در واکنش به اظهاراتی درباره ازدواج دختران ایرانی با شیعیان خارجی

بانکی‌پور: نشست خبری برگزار می‌کنم/ منادی سفیدان: از مردم ایران عذرخواهی کنید

رئیس کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح جوانی جمعیت مجلس به جای پاسخ قانع‌کننده درباره صحبت‌هایش در مورد ازدواج دختران ایرانی، فقط به بیان این جمله که در این باره نشست خبری برگزار می‌کنم، اکتفا کرد.

بانکی‌پور: نشست خبری برگزار می‌کنم/ منادی سفیدان: از مردم ایران عذرخواهی کنید

امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی خبرنگار خبرگزاری فارس، با وی به جای پاسخ درباره اظهارت حاشیه‌سازش درباره دختران ایرانی (اینجا بخوانید) تلفن را قطع کرد.

وی به جای پاسخ قانع‌کننده درباره صحبت‌هایش در مورد ازدواج دختران ایرانی، فقط به بیان این جمله که در این باره نشست خبری برگزار می‌کنم، اکتفا کرد و تماس را قطع کرد.

بانکی‌پور به خاطر اظهاراتش از مردم ایران عذرخواهی کند

علیرضا منادی سفیدان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به صحبت‌های اخیر امیرحسین بانکی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ازدواج دختران بالای ۳۰ سال ایرانی با مردان غیر ایرانی مسلمان، این اظهارات را تعجب برانگیز خواند و گفت: بانکی‌پور باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند.

وی تصریح کرد: در نشست علنی امروز مجلس، ضمن تجمع بانوان اطراف میز آقای بانکی‌پور و اعتراض به سخنان سبک وی، سایر نمایندگان نیز علیه او اعتراض کردند.

بانکی پور روز گذشته در اظهارنظری گفته بود که تعداد دختران و پسران در آستانه ازدواج و زیر ۳۰ سال ما فعلاً به هم می‌خورد؛ اما در خصوص نسل گذشته منظور دختران مجرد بالای ۳۰ سالی هستند که آمار آنها با توجه به سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ چیزی در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را نشان می‌دهد و خانم‌های بالای ۳۰ سال مجردی که در این سن یا مطلقه هستند و یا به هر دلیل همسر خود را از دست داده‌اند هم بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر هستند. این قشر از دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند.

بانکی‌پور :گفته‌هایم در مورد ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تقطیع شده است

امیرحسین بانکی‌پور گفت که صحبت‌هایم در مورد ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در رسانه‌ها تقطیع شده است.

 

بانکی‌پور در نشست علنی امروز گفت که سخنرانیش در یک جلسه غیررسانه‌ای و آکادمیک تقطیع شده؛ این در حالی است که خبر منتشر شده در خبرگزاری ایسنا نوشته این خبر در قالب یک گفت‌وگوست.

بر اساس آماری که این نماینده مجلس به استناد سرشماری سال ۹۵ ارائه داده، گروه سنی بانوان بالای ۳۰ سال حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و ۷۰۰ هزار نفر خانم هم یا جدا شدند یا همسرشان را از دست دادند.

بانکی‌پور گفت «حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مجرد ۳۰ تا ۵۰ ساله وجود دارد که اگر بخواهند طبق عرف ازدواج‌ها با فردی متوسط پنج سال بزرگ‌تر از خود ازدواج کنند، این تعداد پسر مجرد وجود ندارد؛ بیشترین نگرانی ما ویژه این گروه سنی از جمعیت است.»

رئیس کمیسیون مشترک قانون جوانی جمعیت امروز در نشست علنی مجلس گفت با وجود قانون، به فرزندان برخی خانم‌ها که با اندیشمندان خارج از کشور ازدواج کرده بودند، شناسنامه ایرانی ندادند.

او توضیح داد که در جلسه اخیرش گفته «وقتی اندیشمندانی داریم که از نظر اعتقادی و اخلاقی با فرهنگ ما همسو هستند، به انقلاب علاقه دارند و با بانوی ایرانی ازدواج کردند، نباید شرایط را برایشان سخت کنیم.»

رئیس کمیسیون مشترک قانون جوانی جمعیت پس از واکنش به اعتراض برخی نمایندگان مجلس در نشست علنی، «از طرف رسانه‌هایی که حرف‌هایش را تقطیع کردند، از زنانی که آزرده شدند عذرخواهی کرد.»

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • پدر
    1

    اين نظرات پوسيده و افكار پليد زد ايراني فقط از ذهن بيمار افرادي چون بانكي كه يك روحاني كت و شلواري است تراوش مي شود . اگر واقعا اينقدر بيگانه پرست هستي از دختر خودت شروع كن .
    آبروي اصفهان و اصفهاني را بردي ....... يعني شما تحصيل كردهاي مجلس هستي واي به بقيه .

  • مژگان
    1

    دختر یا خواهر داری بسم الله

  • ناشناس
    1

    پس عربها و افغانها رو بخاطر ازدواج با زنان ایرانی وارد کردید ننگ بر شما بی غیرتها

  • ناشناس
    0

    بی غیرتی دیگه نشست خبری نداره.
    از همسر و دختر و خواهر خودت شروع کن و برای جشن عروسی انها با شیعیان افریقایی نشست خبری بگذار

  • ناشناس
    0

    توجیه حماقت که نشست وجلسه نمیخواد.

  • ناشناس
    1

    مردم با وجودشماها دشمن نمی خواهند چون از همه طرف حمله گاز انبری کردین

  • ناشناس
    0

    خدا لعنت بکنه شمارا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها