قالیباف رئیس مجلس ماند/ پایداری‌ها به کرسی نایب‌رئیسی رسیدند/ تنش در مجلس بر سر آرای نیکزاد و ذوالنوری / ویدئو

محمدباقر قالیباف برای چهارمین سال متوالی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

قالیباف رئیس مجلس ماند/ پایداری‌ها به کرسی نایب‌رئیسی رسیدند/ تنش در مجلس بر سر آرای نیکزاد و ذوالنوری / ویدئو

انتخابات اجلاسیه چهارم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شد که علاوه بر قالیباف، الیاس نادران و فریدون عباسی نیز برای ریاست مجلس اعلام نامزدی کرده اند.

در نشست علنی امروز- سه شنبه ۲ خرداد ماه- مجلس شورای اسلامی انتخابات اجلاسیه چهارم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

بر اساس اعلام هیات رییسه، الیاس نادران، فریدون عباسی و محمدباقر قالیباف برای کسب کرسی ریاست مجلس نامزد شده اند.

همچنین عبدالرضا مصری ، مجتبی ذوالنوری ، علی نیکزاد برای نائب رئیسی مجلس نامزد هستند.

نامزدهای دبیری مجلس شامل احمد امیرآبادی، احمد نادری، محمد رشیدی، سیدمحسن دهنوی، حسینعلی حاجی دلیگانی، روح الله متفکر آزاد، علی کریمی فیروزجایی، مرتضی محمودوند و مجتبی یوسفی است.

نامزدهای ناظری مجلس شامل علیرضا رضایی نماینده کنگاور محمد حسین فرهنگی تبریز علیرضا سلیمی محلات محسن پیرهادی تهران سید نظام الدین موسوی تهران هستند که ۳ نفر از این ۵ نفر انتخاب می شوند.

طبق آیین نامه داخلی مجلس اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مرکب از یک رییس، دو نایب رییس، شش دبیر و سه ناظر است.

انتخاب رئیس در نوبت اول با اکثریت مطلق آراء نمایندگان و انتخاب نواب‌رئیس، دبیران و ناظران هر کدام جداگانه و با اکثریت نسبی و رأی مخفی و با ورقه خواهد بود در صورتی ‌که در انتخاب رئیس در نوبت اول اکثریت مطلق حاصل نشود، در نوبت دوم اکثریت نسبی کافی خواهد بود و چنانچه آراء برای رئیس، نواب رئیس، دبیران، ناظران با یکدیگر برابر باشد، حسب مورد به قید قرعه تعیین می‌ شوند.

قالیباف رئیس مجلس ماند

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، انتخابات هیات رئیسه برای سال چهارم برگزار شد و محمدباقر قالیباف با ۲۱۰ رای مجددا به عنوان رئیس مجلس در سال پایانی فعالیت مجلس یازدهم انتخاب شد.

الیاس نادران  ۴۷ رای و فریدون عباسی ۷ رای کسب کردند.

محمدباقر قالیباف بعد از اعلام نتیجه آرای انتخاب رئیس مجلس گفت: از همه دوستانی که مجددا به بنده اعتماد کردند، تشکر می کنم؛ امیدوارم خداوند توفیق خدمت به مردم و شما را به من بدهد.

«مصری» نایب رییس اول مجلس شد

 عبدالرضا مصری به عنوان نائب رئیس اول و مجتبی ذالنور به عنوان نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

در نشست علنی روز- سه شنبه ۲ خرداد ماه- مجلس شورای اسلامی اجلاسیه چهار انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد و عبدالرضا مصری به عنوان نواب رییس اول مجلس انتخاب شد.

 در اجلاسیه اول هیات رییسه مجلس، امیر حسین قاضی زاده هاشمی با ۲۰۸ رای و علی نیکزاد با ۱۹۶ رای به عنوان نواب انتخاب شدند و در اجلاسیه دوم هیات رییسه آقایان علی نیکزاد با ۲۰۶ رای و عبدالرضا مصری با ۲۰۵ رای به عنوان نواب تعیین شدند و در اجلاسیه سوم هم بدون تغییر ترکیبی نواب، آقایان علی نیکزاد و عبدالرضا مصری با ۱۶۸ رای به عنوان نواب مجلس انتخاب شدند.

ناظران هیات رییسه مجلس در اجلاسیه چهارم انتخاب شدند

ناظران هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه چهارم مشخص شدند.

در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، انتخابات هیات رییسه در اجلاسیه چهارم در دستور کار قرار گرفت و دبیران و ناظران مجلس با رای نمایندگان انتخاب شدند.

در جایگاه ناظران نیز محسن پیرهادی( ۱۸۵ رای)، علیرضا سلیمی (۱۸۱ رای) و سید نظام الدین موسوی ( ۱۸۳رای) حداکثر رای نماینده مجلس را کسب کردند.

برای جایگاه ناظران نیز علی رضایی نماینده کنگاور، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، علیرضا سلیمی نماینده محلات، محسن پیرهادی نماینده تهران و سیدنظام الدین موسوی نماینده تهران نامزد شده بودند.

پیش از این در اجلاسیه سوم، حسینعلی حاجی دلیگانی و احمد امیرآبادی دبیران هیات رییسه بودند که در اجلاسیه چهارم جای خود را به روح الله متفکر آزاد و مجتبی یوسفی دادند.

همچنین محسن پیرهادی در اجلاسیه چهارم به جای محمدرضا دشتی اردکانی به عنوان ناظر در هیات رییسه انتخاب شد.

اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مرکب از یک رییس، دو نایب رییس، ۶ دبیر و سه ناظر است.

با توجه به مساوی‌شدن آرای ذوالنوری و نیکزاد برای نایب‌رئیس دوم، آرا درحال بازشماری است

«ذوالنور» به هیات رییسه راه یافت

photo_2023-05-23_10-14-05

با بازشماریِ آرای نمایندگان، مجتبی ذوالنور به‌سِمت نایب‌رئیس دوم مجلس انتخاب شد.

جدال در صحن علنی مجلس

جماران نوشت: شمارش مجدد آرای انتخابات هیات رئیسه مجلس جنجال به پا کرد. محمودوند نماینده خرم آباد با فریاد انتقاد خود از  شمارش چندباره آرای کرسی نایب رئیس را اعلام کرد همین اقدام او شرایط صحن را برای دقایقی ملتهب کرد.

تسنیم نوشت: شنیده‌ها از مجلس حاکی از این است که عبدالرضا مصری با کسب اکثریت آرا به عنوان نائب رئیس اول انتخاب شده اما آرای مجتبی ذوالنور و علی نیکزاد برای نائب رئیسی دوم برابر بوده و همین مسئله باعث شده تا چندین بار آرا شمارش شود. 

مجلس

اختلاف بر سر شمارش آرا در حدی است که حتی منجر به درگیری بین مرتضی محمود وند نماینده خرم آباد و مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب شد. 

با این حال باز شماری آرا همچنان ادامه دارد و اسامی منتخبان نواب رئیسه هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است.

photo_2023-05-23_11-14-08

خوش‌وبش نیکزاد و ذوالنور پس از پایان انتخابات نواب رئیس مجلس

ترکیب هیات رییسه در سال پایانی مجلس یازدهم مشخص شد

چهارمین انتخابات هیات رییسه مجلس یازدهم دوم خرداد برگزار شد و نمایندگان به ابقای قالیباف در جایگاه ریاست مجلس رای دادند هرچند تغییراتی در سطح نواب رییس، دبیران و ناظران بوجود آمد.

در این انتخابات و با رای نمایندگان مجلس، محمد باقر قالیباف با ۲۱۰ رای برای چهارمین سال به عنوان رئیس مجلس یازدهم انتخاب شد. همچنین الیاس نادران ۴۷ رأی و فریدون عباسی دوانی ۷ رأی کسب کردند.

در بخش نواب هیات رییسه، عبدالرضا مصری، مجتبی ذوالنوری و علی نیکزاد نامزد شدند که پس از شمارش آراء، عبدالرضا مصری ۱۵۸ رای کسب کرد و نایب رییس اول شد اما برای انتخاب نایب رییس دوم به دلیل نزدیک بودن آرا چندین بار رای نمایندگان بازشماری شد که در نهایت به دلیل یکسان بودن رای این دو، از طریق قرعه کشی ذوالنوری با ۱۵۲ رای به نایب رییسی دوم مجلس رسید.

در جایگاه دبیری هیات رییسه مجلس که ۶ عضو دارد، محسن دهنوی(۱۹۶رای) ،محمد رشیدی (۱۹۱رای)،احمد نادری(۱۶۷ رای) ،روح الله متفکر آزاد (۱۸۰ رای)،مجتبی یوسفی(۱۵۲ رای) ، علی کریمی فیروز جایی(۱۶۵ رای) از مجموع ۲۷۵ رای اخذ شده به عنوان دبیران هیات رئیسه انتخاب شدند.

سید نظام الدین موسوی را با ۱۸۵ رأی،  محسن پیرهادی با ۱۸۳ رأی و  علیرضا سلیمی را با ۱۸۱ رأی از مجموع ۲۷۳ رأی، به عنوان ناظران مجلس در چهارمین اجلاسیه مجلس انتخاب شدند.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها