اتهام زنی رقیب اردوغان به روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

کمال قلیچداراوغلو، رقیب اصلی رجب طیب اردوغان در انتخابات ترکیه، مسکو را به انتشار اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات متهم کرد.

اتهام زنی رقیب اردوغان به روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

قلیچداراوغلو، که بر اساس نظرسنجی‌ها در رقابت برای ریاست جمهوری از اردوغان، رئیس جمهور فعلی ترکیه پیشی گرفته است، بدون اشاره کردن به خبر مشخصی، روسیه را مسئول ایجاد یک کمپین اطلاعات جعلی در آستانه انتخابات ترکیه دانست.

محرم اینجه، سومین نامزد ریاست جمهوری ترکیه دیروز به دلیل آنچه «ترور شخصیت» در فضای مجازی خوانده شده، از رقابت کنار کشید. وی جزئیات بیشتری در خصوص تصمیم خود ارائه نکرده و تنها اشاره کرد که رسانه‌های ترکیه و نهادهای دولتی در برابر این ترور شخصیت از او محافظت نکرده اند.

قلیچداراوغلو «دوستان روسی» ترکیه را متهم به انتشار محتوای جعلی کرد و در توییتر خود به دو زبان ترکی و روسی نوشت: «اگر می‌خواهید دوستی با ما را پس از انتخابات ۱۵ مه ادامه دهید، دست خود را از دولت ترکیه بردارید. ما همچنان طرفدار همکاری و دوستی هستیم».

گفتنی است، مسکو و آنکارا روابط نزدیکی دارند و روسیه بزرگترین تامین کننده انرژی ترکیه است. ولادیمیر پوتین و اردوغان مذاکرات مکرری در مورد موضوعات مختلف از انرژی گرفته تا جنگ در اوکراین و سوریه دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها