نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد

موافق بازگشت برجام هستید یا مخالف؟ / رقابت نزدیک موافقان و مخالفان احیای توافق هسته‌ای

زمزمه‌های توافق میان ایران و آمریکا درحالی به گوش می‌رسد که نتایج یک نظرسنجی حاکیست، درصد موافقان و مخالفان بازگشت به برجام به یکدیگر نزدیک است.

موافق بازگشت برجام هستید یا مخالف؟ / رقابت نزدیک موافقان و مخالفان احیای توافق هسته‌ای

در روزهای اخیر بحث‌های بسیاری درباره توافق موقت ایران و آمریکا مطرح شده؛ بحث‌هایی که حکایت از احیای برجام یا لااقل بازگشت به بخشی از آن دارد.

این توافقات پس از آن پیگیری شد که سلطان عمان به تهران سفر کرد و پس از آن تعدادی از زندانیان اروپایی آزاد شدند.

حالا جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نشان می‌دهد که قطعنامه‌ای علیه برنامه هسته‌ای کشورمان صادر نشده و توافقات ایران و آژانس، خشم نتانیاهو را باعث شده است.

گفته شده، توافقات تازه به آزادی ۲۴میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده کشورمان منتهی خواهد شد. اتفاقی که از همین حالا نرخ دلار و طلا را در بازار پایین آورده است.

مسیر توافق البته چندان هموار نیست. واشنگتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اصرار به پنهان‌کاری دارد و ایران هم گفته هرگونه توافق مشروط به حل و فصل همه مسائل میان ایران و آژانس است.

با این وجود، فعلا امیدها به بازگشت به توافق شهریور سال پیش افزایش یافته و همین امر دستمایه یک نظرسنجی در کانال خبرفوری شد. در این نظرسنجی از مخاطبان پرسیده شده که آیا موافق بازگشت برجام هستند یا نه؟

از میان ۳۲هزار نفری که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ۴۱درصد موافقت خود با احیای برجام را نشان داده‌اند اما تعداد مخالفان هم کم نیست و ۳۶درصد گفته‌اند مخالف احیای توافق هسته‌ای هستند.

سایر شرکت‌کنندگان نظری نداشته‌اند اما فاصله ۵درصدی میان موافقان و مخالفان احیای برجام نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از افکارعمومی راه حل مشکلات را در توافق با آمریکا نمی‌بیند.

این پیامی روشن برای دولت رئیسی دارد که باید به‌جای تکیه بر توافق با آمریکا، چالش‌های اقتصادی کشور را با راه‌حل‌های متنوعی مدیریت کند.

نظر شما درباره بازگشت به برجام چیست؟ در ادامه کامنت بگذارید و بحث کنید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 283
  • ناشناس
    31

    موافقم بدون توافق هیچ دولتی نمی تواند وضع اقتصادی را درست کند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      من موافقم ، به شرطی که دلارهای برگشتی و گشایش اقتصادی فقط در ایران هزینه شود نه کشورهای دیگر و نه جیره بگیران دیگر کشور ها ! نه جیب خانواده خارج نشین مسولان ،

    • اشتباه میکنی
      38

      برجام فقط برای پول دراوردن خودشون خوبه
      بدرد من و تو نمیخوره
      فقط صلح باامریکا مثل کشورهای دیگه
      چقدر ساده اید شما!!!!
      اینا میخوان هم دشمن امریکا باشن که صلح نمیکنن و اگر صلح کنن دیگه نمیتونن مردمو چپاول کنن،هم میخوان برجام امضا بشه که راحت نفت بفروشن خرج عربا کنن
      فکر میکنی واسه من و تو برجام نون داره؟؟؟
      از شما بعیده
      اینا رو نمیشناسید

    • ناشناس
      29

      ما موافق هر توافقی با غرب به سرپرستی ایالات متحده آمریکا اعم از برجام یا هر نام دیگری جهت عادی سازی روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با حکومت ایران به منظور برون رفت مردم ستمدیده و رنجدیده ایران از باتلاق و منجلاب تحریمهای فلج کننده غرب و آمریکا و انزوای بین المللی هستیم! تاوان تحریم حکومت ایران را مردم ایران پرداخته اند!

    • ناشناس
      9

      عزیزم می شود بگویی چرا اقتصاد ایران 60 سال هست تورم دو رقمی دارد؟چه آن سال هایی که تحریم بودید که روی هم 12 سال هم نمی شود و چه بقیه آن؟ هر وقت فهمیدی دنبال نخود سیاه نمی گردی

    • 📃
      8

      تندروهای ما با چه منطقی هم آرزوي افول و زوال آمریکا را دارند هم انتظار دارند اونها به دنبال موفقیت مسئولین و دولت‌ ما باشند . بهترین فرصت یک سال اول ریاست جمهوری بایدن بود که وقتی تندروهای ما مانند کینه ترامپ از ایران ، همه دولت‌ های آمریکا را یکی بدانند و برعکس عربستان و ترکیه که آمریکا را هم مانند چین و روسیه برای منافع کشور و مردمشان نگه داشته اند .

    • 📃
      3

      هنوز هم خیلی خیلی دیر نشده ، بهترین تضمین توافق ، توازن اقتصادی با اولویت اول بین چین و آمریکا برقرار کردن ، به جای فرانسه و آلمان و کره جنوبی و امثال شان ! منتها کو گوش شنوا ! ارزش پول ایران پشیزی ارزش نداشته ؟ با راه کار افزایش حقوقها و تورم و بی ارزش شدن پس انداز مردم به پول ایران مقاومت را به مردم بدبخت تحمیل کرده اند . خداوند متعال ترامپ و همدستانش و تندرو های وطنی را که اصرار به ادامه این وضع بنام مقاومت دارند . ان شاءالله عاقبت شان را یکی گرداند . آمین یا رب العالمین

    • ناشناس
      0

      یه اره دوسره که هر دوسرش مارا میبره اگه برجام احیا بشه آقایون تا عمر داریم رو نونمون میمالن که ما فلان کردیم وما خیلی خخوبیمواز منتاشون میکشنمون اگه احیا نشه هروز باید بدبختر و بدبختر بشیم و خودمون بریم بمیریم بماند که بقای آقایون به برجام بنده و با احیاش حالا حالا ها در خدمتشون هستیم

    • ناشناس
      1

      اگر توافق بشه بخاطر نیاز خودشونه نه گرفتاریهای مردم

    • 0

      توافق در چه موردی مهم است.

  • دومان
    14

    مگه قبلش نظر ما رو پرسیدن؟ و آیا نظر ما مردم مهمه ؟!!! پشیزی ارزش قایل نیستن .....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      28

      جیغ بنفش چگونه رای آورد؟

    • جیع
      6

      یه جوری میگی جیغ بنفش انگار روحانی از مردم بوده،روحانی هم آخونده و ته تهش از خودتونه،همه سر و ته یه کرباسید
      حالا موسوی اگر بود آره،شخصیتش مردمی و از جنس مردم بود و ادم حسابی،آخوند هیچی نیست،همشون لنگه‌همن

    • ناشناس
      1

      می دونی چرا دولتها هرطوری عمل میکنند برجام گره می خورد چون که در برداشتشان از دشمن و دوست در اشتباه هستند نه آمریکا ،نه اسراییل،نه روسیه،ونه چین هیچکدام راضی به نتیجه رسیدن برجام باره نیستند برای همین است که هروقت گشایشی برای حل بن بست برجام بازمیشود جنگ زرگری بین شرق و غرب شروع میشود تا به نتیجه نرسد (عین جنگ روسیه واکراین هروقت روسیه عقب نشینی میکند به اکراین سلاح نمی دهند و هروقت اکراین عقب نشینی میکند هواپیمای F16,موشک دوربرد و....آماده تحویل ) درداخل هم به نتیجه رسیدن برجام نان عده زیادی از بالا را آجرمی کند پس خودتونو خسته نکنیدبرجام به نتیجه برسد این دولت دربوق وکرنا که من بودم صبرکنید 10سال خسارتها برطرف شود تا اقتصاد درست شود

    • ناشناس
      13

      همین که برجام اومد درست بشه ترامپ اونو پاره کرد پس آمریکا نه اینکه قابل اعتماد نیست با بازی برجام امتیازمیگیره (نفت کش های توقیف شده دریا)

    • ناشناس
      0

      عمر مون تموم شد و روز خوش ندیدیم و برنامه همین است که مردم روز خوش نبینید تاج را دادیم و امامه گرفتیم و دستبوسی همچنان ادامه دارد

  • shahram
    20

    مسئولین کشور ما عاشق فرصت سوزی هستند . 43 سال است که در موقعیتی که باید تصمیم فوری اتخاذ کنند خودشان را به بیخیالی میزنند.
    هزاران بار قبل از برجام میشد فضای سیاسی و خارجی را تلطیف کرد ولی آدمهائی مانند احمدی نژاد کاری کردند که چند دهه باید کشور تلاش میکرد تا فقط تحریمهای هر روزه بی اثر شود.
    از سوی دیگر مسئولین ما خودشان هم خودشان را تحریم می کنند با روشهای بی ثمری مثل خارج شدن از aftf و ...
    مردم برای همین بی خیال شده اند چون میدانند مسئولین کشورشان نمی خواهند با دنیا رابطه خوبی داشته باشند و هر روز دنبال یه بامبول جدید هستند نمونه بارز آن آزمایشات موشکی سپاه همیشه در هنگامه به نتیجه رسیدن یک مذاکره گل میکند .

  • ناشناس
    21

    فایده نداره بعدتوافق یک موشک با رونوشت اسرائیل باید نابود شود میفرستن هوا دوباره بدتر از اینی که هست میشه اول ازخودتون کنار بیاین بعدبااونا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      نه داداش موشک را همین های که الان سر کار هستند فرستادند هوا ..

    • ن
      24

      موشک را همین های که الان سر کار هستند فرستادند هوا و همین ها هم آمریکا را مجبور به بازگشت به برجام کردند با اینکه برجام هیچ مشکلی از مشکلات کشور را حل نمی کند و بر کشور توسط دولت (من بلد نیستم )بر کشور تحمیل شده اما دولت رئیسی می خواهد با باز گرداندن آمریکا به برجام بهانه را از دست دشمنان خارجی ( آمریکا و اسرائیل و انگلیس و ... ) و دشمنان داخلی ( اصلاحات و بهائیت و وهابیت و سبز و بنفش ) بگیرد

    • ناشناس
      26

      آن وقت موشک هوا نکنند درست می شود؟ اصلا موشک چه ربطی به برجام دارد؟!!ایا میدانی در طول برجام ایران تعهدات خود را کامل اجرا کرد ولی طرف ها نصف آن را هم عمل نکردن؟ اصلا می دانی آنها دنبال برجام های متعدد هستند که مانند لیبی و اوکراین شوید؟

    • علی
      8

      چرا یکبار هم از سنگ اندازی اسرائیل تو مسیر توافق حرف نمیزنی؟؟
      ظاهرا که هم آمریکا و هم ایران دنبال توافق هستن. فقط اسرائیل خودشو به آب و آتیش میزنه

    • به علی
      9

      خوب حق دا ه اسراییل
      شما صبح تا شب میگید باموشک اسرتییلو میزنیم
      توقع دا ید اسراییل برقصه واستون؟؟شما به هیچ صراطی مستقیم نیستید
      اینقدر پر رو شدن که میگن امریکا رو حسینیه میکنیم
      توقع دارید بگن ما مسلمان میشیم و بفرمایید تو؟؟؟؟
      چی میزنید شما؟
      اسراییل الانم دست دوستی بدیم مشتاقه،مثل امریکا ،همه دنبال صلحن،شما دنبال جنگ و تحریم،چون وصعتون توپه

    • ناشناس
      12

      پررو جان از ماهواره و فضای مجازی مسموم فاصله بگیر تا بهتر نطر بدهی

    • 6

      اسراییل باید نابود شه

  • ناشناس
    15

    موافقم

  • ناشناس
    10

    کشور در این چهار سال گذشته سی سال عقبگرد اقتصادی داشت و این بواسطه نبودن اشخاص دلسوز در بدنه سیاسی کشور است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ما باید قوانین الهی را اجرا کنیم تا خداوند هم کمکمان کند مثل دستوراتی که همه پیامبران در قرآن با تاکید برمبارزه با ظلم نموده اند اگرتک تک افراد جامعه با ظلم مبارزه عملی نکنند و منتظر دیگران بمانند آش همین ،کاسه همین وبرجام ظالمان مردم ایران را نابود نخواهد کرد خال تو خود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل (ظالم رادرست بشناسیدنه اینکه میگویند)

  • متین
    20

    مخالفان شامل حرامخوران وابسته به اختلاسگران و کاسبانی که نان را در خون مردم کرده و ارتزاق می کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      34

      اگر غیرت داشتی روی نوامیس کشور و حساس می بودی اینطور حرف نمی زدی برجام یا سعد اباد مانند این هست یک قلدر می گوید بچه ات را بده به من تا به تو نان بدهم و اگر ندهی آن نان را نمی دهد آیا شما آن را قبول می کنی؟ حال بماند وقتی بچه را هم دادی به آن راضی نیست و می‌گوید آن یکی بچه ات را هم بده

    • 14

      خیلییییییی ....... هستی
      که اینطور حرف میزنید

  • ناشناس
    11

    موافقت یا عدم موافقت مردم درایران مهم نیست

  • ناشناس
    7

    موافق يا مخالف بودن مردم چه اهميتي دارد اصلا توافق برجام چه دردي از درد مردم را دوا مي كند مردم تواين كشور هيچ كاره اند

  • ناشناس
    13

    موافق توافق هستم

  • ناشناس
    5

    خوب بود جمعیت آماری را مشخص میکردید آمار از کدام طبقه اگر واقعا این مسیلهمهم است خوب رفراندوم بذارید

    نظرات شما -
    • shahram
      0

      نه رفراندوم جیزه ...
      مردم که نمیفهمند مسئولین چون میفهمن تصمیم میگیرن مردم چطوری زندگی کنند , چطوری بمیرن , اصلا بمیرن یا نه , چه درسی بخوانند , چطوری بخوانند , چی بپوشن , چی فکر کنن و ...

  • ناشناس
    2

    باید با واقعیت دنیا و دست از لج و لجبازی برداشت و این کارها تاریخ در مورد ما قضاوت خواهد کرد نه ما رهبر دنیای اسلام هستیم و نه تنها مسلملمانان دنیا و نه تنها دین دنیا اسلام است هر کس با توجه به عقل و شعور خود در مورد دنیا و خدا مختار است و دین امر شخصی است و تنها کشور مسلمان ما نیستیم الان مالزی بزرگترین کشور مسلمان دنیا است و عربستان مهد اسلام و تولد اسلام و بعد از حدود 400 سال اسلام در ایران ظهور کرد حالا ما کاسه داغتر از اش شده ایم و در دنیا فتنه و فتنه انگیزی و مردم و دنیا مردم و جوانان را برای اسلامی که ما هیچ نقشی در آن نداشته به لجن کشیده ایم و همه به دروغ ریا تزویر و ربا متهم و فرار از کشور و هزار بدبختی دیگر مبتلا کردیم حالا می گوییم می خواهیم شما را به بهشت ببریم خوب خدا در مورد من که برای حیات باید دروغ ریا ربا و فساد در این کشور به اصطلاح اسلامی مرتکب میشدم چاسخش چیست . دنیا مزرعه آخرت است اگر زندگیت در این دنیا بدون دغده و سالم و افسردگی و اغده و... بود تو به بهشت می روی نه من که در دنیا چیزی ندیم و محل دفن آرزوها و اغده هایم بود پس اسلام باید در آمریکا و سویس و کشورهای اروپایی باشد که زندگی راهتر و محل فرصتهاست نه ایران که محل مرگ و فتنه و فساد و تباهی و ارزوها معنا و مفهومی ندارد و صبح تا شب فلسطین و بیت المغدس و لبنان و افغانستان و کم آبی و اسراییل و .......در پشت بلندگو بعضی افراد بی لیاقت و پاچه خور و .......که فرزندانشان در کشور آمریکای به اصطلاح برای من دیکته کن کافر است دیکته می کنند . اینها هیچ جایگاهی در افکار و اعتقادات من ندارند حتی اگرز بگویند بهشت چنین مسیری دارد من مخالف آن راه خواهم رفت چون اولا خود شان اعتقاد ندارند و بعدا دنیای من و عمرم را تباه کردند . این 36 درصد هم از قماش چنین افراد کوته فکر هستند که اعتقاد به برجام و صلح و پیشرفت و مردن ندراند البته اینها آدم می شوند ولی موقع مرگ .

    نظرات شما -
    • 15

      یک بار دولت دلخواه شما توافق کرد وضع بهتر که نشد هیچ بدتر هم شد توافقی هم اگر باشه باید سفت و محکم باشه آمریکا هیچ وقت صلاح ما رو نمی‌خواد اینو بدون یکم مطالعه داشته باش ایران همیشه از غربگداها لطمه دیده در طول تاریخ هم ثابت شده یکم تاریخ بخون ما باید از درون قوی بشیم که هیچ کشوری از بیرون برای ما نسخه نپیچه و نتونه به ما زور بگه

    • ناشناس
      0

      دولت دلخواه ما؟!!!دولت دلخواه ما در اين ٤٥ سال اصلا مسند كار دستش نيامده!

    • ناشناس
      0

      جناب دولت دلخواه!شما بايد بيشتر تاريخ بخواني تا ببيني در طول تاريخ ايران بيشتر از روسها صدمه ديده يا آمريكاييها!براي اينكه ذهنت مقداري باز شود وضعيت كشورهاي متمايل به چين و روسيه كمونيستي مثل كره شمالي و ونزوئلا و كوبا و اروپاي شرقي را با كشورهاي متمايل به غرب مثل كره جنوبي و ژاپن و اروپاي غربي را با هم يك مقايسه كن! مي بيني كه صرفه به كدام طرف است.در هر صورت در دنياي امروز مهم منافع است كه آنهم بدون رابطه با جهان امكان پذير نيست.سياست خارجي كشور در اين ٤٥ سال هم تف سر بالا بوده

    • ناشناس
      4

      اونی که اسمت رو ننوشتی میگی دولت دلخواه شما»مگه شما غیب گویی که میگی اول خودتو معرفی کن مثلاً (حامدهستم طرفداراصولگرایی اسلام شیعی)بعد به از طرف سوال کن تو اصلاح طلب غربزده مفلوک بیچاره هستی بعد اونم بگه نه چطور مگه

    • ناشناس
      0

      ما ملت که این دنیا نداریم آن دنیا هم نداریم همه پشت سر هم وارد جهنم می شویم لبیک گویان . چون در این دنیا جز دروغ و ریا و تزویر و پاچه خواری و دزدی و فساد و هیزی و ظلم و جور و حق خوری از این ملت هیچ چیز نیست خودتان هم به این موضوع اقرار دارید همه می دانیم خودمان زدیم به خ................

    • زمان
      0

      مالزي بزرگترين كشور مسلمان نيست اندونزي پرجمعيت ترين كشور اسلامي است

  • مرگ بر رژیم صهیونیستی
    17

    با سلام موافق برجام بوده و هستم، البته این را باید بدانیم که غرب یک وحشی تمام عیاری است و تمامی کشتارهای جهانی را اگر ریشه یابی حتی اندک شود می فهمیم که کار او یا نوچه و جوجه های اوست اصلاً غربی ها با ایجاد نا امنی و جنگ و درگیری در سراسر جهان و توطئه و تحریم و تهدیدهای خود امور خود را پیش می برند و اگر سر میز می نشیند باز دنبال همان امتیازاتی که از طریق نظامی بوده هست

    نظرات شما -
    • امیر
      2

      کم نفرت براکنی کن بسه دیگه آخر عمرته

    • ناشناس
      0

      اینجا نه اسرائیله نه فلسطین مرد باش! آره واقعا مرد باش برو اونجا تو روی خودشون بگو باهاشون مبارزه کن

  • رضا
    4

    واقعا فکر می کنید به نظرات مردم ارزش قائل هستند، اگه مردم برایشان مهم بودند خیلی وقت پیش توافق صورت گرفته بود.برای تمامیت خواهان این مهمه که توافق به نام چه کسی تمام بشود!!!

  • ناشناس
    27

    مجلس تصميم بگيرد

  • بهنام
    2

    والا اصل قضیه اینه که توی این کشور معلوم نیست کی چکاره است هر کسی سازه خودشو میزنن اینها به فکر همه چیز هستند الا کشور و مردم اینها نمی دونن اقتصاد و روابط بین الملل چیه سرمایه گذاری چیه ولی یه چیز رو خوب میدون چطوری همه چیز رو به آشوب بکشن و دشمن تراشی کنن و همیشه توی این 43 سال فقط یه چیز شنیدیم دشمن آخه همه دشمنن ما خوبیم روزی هزاران با به تمام کشورها مرگ می فرستیم واقعا تا کی این حرفا جواب میده اینقدر سلاح جمع کردیم معلوم نیست و پول براش خرج کردیم که آخه چکار باید بکنیم وقتی که کشور داره ویران می شینه آیا این سلاح ها برای ما نون و آب میشه؟؟؟؟خدا رحم این کشور بکنه آفتاب و لکن هفت است شام و ناهار هیچی

  • محمد گندم نژاد(طوسی)
    15

    شرقگدایان چندین سال به برجام و حامیان برجام تاختند و باعث برهم خوردن برجام شدند،ازینرو حق ندارند که برجام را احیا کنند مگر اینکه از پیشگاه ملت عذرخواهی کنند و از صحنه سیاست کنار بروند

  • عباسی
    1

    موافقم . بخش بیشتر جامه موافقن خبر فوری.

  • ناشناس
    1

    مطمئن باشید برجامی درکار نیست چون کاسبان تحریم که اکثرا از مسئولین هستند به نفعشونه که همین وضع ادامه پیدا کنه که از رانتهای کثیفشون استفاده کنند به فرض محال اگر برجام هم شکل بگیره هیچ سودی برای مردم نخواهد داشت

    نظرات شما -
    • دقیقا
      0

      حتی تگر صلح هم برقرار بشه مثل زمان شاه ،الان طوری فساد گرفته مسئولان ما رو که نمیذارن هیچی به مردم برسه
      میلیونها دزد گردن کلفت پرورش دادن
      مگه شوخیه؟؟؟
      بعضیا فکر میکنن حکومت دنبال آسایش مردمه،خبرندارن فقط میخوان راهی بازکنن نفت بفروشن و خودشون صفاکنن با جیره خورای آشغالشون

  • ایرانی
    1

    باز هم فریب کاری تکراری.بازهم تزریق امید کاذب برای زمینه چینی یک خبر بد. من نمی‌دانم چند بار بایست فریب خورد. هیچ توافق هسته ای در کار نیست. الان که ترمز دلار کشیده شده است خبر خوب تاثیر چندانی به کاهش نرخ دلار مانند جهش آن درمقابل خبر بداعمال نمی‌کند چون پایین آوردن نرخ دلار مانند آبیست که ریخته شده وجمع کردنش زمان وکارهای درمانی می‌خواهد ولی یک خبر بد بدون هیچ ضابطه ای آنرا افزایش میدهد بدون آنکه اصلا محدودیتی در دلاربه شکل واقعی ایجاد شده باشدوتنها عامل آن هجوم روانی به خرید دلار وتقاضای کاذب از پس آن خبر بداست . آنها شمارا سر کار می‌گذارند تا به موقع از بهم خوردن مذاکرات یک خبر بدرا به جامعه اقتصاد وارد کنند خبری که مبنای ان از هیچ است واصلا قرار نبوده برجامی احیا شود. چندبار دارید گول میخورید!؟اینجاست که اگر رسانه ها کمی هوشمند باشند برای به دام نیفتادن مردم بایست وارد عمل شود واین حقه چند بار تکرار را با بی اهمیت جلوه دادن وسرکاری بودن به مردم معرفی کند.نمونه اش این خبر است آیا این خبرخوب دلار را به 35 هزار کشاند!؟ ولی اگر چند روز دیگر بگویند مذاکرات شکرآب شد آنوقت خواهید دید دلار چقدر گران‌تر می‌شود.

  • ناشناس
    1

    اگه روسیه، چین و کاسبان تحریم داخلی دست از دشمنی خودشون با ملت ایران بردارند، صد درصد موافقم، چون هیچ جایگزین دیگری ندارد

  • ناشناس
    2

    خبر فوری عزیز مخالفت تعداد زیادی از نظر دهندگان نه به جهت بد بودن برجام بلکه به دلیل این احساس است که نظرشان پشیزی ارزش ندارد، این خودش مساله ایی پیچیده است که نشاندهنده ناامیدی مردم از هر گونه اصلاح در نظام است

  • ممد
    1

    الان دیگه مخالف هستم چون مسولین ما منافعش رو به مردم منتقل نمیکنن .

  • ناشناس
    0

    اینها می‌خواهند افکار مردم را رصد کنند

  • ممد
    0

    مگه مردم قدرت تحلیل دارن ؟؟؟؟؟ مردم چه کاره ان مملکت ارث بابای مسولین هست مردم چه کاره ن ؟

  • یاسر
    0

    سلام
    بزارین ما هم شرکت کنیم.
    اگه نظر سنجی واقعی باشه به نظر 36درصد ساختگی هستش. شاید مخالفان به یک درصد هم نرسن

  • ابولقضل
    1

    من از ظریف سیاست مدارتر نیستم

  • ناشناس
    0

    توافق خوب توافقی است همه جانبه ، که همه حقوق ملت را در برداشته باشد ، نه مثل برجام که فردای توافق ویابعد از آن تحریمهایی به مراتب بیشتر از قبل برجام با عناوین وبهانه های دیگر بر کشور اضافه کنند ویا طوری برجامو تنظیم کنند که طرف مقابل بطور یکجانبه از برجام خارج شود و ما نتونیم کاری بکنیم

  • شعبانی
    12

    مطمئنا همه مردم ، موافق برجام هستند
    مگر کسانی که از برجام ، کاسبی میکنند..
    و از بدبختی و فقر و به استعمار کشیدن مردم نان میخورند.

    نظرات شما -
    • علی
      17

      پس هرکسی مخالف نظر شماست دزد و کاسب و... اس.

  • ناشناس
    5

    موافقم چون رفع تحريم ها تاثير مستقيم در كاهش فشاراقتصادي و تامين رفاه اجتماعي بهداشتي درماني و … براي جامعه داره

  • رزمنده 8 سال دفاع مقدس
    5

    با این نظر سنجیها چیزی درست نمیشود بهترین گزینه رجوع به رفراندوم است و مسلما اگر رفراندوم برگزار شود مطمئن باشید 98% موافق برجام و تعامل با دنیا هستند ولی مطمئن باشید که تندروها و اقلیت در قدرت از آن واهمه دارند و بخاطر قدرت و ثروت هیچوقت چیزی بنام انتخابات و رفراندوم مقبولشان نمی افتد .

  • احسان
    4

    موافق توافق هستم اما نه دولت ایران با دولت آمریکا بلکه مردم ایران با دولت آمریکا زیرا مذاکره کنندگان ما فقط برا پیشبرد اهداف یه عده خاص انگشت شماری از رانت خواران و اختلاس گران و دزدان و پیمانکاران مذاکره میکنن وگرنه توافقی هم صورت بگیره هیچی عوض نمیشه مثل حکومت حسن خان که توافق صورت گرفت و موشک هوا رفت و مرغ و تخم مرغ و پنیر گرونتر شدن.....

  • ایرانی آباد و آزاد
    2

    خدایا خیانت مسئولین تندرو و کاسبان تحریم علیه مردم بیچاره و درمانده تا کی ؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به جای تندرو بفرمایید غارتگران جیب مردم

  • ناشناس
    1

    فقط یک بازی کثیف برای پرت
    کردن حواس مردمه وقتی رهن
    هفتاد متری شده ۷۰۰ میلیون
    چه فرقی میکنند مگر یک انسان
    چند سال زنده است مگر روح و
    روانش چقدر تحمل داره

    نظرات شما -
    • 0

      بخاطر همین هست که می‌گویند تا میتوانید فرزند آوری کنید تا برای ادامه این وضعیت ، جمعیت سمج می‌خواهند

  • شيرعلي
    3

    موافقم

  • ناشناس
    9

    مخالفم دوباره برجام دوباره یکی مثل ترامپ دوباره خروج آمریکا دوباره افزایش قیمت دلار و ...

  • آگاه
    5

    آمریکا و حکومت ایران هیچ گاه با هم به توافق نخواهند رسید چون باید جنگ زرگری بکنند و مردم ایران را از نظر مالی و توانایی جسمی ضعیف کنند .مردم ایران چرا بیدار نمی شوید آمریکا و غربی ها می خواهند که روند بدین گونه ادامه پیدا کند چرا که منافع آنها در این است .سال گذشته پرده ها کنار رفت و شما رفتار سیاستمداران غربی را در قبال مردم ایران دیدید .فرقه ی شیطان پرستی در همه ی کشورها نفوذ خود را کرده است تاکید می کنم همه ی کشورها و سیاستمداران مذهبی فارغ از هر گرایش دینی با رفتارهای نسنجیده ی خود مردم را از دین و مذهب دور می کنند یا دین و مذهب را به انحراف می کشانند تا یاران خود را برای مبارزه با منجی افزایش دهند.به همین دلیل است که منجی ابتدا عالمان دینی را به سزای خود می رساند.مردم ایران را می خواهند هم از نظر مالی و عقیده و هم از نظر جسمی ضعیف کنند تا یاران منجی ضعیف شوند.جنگ و قحطی مصنوعی نعمتی برای شیطان پرستان است .تبلیغ خوردن حشرات و نخوردن گوشت و پلمب کردن دامداری ها هم برای این است که روحیه ی جنگاوری را کاهش دهند تا مردم ایران قدرتی نداشته باشند .البته شامل سیاستمداران ایران نمی شود چون مردم از سیاستمداران جدا هستند.

  • رضا
    5

    موافقیم اما نه مثل حسن آقا

  • ایرانی
    3

    من تعجب می‌کنم چرا به راحتی حداقل ده بار است ازسال 98 سرکار می‌روید!؟ آنها دارند با این سیاست شل کن سفت کن شمارا سرگرم می‌کنند. اصلا قرار نیست برجامی احیا شود هدف فقط تکرار خبر بد درکنار امید دادن کاذب است. نقشه آنها از خروج برجام این بود که اقتصاد ایران را خراب کنند. اول امید کاذب احیای برجام بعد خبر بد بهم خوردن مذاکرات.وتکرار آن. خبر خوب شروع مذاکرات که فقط نرخ دلار را ثابت یا نهایت کمی کاهش می‌دهد. ولی خبر بد به خاطر شکرآب شدن مذاکرات به ناگهان با ایجاد التهاب وتقاضای خرید ارز به شدت نرخ ارز را بالا می‌برد. وقتی نرخ ارز با یک خبر بد بالا می‌رود مثل آب ریخته شده به راحتی قابل جمع کردن نیست هدف آنها هم همین است. آنها شمارا تالب چشمه می‌برند وتشنه تر برمی‌گردانند. اینقدر مثل هالوها سر کار نروید.پشت پرده اینها کسانی هستند که از افزایش نرخ ارز سود می‌برند. یک دونده وقتی می‌خواهد بپرد اول کمی عقب ودورخیز می‌کند سیاست افزایش نرخ ارز توسط مذاکرات برجامی نیز همین است دورخیز با احیای مذاکرات وپرش با شکرآب کردن مذاکرات.

  • محمد رضا
    4

    با مذاکره حتی با شیطان هم موافقم . چرا که اگر ادعا داریم که حرفی برای گفتن داریم ، باید مذاکره کنیم . اگر چیزی به دست نیاوریم ، چیزی هم از دست نداده ایم . مردم هم قانع می شوند که دولت و حکومت تلاش خود را کرده است . البته مصدق ها ، ظریف ها باید مذاکره کنند که اشراف به اصل موضوع و حواشی آن داشته باشند نه جلیلی ها . شاید آقای جلیلی آدم بسیار خوبی باشد . قرار گرفتن ایشان بعنوان امام جماعت ، شاید مشکلی ایجاد نکند ولی ایشان و امثال ایشان نباید سکاندار مذاکره باشند .

  • ناشناس
    3

    موافقم باید کشور ایران نجات داد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      جواب خون شهدا را کی می دهد تا آخرین نفس با شیطان اکبر درجنگیم فقط چین و روسیه حامیان ایران هستند

    • ناشناس
      0

      ایول با نه به صرفه جویی اب وبرق
      گاز شروع شده باید زمین گیر شوند

  • محمد گلکار
    10

    باسلام
    به نظر می‌رسد عموم مردم به دلایل مختلف اعم از تورم و گرانی در کلیه امورات موافق برجام حداقل با همان توافق سال 2015 میلادی هستند و حتی بالاترین و مهمترین شخصیت کشوری، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه اي( دامت توفیقاته)هم همیشه موافق برجام بوده و معظم له واقعا نگران وضعیت موجود در خصوص تورم و گرانی و محدودیت های مختلف به وجود آمده از سوی کشورهای متخاصم اعم از آمریکا و برخی دیگر کشورها و رژیم صهیونیستی اسرائیل غاصب میباشد و به همین دلیل متاسفانه تمام فشارهای داخلی و خارجی بر دوش مقام معظم رهبری و بصیرت و دور اندیشی ، دانائی ، موقعیت شناس و تدابیر مهم و به موقع و مسلط بر مسائل داخلی و بین المللی با همه تنگناهای بین المللی توانسته معظم له کشور را سرپا نگه داشتهاست.
    از خداوند متعال برای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه اي (دامت برکاته) و اهل بیت شریف ایشان سلامتی و تندرستی و موقعیت های گوناگون و طول عمر با خیر و برکت را خواهان و انشاالله در صحت کامل سلامتی و تندرستی سال‌های متمادی دیگر سکاندار مهین و نظام مقدس جمهوری اسلامی و سایه ایشان بر سر ملت شریف ایران باشد. آمین یارب العالمین.
    گاها برخی از انسانها قدر نعیمت های الهی نظیر داشتن چنین رهبری از روی بی خردی را نداشته و بیگانگان از طریق رسانه های متعدد از روی حسادت و......... قصد فریب و ایجاد ذهنیت بدبینی و اختلاف برای مردم و رهبری را در دستور کار خود قرار دادند
    .به استناد کتاب اسمانی ما مسلمانان قرآن مجید و کتاب نفیس نهج‌البلاغه مولا حضرت امام علی(ع)و روایات علمای بزرگ و نخبگان صدر اسلام
    تا کنون معلوم است ملت شریف ایران و دیگر مردم کشورها بخصوص مسلمانان ستم کشیده مورد الطاف و عنایت خداوند متعال برای داشتن چنین فرد شایسته ای را نصیب و قسمت مان قرار داده است.
    مطمنا در آینده تاریخ همه چیز را در خصوص ویژه گیهای خاص مقام معظم رهبری را خواهد نوشت که چه شخصیت ممتازی سکاندار این مرز و بوم و دیگر مردم ستم کشیده سایر نقاط دنیا نظیر ،فلسطین اشغالی، لبنان، سوریه ، یمن، و......... اعم از شعیه و تسنن و حتی دیگر ادیان الهی بوده است.

  • ناشناس
    11

    مخالفم ، توافق با امریکا بی فایده هست دوباره بعد از توافق به دلایل جدیدی تحریم می کنند باید۳ سال دیگه صبر کنیم تا چین ابر قدرت بشه و تحریم ها خود به خود لغو میشه

  • ناشناس
    8

    ظریف در کلاب هاوس چه واقعیت های تلخ را گفتند !!!!

  • مخالفم
    7

    فقط صلح با امریکا درسته
    برجام باعث فقیر تر شدن مردم میشه
    اینا می‌خوان فقط راهی باز بشه که نفتو بفروشن و هزینه خودشون و موشکاشون کنن و روسیه و فلسطین
    یا صلح بدون قید و شرط باامریکا،یا تحریم صددرصدی ایران توسط امریکا
    برجام یعنی سرکوب بیشتر مردم
    شما این ها رو نمیشناسید که هدفشون‌چیه از برجام؟؟

  • محمد از تبریز
    1

    شما چرا روی چهل ویک درصد متمرکز نمی شوید واین خلاف حرکت آب داد مردم را درآورده ولی کسی گوش نمی‌دهد حالت عمومی پذیرش که متضمن نان های باد آورده است رای دقیق مخالف را اعلام واز جمع کل کسر مینمایند بقیه را به نام خود می خوانند وحکم می رانند کدام شب صبحی نداشته وکدام روز غروب نکرده ظالم هستید.

  • ناشناس
    14

    تشکر می کنیم از جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی دامت برکاته

    نظرات شما -
    • ساسی
      1

      ولالضــاااااااااااااااالین

    • معلم
      1

      الکلاس الششم.

  • ایرانی آباد و آزاد
    9

    سخنان محمد جواد ظریف در کلاب هاوس نشان دهنده واقعیت های تلخ حکومت و کاشفان تحریم در ایران است !!!!
    مردم گرفتار اقلیت تندرو و تنگ نظر و ضد مردمی شدند...

    نظرات شما -
    • عشق
      17

      آخه بدبخت ، امثال مثل ظریف و روحانی مخالفان سر سخت ، آزادی و انسانیت هستند . بفهم

    • عشق
      16

      بر عکس مملکت گیر افرادی مثل ظریف و حسن روحانی است که جز بدبختی و خفت برای ایران هیچ ثمره ای نداشتند

  • ali
    2

    تاکنون بارها دولت امریکا و به تبع ان کشورهای اروپایی تمایل ذرند تنها منافع خودشان احیا شود نه مفاد قطعنامه توافغ جامعه از نظر انان فقط ایجاد منافع خودشان است نه بقول خودشان نگرانی جهانی از ایران

  • حسن
    0

    برجام ضروری هست

  • حمید
    1

    مگه نظر مردم مهمه؟!

  • ناشناس
    0

    اگر منافع ملتم وکشور عزیز م تامین میشود موافقم

  • حسین
    0

    برای توازن رابطه با شرق ضروریه با غرب هم رابطه داشته باشیم

  • محمد
    0

    با سلام با توجه به اینکه توافق به سود مردم است بله موافقم

  • سید
    3

    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت همه عزیزان .
    توافق اگه قراره مثل دوره روحانی باشه شک نکنید انجام نشه بهتره چون به طور مُسکن یه مدت کشور رو به حالت رکود می بره و تورم هم خود به خود پایین میاد ولی بعدش یکی مثل ترامپ میزنه زیرش و همه چی ۱۰ برابر بدتر میشه .
    اما اگه بتونن تضمین محکم بگیرن از اونا و تحریم ها رو هم روز اول لغو کنند مشکلی نداره توافق کنند

  • سیما
    0

    به برجام‌برگردیم
    ملت نا بود شدن
    چه گناهی کردیم که باید توکفقر زندگی کنیم
    بچه هامون‌دیگه زندگی برامون نذاشتن به خواسته ساده دلشون هم نمی تونیم برسیم
    تو خانوتده ها جهنم شده با سیلی صورت سرخ کردن هم گذشت
    این چه زندگی هست دو تا کارمند با این تورم نتونه تا ۱۵ ماه زندگی کنه این نکبت هست نه زندگی
    این‌مرگ‌تدریجی هست
    را ه تعامل با دنیا رو یاد بگیرین بدون تعامل روز به روز نا بود تریم

  • جمالی
    0

    موافقم

  • جمالی
    0

    موافقم

  • محمد
    8

    مردم فک میکنن برجام چه اش دهن سوزیه بابا جان در مقابل زور گو باید قوی باشی تا ب خواسته هات تمکین کنه با برجام و نرمش فقط اونا پرروتر میشن چرا فک میکنید آمریکا مورد اعتماده آخه چند بار باید برید برجام بنویسید و پاره کنه؟
    الان جهان ب سمت چند قطبی شدن پیش میره آمریکا رو ب افوله چاره ای جز کنار اومدن با ایران نداره همین برجامی هم که دارید از قدرت دارید وگرنه اگه چیزی نداشتید باهاتون معامله ای نمیکردن بفهمید اگه میخوای چیزی بگیری باید ی چیزی بدی پس اتفاقا طرفدارای سازش باید از سپاه ممنون باشن که با موشک هاش طرف رو مجاب کرد بیان بشینن پای میز مذاکره

  • موافق برجام
    0

    مردم دارن نابود میشن اگر واقعا تحریما برداشته بشه اسایش برا مردم داشته باشه مخصوصا داروهای کمیاب موافقم با توافق برجام

  • محمد
    3

    آب که از سرگذشت چه ۱ وجب چه ۱۰ وجب
    یکم دیگه مقاومت کنید جنگ میشه هممون باهم میمیریم

  • علی
    0

    موافق

  • حاج علی
    1

    موافقم

  • ناشناس
    7

    مخالف یا موافق طرف غربی قابل اعتماد نیست
    زبان دنیا زبان زور وقلدریست باید قوی شد.
    البته غربی‌ها باید از آخرین نرمش های ایران استفاده کنند اگر از این مرحله گذر کنند وخواست بحق ایران را تمکین نکنند دود تقابل ایران قطعا به چشمشان خواهد رفت ودیگر التماس ودر خواست برای مذاکره جواب نخواهد داد وایران مسیر خودش را خواهد رفت وآمریکا وشرکاش هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند

  • علی
    7

    روحانی و هیئت دولتش دنبال رای هستن واسه ۹ماهه دیگه.👍🏻

  • حسین
    10

    مخالفم
    توافقی که آمریکا هر موقع بخواد میتونه ازش خارج بشه چه ارزشی داره
    یه ذره عقل هم خوب چیزیه

    نظرات شما -
    • عجب
      1

      اتفاقا بدم نگفتی میدونی چرا؟؟
      چون فردا شما میکید مرگ بر امریکا و اونا هم برجامو پاره میکنن
      پس باید صلح کامل برقرار بشه عین صلح با چین و کشورای مثلا دوست
      نمیشه صبک تاشب فحششون بدید تو تظاهرات و توقع داشته باشید اونا صداشون درنیاد
      چقدر بی فکرید شما و خودحواه و مغرور
      ج ا هیچی نیست،امریکا به اینا باج نمیده که

  • حسین
    6

    مخالفم
    توافقی که آمریکا میتونه راحت ازش خارج بشه چه ارزشی داره؟

  • امیرمهدی
    0

    موافق هستم به شرطی که هر چه از این توافق بدست آمد بصورت شفاف بیان شود و بگویند بودجه کشور در کجا هزینه می‌شود

  • ناشناس
    0

    بلی موافق حل برجام هستم

  • امیرحسین حیدری
    1

    موافق هستم توافق با امریکا یعنی پیشرفت یعنی عادی سازی روابط با کشور ابر قدرت

  • منصور
    0

    باسلام صددرصد موافقم چون بعضی وقتها باید کوتاه بیای واقعا مردم گرفتارن .امام چجوری بعضی ازوقتها به خاطر مصالح نظام و مردم کوتاه می امد

  • ناشناس
    0

    مگه نگفتین مردم درک درستی در مسائل ندارن پس چه نظری

  • ناشناس
    0

    موافق برجام هستم ۰اقایان ببینند ویتنام بعداز سالها مبارزه وجنگ با امریکا واروپا بعد از پایان جنک به چه مبنای وبرنامه ای کشورش را به سمت پیشرفت وترقی هدایت کرد

  • 5

    ساده لوحان تاریخ آمریکا فقط عهد شکنی وپیمان شکنی بوده در دیپلماسی غرب وحشی طرف که زورش بیشتر حرفش حساب ایران هم که دمش گرم تضمین موشکی داد به آمریکا
    آمریکا این آخرین فرصته به خواست های بحق ایران بله بگو والا ر تقابل با ایران دودمان نداشته ات را به باد خواهی داد

  • سیما
    0

    مذاکره کنندگان‌فقط میرن او نجا سرمایه مردم می خورن باش خوش می گذرونن بعدش هم دست از پا دراز تر میان
    قرارنیست یه لشکر بره هوا خوری
    برین مشکلات مردم‌حل کنن مردم از این زندگی نکبت بار نجات بدن
    تمام خانواده ها دچار افسردگی شدن نون شب هم ندارن بخوردن این حق ملت ایران نبود
    ما رو از زندگی پشیمون‌کردین روزی هزار با ارزوی مرگ‌می کنیم

  • حسین ۲۱۵۴
    10

    سلام دوستان مخالف هستم چون ساختار حکومت آمریکا بر پایه ظلم و جنایت و دروغ توسط شیاطین بنا شده و تجربه تاریخی هم ثابت کرده که نمیشه به این قماش کراواتی اعتماد کرد و هیچ توافقی که به نفع ایران و اقتدار و عزت ایران اسلامی باشه اتفاق نمیوفته چون تقابل حق و باطل و حزب خدا و حزب شیطان هست ...

  • ناشناس
    5

    برجامیکه باز بتون بریزه تو قلب سایتها وراه تحریم های بیشترو هموار کنه همون بهتر که نباشه

  • ناشناس
    0

    سلام درشرایط فعلی چاره ای نیست باید توافق کرد با تحریم وضعیت خیلی سخت شده آمار ازدواج پایین آمارزادوولدپایین رفاه اجتماعی پایین فلاکت بابلا اختلاس بالا سرقت بالا ناامیدی داری ازآینده بالا .انشاالله این دفه تصمیم درستی گرفته بشه ...

  • سعید
    0

    موافقم

  • سیدرضا
    0

    موافق آشتی با همه دنیا هستم

  • 4

    ی عده آدم که نه تاریخ سرشون میشه نه عهدو پیمان فکر می کنند با انجام توافق همه چیز درست میشه.
    درست میشه به شرطی که طرف غربی تضمین محکم وپایدار بده ودست ایران برای برخورد با نقض عهد باز باشه
    والا توافق پفکی که ظریف انجام داد همه اصلاعات دولتی وغیر دولتی را به طرف غربی داد اونهام تحریم را بیشتر وبیشتر کردند
    حالا همون احمق ها ژست از ما بهترون وروشنفکری گرفتند وبرای چاهی که کندند وته چاه ماندن هیچ راهکاری ندارند

  • ناشناس
    5

    رفراندوم .
    البته اگر جرات دارید

  • امیر حسین
    7

    مخالف توافق هسته ای (برجام) با آمریکا هستم برای اینکه پس آزادسازی صدها میلیارد دلار پول نفت بلوکه شده در بانک‌های دیگر کشورها پول نفت ایران صرف هزینه جنگهای مختلف اوکراین.عراق.افغانستان.لبنان
    .سوریه یمن.میشود..و وضع ما مردم بعد آزادی پولها تعغیری نخواهد کرد..ودر حالت دوم اینکه آقازاده های خارج نشین تمام پول را حیف میل می کنند..وقتی هیچ منفعتی به ملت نرسد همان بهتر که توافق نشود..انشالله


  • مهدی
    8

    ما که دوشواری نداریم،توافق هم نمیخایم

  • 10

    این آقای ظریف سنگی در چاه انداخته که صد آدم عاقل نمی تونند در بیارند
    با غرب وحشی یک بزقاله توپل مپل فرستادم مذاکره اونهام یک لقمه چپش کردند

  • بابک بخشی
    1

    موافق اجرای معاهده برجام هستم چون وضع اقتصادی مردم خیلی خراب است خدا کند تا برجام مورد قبول دو طرف واقع شود

  • حمید
    7

    مخالفم
    تجربه را تجربه کردن خطاست
    هرچی حسن خان مارو ۸ سال گرفتار برجام کرد بسه
    الان با روابط همسایه ها بهتر میشه پیش رفت مبادلات بدون دلار

  • احمد
    10

    مخالف مخالف هر گونه توافق بر سر برنامهبرجام هستم

  • ناشناس
    0

    من موافق باتوافق به شرط مشکلات اقتصادی هستم

  • 13

    آمریکا فقط زبان زور وتهدبد سرش میشه وجلوش گوسفند باشی مثل فریدن وظریف پارت میکنند
    احمق ترین آدمها که موجب تکرار تاریخ می شوند آنهای هستند که از تاریخ غرب وحشی اطلاعی ندارند یا خودشونو به خواب می زنند
    طول تاریخ معاصر غرب جز خشونت غارت ویرانگری و تجاوز چیز دیگری ندارد.
    پس احمق ها کمی عقل لازمه تا جان سالم به گور ببرید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      تاریخ کشورمونو بخون تا دفعه بعد کمی هم در مورد شرق وحشی بنویسی

    • زبان زور؟؟؟
      2

      تا بحال کی تونسته به امریکا زوربگه که نتیجه گرفتید زبان زور حالیشونه؟
      کره شمالی و ایران‌گردن کلفتی کردن‌و با تحریم پوستشونو کند و الان به التماس افتادید که توروخدا تحریما رو بردارید
      در تاریخ هیچ کشوری نتونسته بگه بالاس چشمت ابرو،اونوقت جمهوری اسلامی قرازه زوربگه؟؟همین چند سال زورگفتید بسه😅😅

    • ناشناس
      4

      حداقل شرق شرف دارد برخلاف غرب که مردم عادی را هم تحریم می کند که چون با حکومت مشکل دارد در ضمن الان غرب دارد وحشی گری می کند و نه شرق و هر وقت شرق وحشی گری کرد علیه ایران آن وقت با هم دیگر به آن فحش بدهید!!
      خطاب به زور
      نتیجه سازش چی شد؟ می خوای انواع سازش ایران با آمریکا را برای شما بیاوریم حتی به قیمت واگذاری منافع ملی که آمریکا دبه کرد و تحریم ها را بیشتر کرد؟
      در مورد قدرت هم جهت اطلاع گذشت آن زمانی که آمریکا می توانست محکومت ها را عوض کند و الان دیگ کارش به جایی رسیده که کشورها دارند ارز این کشور را در اقتصادشان کم می کنند و همگی هم مدیون ایران هستند که در خاورمیانه باتلاق درست کرد برای آمریکا و شکست های متعدد تحمیل کرد و افول ابر قدرتی ان را کلید زد

    • زور به ناشناس
      2

      سازش کشکی بدرد نمیخوره
      شما برجام امضا کردید بعد تو تظاهرات شب تا صبح امریکا رو فحش دادید هرسال و پرچمو آتیش زدید و امام جمعه ها که هیچی اینقدر بامشت گره کرده گفتن مرگ بر امریکا و امریکا رو حسینیه میکنیم که اونا هم لج کردن،حقم داشتن
      اینو میکید سازش؟؟؟
      مثل زمان شاه باید صلح و سفارت برقرار بشه در دو کشور،حالت دیگه ای نداره سازش
      برجام فقط واسه اختلاس بیشتر و به باد دادن نفت و ثروت مردمه،باید صلح برقرار بشه
      احه‌کدوم‌کشور عاقلی با امریکا دشمنی میکنه؟؟حتی چینم‌جراتشو نداره،روسیه رو بدبخت کرد امریکا،کره شمالی رو،ما رو
      درس نگرفتید؟

    • ناشناس
      2

      ببین الان در همه جای دنیا علیه آمریکا شعار و فحش می‌دهند با تفکر تو آمریکا چرا کاری نمی کند؟!!

  • محمدرضا معبنی
    0

    موافقم

  • علامه
    8

    مخالف خرجامم

  • محمد
    8

    اونایی که میگن به هر قیمتی توافق آزاده نیستند و از آزادگی درک درستی ندارند
    توافقی که به هر بهانه‌ای طرف مقابل بدون خسارت خارج شود بدرد پاره کردن هم نمی خورد
    طرف که خودشو ابرقدرت بگیره و در توافق هیچ خسارت در صورت فسخ کردن آن شاملش نشه به هربهانه ای زیر توافق میمونه چه با پرتاب موشک یا عطسه کردن فلانی
    پس توافق خوبه اما نه هر توافقی
    کاش همه چیز رو میدادید و حداقل گشایش اقتصادی بوجود می اومد اما طرف فقط به مرگ شما راضی است و بس و تمام حرف های دیگه بهونه است

    نظرات شما -
    • خخخ
      1

      گشنگی نکشیدی عاشقی یادت بره
      شما جیبت تپله
      وگرنه از آزادگی و یه جنگ مسخره باامریکا نمیگفتی
      امریکا از ماطلبکاره،نه ما
      مغزتونو شستن قشنگ
      ما سفارت اونا رو گرفتیم اول انقلاب و شکنجه‌کردیمشون،شما طلبکارید؟؟

  • رضا201
    1

    مشکلات داخل و خارج کشور هیچ ربطی به برجام نداره،برجام یک ادرس غلط هست برای یه عده که میخوان برای خودشان وقت بخرند و عده دیگر که دنبال منفعت هستند.بعد از انقلاب و جنگ حکومت میبایست سازندگی را شروع میکرد و کشور را میساخت،البته شروع کردند و ساختن اما نه همه بخشها را،بعضی بخشها هم که نسبت به الان درست بود نابود کردند.از همان موقع باید اقتصاد را درست میکردند،اما نکردند،چون هم بلد نبودن ،هم خیلی ها را بیدین فرض میکردند و فقط یه عده خاص را میگفتند حزب الهی و بقیه ادم نبودن،از طرفی هم اقدامی نکردن.بله موشک هایپرسونیک خیلی خوبه اما میشد در دهه 70 به این تکنولوژی رسید،وقتی خیلی ها را از کارکردن منع کردن چون حجاب نداشت یا دنباله روی اینها نبود نتیجه این شد که 30 سال طول کشید به اینجا رسیدن،مشکلات دیگه هم حل میشه تا 300 سال دیگه

  • ناشناس
    2

    کشوری که با امضای چند برگه آن هم چندین بار، دنبال بهشت رفتن باشد نشان از ای کیو پایین آن کشور دارد

  • علی
    0

    اگر توافق باعث بهبود شرایط زندگی مردم بشه من موافق هستم

  • اسماعیل
    0

    هر اقدامی که باعث رونق اقتصادی ورفاه مردم باشه موافقم

  • با افتخار زیاد ایرانیم
    7

    آدم عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشود
    هنوز داریم از برجام قبلی گلابی برداشت میکنیم

  • جوهری
    0

    موافق،بالاخره یک جای این قضیه باید حل فصل بشه،نمیشه که مسؤولین وخانوخانواده‌شان ،در رفاه کامل باشند،اونوقت ملت در مضیقه باشند ،اگر دولتمردان هم مثل ما دریافتی داشتن همه مخالف بودیم،ولی الان موافقیم

  • ناشناس
    1

    توافقی برای ایران خوب است که شرکت های بزرگ در کشور سرمایه گذاری کنند نه اینکه توافق بشود بعد آمریکا و اروپا بگویند شرکت های ما خصوصی هستند ما نمی توانیم فشار بیاریم که در ايران سرمایه گذاری کنند، نکته ی مهم دیگر این است که مسائل پادمان آژانس باید کامل حل شود که دیگه بهانه ای برای فشار نداشته باشند، من هرگز به کشورهای عربی آمریکا روسیه و اروپا اعتمادی نداشتم، مسئولان وزارت خارجه باید در رابطه با تحریم ها باید نکات مهمی به طرف مقابل بگویند بعنوان مثال آیا تضمینی وجود دارد که به بهانه حقوق بشر، به بهانه موشکی همین تحریم ها دوباره اعمال نشود، توافقی خوب است که وضعیت معیشتی مردم بخصوص قشر ضعیف جامعه را خوب کند نه توافقی بشود حقوق بازنشستگان و فرهنگیان کارمندان شرکت نفت افزایش یابد

  • احمد معارفی
    0

    با درود من موافق بازگشت به برجام هستم به امید موافقت و تامل با دنیا

    نظرات شما -
    • زمان
      0

      تعامل نه تامل

  • صادق
    0

    فقط به احترام. خبرفوری در رای گیری شرکت کردم و موافق هر طرحی که آرامش و رفاه ملت را داشته باشه کاش یه رییس مثل اردوغان داشتیم. مسلمان راستگو مردم دوست و با فکرهای بلند و فوق العاده جنتلمن

  • ناشناس
    0

    موافقم .به شرطی که همه چیز مون رو مفت تدن .

  • ناشناس
    0

    توافق انجام بشه خیلی خوبه البته بشرطی که مزایای به توافق به دردجامعه بخوره نه اینکه جیب بعضی هاپربشه که ندونن چه جورخرج کنن که من مطمِن هستم با این افرادبدرد نخوری که روی مسند قدرت هستن امکان نداره چون دراریم میبینیم کابینه دولت وبانکهارو که خون ملت راتوشیشه کردن ومجلسی که که موقع انتخابات حرفهاوکارهایی را انجام میدن که تنگار امامزاده هستن ولی وقتی که میرن مجلس فقط دنبال منفعت شخصی خودشون هستن

  • سجاد مقدم
    4

    به برجام برخواهیم گشت . ولی نه مثل دوران قبل با ذلت و خواری و پذیرش کارهایی که جز ننگ و تحقیر دستاوردی نداشت.
    نه خبری از برجامهای دیگری باشه و نه قول‌ها و وعده های الکی سر خرمن.
    تفاوت در دوچیز است اینبار اگه هسته ای رو بدیم باید قبلش چیزهایی رو بگیریم.
    ولی در کل با توجه به مسائل آخرالزمان فک کنم اینبار هم حق ما رو نمیدن و مجبور به جنگ برای گرفتن حق بشیم

  • پرنیا
    3

    آزموده راآزمودن خطاست ویامومن یافردعاقل یک باریک سوراخ گزیده می شودبااینکه ترامپ امریکاازبرجام خارج شده بودهجمه دولت هاوآژانس وغیره روی ایران بودپس موافقت مقاله این شرط که محکم .منطقی.وفقط برجام نه موقت وبرجام پلاس وغیره شمارابه خدا تنها امید ایران بعدازخدارهبروسپاه هست برسرسپاه نوک سوزن معامله نکنیددرموردهسته ای موافقم تعلیق به ترتیب درمقابل تعلیق چون طرف مقابل قابل اعتماد نیست

  • محمد
    0

    بنده به شخصه موافق احیای برجام هستم ولی با تضمین های کافی و محکم که اگه طرف مقابل خواست خارج بشه واسش بصرفه نباشه اینجوری لااقل وضعیت اقتصادی از این وضعیت فلاکت بار یه مقدار خارج میشه

  • ناشناس
    2

    ۸ ماه دیگه جمهوری خواهان برمیگردن و اگر توافقی باشه دوباره پاره میکنن
    اگر هم برجام امضا بشه و بایدن دوباره رای بیاره کنگره و سنا مخالفت و سنگ اندازی خواهند کرد و هر ۵ روز یکبار بایستی توافق با دوسوم رای موافق سنا اجرا بشه
    با این وضع نه شرکتی جرات ورود داره نه بانکی رد و بدل پول رو انجام میده
    بهترین حالت توافق همین رفتار فعلیه.نه مرگ برجام رو اعلام کنیم نه بهش پایبند باشیم تا بندهای غروب یکی یکی به پایانش برسه
    به محض اجرای مکانیزم ماشه توسط اروپا هم از ان پی تی خارج بشیم

  • مهدی
    0

    موافق برجام هستم

  • محمد امیرحسینی
    4

    موافق هستم درصورتی جایگاه ایران واسلام خدشه وارد نشه وهرآنچه که رهبر تشخیص میده

    نظرات شما -
    • معلم
      0

      همه چی را نباید به اسلام گره زد عزیز دل برادر.

  • قربانعلی عبدالحی
    0

    درصورت بهبودی زندگی مردم پایین آمدن نرخ تورم
    موافقم

  • ناشناس
    0

    موافقم

  • ناشناس
    3

    یازده سال انواع مذاکره باانواع دولتها انجام شد،، نتیجه اش شدبه اینکه یک ۴۰ پدری مثل ترامپ قماربازمیادومیزنه زیر هرچی توافق شده
    آم ری ک آ درهرصورت ووضعی جنایتکار است
    همین الان هم مجالس این کشورلعنتی علنی اعلام میکنم که اگه بایدن توافق کنه ،، دولتی بعدی بیاد،، حتماً وحتمأ توافق رالغومیکند
    پس....

  • ایراندوست
    4

    بنده مخالف توافق ایران با آمریکا هستم..برای اینکه ایران در دو سه سال گذشته بعد از خروج یکطرفه از برجام توسط آمریکا،،،و روی کار آمدن دولت جدید در ایران(دولت ابراهیم ریسی) زحمات زیادی برای مراودت اقتصادی با کشورهای گوناگون منجمله همسایگان انجام شده است..به غیر از غرب کشورهای بزرگ دیگری بمانند چین؛روسیه؛هندوستان؛برزیل؛ منطقه آمریکای جنوبی؛آفریقا خیلی راحت می شود خلعه غرب را پر کرد.

  • ابوالفضل
    0

    موافقم

  • Abed
    0

    موافق

  • ناشناس
    0

    باید باپدر دنیا مزاکره کرد

  • Aaaa
    3

    مخالفم چون توافق نیاز به تغیر نگرش ما داره .
    پس فایده ای نداره .

  • ناشناس
    2

    مردم هیچ ارزشی ندارند و به حساب نمی آیند

  • رضا
    4

    مخالف برجام هستم
    آخه کدوم برجام ؟؟
    برجامی که ترامپ پارش کرد و به ریش ماهم خندید
    ما با تکیه به خودمون میتونیم کشورمون و بسازیم

  • عادل
    0

    موافق هسیم اما همش داروغه مسولین برای سرگرم کردن مردم هست تا چپاول کنند

  • ناشناس
    3

    مخالف توافقم آمریکا دیگه کارش تمومه ایران باید قوی بشه الآنم توافق کنند یک رئیس جمهور دیوانه ی آمریکایی میاد پاره می‌کنه پس فایده ندارد فقط یه احمق دوباره با آمریکا توافق می‌کنه

  • ایران مستقل
    3

    ایران باید به توانایی های خودش تکیه کنه.... دشمن همیشه دشمنه... ایران باید بدون تکیه به هیچ قدرتی روابط بین المللی خودش رو درست کنه...
    حالا که داریم به این موفقیت نزدیک میشیم اون هم بدون برجام ، دارند چراغ سبز نشون میدند... معلومه راهو درست رفتیم.... سمت برجام رفتن یعنی از بین بردن همه ی دستاوردها....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کدوم موفقیت ، کدوم دستاورد ، توهم هم حد و اندازه ای داره
      به امید ایران بدون متوهمین

  • مسعود بنی اسدی
    0

    موافق بازگشت به برجام هستم

  • ناشناس
    1

    موافقم صد در صد

  • ناشناس
    6

    مخالف. اعتماد به آمریکا یعنی دوبار از یه سوراخ گزیده شدن

  • علیرضا
    0

    من موافقم چون همین الان تاثیر گذاشته ،اونهای که مخالفا دلیل مخالفتشان یا سودشون در تحریمه ودلال هستند یا اینکه فکر میکننداگر توافقی بشه پولی هم بیاد تاثیری در زندگی اونها نداره پل جای دیگه خ ج میشه

  • ناشناس
    6

    مخالفم برجام فقط وقت تلف کردن است

  • راحیل
    0

    اگر لج بازی نبود الان این اوضا نبود فقر بیکاری درگیری در خیابان تنش با کشورهای همسایه فقط کسانی سود بردن که با شعار های تو خالی و چپاول از آب گل آلود سود بردند و از هم حمایت مکردند و هیچگاه در کنار مردم نبودند

  • علیرضا
    1

    هرزمان حاکمان ما منافع ملی رو ب هرچیزی اولویت دادن وضعمان خوب میشه

  • حسن
    0

    سلام موافقم چون به صلاح مملکت و شیعه هست ما با حصار دور خود چگونه میخواهیم حکومت شیعه رو رشد دهیم امروز با این حصار هم از بیرون به انضباط رسیدیم هم با مشکلات معشیتی شیعه حراصی رو پرورش دادیم که نسل آینده این کشور رو به خطر انداختیم

  • نادر
    1

    موافقم به نفع ملیت است شاید این تورم افسارگسیخته کنترل شود

  • فرزاد
    5

    عزت حکمت مصلحت .ما باید ۶۰ درصدغنی سازی و۱۹۰هزاسو سانترفیوژوسانترفیوژهای نسل جدید و آینده را که خواهیم ساخت در مذاکرات داشته باشیم تمام سایتهای ایران باید تمام وکمال ۱۰۰درصدی فعال باشند وتحقیق وتوسعه بصورت ۱۰۰ درصدی توسط دانشمندان ما بصورت فعال ادامه داشته باشد وآژانس هم تضمین صددرصدی بدهد که به ایران درساخت رآکتورهای جدید فعالانه کمک خواهد کرد ما هم فقط تضمین دهیم که بمب هسته ای نخواهیم ساخت که درمرام ایران اسلامی نیست که بمب هسته ای بسازد چون نیروهای باایمان مان درسرتاسردنیا تک تکشان بمب هسته ای هستد.

  • ناشناس
    8

    مخالفم آمریکا دشمنی نکنه دوستی پیشکش ۴۳ساله تحریم بودیم پیشرفت کردیم والان جز ۱۰کشور اول دنیاییم واین رو کوردلان بی دین نمیبینن

    نظرات شما -
    • ب ناشناس
      0

      شما حتماً اوضاع مالی واقتصادی خویی دارید ۷۸میلیون نفر درفقر زندگی می‌کنند

    • ناشناس
      0

      جز 10 کشور برتر دنیا هستیم ؟ !!!!!!!!!!!
      خودتو به یه دکتر نشون بده ، دکتر لازمی

  • 🐜
    1

    صددرصد موافقم هستیم باهمه پرسی درایران با البته با نظارت سازمان های بین المللی چون هیچ اعتمادی ب حکومت نداریم

  • ت
    0

    اگه ارزونی بیاره،خوبه.اگه نیاره،به درد ما نمیخوره

  • ناشناس
    7

    من مخالفم دوران روحانی کشور نابود شد با اون توافقی که کردند ظریف بیسواد همه چیز رو بر باد داد دولت الان محکمتره بهتر می‌تونه حق مردم رو از آمریکا بگیره

  • شهروند
    3

    فعلا که دولت ایران داره التماس میکنه برای توافق ولی آمریکا و اروپا میگن در اولویت ما نیست و ماز میکنند، برای روشن شدن فشار اقتصادی بر مسؤولین اگر راست میگویید فیش های حقوقی واقعیشان را در اختیار عموم مردم قرار بدهند؟

  • ناشناس
    1

    موافقم. کو گوش شنوا

  • گیتا
    1

    موافق

  • ناشناس
    0

    بايد مثل تركيه و پاكستان و كشورهاي عربي و... هوشيار و با درايت باشيم.. هم كشور اسلامي هستند و هم با دنيا رابطه دارند

  • ااناشناس
    2

    صلاح مملكت را خسروان دانند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      صلاح مملکت خویش خسروان دانند درستشه

  • معین
    7

    در این مسائل حیاتی و سرنوشت ساز برای ملت،بدون هیچ جبهه گیری بر اساس عقاید و علایق تنها راه و بهترین راه مراجعه به نظر رهبر است.چون تنها فرد که از همه جانب و با دید باز و جدا از حزب و نهادی خاص نظر مناسب برای مردم ایران را صادر میکنند و تجربه ثابت کرده که هر وقت به حرف رهبری عمل کرده ایم ضرر نکردیم چون دید ایشان همه جانبه است و دلسوز واقعی برای ملت است.

  • Mohammad
    0

    من موافق برجام و به نظر من تنها راه حل مشکلات اقتصادی ارتباط با تمام کشور هاست باید درب باز بشه بتونیم با تمام کشورهای ابر قدرت مبادله اقتصادی داشته باشیم

  • حرف حق
    9

    وطن فروشهای غرب پرس
    برجام مال خودتون انشالله که دلار هم تا ی سال دیگه جمع میکنه میره چه برسه له برجام

    نظرات شما -
    • امیر ب حرف حق
      1

      جناب حرف حق کم نفرت براکنی کن بسه دیگه آخر عمرته عاشق عرب

  • ناشناس
    0

    از کی تا حالا شما راجع به تصمیم های کشوری نظرسنجی می کنید؟
    قطعا یک برنامه‌ای دارید

  • میرحسینی
    0

    موافقم

  • ناشناس
    0

    موافقم

  • ناشناس
    0

    حرف برجام سوپاپ جلوگیری از انفجاره .دروغی بیش نیست . 40ساله ملت سر کارن

  • ناشناس
    2

    اشتباه نکنید... مگه نظر مردم مهمه عزیزم... !!!

  • محمدزنده دل
    1

    باسلام،بازگشت به برجام باحفظ تمامیت حق ملت ایران بدون ذره ای عقب نشینی باتوجه به قدرت نظامی ایران درصحنه بین المللی وایجادروابط باتمامی کشورها ازاهم واجبات هست.محمدزنده دل تکنسین بازنشسته مخابرات استان فارس ،شیـــــــــراز.

  • ناشناس
    2

    اینهم یک سناریوی جدیدشون است . بی وجدانها

  • ناشناس
    2

    برجام در دوره روحانی باعث شده ۱۰ سال پس اندازم برای خرید خونه نیست و نابود بشه برجام یعنی شل کن سفت کن آمریکا برای بیچاره کردن مردم

  • ناشناس
    5

    کاملا مخالفم در دوره احمدی نژاد بدون برجام دلار از ۱۰۰۰ شد ۳۰۰۰ ولی در دوره روحانی با برجام دلار از ۳۰۰۰شد ۳۰۰۰۰ یعنی ۱۰برابر در حالی که قبلا بدون برجام فقط ۳برابر شده بود برجام زندگی مردم را نابود کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      زمان احمدي نژاد دو ميليون مسكن ساخته شد خودت حساب كن چقدر پول تزريق. شد

  • خدامراد
    1

    موافقم هستم
    تمام ایران موافق هستند

  • اهورا
    1

    موافق احیای برجام هستــــم به کوری چشم تندروها و عربزادهای کثافت که واسه ما ادم شدن ولی میدونم که برجام واسه ملت فایده نداره چون پولهای ازاده شده میره تو جیب حسن نصراله چاقو کش مفت خور و بشار اسد زرافه و برادر جدیدو عزیزمان پوتین جان
    تا این عربزادها هستن هیچ کاری فایده نداره

  • ناشناس
    0

    انشاالله که توافق بشه،،
    واسه همه ملت عزیز ایران خوبه،،
    یاحق

  • سید امیر
    8

    مخالف برجام همه اینا فقط بازیه

  • ایرانی
    2

    اگه دولت خیلی حرف مردم میشنید این افغانی ها رو بیرون می‌کرد که اگه برن انشا الله همه چی اینقد هست که احتیاج جی به آمریکای درغ گو نباشه هم کار هم خونه هم خوراک ۷ ملیون افغانی کم نیست ایران اشغال افغانی ها شده خبر ندارین

  • کمال الدین رییسی
    10

    کاملا مخالفم.
    توافق برجام= مرگ وطن

  • مانی
    0

    موافقم
    خلاصه بگم ، اونایی که مخالف هستن منفعتشون تو بدبخت بودن مردم هستش

  • علی عسکری
    3

    کشکه بازی دولت است وبس امیدی اصلا وجود ندارد

  • ناشناس
    1

    موافق خواهشا نگید شما علط میکنید ماکمک فلسطین و لبنان و سوریه میکنید خق ندارید حرف دلار سه قسمت شه یکسری برای بزرگان سیر نشده یه سری فرزندان گدا زاده و یه سری برای لبنان و سوریه وعراق واندونزی و جیبوتی و وو

  • ناشناس
    1

    ما ایرانیا صلح طلب هستیم توافق باعث پیشرفت و گشایش کار مردم میشود دیگر هیچ دولتی نمی تواند حق مردم را بخورد و تقصیر را به گردن تحریم بندازه باید به برجام بازگشت

  • فرزاد
    7

    من به جهت اینکه غرب کفار به هیچ عنوان برسرعهد و پیمان خود نیست و عمل نمیکنند .صددرصد مخالف احیای برجام هستم .خداوند متعال میفرمایند هرگز با یهود ونصارا(مسیحی) پیمان نبندید که پیماشکن هستند .پس خداوند حکیم راه را برای ما مومنان مسلمان دقیقا مشخص کرده است وبه مسلمین هشداراکید(هرگزپیمان نبندید)کرده است . دیدیم با ما چه ها که نکردند.یاالله

  • ناشناس
    1

    جمع کنیدبابا این نظرسنجی هارو
    من جوونیمو میخوام ازدهه شصت بدبخترنداریم

  • ناشناس
    0

    موافقیم گرانی وفقر بیداد میکند

  • فرهاد
    1

    برجام تنها عاملی است برای سرکار گذاشتن مردم به امید آینده روشن که خیلی خوب هم جواب داده و هنوز هم از درجه اعتبار ساقط نشده، ده سالی رو کشوندند یه ده سالی هم میشه کشش داد.

  • ناشناس
    1

    همه ملت ایران سرکارهستند اگه یک درصد هم توافقی هم بشه هیچ دردی ازاین مردم کم نمیشه بلکه بدترهم میشه کسی به فکر مردم نیست فقط جیب اقا زادها با پول های بلوکه شده که ازاد میشه پرمیشه وبیچاره مردم😟😟😟😟😟

  • آریا
    0

    من موافقم بنظرم الان وزنه بسمت کشورمون سنگینی میکنه و دست بالا رو داریم.و طرف های مقابل هم این موضوع رو پذیرفتن.

  • حسینی
    3

    مخالفم چون امریکا هیچ وقت قابل اعتماد نبوده حتی برای برجام او اول به منافع خودش فکر می کند وما ساده ایم اگر بپذیریم که او به فکرما هم هست مرگ برامریکا

  • ناسناس
    0

    بابرجام وبی برجام چیزی عایدمردم عادی نميشود شایدبرای یه عده ازاطرافیان خودشون منفعت داشته باشد.این وسط مردم بیچاره ایران چه گناهی کردن که بایدتاوان اشتباهات سردمداران مملکت وبدن بخصوص آقای رییسی که باچه قول وقرارهایی سرکارامد ولی.درعمل چیزخاصی ازاین آقای رییس جمهور ندیدیم حزتورم گرانی

  • ناشناس
    0

    اگر پایدارچی ها که کاسبان تحریم هستند اجازه دهند(با اجازه پدر عروس بله😂😂)

  • بزرگمهر
    6

    برجام خسارت محض

  • رهام
    0

    اگر واقعا خبرنگار هستید و طرفدار عدالت این موضوع را بررسی کنید.

    فرد جوانی بنام حسین نوروزی شیری فرزند یعقوب به اتهام سرقت موتور بوسیله کلانتری 12 بوشهر دستگیر میشه در دو روز تعطیلی 14و 15خرداد زیر کتک و شکنجه برای اعتراف به سرقت همه سرفت های حوزه کلانتری دچار ایست قلبی و همانجا فوت میکند.

  • امیر
    0

    امریکا خدمت بزرگی در حق شیعیان ایران کرد ..صدام را سرنگون کرد ..راه کربلا باز شد و همه به ارزوی دیرینه خود رسیدند .زیارت کربلا ...بی انصاف نباشید

  • ناشناس
    0

    موافقم

  • ناشناس
    1

    این نطر سنجی کجا بود ما نفهمیدیم بین مسولان نمایندگان بود یا مردم

  • ناشناس
    0

    اگر مستقیم وارد مذاکره شوند و روسیه و چین را وارد نکنند موفق خواهند شد ما دشمن داخلی از کسانی که سالها خودشان پست و مقام داشتند بیشتر از بیرونی ها داریم ،و منافع شان، این است که اوضاع همین طور باشد ،و مردم را در فقر بدبختی نگهدارند.

  • ناشناس
    2

    موافق


    که چی؟ مگه به نظر ماست

  • علیرضا
    0

    موافقم

  • ناشناس
    1

    تعامل کردن میراث ایرانه .

  • مهناز
    0

    موافقم

  • ناشناس
    0

    آقا ما صد در صد موافقیم اگه ارزانی بیاد و مردم دستشون به دهنشون برسه خدا هم راضی می شه. با قدرت مذاکره و توافق کنید و مردم را بازی ندید یه نرمش قهرمانانه بکنید و دلار را بیارید به 1000 تومن. الآن کرده‌ای کردستان عراق ایرانی ها را آدم حساب نمی کنند و مثل خر پول خرج می کنند.

  • ناشناس
    0

    ما ازهرچه دشمنی وجنگ است بیزاریم ماباتمام جهان باید دوست باشیم روابط خوبی باکشورها داشته باشیم.

  • فاطمیون
    2

    به نام خدا
    مسئله برجام یک مسئله ساده هست که فقط گذاشته شده تا با اقتصاد ایران بازی کنه و غربیها هیچ وقت برای ما دوست نخواهند شد مگر براشون منفعت داشته باشیم
    بزارین از زمان جنگ تحمیلی بگم
    اون زمان تمام غرب به صدام صلاح میداد می‌گفت بزن بکش اینارو خودالمان صلاح شیمیایی می‌فروخت صلاحی که خودشون میگن ضد حقوق بشره
    الآنم گوشاتونو باز کنین گول شیطان بزرگو نخورین
    ایران به حول قوه الهی خیلی بهتر و بهتر خواهد شد
    فقط باید متحد بود باشید و گوش به فرمان آقا

  • حجت
    2

    مخالف

  • ایران
    0

    پولها و منافع حاصله از توافق باید و حتما باید داخل کشور خودمان و برای ایرانیان خرج شود. یمن و سوریه و حزب الله و حماس مشکل اعرابه و خودشان باید مشکل خود را حل کنند.

  • هاشم
    2

    مخالفم چون مشخص نیست دولت آینده آمریکا خود رامتعهد بهحفظ واجرای برجام بداند واگرقرار بود مسائل بین ایران و آمریکا حل وفصل شود سالها این توافق انجام میشد پس بی نظر می‌رسد به جای وقت وهزینه بر سر آنچه نتیجه اش از قبل مشخص است وقت مسولین دولت ونظام اسلامی به حل مشکلات کشور ومردم مظلوم در داخل کشور حل شود

  • A.h.eh
    2

    برجامی که پایانش خلع سلاح وبازگشت به عقب وچشم پوشی به حداقل۴۳سال تحریم ورنج کشیدن مردم ودادن هزینه های سنگین ودرنهایت قربانی کردن عده ائی از بهترین افراد ،هیچ سودی که نداردبماند درآینده ائی نزدیک عامل سختی های دیگرخواهدشد.

  • ناشناس
    0

    انشاالله هرچه زودتر فرجام حل بشه تا مشکلات حل بشه.اگه این تورم و گرانی به این شکل حل نشود.۹۰ درصد ملت از این وضعیت خود به خود ازبین میزن.

  • توهم
    1

    اگر توافق بشه باز حمهوری خواها میان پارش میکنن آتیشش میزنن بایدن رفتنیه

  • حسین جعفری
    2

    حالا که هایپرسونیک داریم دیگه اونا باید حرف گوش کنند.

  • م ف
    0

    موافق برجام هستم . چون راه اصلی پیشرفت انسان در تعامل است . تنگ نظری همیشه موجب نکبت و بدبختی و رنج مصیبت برای جامعه به همراه دارد . اگر ما منطق قوی تری داریم چرا باید از تعامل با رقبا و یا دشمنان خود بترسیم ؟

  • معین اسعدی همدانی
    0

    هزینه تحریم جوانی وعمرم بود که با هیچ چیز قابل برگشت نیست چه توافق چه عدم توافق

  • ناشناس
    0

    خود رای بودن خوب نیست و تعامل داشتن در هر مسعله ای خوب است

  • Nader
    1

    صد در صد موافق توافق برجام هستم

  • ناشناس
    0

    انشاالله به توافق برسیم،،تاشاهدکاهش تورم و گرانی در کشور باشیم،،و واردات و صادرات بین تمام کشورها آزاد شودتا قیمت‌ها کاهشی شوند،،،به امیدالله

  • ناشناس
    1

    با توافق برجام با امریکا اگه با امریکا به توافق برسیم مشکل کشورحل نمیشود نباید به بیگانه تکیه کرد مشکل کشورما درریشه هست ریشه اقتصاد کشورضعیف هست باید اقتصاد کشوررادرست کردباید ریشه یابی کرد باید ازکشورچین یاد بگیریم که چگونه به این اقتصاد رسیدن ضعف ما زیرساخت کشوروکارمندان دوره دیده اقتصاد واستفاده اززیرساختها واستفاده درست ازسرمایه کشور

  • 1

    اقتصاد کشورماازریشه خراب هست نه امریکا مقصر هست ونه مردم ومسولین ازکشورهای توسعه یافته مثل چین کمک بگیرید بپرسید ازچه راهی پیشرفت کردید شما هم همان راه را درپیش بگیرید ولی با توافق برجام کشوربه جایی نمیرسدباید ریشه یابی اقتصادی کرد تا پیشرفت کرد

    نظرات شما -
    • Amir
      0

      اگر نه آمریکا مقصره،نه مردم ونه مسئولین ،پس کی مقصره؟

  • ناشناس
    0

    ایشالا بشه توافق،،واسه همه مردم خوب باشه و قیمت‌ها پایین بیاد،،یاعلی

  • Morteza
    0

    بله موافقم
    اما نه یک توافق موقت
    توافقی که کنگره امریکا مانع ان نباشد
    وهمینطور رئیس جمهور بعدی هم نتواند از تعهدات ان خارج شود
    ولی فکر کنم همچین توافقی برای امریکایی ها امکان ندارد چون همیشه به هیچ عهدی پایبند نبوده ونیستند
    مثل این میمونه که شیطان دست از فریب برداره
    مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ فرانسه
    مرگ بر المان
    مررررگ مرررگ مرررگ بر صهیونیسم

  • ناشناس
    0

    اینا که مخالف برجام هستن معلومه سودشون تو فلاکت و بد بختی مردم هستش ،چون خودشون نفسشون از جای گرم میاد

  • حمید پرکان
    0

    عرض سلام وادب،
    با حفظ استقلال و قدرت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی،نظامی و حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، احیای برجام خوب است.

  • گلی
    0

    این ها که زدن مخالف برجام و توافق هستن هدف شون اینه که توافقی نشه تا این رژیم با مشکلات شدید داخلی و حمله امریکا نابود بشه.الکی خوشحال نشید

  • ناشناس
    0

    چه باشی چه نباشی از این دایره ما ایرانیان هیچ سهمی نداریم فقط،لبنان و فلسطین و سوریه و عراق بازسازی،و رونق اقتصاد دارند تازه مقداریش هم برای گدا زاده هایی که منتظر پول هستن

  • ناشناس
    0

    لطفا آدرس درست بدهید. اصل و هدف و چیزی که مردم میخواهند آزادشدن از قید تحریم هایی باشه که بواسطه بی کفایتی مسئولان به مردم عادی فشار بسیار زیادی اورده .
    برجام فقط یک اسمه و لطفا مردم را سرکار نگذارید

  • ناشناس
    0

    برجام را پاره کرده و به سطل زباله بیندازید.
    از طرف صنف طلا فروشان و دلالان دلار!!

  • مهدی
    0

    موافقم

  • رضاییان
    0

    صاحبان زور قدرت وابسته به مافیای حکومتی که منافع وچپاول آنها به خطر می افتد با هرگونه توافق برجام مخالف هستند

  • ناشناس
    0

    دلخوش به برجام نیستم توافق وعائدات حاصله ازآن هیچ سودی عایدملت نخواهدشدفقط منجربه پرشدن جیب حاکمان اقتدارگراجهت خرج درلبنان وعراق وسوریه وتقویت شبه نظامیان درمنطقه خواهدگردید

  • ناشناس
    0

    اوضاع اقتصادی ارتباط تنگاتنگی با رابطه دیپلماتیک با دیگر کشور ها دارد تا زمانی که سفارت آمریکا در ایران بازگشایی نشه وضع تحریم ها همینه

  • محمد
    0

    موافق صددرصد

  • ایرانی
    0

    توافق موقتی خواهد شد ،ولی بعد توافق بهم میخورد ،طبق پیشگویی ها

  • بی طرف
    0

    خبر فوری !!بهتر بود اینقدر عجولانه قضاوت نمی کردید ...مدتی است بحث های شما جانبدارانه است و نظر سنجی اسمش روش هست ! چرا چیزی که به زعم شما به پایان نرسیده تفسیر به رای می کنید؟!! ...فقط رسانه باشید ...هر دیدگاه و مرام و عقیده و .. ....که هستید .

  • ناشناس
    0

    وقتی مفاد و توافقات برجام محرمانه هستند؛چگونه موافق یا مخالف آن باشیم!باید شفاف سازی شود.

  • Hasan Golshahri
    0

    مخالفم چون عامل مهم زندگی ایرانی ها تورم می باشد. تجربه به ما ثابت کرد که چه توافق بشود چه نشود چه دلار بالا برود چه پایین چه این ریس جمهور شود چه آن ما تورم خواهیم داشت و فقط شدیدتر می شود

  • ناشناس
    0

    هرتوافق و چیزی که به نفع مردم و کشور باشد از نطر من شهروند ایران درست است نه با دنیا میشه قهر بود نه اجازه داد که منابع ما در خطر باشد توسط دولت‌های دیگر کشورها، ولی زندگی مردم در داخل کشور با گرانی‌ها سخت شده واین یعنی باید به زندگی مردم توجه داشت مردم وقتی زندگیشون روز به روز داره سخت‌تر میشه حمایتش ن از دولت کم وکمتر خواهد شد.

  • 0

    همه چیز کشکه چه اینوری ها چه آطرفی ها، سرملت را گرم کردن اگر ما آمریکا را دشمن می‌دانیم چرا به خودکفایی واقعی دراین43 سال نرسیدیم؟ در تولید سلاح و موشک و... به خودکفاییرسبدیماما زندگی مردم چی؟ روز به روز همه چیز در داخل برای مردم سخت و سختر شده و می‌شود اگر واقعا ادعای خودکفایی داشتیم به وصعیت کشاورزی و جمع کردن آب‌های سطحی ازکارشناسان استفاده میکردیم نه اینکه کشاورزی وزمینهاشونابودکنن و ویلاسازی کنن و جیبهاشونو پرکنن، دولت تماما باعث گرانی‌های روز افزون هست راباید ریال ما با جراحی اقتصادی سید محرومان بی ارزش بشه و همه چی کشور با دلارمحاسبه بشه؟ و حقوق ها به رئال گرداخت شه هزینه ها به دلار همه چی شده ب جام. و آمریکا مردم داخل واقعا ذره ذره دارن نابود میشن، خودکشی و طلاق و دزدی و... زیاد شده اگرواقعا به شعار خودکفایی اعتقاد داشتیم وصعیت مردم این نبود همانطور که تحریم‌ها را دور زدن میتونستن تجهیزات کشاورزی، آب شیرین کن و... وارد یا درست کنن. مگرکسانیکه سلاح و موشک تولید کردن ایرانی و در داخل نیستند پس ماتوانایی در داخل تولید وساخت خیلی چیزها که زندگی مردم را هم تامین کند داریم امامطمئنا منافع فقط مای یه عده ازما بهتران که بعصی هاشونم میگفتن سهمم ن را ازسفره انقلاب برداشتیم،، خانم حسبنی،، اما مردم که اصلی ترین گایه انقلاب بودن را اصلا بحساب نیاورده و نمی آورند، دین و ایمان واعتقاد با اختلاس بعضی از مسئولین و حیف ومیل کردن بیت المال برای بچه هاشون در خارج از بین رفت یعنی مردم باید این همه هزینه بدهند و روز به روز بدبخت و بدبخت بشن چون فقط یک عده باید سود ببرند؟ متاسفانه وضع از پایه خرابه.

  • سید طاهره
    0

    قطعا موافق برجام یا هرچیزی که بتونه مارو با دنیا آشتی بده هستم ، باید با کشورهای دنیا تعامل داشت با منم منم و ار ار کردن نمیشه کشور اداره کرد

  • د ح
    0

    موافق برنامم.

  • داروش
    0

    پرسیدمش از چه روی چنین خوار شدیم بی مایه ترین متاع بازار شدیم گفتا سر شب دزد زد خانه ما ما ساعت هشت صبح خبردار شدیم دیگی که واس ما نجوشه بهتره سر سگ توش بجوشه در کل رابطه با کشورهای تراز اول را دوست دارم

  • ناش
    0

    اقا میشه بگین کودوم برجام میشه این بذر که هشت سال پیش کاشتین وهم خودتونو هم مردم سر کار گذاشتین بگین با چه بارونی درمیاد شما همیشه مینویسید تمام کشورها دم از منافع شونو میکنن هر کدوم راضی کنید اون یکی دیگه میگه مال من کمه ما هم منطظر یم خواهش مکنم دست روی زانوی خودتون بزارین یاعلی بگین از هیچ برجامی برای ایران ما ابی گرم نمیشه وقت تونو می گیرن

  • عادل
    0

    نود درصد مردم عادی موافق هستند آنهایی که موافق نیستد در رفاه هستند و از تحریم سود می‌برند جیب ملت میزنند مثلا ت یه مغازه دار اگر صد ملیون جنس داخل مغازه اش باشه دلار بره بالا یه شبه چقدر سرمایه اش اضافه میشه معلوم دارندگان محافظه کار میشوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها