قالیباف: مجلس برای رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش در کمترین زمان همکاری می‌کند/ دست‌مان در کشتی پر است

رئیس مجلس تاکید کرد که با توجه به قهرمانی تیم‌های نوجوانان و جوانان در مسابقات جهانی، آینده خوبی پیش روی این رشته بوده و کشتی دستش پر است.

قالیباف: مجلس برای رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش در کمترین زمان همکاری می‌کند/ دست‌مان در کشتی پر است

محمدباقر قالیباف ضمن خوشامد گویی به همه میهمانان و پیشکسوتان کشتی اظهار داشت: امروز روز کشتی و تولد تختی است. یک انسان جوانمرد و غمخوار مردم و یک قهرمان واقعی که در تاریخ ماندگار می‌شود. امروز به نام و یاد او در جمع نونهالان و جوانان و بزرگسالان کشتی هستیم. درود می فرستیم به همه شهدا، خصوصا شهدای خانواده کشتی، زندگی امروز مادی و معنوی خود را مدیون خانواده شهدا هستیم. بدون شک ورزش پیوند عمیقی با مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد.  امروز کشورهایی که ورزش شان رو به رشد و یا در اوج هستند در بعد اقتصادی هم به همان نسبت یا در اوج یا در حال پیشرفت هستند.

وی ادامه داد:  متاسفانه پنجره مهم حیاتی کشور که جوانی است و در رشد جمعیت مسیر خوبی را طی نمی‌کنیم و باید در این بخش فعالیت جدی و اساسی داشته باشیم. همه تلاش ما بر این است که ورزش را در بخش‌های مختلف چه همگانی، قهرمانی هر کدام را در جای خودش توجه کنیم. ما در برنامه هفتم در همین موارد پیش می‌رویم. ما دو دهه است که از آموزش و پرورش غفلت کردیم. به خاطر تغییرات پیاپی در این وزارتخانه که هشت وزیر جابه جا شدند و به ارزش معلم و مکان مدرسه که باید مورد توجه کل کشور قرار می‌گرفت کم توجهی شده است. کنار آموزش، موضوع پرورشی و مهارت آموزی باید مورد توجه باشد و ورزش نیز باید در وزارت آموزش و ورزش قوی پیگیری شود.

با توجه به اینکه اکنون وزارت ورزش با سرپرستی اداره می‌شود، قالیباف تاکید کرد: در کمترین زمان ممکن مجلس همکاری می‌کند که وزارت ورزش بدون وزیر نماند.

قالیباف تصریح کرد: ورزش همگانی باید جدی مورد توجه قرار گیرد و کمک کنیم در برنامه هفتم مخاطب مان خانواده است. طبیعتا بخش مربوط به سبد فرهنگ، اقتصادی و سلامت خانواده در کلان سیاست ما دیده می‌شود. در بخش حرفه‌ای تلاش کنیم بخش خصوصی و مردمی را وارد برنامه های مان کنیم. ما تلاش می‌کنیم گره همیشگی پخش تلویزیونی و موضوعات مالی در برنامه هفتم دیده شده و رسالت دولت مردان ماست و از برادر عزیزم علیرضا دبیر ممنونم. من ورزشکار نیستم در حد سلامتی ورزش می‌کنم و بردها و قهرمانی های ورزشی خصوصا کشتی که متعلق به این سرزمین است تاثیر دارد. حضور دکتر دبیر که از دوران جوانی و آغاز ورزشش در نیروی انتظامی بود و دبیر قهرمانی خودش را در پاس شروع کرد و در شورای شهر در کنارش بودیم و امروز به عنوان مدیر پخته کارش را در کشتی ادامه می دهد.

وی ادامه داد:  وقتی حرف از کار جهادی می‌زنیم در کشتی که پولی اضافه نشده بلکه با اراده و تشخیص و تصمیم و خوش اخلاقی و وقت گذاشتن اتفاق بزرگی در کشتی رقم خورده که نوجوانان و جوانان آزاد و فرنگی‌مان قهرمان جهان شده اند. ما در سال‌های گذشته افت کشتی را هم دیدیم. اگر امروز نوجوانان ما قهرمان جهانند، در آینده نیر قهرمان آزاد و فرنگی جهان خواهند شد و می‌دانیم دست مان پر است و دبیر تلاش می‌کند. چندین هزار نفر خانواده کشتی داریم که باید حتما چند برابر شود و آینده روشن جلوی چشم ملت قرار داده که در بازی‌های اسیایی و بلگراد خواهیم دید. مطمئنیم این نوع نگاه آینده دور ما را هم پوشش می‌دهد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها