رئیس مجلس:

جمهوری اسلامی نه از ترور فیزیکی و نه جنگ شناختی، ابایی ندارد

رئیس مجلس گفت: جمهوری اسلامی نه از ترور فیزیکی و نه از راه‌انداختن صحنه جنگ شناختی ابایی ندارد، عنوان کرد: می‌دانیم که در برخی حوزه‌ها به ویژه اقتصادی، اشکالات و ضعف‌هایی داریم.

جمهوری اسلامی نه از ترور فیزیکی و نه جنگ شناختی، ابایی ندارد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شامگاه پنج شنبه ١٧ آذر در آیین چهلم شهدای حادثه تروریستی چهارم آبان حرم مطهر شاهچراغ(ع) بیان کرد: ترور در هر شکلی نشان از تلاش یک ظالم عاجز در برابر یک مقتدر مظلوم دارد.

وی با بیان اینکه این مناسبت‌ها، یک موضوع را در اذهان همه امت اسلامی و آزادگان جهان تداعی می‌کند و آن این است که نظام سلطه و ظلم در مقابل حق، حربه و منطقی جز ترور ندارد که استفاده کنند، ادامه داد: امروز هم شاهدیم که جوان، دانشمند، پدر، فرزند، کودک، مادر و از همه اقشار را در حرم امن یک امامزاده، رذیلانه به شهادت رساندند که این افتخاری برای مردم شیراز و فارس است تا عظمت شان را نشان دهند.

رئیس مجلس با بیان اینکه دشمنان چون منطق مقابله ندارند، دست به ترور می‌زنند، تصریح کرد: ترور در هر شکلی نشان از تلاش یک ظالم عاجز در برابر یک مقتدر مظلوم دارد.

وی با بیان اینکه ایران یکی از بزرگترین قربانیان ترور در دنیای امروز است، گفت: طی این ترورها بیش از ١٧ هزار شهید طی این چهار دهه داده‌ایم و ده‌ها هزار نفر هم مجروح شده‌اند.

قالیباف اضافه کرد: متاسفانه کار این جنایتکاران به جایی رسیده که نه تنها چنین حرکت‌هایی را محکوم و جبران خسارت نمی کنند، بلکه به گونه‌ای رفتار می‌کنند که مدعی‌اند حق مدار هستند و هر روز از تروریست‌ها حمایت مالی، اطلاعاتی، نظامی و آموزشی می‌کنند و وظیفه ماست که در مقابل آنها بایستیم و مراقبت کرده و امنیت جانی مردم را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: آنها در فضای مجازی سامانه، شبکه‌ها و پلتفرم‌هایی را راه‌انداخته‌اند که در آن آموزش اقدامات تروریستی می‌دهند و آنوقت حرف از حقوق بشر می‌زنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از طریق رسانه در یک جنگ شناختی با سامانه‌هایی که در حوزه فضای مجازی دارد، تلاش می‌کند تا امنیت روانی و ذهنی را با دروغ سازی و اطلاعات غلط تحت تاثیر قرار دهد، گفت: همه دل دادگان به ایران و انقلاب در این عرصه و در این جنگ رسانه‌ای باید تکلیف خود بدانند تا به پیروزی برسیم. همانگونه که پیروزی ما بر داعش عمق راهبردی ما را فراتر از مرزها برد و امنیت ملی را در کشورهای اسلامی بر قرار کرد، جوانان ما هم باید در عرصه جنگ شناختی به پیروزی دست یابند، چرا که این جنگ مهم‌تر از آن جنگ است.

قالیباف با بیان اینکه جمهوری اسلامی نه از ترور فیزیکی و نه از راه‌انداختن صحنه جنگ شناختی ابایی ندارد، عنوان کرد: می‌دانیم که در برخی حوزه‌ها به ویژه اقتصادی، اشکالات و ضعف‌هایی داریم و تحریم همین تروریسم‌ها موجب تحمیل مشکلات اقتصادی شده است که البته بخشی هم از ضعف ما در حوزه مدیریتی و کم توجهی ما مسئولان بوده است که باید کمک کنیم تا بر مشکلات اقتصادی فائق آییم.

وی گفت: آنها پس از فشار حداکثری، فشار جنگ رسانه ای و شناختی را آغاز کرده‌اند که جنگ خطرناکی است و لذا همه ما باید دست به دست دهیم و با مجاهدت و صمیمیت و درایت و عقلانیت و تکیه بر مردم و سنت‌های الهی بر این مشکلات فائق آییم.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها