کیومرث هاشمی، وزیر پیشنهادی ورزش از مجلس رای اعتماد گرفت/ نظرات نمایندگان موافق و مخالف

نمایندگان مجلس بررسی برنامه ها و صلاحیت کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان را در دستور کار امروز خود دارند و در نهایت به او رای اعتماد دادند.

کیومرث هاشمی، وزیر پیشنهادی ورزش از مجلس رای اعتماد گرفت/ نظرات نمایندگان موافق و مخالف

جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی از لحظاتی قبل به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

حضور مخبر در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی ورزش به جای رئیسی

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حضور پیدا کرد.

 بررسی برنامه‌ها و صلاحیت کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور می‌تواند برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود در جلسه رای اعتماد صحبت کند اما به دلیل سفر رئیس جمهور به نیویورک در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و معاون پارلمانی ریاست جمهوری در این جلسه حضور دارند.

طبق آیین نامه مجلس معاون اول رئیس جمهور، اجازه صحبت کردن و  دفاع از وزیر پیشنهادی را ندارد.

حمایت فراکسیون انقلاب اسلامی از هاشمی برای تصدی وزارت ورزش

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی از حمایت این فراکسیون از «کیومرث هاشمی» برای تصدی وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

 ابوالفضل عمویی گفت: صبح امروز جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی با موضوع بررسی سوابق و صلاحیت آقای کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جلسه آقای هاشمی به تشریح برنامه ها و کارنامه خود در حوزه های مختلف ورزشی و اداره امور جوانان پرداخت و به سوالات و نظرات نمایندگان عضو فراکسیون اکثریت پرداخت.

عمویی اضافه کرد: در پایان این جلسه از حاضران درباره صلاحیت آقای هاشمی برای وزارت ورزش رای گیری شد که ۷۴ درصد آرا موافق بود. به این ترتیب فراکسیون انقلاب اسلامی از آقای هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان حمایت می کند.

دهنوی روند برگزاری جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی ورزش را تشریح کرد

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روند برگزاری جلسه رای اعتماد کیومرث هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را تشریح کرد.

سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی امروز مجلس، ضمن تشریح روند برگزاری جلسه رای اعتماد کیومرث هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بیان کرد: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در ابتدا رئیس جمهور یک ساعت فرصت دارند تا از برنامه‌های وزیر پیشنهادی خود دفاع کنند اما به دلیل سفر رئیس جمهور در مجلس حضور پیدا نکردند و لذا از این بخش عبور می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون سخنگوی کمیسیون فرهنگی به مدت ۱۰ دقیقه گزارش کمیسیون را قرائت می‌کند، سپس دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه صحبت خواهند کرد. در ابتدا نیز وزیر پیشنهادی ۳۰ دقیقه فرصت دارند تا از برنامه‌های پیشنهادی خود دفاع کند.

موافقت کمیسیون فرهنگی با هاشمی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خبر داد.

احمد راستینه در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون فرهنگی درباره کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را  قرائت کرد.

مخالف وزیر پیشنهادی ورزش

گودرزوند چگینی: وزیری می‌خواهیم که استقلالی یا پرسپولیسی نباشد

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیری می‌خواهیم که استقلالی یا پرسپولیسی نباشد بلکه حمایت‌کننده همه تیم‌ها باشد.

مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی برنامه و صلاحیت کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و در مخالفت با وزیر پیشنهادی، با تاکید بر اهمیت وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر این وزارتخانه به درستی هدایت شود و برای اداره آن برنامه وجود داشته باشد، نقشی کلیدی در موضوع سرمایه سازی و اعتماد جوانان دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد: در هیچ کدام از برنامه‌های آقای کیومرث هاشمی موضوع ورزش و جوانان دیده نمی‌شود؛ او که ۳۰ سال در مناصب کلیدی ورزش و جوانان بوده و در حوزه تصمیم‌سازی ورزش حضور داشته است بگوید که در عملکرد چه خروجی برای ورزش و جوانان داشته‌اند. امروز بسیاری از کسانی که مهاجرت می کنند از نبود سیاست در ورزش و جوانان رنج می برند؛ اگر می‌بینیم یک قهرمان ملی ما ناچار به مهاجرت می‌شود به این دلیل است که بعد از مدال آوری مورد توجه وزارت ورزش و جوانان  قرار نگرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هاشمی شخصیتی موقر دارد و انسانی فهیم است اما خروجی او در ورزش و جوانان مورد توجه نیست. اینکه گفته می شود آقای هاشمی جزو شانا (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی)بوده و جزو لیست ۳۰ نفره تهران برای انتخابات مجلس بوده و در دقیقه آخر از لیست حذف شده‌ است نباید دلیلی بر رای آوری در مجلس باشد. اگر قرار است نمایندگان رای بدهند باید به راهی که شهدا، امام و رهبری برای ما تعیین کردند، بازگردیم.

گودرزوند چگینی ادامه داد: در گزارش کمیسیون فرهنگی آمده که با اخد تعهداتی از گزینه پیشنهادی با تصدی وزارتخانه توسط او موافقت کردند؛ اگر او به تعهدات عمل نکرد چه می شود؟ مگر در ورزش و جوانان در کشور نیرو نداریم؟ چرا باید به نیرویی بازگردیم که ۳۰ سال در ورزش حضور داشته و خروجی نداشته است.

وی عنوان کرد: آقای هاشمی در برنامه‌ای که به مجلس ارائه کرده، نگفته است که در چابک سازی از کدام روش اجرایی استفاده خواهد کرد و راهکار اجرایی‌اش برای جلوگیری از مهاجرت قهرمانان ورزشی چیست؛ او همچنین اشاره‌ای به روش‌های حمایت‌ از جوانان نداشته‌ است. سیاست‌های کلی در برنامه‌های او دیده نمی شود و اگر دیده شود، بسیار ضعیف است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما وزیری می‌خواهیم که رنگی نباشد و استقلالی یا پرسپولیسی نباشد بلکه حمایت‌کننده همه تیم‌ها باشد.

مخالف وزیر پیشنهادی ورزش

ورناصری: برنامه وزیر پیشنهادی ورزش برای میدان‌دادن به جوانان و بانوان چیست

نماینده مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه برنامه‌ای برای میدان دادن به جوانان و بانوان در رده‌های مختلف دارند.

علیرضا ورناصری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به عنوان مخالف گفت: علت مخالفتم معطوف به عدم توجه و یا کم توجهی به چند مساله اساسی در برنامه هشت محوری وزیر پیشنهادی است.

وی توضیح داد: در برنامه ارائه شده به موضوعاتی همچون ارتقاء سلامت اداری ورزش، شفافیت مالی باشگاه‌های ورزشی و دسترسی به اطلاعات حوزه ورزش توجه نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به هاشمی اظهار کرد: آیا در سیستم ورزش و جوانان باید شاهد تعارض منافع در تصمیم‌گیری‌ها و انتصابات باشیم؟ علاوه بر این در برنامه‌های ارائه شده به موضوع واگذاری امورات ورزشی به مردم به خصوص بخش خصوصی و دانش بنیان توجه خوبی نشده است.

ورناصری با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای استقرار دولت الکترونیک تصریح کرد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه برنامه‌ای برای پیاده سازی هدف دولت دارد؟ یا این‌که آیا اساسا شما برنامه‌ای جهت میدان دادن به جوانان و بانوان در رده‌های مختلف دارید؟

وی با طرح این پرسش که برنامه وزیر پیشنهادی برای رفع تعلیق برخی از فدراسیون‌های ورزشی و تقویت دیپلماسی ورزش چیست؟ گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه باید زیرساخت‌های ورزشی توسعه پیدا کند، شما برای این موضوع چه برنامه‌ای دارید؟

موافق وزیر پیشنهادی ورزش

الهیان: هاشمی یک مدیر بسیجی و توانمند است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مراتب مدیریتی را از کف جامعه ورزشی طی کرده و با توانمندی به این نقطه رسیده‌اند.

 زهره الهیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در موافقت با کیومرث هاشمی بیان کرد:‌ آقای هاشمی یک مدیر از مراتب پایین و کف جامعه ورزشی بوده که با تلاش ارتقاء پیدا کرده و اکنون به این جایگاه مدیریتی رسیده است. ریاست کمیته ملی المپیک، معاونت تربیتی آموزش و پرورش، مدیر کل امور فدراسیون‌های ورزشی و مدیریت کاروان ورزشی تیم المپیک جوانان از جمله سوابق ایشان است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: ایشان یک مدیر بسیجی است. انتظار می‌رود با حضور در این جایگاه نظام‌نامه فرهنگی ورزشی کشور به خوبی اجرایی شود و برنامه‌های ایشان برای تیم‌های ملی در کنار رویکرد فنی ارائه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: حرکت و برنامه ‌ریزی ویژه‌ای برای ارتقاء هویت ملی باید در دستور کار قرار گیرد. برنامه تحول‌آفرینی در حیطه ورزشی ارائه شده است. ما نیازمند حمایت از قهرمانان ورزشی در تمام سطوح هستیم. موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد ورزش بانوان است که در برنامه‌های ایشان نیز تاکید شده است.

 در گزارش کمیسیون فرهنگی آمده که با اخد تعهداتی از گزینه پیشنهادی با تصدی وزارتخانه توسط او موافقت کردند؛ اگر او به تعهدات عمل نکرد چه می شود؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانطوری که رهبری اشاره داشتند زمانی که یک بانوی محجبه در سطح بین‌المللی به عنوان قهرمان حضور پیدا می‌کند نشانه عظمت زن مسلمان است. در حوزه ورزش همگانی بانوان نیز باید به این موضوع اشاره کنم که ضامن سلامت اجتماعی و معنوی جامعه است. اگر دختران و مادران ما سالم باشند، خانواده‌های ما سالم هستند و اگر خانواده‌ها سالم باشند جامعه سالم خواهد بود.

الهیان تاکید کرد: فدراسیون یک نهاد مردمی است از آنجا که آقای هاشمی در حوزه فدراسیون‌ها مدیریت داشته است می‌تواند حمایت خوبی از این حوزه داشته باشد. انتظار می‌رود آقای هاشمی از مدیران انقلابی در کنار خود استفاده کند هم در حوزه جوانان و هم در حوزه ورزش.

مخالف وزیر پیشنهادی ورزش

موسوی: فدراسیون مناطق محروم و کم‌برخوردار تشکیل شود

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تجدید نظر در تعرفه‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور گفت: وزیر پیشنهادی بعد از رای اعتماد نسبت به ایجاد فدراسیون مناطق محروم و کم برخوردار اقدام کند.

 علی موسوی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مخالفت با کیومرث هاشمی گفت: آقای هاشمی از مدیران با تجربه‌ای است که مسئولیت‌های مختلفی در کارنامه‌اش دارد و آشنا با مشکلات و کمبودها است او مدیری توانمند در عرصه ورزش بوده منتها در حوزه جوانان کار نکرده است.

وی با بیان این‌که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مواردی برای اوقات فراغت جوانان و رفع آسیب‌های اجتماعی ارائه نشده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود وزیر پیشنهادی برای توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی مناطق محروم و کم‌برخوردار برنامه‌ای داشته باشد تا شاهد ارتقاء ورزش در این مناطق باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تعرفه‌های ورزشی برای دهک‌های درآمدی پایین زیاد و از توان آنها خارج است، اظهار کرد: باید در تعرفه‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار تجدید نظر شود.

موسوی در پایان با این درخواست که فدراسیون مناطق محروم و کم برخوردار تشکیل شود، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای درباره کاهش نرخ ارائه خدمات ورزشی در مناطق محروم و حاشیه شهرها و روستاها دارد.

موافق وزیر پیشنهادی ورزش

فلاحی: کیومرث هاشمی فهم دقیقی از ورزش دارد

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی سکان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: وزیر پیشنهادی ورزش نه مدیر غیر تخصصی و نه مدیر آسانسوری است بلکه او تمام مراحل را پلکانی طی کرده و از ورزش فهم دارد و می‌داند که ورزش چه جایگاه مهمی در توسعه کشور دارد.

در جلسه روز دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ صحن مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و اخذ رأی اعتماد، سارا فلاحی نماینده ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در موافقت با گزینه پیشنهادی دولت با بیان اینکه «یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور ما و یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه، مدیران غیر تخصصی هستند که در گلوگاه‌های هستش این سرزمین تزریق می‌شوند»، اظهار کرد: وقتی مدیران را جابجا قرار میدهیم و مدیرانی که نمی‌دانند و نمی‌توانند را به بدنه مدیریت کشور تحمیل می‌کنیم، از بمباران اتمی این کشور بدتر است.

وی افزود: یکی دیگر از چالش‌های ما در حوزه توسعه و پیشرفت تزریق مدیران آسانسوری است؛ مدیرانی که یا حاصل تق سیاسی به توق اقتصادی هستند یا محصول ستادهای انتخاباتی و به عنوان پادوهای انتخاباتی در اردوگاه‌های پیروز قرار گرفتند و حاصل معاملات سیاسی هستند؛ آنها خودشان بالا می‌روند اما جامعه را به بلای عقب افتادگی گرفتار می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی مدیران فاقد تفکر سیستمی را دیگر چالش‌های کشور عنوان کرد و گفت: وزیر پیشنهادی ورزش نه مدیر غیر تخصصی و نه مدیر آسانسوری است بلکه او تمام مراحل را پلکانی طی کرده و از ورزش فهم دارد و می‌داند که ورزش چه جایگاه مهمی در توسعه کشور دارد و می‌داند که ورزش صرفا مربوط به حوزه ذهن و جسم نیست بلکه ربطی وثیق با سیاست، اجتماع و فرهنگ دارد. امیدواریم او به این مهم توجه کند که بانوان می‌توانند ورزش این سرزمین را تکان دهند و جمهوری اسلامی را در رنکینگ های ورزشی بالا ببرد.

فلاحی با تاکید بر اینکه قطعاً گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک ورزشکار و ورزش شناس به تمام تعهدات خود به مجلس پایبند خواهد بود، گفت: از او انتظار داریم زمانی که بر کرسی مسئولیت قرار گرفت، فهم از منافع ملی را به ورزش کشور تزریق کند؛ قطعاً او می‌داند که ورزش تربیتی، قهرمانی، حرفه‌ای و همگانی اگر مورد توجه قرار بگیرد میان‌برترین راه برای معرفی جمهوری اسلامی به جهان است.

وی تاکید کرد: آقای کیومرث هاشمی به عنوان مدیری که تک تک حوزه‌های ورزشی را می‌شناسد و از معاونت تربیت بدنی ملایر به بالاترین مقام کمیته ملی المپیک رسیده است، می‌داند که هزینه در حوزه ورزش به معنای سرمایه گذاری است. او قطعاً می‌داند که تعهد به ملت ایران هزینه دارد و باید آمادگی پرداختن هزینه را داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «متاسفانه در ادوار مختلف ورزش ما به گونه‌های مختلف در اختیار کسانی بوده که نسبتی با ورزش نداشتند»، اظهار کرد: آقای هاشمی باید متعهد باشد که مسیر فرار نخبگان ورزشی ما از لحظه‌ای که بر کرسی مسئولیت می‌نشیند، بسته بماند. قطعاً او به عنوان مدیری که دیروز از مرزهای فیزیکی حفاظت کرده، می‌داند که امروز باید از مرزهای عقیدتی، فرهنگی و ارزشی دفاع کند و اتفاقا رزم امروز او بسیار سخت‌تر از رزم دیروز است؛ چراکه اگر دیروز ما با ۴۰ کشور می‌جنگیدیم امروز با نظام سلطه ای می‌جنگیم که با پول و دلارهای غربی و عربی جبهه‌های مخالفت را علیه ما گشوده‌اند.

فلاحی گفت: امروز ورزشکاری که ورزش را میفهمد را مورد توجه قرار دهیم و امیدوارم کرسی وزارت ورزش را به کسی واگذار کنیم که فهم دقیق از ورزش دارد. همچنین امیدواریم آقای هاشمی به عنوان یک مدیر پلکانی مسیر کسانی که می‌خواهند با رانت و ریال سیاسی ورزش ما را مورد هجمه فکری، برهنیک و تبلیغاتی قرار دهند، ببندد.

موافق وزیر پیشنهادی ورزش

آزادی‌خواه: وزیر پیشنهادی ورزش دارای برنامه‌های مدونی برای جوانان و بانوان است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای کیومرث هاشمی مدیری مجرب بوده که برنامه مدونی در سطوح مختلف برای جوانان، بانوان و روستاییان ارائه کرده است.

 حجت الاسلام احد آزادیخواه در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بیان کرد: از رئیس جمهور تشکر می‌کنم که به مدیری مجرب، خانواده‌دار و عالم در حوزه ورزش و جوانان یعنی آقای کیومرث هاشمی روی آورده و اکنون یک فرصت مغتنم به وجود آمده و ان شاءالله بتوانیم ما از این فرصت استفاده شده برای حل مشکلات این حوزه استفاده کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: کمیسیون تخصصی فرهنگی با پیشنهاد رئیس جمهور، صلاحیت و برنامه‌های آقای کیومرث هاشمی را با دقت نظر بررسی کرده و آقای هاشمی با معدل بالا توانسته نظر کمیسیون را جلب کند. آقای حاجی بابایی به عنوان وزیر پیشین آموزش و پرورش که با آقای هاشمی کار کرده‌اند صلاحیت ایشان را تایید می‌کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان یک برنامه مدونی در سطوح مختلف برای بانوان، جوانان و روستاییان ارائه کرده است. ایشان دارای رزومه پر و پیمانی است و می‌تواند مشکلات این حوزه را حل کند. آقای هاشمی با انبوهی از تجارب مختلف آمده و می‌تواند مشکلات حوزه ورزش و جوانان را به درستی مدیریت کند.

وزیر پیشنهادی ورزش: برای ازدواج جوانان برنامه دارم

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ضمن تشریح برنامه‌هایش پر حوزه جوانان به خصوص ازدواج آن‌ها گفت: قائل به کار و عمل جهادی در سایه برنامه محوری و نگاه علمی هستم.

کیومرث هاشمی در جلسه علنی امروز و در دفاع از برنامه های خود برای تصدی وزارت ورزش و جوانان گفت: قائل به کار و عمل جهادی در سایه برنامه محوری و نگاه علمی هستم؛ اکنون زمان کار بی وقفه و با شتاب مناسب در ریل صحیح و هدفمند است.

وی با اشاره به سابقه ۳۰ ساله اش در سطوح مختلف مدیریتی ورزش گفت: این شناخت عمیقی از ساختارهای حوزه ورزش و همراهی پیشکسوتان، نخبگان و جوانان و مدیران خودم انقلابی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن به برنامه‌ها و اهداف تعیین شده برسد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان این‌که شناخت مساله نیمی از راه‌حل مساله است، گفت: به نمایندگان این اطمینان را می‌دهم که بیشتر از قبل شناخت، انگیزه و اراده برای رسیدن به ایران اسلامی توام با پیشرفت در حوزه ورزش و جوانان را داشته باشیم.

هاشمی با اشاره به برنامه‌هایش در حوزه جوانان اظهار کرد: جوانان به تعبیر رهبری نعمت خدا برای دلسوزان نظام هستند با توجه به فرمایش رهبری و بیانیه گام دوم این انقلاب مرهون اعتماد به جوانان بود. اکنون هم قطار انقلاب با جهاد و همت در سایه اعتماد به جوانان و با قدرت حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که باید هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای توجه به جوانان و رفع مشکلات آنها وجود داشته باشد، تصریح کرد: چالش‌های حوزه جوانان یک بعدی نیست و یک مساله فرابخشی و چند بعدی است که رفع آن نیازمند درک صحیح و دقیق از نیازهای جوانان و اجرای به هنگام طرح‌های قانونی است. نمی‌توان تنها با مصوبات بدون ضمانت اجرایی و بدون مشارکت و همراهی و جوانان در مشکلات فائق آمد.

به گفته وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تشکیل شورای عالی جوانان با حضور رئیس جمهور برگزاری جلسات ستادهای ملی و استانی، ساماندهی امور جوانان، پیگیری و اجرای مصوبات شوراها و ستادها توسط وزارت ورزش و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در بالاترین سطح حداقل انتظار در حوزه جوانان وزارتخانه است.

هاشمی خطاب به نمایندگان تصریح کرد: اطمینان می‌دهم این وزارتخانه در اجرای همه وظایف مسئولیت پذیر باشد. انتظار حداکثری نیز ایجاد رضایت قلبی در جوانان است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ارتقاء هویت دینی، انقلابی و ملی جوانان را از جمله برنامه‌هایش برشمرد و گفت: دشمنان و معاندان تهاجمی علیه ارزش‌ها و دستاوردها راه انداخته و به دنبال تزریق ناامیدی هستند. قطعا همکاری منسجم دستگاه‌ها در جهت ساخت و نهادینه‌سازی هویت دینی و انقلابی مهم است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سرمایه‌های اجتماعی و بهره‌گیری از سامانه‌های سمن جوانان و تشکل‌های دانش آموزی و دانشجویی گفت که باید از الگوهای اجتماعی و فعالیت جوانان و نوآوری آنها حمایت کرد و سازمان‌های مردم نهاد جوانان با محوریت دانش افزایی و ارتقاء مهارت، توانمند شود.

هاشمی همچنین بر لزوم اتخاذ سیاست‌های حمایتی برای اشتغال جوانان و تطبیق نیازهای بازار با مهارت جوانان تاکید کرد و گفت که با برنامه‌محوری می‌توان از دبیرستان تا دانشگاه به سمتی رفت که مشکل اشتغال جوانان رفع شود.

آغاز رأی‌گیری برای هاشمی

از دقایقی پیش و با اعلام رئیس مجلس، رای‌گیری از نمایندگان درباره صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان شروع شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای جلسه علنی امروز به بررسی برنامه‌ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان پرداختند.

بعد از اتمام سخنان نمایندگان مخالف و موافق و دفاعیات وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از اعضای هیات دولت خواست تا جلسه را ترک کنند و تعرفه‌های رای گیری بین نمایندگان پخش شود.

هاشمی وزیر ورزش و جوانان شد

با رای نمایندگان مجلس، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان شد.

در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس، صلاحیت و برنامه‌های کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بررسی شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان و دفاعیات وزیر پیشنهادی، با ۱۶۷ رای موافق، ۵۷ رای مخالف، ۱۲ رای ممتنع و ۱ رای باطله از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر،‌ به «هاشمی» برای سکان داری وزارت ورزش و جوانان اعتماد کردند.

پیش از این حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان بود که استعفا داد و رئیس جمهور هاشمی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد که نامه آن در جلسه علنی ۲۱ شهریور اعلام وصول شد.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها