نبردهای خونین در خط مقدم جنگ/ دنیا نگران جنگ دریایی مسکو و کی‌اف/ پیروز جنگ پهپادی روسیه و اوکراین کیست؟

اوکراین اعلام کرده که در چند روز اخیر، خطوط مقدم جنگ، شاهد ۳۰ درگیری بزرگ بوده و پدافند هوایی این کشور ۷ حمله به مواضع نیروهای روسی داشته و مراکز فرماندهی و توپخانه آنها را بمباران کرده است.

نبردهای خونین در خط مقدم جنگ/ دنیا نگران جنگ دریایی مسکو و کی‌اف/ پیروز جنگ پهپادی روسیه و اوکراین کیست؟

به گزارش خبر فوری، جنگ روسیه و اوکراین در چند جبهه ادامه دارد و دو طرف با تمام قوا در حال دفع حملات طرف مقابل هستند. جنگ به روزهای حساسی رسیده است. اوکراین در تلاش است اراضی تصرف شده را باز پس بگیرد و روسیه نیز تلاش دارد مانع از این اتفاق شده و با ضد حملات خود، نیروهای اوکراینی را به عقب راند.

پایگاه الجزیره در گزارشی به آخرین وضعیت جبهه های جنگ پرداخته است. در زیر خلاصه ای از گزارش اخیر این پایگاه قطری را بیان می کنیم:

حملات پیاپی پهپادی و هوایی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور صبح چهارشنبه 3 فروند پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه کالوگا در جنوب غربی مسکو منهدم کردند. وزارت دفاع روسیه در حساب تلگرامی خود اضافه کرد که در این حمله تلفات یا خساراتی به نیروهای مسکو وارد نشده است.

این پنجمین بار است که در ۲ ماه اخیر، روسیه سرنگونی پهپادها و پرنده های اوکراینی را در کالوگا اعلام می‌ کند. روسیه در ژوئیه گذشته نیز اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی بر فراز منطقه تجاری غرب مسکو سرنگون شدند.

حملات اخیر اوکراینی ها تلفاتی هم داشته است. فرماندار شهر بریانسک روسیه از آسیب دیدن ۵ خانه و برخی ساختمان های آموزشی در بمباران اخیر اوکراینی ها در  مناطق روستایی این منطقه خبر داد.

همزمان، رومن کودریان، سخنگوی نیروهای دنیپر در ارتش روسیه گفت که نیروهای دنیپر نیروهای اوکراینی را که در جنوب رودخانه دنیپر مستقر بودند، هدف قرار دادند و این حمله منجر به انهدام تعدادی قایق و کشته شدن حدود ۲۰ سرباز اوکراینی شد.

کودریان توضیح داد که در جریان شناسایی هوایی، نیروهای هوایی روسیه حضور قایق های تندرو اوکراینی و مهمات را در قسمت جنوبی جزیره ملاکی در منطقه خرسون تشخیص داده  بعد از این، توپخانه و نیروی هوایی روسیه حملات خود را به این نیروها آغاز کردند.

جنگ دریایی؛ خطری که در حال جدی شدن است

همزمان درگیری های دریایی روسیه و اوکراین نیز شدت گرفته است. علی رغم تهدیدات مسکو، اولین کشتی تجاری اوکراین در روز چهارشنبه با حمل بیش از ۳۰ هزار تن کالا به سمت ترکیه، بندر اودسا را ​​ترک کرد. روسیه تهدید خود را پس از عدم تمدید توافقنامه غلات در ماه گذشته که با میانجیگری سازمان ملل متحد و ترکیه به دست آمده بود، شدت بخشید و  و به خصوص تهدید کرد که کشتی های حاضر در بندر اودسا را هدف قرار می دهد.

با این حال، روسیه تهدیدات خود را عملی نکرد. هانا مالیار معاون نخست وزیر اوکراین روز چهارشنبه گفت که اولین کشتی تجاری از طریق کریدور بشردوستانه در دریای سیاه از اودسا به سمت استانبول در ترکیه حرکت کرده است. بر اساس برآوردها، انتظار می رود این کشتی در تاریخ ۱۸ آگوست به بندر آمبرلی ترکیه، مشرف بر دریای مرمره برسد.

با این حال،  روسیه حملات خود را به زیرساخت‌ها و تأسیسات بندری دریای سیاه که کی‌اف برای صادرات غلات از طریق رود دانوب، از آنها استفاده می‌کند، افزایش داده است.

در همین زمینه، فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور موفق به سرنگونی ۱۳ پهپاد روسی در آسمان استان های اودسا و میکولایف در جنوب این کشور شده است. این حملات زیرساخت های دریایی و انبارهای غلات اودسا را هدف قرار داده بودند.

بر اساس اعلام منابع اوکراینی،  پس از حملات پهپادهای روسیه به بنادر رودخانه دانوب، سیلوها و انبارهای غلات اوکراین به شدت آسیب دیده اند. بنا بر ادعای مقامات اوکراینی، نیروهای دفاع هوایی اوکراین با این حملات مقابله کردند. اما شدت درگیری ها زیاد بوده و آسیب هایی جدی به زیرساخت های منطقه وارد شده است.

نبردهای خونین در خط مقدم

معاون وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه از بازپس گیری کنترل منطقه اوروژن در دونتسک و حفر سنگرهای دفاعی در اطراف آن خبر داد. این خبر پس از آن اعلام شد که در روزهای اخیر، نبردهایی در داخل و اطراف اوروگن و استارومایورسک در حدود 60 مایلی جنوب غربی دونتسک که تحت کنترل روسیه است، رخ داد.

به گفته مقامات دونتسک اوکراین، در بمباران این منطقه توسط نیروهای روسی طی ۲۴ ساعت، ۴ نفر کشته و ۷ نفر زخمی شدند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیز اعلام کرد: نیروهای روس در یک روز، این کشور را با ۲۸ موشک کروز و ۸ موشک «اس-300 و اس-400» هدف قرار دادند و ۵۶ حمله هوایی انجام داده  و ۳۶ خمپاره و توپ از راکت‌اندازهای خود شلیک کردند. طبق ادعای مقامات کی‌اف، حمله روسیه منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان و آسیب زیرساخت ها و تاسیسات شهری شده است.

اوکراین اعلام کرده که در چند روز اخیر، خطوط مقدم جنگ، شاهد ۳۰ درگیری بزرگ بوده و پدافند هوایی این کشور ۷ حمله به مواضع نیروهای روسی داشته و مراکز فرماندهی و توپخانه آنها را بمباران کرده است. اوکراین ادعا کرده که نیروهایش به دفع حملات روسیه به سمت کوبیانسک در استان خارکف، لیمان، مارینکا و آودیوکا در استان دونتسک ادامه می دهند و همزمان، در تلاش‌اند که حملات خود را در استان زاپوریژیا در محورهای ملیتوپل و بردیانسک ادامه دهند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • 🐜
    9

    لعنت ب پوتین جنگ افروز قاتل

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      فقط پوتین جنگ افروز است؟
      آمریکای جنایتکار که تو تا شهر ژاپن رو با بمب اتم با خاک یکسان کرد، جنایتکار نیست؟
      عربستان که با محاصره یمن، باعث قحطی و جان دادن کودکان میشد، جنایتکار نیست؟
      رژیم جعلی اسرائیل که دوتا شهرک صبرا و شتیلا رو قتل عام کرد، قاتل نیست؟
      انگلیس خبیث که با ایجاد قحطی در ایران، چند میلیون ایرانی رو به کشتن داد، قاتل نیست؟

    • ب ناشناس
      2

      پوتین هم جنگ افروزه هم کمونیست منکر وجود خداوند متعال است

  • ا
    5

    مسئولین باکفایت در قبال پهبادهای حلال مشکل روسیه تحویل هواپیماهای پیشرفته را طلب کنید و انها راجایگزین هواپیماهای فرسوده نیم قرن قبل کنید اینقدر با یه شکلات چوبی قانع نشوید

  • ناشناس
    10

    روسیه باید تجزیه بشه.بخشی به چین واگذار بشه بخشی هم اروپا

    نظرات شما -
    • 6

      برای اینکه جهان روی خوش ببینه، آمریکای جنایتکار هم باید به ایلات های خودمختار تجزیه بشه.
      هم رژیم روسیه و هم لکه آمریکا باید تجزیه بشن.
      راجب کمونیست های چین هم بعدأ تصمیم گیری می کنیم.

  • ناشناس
    6

    اگر دیده باشید اوکراین با پهپاد های کوچیک صد ها تانک روسیه رو منهدم کرده، کاری که روسیه با هزاران شاهد نتونست بکنه.

    نظرات شما -
    • 5

      رژیم روسیه هم انبارهای مهمات رو با پهپاد های شاهد در عمق خاک اوکراین نابود کرد، کاری که اوکراین نتونست بکنه

  • ناشناس
    4

    یه سوال دارم چطور در جنگ اسراییل وحزب الله همه زیر ساختهای حزب الله داغون شد اما بازم حزب االه برنده شد ودر جنک روسیه واکراین اکراین داغون شد اما روسیه برنده شد؟ منتظر جواب ساندیسیون هستم

    نظرات شما -
    • ب ناشناس
      2

      چون هیچ ماست بندی نمیگه ماست من ترشه

    • تنهای تنها
      1

      پاسخ توهم و تخیلات است مفت میخورند و وارونه نگاه میکنند

    • امیرحسین
      2

      چون بعد جنگ اسرائیل کمیته حقیقت یاب تشکیل داد مقصر شکست دربرابر حزب الله پیدا کند و در آخر نخست وزیر و وزیر جنگ مقصران اصلی شمرده شدن
      اگر پیروز شدن باید بهشون مدال می دانند نه مجازات

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها