امیرعبداللهیان: در صورت واقع‌بینی آمریکا، توافق در کوتاه‌مدت دست یافتنی است

وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار آماده‌ایم؛ اما نه به قیمت عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران.

امیرعبداللهیان: در صورت واقع‌بینی آمریکا، توافق در کوتاه‌مدت دست یافتنی است
حسین امیرعبداللهیان در کنفرانس خبری مشترک با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان، گفت: با توجه به تجربه ارزشمند دیپلماسی آقای وزیر بو حبیب، ما درباره مذاکرات وین گفت‌وگو کردیم. معتقدیم طرف آمریکایی به جای بازی زمان، بازی با کلمات و اتلاف وقت باید رفتاری واقع‌بینانه و رویکردی درست را انتخاب کند.
 
وی تاکید کرد: در صورت واقع‌بینی طرف آمریکایی، توافق در کوتاه‌مدت دست یافتنی است.
 
وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: در صورت رسیدن به نقطه پایانی توافق، همه کشورهای منطقه از آن سود خواهند برد، در موضوع لغو تحریم‌ها، همچنان به نقطه پایانی نزدیک هستیم.
 
وی با بیان اینکه ما ضمن اینکه مقاومت را تنها گزینه برای تشکیل دولت فلسطینی می‌دانیم، گفت: اما معتقد هستیم که برگزاری رفراندوم بین همه ساکنان اصیل فلسطینی اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی، می‌تواند آینده سیاسی فلسطین را با رأی مستقیم مردم فلسطین رقم بزند.
 

ایران دو نیروگاه برق در لبنان احداث می‌کند

رییس دستگاه دیپلماسی ابراز داشت: مایلم به همه شهدای مقاومت و شهدای بزرگ لبنان ادای احترام کنم. امروز نام لبنان به نام مقاومت گره خورده است.
 
امیرعبداللهیان با بیان اینکه اگر نیروهای مقاومت منطقه نبودند، امروز در منطقه ما داعش حضور داشت و منطقه شکل دیگری پیدا می‌کرد، گفت: در همین جا یاد و خاطره همه شهدای لبنان، شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را گرامی میداریم.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی آتی در لبنان گفت: جامعه با نشاط سیاسی لبنان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی است. انتخابات نمونه بارزی از دموکراسی قوی در لبنان است. ما اطمینان داریم با درایت رهبران لبنانی و نقش‌آفرینی مردم، انتخاباتی سراسر موفقیت برای آینده روشن لبنان، رقم زده خواهد شد.
 
وی همچنین اشاره کرد: با همکارم آقای بوحبیب در خصوص تحولات منطقه از جمله گفت‌وگوهای ایرانی - سعودی مشورت داشتیم. از بازگشت روابط طبیعی سعودی با ایران نیز استقبال می‌کنیم.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار خود با نخست وزیر لبنان، اظهار داشت: ایران همچنان برای حل مشکلات برق لبنان آمادگی دارد دو نیروگاه برق هزار مگاواتی در لبنان احداث کند.
 
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ما برای همکاری با لبنان جهت عبور از شرایط سخت اقتصادی کنونی، پیشنهاداتی را ارایه دادیم که توسط مقامات لبنان، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    اب مردم سیستان وبلوچستان روحل کنید نیروگاه لبنان پیش کش

  • ناشناس
    0

    برجام شده توپ فوتبال! ایران توپ را می اندازد به زمین آمریکا و آمریکا هم توپ را می اندازد به زمین ایران!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      داورکه روس باشه نتیجه صفر صفرمیشه

  • ناشناس
    2

    خجالت بکش وطن فروش لبنان به ما چه؟

  • هه
    1

    آخه کدوم آدم عاقلی در مقابل کسی که واقع بین و نرمال نیست واقع بینانه رفتار میکنه که انتظار دارید آمریکا در مقابلتون واقع بینانه رفتار کنه

  • ناشناس
    1

    درسته که ایران پر از اشکال و مشکل و سودجو و رانت خوار و بی مسئولیت وووو ....... هست،
    اما امریکا یک اهریمن به تمام معناست که وجودش هم غیر واقعیه ، یعنی اشغالگران و چپاولگران سرزمین سرخپوستها که خودشون رو پلیس و ارباب دنیا میدونن و زندگی شون بسته به آتش افروزی و راه انداختن جنگ در گوشه و کنار دنیا به عناوین دروغین هست.

    میدونم نظرم رو منتشر نمیکنین چون شما هم بطور غیرواقعی طرفدار آزادی و آزادی بیان هستین.

  • ناشناس
    0

    این دکان 20 ساله را جمع کنید دستتان برای ملت رو شده است.......

  • محمد گلکار خوزانی
    5

    جناب آقای حسین امیر عبداللهیان
    وزیر محترم خارجه جمهوری اسلامی ایران
    باسلام
    به نظر می‌رسد که چندین دفعه ظرف این چند روز اعلام داشتید که جمهوری اسلامی ایران آخرین پیشنهاد خود را به مسول سیاست‌های اتحادیه اروپا برای فاینال نهایی جهت ارائه به آمریکا ارسال نمودید و این که تصمیم با آمریکا برای پذیرفتن است از طرف جنابعالی کفایت و اعلام مکرر آن باعث توهم طرف آمریکا خواهد بود .لذا ملت این مهم را درک و نیامدند پای میز برای توافق نگران نباشید ما 43 تحریم ها را تحمل و درصورت بازی درست کردن آمریکا مجبور به تحمل خواهیم بوذ.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید از لیست تحریم‌ ها به معنی واقعی حذف گردد.

  • علی
    0

    تکلیف مردم روشن کنید.با لا خره کی باید واقع بین باشه.اول تکلیف واقع بینی را روشن کنید.

  • افسانه حجتی
    0

    حالا اگر امکانش می باشد سهم استان ایران را بدهید بقیه را در کشورتون لبنان خرج کنید.
    آدرس: قاره آسیا. منطقه خاورمیانه. کشور لبنان. استان ایران. شهر تهران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها