۱۳ افسر ارشد ارتش روسیه بخاطر شورش واگنر بازداشت شدند

منابع آگاه از بازداشت افسران ارشد ارتش روسیه و بازجویی گسترده پیرامون شورش گروه واگنر خبر می‌دهند.

۱۳ افسر ارشد ارتش روسیه بخاطر شورش واگنر بازداشت شدند

تمرد گروه شبه نظامی واگنر از دستورات فرماندهی روسیه بزرگترین چالش داخلی این کشور از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بوده است. گرچه از ابتدا هم مشخص بود این تمرد به شورش داخلی در این کشور منجر نخواهد شد، اما در نهایت با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس این مسئله بدون خونریزی حل و فصل شد. اکنون مقامات اطلاعاتی روسی در حال انجام تحقیقات گسترده در این زمینه هستند.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز (پنج شنبه) در گزارشی از تحقیقات روسیه درباره شورش گروه واگنر و دستگیری شماری از اعضای بلندپایه ارتش این کشور خبر داد.

در این گزارش آمده است: مقامات روسی تاکنون دستکم ۱۳ افسر ارشد نظامی را در پرونده مربوط به شورش گروه واگنر دستگیر کرده و مورد بازجویی قرار داده اند. همچنین ۱۵ افسر ارشد نیز درباره این پرونده از کار خود تعلیق یا از خدمت منفصل شده اند.

مقامات آگاه روسی که نخواستند نامشان فاش شود در این باره اعلام کردند: حتی ژنرال سرگئی سورویکین، رابط میان ارتش و گروه واگنر نیز گرچه در این موضوع به طور رسمی متهم نشده است، اما همچنان در مسکو تحت بازجویی است.

این منابع می‌گویند: اندری یودین، معاون سورویکین و ولادیمیر الکسیف، معاون اول رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه نیز بازداشت شده بودند، اما پس از آزادی از سمت خود تعلیق شدند. ژنرال میخائیل میزینتسف، معاون وزیر دفاع روسیه نیز که پیش‌تر ارتش را ترک و به گروه واگنر پیوسته بود در رابطه با این شورش همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

مقامات کرملین تاکنون آمار رسمی از شمار بازداشت شدگان و یا روند انجام تحقیقات پیرامون تمرد گروه واگنر را منتشر نکرده اند. با این حال، یوگنی پریگوژن، رهبر گروه واگنر هم اکنون آزاد است و دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین از دیدار وی و سایر فرماندهان گروه واگنر با ولادیمیر پوتین در هفته گذشته خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • طبس
    0

    ای فیلمها

  • ناشناس
    0

    خاک تو سرشون که سلاحشونا تحویل دادند .شعورشون نمیرسید که خلع سلاح شوند چه بروزشون می اورند .

  • ناشناس
    0

    مرگ بر پوتین و همپیمانانش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها