روایت یک نماینده مجلس از موفقیت در مرکز همسریابی اش

یک نماینده مجلس روایتی از موفقیت مرکز همسریابی که زیر نظر او اداره می‌شود، دارد.

روایت یک نماینده مجلس از موفقیت در مرکز همسریابی اش

امیرحسین بانکی‌پور فرد، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون جوانی جمعیت مراکز همسریابی نیز پیش بینی شده است. قبلا مدام می‌گفتند مراکز همسریابی غیرقانونی است و مسیر قانونی نیز برای آن تعریف نشده بود. به همین دلیل در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده یکی از موارد مورد نظر، ایجاد مراکز قانونی همسریابی است.

 بانکی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا مراکز همسریابی تا به حال مورد اطمینان و استقبال جوانان واقع شده است، بیان کرد: بله، اتفاقا در یکی از این مراکز همسریابی که در اختیارم قرار داشت و زیر نظرم تشکیل شده بود، نزدیک به ۵۰۰ ازدواج صورت گرفت که تنها یکی از این ازدواج‌ها منجر به طلاق شد. نکته مهم اینجاست که برای به نتیجه رسیدن اهداف مورد نظر، این مراکز باید خانواده محور باشند. جوانان و خانواده‌ها در این مراکز اطلاعات لازم را پر می‌کنند و در واقع مرکز، خانواده‌ها را با یکدیگر آشنا می‌کند و بقیه مراحل ازدواج به سبک سنتی پیش می‌رود. بنابراین مراکز همسریابی خانواده‌هایی که متناسب هستند را به یکدیگر معرفی می‌کند. 

بانکی‌پور تاکید کرد: در این مراکز همسریابی، مشاوران دانشگاهی هم حضور دارند و به کلی استانداردهایی برای این مراکز تعیین شده است؛ خانواده محوری و مشاور محوری از جمله استانداردهای این مراکز است. خانواده محوری یعنی اقدامات در مراکز همسریابی به صورت فردی صورت نمی‌گیرد و اینطور نیست که صرفا دختر و پسر باهم آشنا شوند، بلکه به خانواده‌های یکدیگر معرفی می‌شوند و خانواده در این امر درگیر است. مورد دیگر، مشاورمحور بودن تمام مراحل در این کار است.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها