آمار نگران‌کننده یونیسف: دریای مدیترانه به گورستان کودکان پناهجو تبدیل شده است

شمار پناهجویانی که در تابستان ۲۰۲۳ در جریان عبور از دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند سه برابر مدت مشابه سال قبل از آن یعنی ۲۰۲۲ بود.

آمار نگران‌کننده یونیسف: دریای مدیترانه به گورستان کودکان پناهجو تبدیل شده است

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی که اخیراً منتشر شد اعلام کرد، دریای مدیترانه به گورستان کودکان تبدیل شده و غرق شدن دست‌کم ۹۹۰ نفر از جمله چندین کودک در آن به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، در منطقه میانی دریای مدیترانه بین ماه‌های ژوئن تا آگوست ۲۰۲۳ بیش از سه برابر سال قبل از آن، یعنی ۳۳۴ پناهجو، قربانی شده‌اند.

یونیسف رقم دقیقی از شمار کودکان غرق‌شده در این دریا ارائه نداد اما ۱۱ هزار و ۶۰۰ فرد زیر سن قانونی تلاش کردند بین ژانویه تا اواسط سپتامبر ۲۰۲۳ با استفاده از قایق‌های کوچک از عرض دریا خود را به ایتالیا برسانند که این رقم ۶۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن که ۷۲۰۰ نفر بود، بیشتر است.

رجینیا دی دومینسیس هماهنگ‌کننده این مساله در یونیسف به فرانس‌پرس گفت: آمار فاجعه‌باری از شمار کودکانی که در جریان تلاش برای دستیابی به امنیت و یافتن پناهگاهی در اروپا جان خود را از دست می‌دهند وجود دارد، تمامی این نتایج حاصل گزینه‌های سیاسی و سیستم شکست‌خورده مهاجرت است.

این در حالی است که کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد هم در گزارشی که به شورای امنیت ارائه داد اعلام کرد بیش از ۲۵۰۰ مهاجر بین اول ژانویه تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۳ در جریان تلاش برای انجام این کار ناپدید شده‌اند که ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیشتر است.
منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها