنند برای واریز نقدی انهایی که دوست دارند و هر چقدر در توانشون هست به مردم غزه کمک رسانی بشه هر چیزی اب غذا دارو فشنگ

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      مطمئنی که سر از جیب اقا زاده های غرب نشین که نگاه بابا ها شون به شرقه در نمیاره؟

  • ناشناس
    31

    محور مقاومت الان وقتش نیست وارد شوید و کار این ها را یکسره کنید و دنیا راحت شوند؟.

  • روح اله
    6

    زن و مرد و کودکی که از هر طرف کشته می شوند انسان هستند.... انسان باشیم و از قتل و کشتار دفاع نکنیم.... یکی را شهید و دیگری را چیز دیگر ننامیم.... از شما انتظار بیشاری می رفت.....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      31

      آن هایی که در سرزمین اشغالی هستند مردم عادی نیستند بلکه هم دست آن دولت هستند که آمدن انجا و کشور جعلی تاسیس کردن و مردم انجا را بیرون کردن و قبلا هم بارها هشدار داده شده تا دیر نشده برگردید

    • ناشناس
      1

      آن بدبختی که خودش و چند نسل قبلش از هشتاد سال پیش آنجا به دنیا آمدند کجایی است و کجا برود؟!!!!!!

    • مهدی مهدی
      15

      می تواند همانجا تحت حاکمیت فلسطین زندگی کند.
      یا به آمریکا برود. مگر آمریکا سنگ تمام برایشان نمیگذارد؟

  • ناشناس
    38

    امام خمینی رحمت اللہ علیہ فرمودبرھرمسلمانی واجب است خودرابرای مبارزہ بااسرائیل آمادہ کند

  • ناشناس
    2

    شهید چه کلمه جالبیه هرکیو دوست داشته باشی شهیده

  • ناشناس
    3

    دوران بزن در رو دیگه نیست!!از این به بعد امار شهدا نجومی خواهد شد!!

  • ناشناس
    25

    تصاویر اجساد متعفن فلسطینیها رو منتشر کن ببینیم با پول ایران چقدر فربه شده بودند🙂
    هیچ فرقی هم نمیکنه که مرد یا زن یا بچه باشند🙂

    نظرات شما -
    • مهدی
      4

      جدیدا یک نظری از سبک نظریات تئوری توطئه به بیرون آمده که این عملیات را در واقع بازی اسرائیل میدونه یعنی سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل مطلع بوده و آگاهانه چنین اجازه ای دادند. با این که بنظر خودم این بشدت مسخره و عجیب غریب است و بشدت متناقض هست اما فرضا اگر درست باشد. این آقایان که این مردم بیگناه را قربانی کردند چه جوابی دارند؟ این آقایان که با خوشحالی تمام اینچنین شادی می کردند و پست و توئیت می‌گذاشتند چه جوابی دارند؟
      از شانس بد یا نادانی و در پوست خود نگنجیدن یکسری ریتوئیت ایلان ماسک باعث بیشتر دیده شدن آن توئیت نابخردانه و آبروریزی بیشتر شد.

    • ناشناس
      27

      به اندازه مزدوری تو نشدن

    • ناشناس
      15

      خدا کنه همه ما آنقدر دلمون سیاه نشه که برامون زن و بچه بیگناه فرق نکنه

    • 13

      بیچاره غزه مدتهاست محاصره است تو عید می گرفتی انجا جوی خون بود زیاد مهمونی بودی خبر نداری

  • ایرانی
    29

    مـــــــــــــرگ بــــــــــــــر فلسطینی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      39

      مرگ بر پادوهای شیاطین

    • هادی
      24

      بنظرم میخوای لعنت درست از اب در میاد لعنت کن به ظالم ودرود بفرست به مظلوم (همون مظلومی که 70 ساله تو محاصرن وسرزمینهاشونو گرفتن)یا طرفدار ظالمی؟

  • علی
    5

    خداوند باعث و بانی این جنگ رو ان شاالله نابود کنه و به سزای اعمالش برسونه

    نظرات شما -
    • 8

      من میترسم که اینجوری میگی
      انشالله خدا سر افراد درگیر بیاره که اینهمه آدم عادی رو نابود کردند.

  • ناشناس
    5

    تصاویری که از بمباران غزه دیدیم دیگر غزه ای وجود نخواهد داشت , متاسفانه بعضی ها که نمیدانند جنگ یعنی چی و مسولیت های بالای نظامی هم دارند فکر میکنند که اگر پنج هزار موشک بزنند و دو هزار نفر را بکشند پیروز میدان هستند در حالیکه صد هزار راکت خوراک دو روز جنگ بیشتر نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      29

      کاری بر سر اسرائیل آوردن که سرعت محو شدن آن دوچندان شد کجای کاری

    • ناشناس
      5

      فعلا خیال می کنند تمام شد رفت مردم غزه بدبخت کردن واجیرکردن مزدوران توسط ایران جنگ طلب بعدمیگن نتانیاهو روانیه خودتون توایینه نگاه کردیدالان اسلام ناب نداریم همش دوروغ وریا وتزویره

    • ناشناس
      4

      یادت رفته با قلاب سنگ می زدن صهیونیستها رو و بعد اونها با ادوات نظامی پیشرفته و تا بن دندان مسلح فلسطینی ها رو به گلوله می بستن و امثال تو راضی و خوشحال اما دیگه فرق کرده اوضاع آخه بدبخت بیچاره افسر جنگ رسانه‌ای صهیونیست موشک داره می خوره وسط تل آویو می فهمی یعنی یعنی آبروریزی یعنی شکست یعنی شکسته شدن غرور و همینه اسرائیل دیگه با کامنت بازی و جنگ روانی این بی حیثیتی اسراییل پاک نمیشه

  • ناشناس
    9

    احسنت بر ملت مقاوم و سرسخت ایران اجرکم عندالله

  • شهرام.ر
    6

    خدا ، خر را شناخت و بهش شاخ نداد (وگرنه شکم همه رو پاره میکرد) .

    نظرات شما -
    • ایرانی
      1

      بخاطر همینه که میگن برخی کشورها نباید سلاح هسته ای داشته باشن .

    • هادی
      18

      فعلا هر چی خر بمب اتمی وسلاح اتمی داره (حالا فکر کن اونایی که از این خرا تبعیت میکنن چه خرهایی هستن)

    • ناشناس
      11

      منظورت آمریکا هست که تنها استفاده کننده بمب اتم هست یا نه؟!!!

  • ایرانی آباد و آزاد
    7

    خدا لعنت کند سیاستمداران بی خرد و مغرور و قدرت طلب را که زندگی مردم بیچاره را نابود کردند

  • ناشناس
    60

    اسراییل به آخر خط رسیده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یعنی به خط پایان رسید و مسابقه رو برد؟

  • کلاه قرمزی
    7

    ایران و قطر و روسیه حماس رو انداختن به جون اسراییل ایران هم قول داد که حزب الله میاد کمک .
    احمدی نژاد با کمک فرانسه و آمریکا و نفوذش روی عشیره های لبنان مانع حضور حزب الله شد.و انتقامش رو از نظام و روسیه گرفت.
    الان قطر خودش شده واسطه که تمومش کنه.
    ببینید بعدش رسانه های قدرتمند قطر چه انتقامی از ایران و حزب‌الله بگیرن.
    سعودی هم به تمام آرزوهاش رسید.

  • ناشناس
    12

    فلسطین باید برای همیشه از روی نقشه جهانی حذف بشه.همشون تروریست و داعشی بالافطره هستند

  • ناشناس
    4

    اگر واقعا" میخواهید بدانید که چقدر مورد اعتماد مردم و اثرگذار هستید , بین تیترهای خبری خود با کامنت ها و لایک های مخاطبان یک مقایسه گذرا انجام دهید .... با آرزوی سرفرازی ایران و ایرانیان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      23

      خو دیگر چقدر پرتی

  • علی
    14

    مرگ بر فلسطین. غزه رو تبدیل به فضای سبز کنید برای حیات وحش برای سیاره ی زمین مفید تره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      27

      تا اربابت دنبال کشور گشایی بیشتر و خونریزی بیشتر شود؟ کورخواندین

    • هادی
      25

      نترس به زودی غده ی سرطانی رو تبدیل به حسینیه میکنیم فقط به اندازه ی کافیه پمادضد سوختگی و یخ بخر برای اون روز چون تقاضا برای خرید پماد توسط منافقین داخلی زیاد میشه

    • ناشناس
      1

      هادی عموما تفکر و نیروی محرکه و حیات و ممات امثال شما چیزی جز نفرت و دشمنی و کینه ورزی است؟

    • به ناشناس
      7

      کامنت امثال شما رو داریم میبینیم که چطور برای فلسطینی که 75 ساله توی محاصره بوده ارزوی مرگ میکنید؟حیات شما گره خورده با طرفداری از ظام وکودک کش وغاصب؟همونطور که هادی گفتن شما بارها پماد ضد سوختگی زدین این برام حتما تهیه کنین

  • ناشناس
    5

    احمق بی عقل زیاد داریم و تا اینها هستند امیدی به بهبود نیست

  • ناشناس
    7

    این حرکت حماس در کشتار چند صد نفر از ملیتهی مختلف در کنسرت و گروگانگیری پیرزن و شیرخواره و کودک و ....چه عایدی برای فلسطینیها داشت؟!!!! جز نشان دادن چهره داعشی از آنها و کمک به مظلوم نمایی اسراییل و ادامه کشتار فلسطینیها و نابودی زندگی و شهر و خانه هایشان؟!!! لااقل فقط به مقرهای نظامی حمله می کردند !!!حالا شما در جا های امنتان جشن بگیرید و شیرینی پخش کنید در حالیکه صدهها هزار نفر به اوارگان فلسطینی و هزاران نفر به کشتگانشان اضافه شد.

  • ناشناس
    1

    کشتار مردم بیگناه و بیدفاع جنایت است از سوی هر کسی با هر هدفی که می خواهد باشد. سینما رکس باشد ، غزه باشد، اسراییل باشد، سوریه و یمن باشدیا چچن و اوکراین........... بانیان و راضیان به این جنایات قلبهایشان سیاه و افکارشان پلید است.

  • حسن
    4

    سن بره عقل جریمه دارمیشه حالا طرف حمال یک دیگه باشه وبرای رضایتش هرکاری بکندرضای خدا نداندنامش حیوان است

  • شهرام
    6

    این جنگ بین اعراب فلسطینی و اسرائیل مسبوق به سابقه است و بعید میدانم بیش از 6 روز طول بکشه بعدشم چندتا کشور خودشیرین برای امپریالیسم وارد میشن و صلح را برقرار میکنند باز میره تا چندسال دیگه

  • ناشناس
    9

    فلسطین باید با خاک یکسان شود

  • ناشناس
    2

    دوستانی که میگفتن
    "به شرط مبارزهٔ همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت"
    الان دقیقا کجایین؟ برید کمک کنید دیگه از چی میترسید؟
    مگه آرزوتون شهادت نبود؟؟

    نظرات شما -
    • 1

      جنتی ماه پیش آرزوی شهادت می کرد کسی نیست هلی بردش کنه غزه؟!!!

  • ناشناس
    1

    بربانیش لعنت بچهای معصوم چه فلسطینی چه اسراییلی چه گناهی کردن که دارن کشته میشن

  • ناشناس
    3

    جنگ اگر یکماه طول بکشه حماس ترقه هم نداره
    در بکنه اینها هم ولش کردن دوم امکان قیام مردم
    غزه بر علیه حماس وجود داره

  • سمی
    2

    رهبران ایران باید جوابگوی کارهایشان باشند

  • ناشناس
    18

    خدا رزمندگان فلسطین را یاری خواهد کرد ما داوطلب اعزام برای نبرد با جنایتکاران اسرائیل هستیم اینها سالیان زیادی ظلم کرده اند وباید نابود شوند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      تو را خدا همگی اعزام شوید هم خیر ایران در این است هم خیر غزه

  • مهدی
    8

    اسرائیل باید نابود شود و می شود

  • م
    1

    موقعی که داشتن زمینهایشان را به یهودیها می فروختن و با پولش کیف می کردند باید به این روز ها هم

  • حسن
    0

    طالبان دوباره صندوقهای کمیته امدادبرپاکرده شماره حساب ۱۰۰امام برای مردم ایران شماره حساب جدیدی نام ۱۱۰امام زمان فرستاده ۱۱۸حماس ۱۲۱حوتی۱۲۹شوتی

  • حسن
    1

    بعدازغزه نوبت ایران نطق همه روکشیدن از لبنان عراق سوریه طالبان یمن ایران

  • حسن
    0

    اسراییل چندروزدیگه صبحانه نان خامه ای می خوردتو حسینه

  • حسن
    1

    دومین ناوهواپیمابرهم داردمیاد اردوغان دارد دست وپامیزند برای نظام دیکتاتوری منطقه فقط یک چیز بگم ازامروز دولت موقت تشکیل بشه مردم آماده باشند چون اسراییل وغرب گفتن ریشه وحماس حماس می خشکانند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها