معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

وجود یک توافق هسته ای یا توافق موقت نادرست و گمراه کننده‌اند

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای، هرگونه احتمال یک‌ توافق موقت در این زمینه را «نادرست و گمراه‌کننده» تلقی کرد.

وجود یک توافق هسته ای یا توافق موقت نادرست و گمراه کننده‌اند

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه اطلاعات جدیدی درباره مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران درباره احیای توافق هسته‌ای وجود دارد؟ گفت:ما به طور کلی با متحدان و شرکای‌مان، از جمله در منطقه درباره حوزه‌های متعددی که در آن‌ها نگرانی‌هایی درباره ایران داریم، در ارتباطیم. متذکر می‌شوم که شایعات درباره وجود یک توافق هسته‌ای یا توافق موقت نادرست و گمراه‌کننده‌اند.

این اظهارات پاتل در پی این مطرح می‌شود که اخیرا گزارش‌هایی درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا با میانجیگری عمان درباره یک توافق موقت منتشر شد.

مقامات ایران نیز با تاکید بر این‌که حتی در زمان وقفه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، تبادل پیام‌ها به طور غیرمستقیم از طریق کانال‌های دیپلماتیک ادامه داشته است، وجود هر گونه توافق موقت در این زمینه را منتفی دانسته‌اند.

پاتل بدون در نظر گرفتن نقش ثبات‌زدای آمریکا در خاورمیانه، از جمله از طریق فروش میلیاردها دلار تسلیحات هسته‌ای به کشورهای منطقه و دامن زدن به رقابت تسلیحاتی در آن و حضور نظامی مداخله‌جویانه در منطقه، گفت: ما همچنان روی محدود کردن رفتار ثبات‌زدای ایران از طریق فشار دیپلماتیک،  همکاری نزدیک با متحدان و شرکای‌مان و اقدامات در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه متمرکزیم.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت که واشنگتن روی موضوع بازگرداندن شهروندان آمریکایی که در ایران زندانی شده‌اند، «به طور خستگی‌ناپذیر» کار می‌کند.

پاتل در ادامه این نشست در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکرت غیرمستقیم برای احیای توافق هسته‌ای گفت: ما دیپلماسی را ترجیح می‌دهیم اما برای تمامی گزینه‌ها و پیشامدهای احتمالی نیز آماده می‌شویم. با متحدان و شرکای خود نیز در این زمینه هماهنگی کامل داریم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    11

    خفه شو یانکی

    هیچ غلطی نمیتونید بکنید

    نظرات شما -
    • امیر ب ناشناس
      1

      ناشناس خفه شو بیسواد

    • ناشناس
      0

      اتفاقا هر نوع غلطی که خواسته اند، کرده اند، دلار را از 7تومن به 60هزارتومن رسانده اند، شاید برای شما و سایر رانت خواران این وضع خوب باشه، ولی مردم به خاک سیاه نشسته اند، هم وطن لطفا کنی تفکر و حرف این حکومت گران قدرت طلب و ثروت طلب و شهوت پرس را دیگه دربست قبول نکن، یک درصد هم شک کن-!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    به نظر من ایرانی ها هم عادت به وضع موجود کردند . یعنی این که این وضعیت رو قابل قبول می دونند . از امریکا رضایت دارند . یعنی یه جوری فکر میکنند از این بیشتر حقشون نیست و تلاش برای این که از وضعیت حالا به وضعیت بهتر تبدیل کنند اصلا وجود نداره .
    امریکا هم خوب به نفعشه و اون هم از این وضعیت راضیه.
    امیدوارم با چند دفعه خوندن متوجه منظورمن بشید

  • ناشناس
    2

    گور پدر هر دو تون چه با توافق چه بی توافق .پدر سوخته ها جنگ زرگری درست کردید نیم قرن مردما گذاشتید سر کار .

    نظرات شما -
    • هم وطن
      4

      مگر آمریکایی ها (حاکمان شان ) ، پدر هم دارند ؟ ! اگر داشتند که اینقدر ظالم و حقه باز نبودند .

  • ناشناس
    0

    بنده‌ در عجبم اگه آمریکا با مسولان ایرانی مشکل داره چرا فرزندان این آقایان در آمریکا و کانادا در حال‌ چریدن و عشق و حال‌ هستند و یا حتما رفتن کسب علم و خدمت بهتر به مردم

    نظرات شما -
    • نمیدونی چرا؟
      0

      چون امریکا به فمر مردم‌و اقتصاد کشورشه
      بچه های این زالو ها باخودشون سرمایه های هنگقت میبرن و این یه سیاست درسته از طرف امریکا
      ما افغانهای از خودمون ندارترو وارد میکنیم و امریکا یا ثروتمندا رو وارد میکنه یا دانشمندا رو
      حکومت بشدت بیسواد ولایی آخر و عاقبت مردمش میشه اخر و عاقبت یزید بنده خدا

  • حق دارن
    0

    دوباره توی تهران بنر زدن و نوشتن : هدیه امریکایی (و نوشتن زدن هواپیمای مسافربری)
    اینا هم نمیخوان‌توافق بشه،تا میبینن احتمال توافق زیاد شده‌سریع به امریکا میتازن تا امریکا قبول نکنه
    قشنگ مردمو سرکار گذاشتن این گدازاده های پاپتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها