رئیس‌جمهوری برکنار شده نیجر از آمریکا درخواست کمک کرد

رئیس جمهوری برکنار شده نیجر در مقاله‌ای برای روزنامه واشنگتن پست از آمریکا خواست تا برای شکست حکومت نظامیان در کشورش کمک کند.

رئیس‌جمهوری برکنار شده نیجر از آمریکا درخواست کمک کرد

محمد بازوم، در این سرمقاله نوشت: من این را به عنوان یک گروگان می‌نویسم. نیجر مورد حمله حکومت نظامیان است که سعی دارد دموکراسی ما را سرنگون کند.

وی همچنین تاکید کرد که کودتای چهارشنبه گذشته هیچ توجیهی ندارد و تلاش بدبینانه‌ای برای تضعیف پیشرفت چشمگیر نیجر در دوران دموکراسی محسوب می‌شود.

رئیس جمهوری برکنار شده نیجر ادامه داد: من از دولت ایالات متحده و کل جامعه بین‌المللی می‌خواهم که به ما کمک کنند تا نظم قانون اساسی خود را بازگردانیم. مبارزه برای ارزش‌های مشترک ما، از جمله دموکراسی کثرت‌گرا و احترام به حاکمیت قانون، تنها راه پیشرفت پایدار در برابر فقر و تروریسم است.

محمد بازوم در ادامه مطلب خود این را مطرح کرد که در اوایل سال جاری، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، نیجر را الگوی انعطاف‌پذیری، الگوی دموکراسی، الگوی همکاری نامیده بود.

وی همچنین این مساله را عنوان کرد که دولتش پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در حکومت‌داری اقتصادی و اجتماعی داشت و برای کاهش تهدیدات تروریستی همکاری کرده در حالی که آژانس توسعه آمریکا تمرکز خود را از فعالیت‌های بشردوستانه به ساخت انرژی پایدار، بهبود کارایی کشاورزی و آموزش نسل بعدی سران نیجر تغییر داده است.

رئیس جمهوری برکنار شده نیجر در ادامه فاش کرد که کمک‌های خارجی ۴۰ درصد از بودجه کشور را تشکیل می‌دهند، اما اکنون به دلیل تحریم‌های جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقایی موسوم به اکواس، مسدود شده است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها