۱۷ کشته در حمله به نیرو‌های نظامی نیجر

مقامات نیجر می‌گویند در کمین صورت گرفته علیه نیرو‌های این کشور، ۱۷ نظامی کشته شدند.

۱۷ کشته در حمله به نیرو‌های نظامی نیجر

کودتای نظامی در نیجر باعث شده است این کشور بیش از پیش دچار مشکلات داخلی و بین المللی شود. قطع حمایت‌های بین المللی از این کشور به دلیل برکناری محمد بازوم، رئیس جمهورِ نزدیک به غرب و نیز تهدید کشور‌های غرب آفریقا به مداخله نظامی در این کشور تنها بخشی از مشکلات عدیده نیجر محسوب می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات کودتاگر در نیجر امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ۱۷ تن از نیرو‌های امنیتی نیجر در پی یک کمین از سوی شبه نظامیان شورشی در نزدیکی مرز بورکینافاسو جان خود را از دست دادند. 

این حادثه مرگبارترین حمله به نیرو‌های امنیتی نیجر از زمان کودتای نظامی در این کشور در ۲۶ ژوئیه محسوب می‌شود. این کمین در ۶۰ کیلومتری پایتخت و در نزدیکی مرز با بورکینافاسو رخ داده است. 

نیرو‌های امنیتی نیجر می‌گویند: بیش از یکصد مهاجم این کمین توسط نیرو‌های امنیتی کشته شدند، اما ۱۷ تن از نیرو‌های ما نیز جان خود را از دست دادند. واکنش سریع نیرو‌های نظامی ما در کنار پاسخ هوایی مناسب باعث شد بتوانیم اقدام مناسبی در این زمینه انجام دهیم. 

نیجر طی دوره ریاست جمهوری محمد بازوم طی توافقی که با آمریکا، فرانسه، آلمان، و ایتالیا انجام داده بود میزبان نیرو‌های نظامی این کشور‌ها برای مقابله با شبه نظامیان و تروریست‌ها در کشور بود. با این حال، کودتا در این کشور باعث شده است سطح روابط دولت نظامی نیجر با طرف‌های خارجی کاهش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها