همه مصائب اردوغان/ افزایش 45درصدی حقوق ناجی او می شود؟

رجب طیب اردوغان که هرگز تا این اندازه در انتخابات آسیب پذیر نبوده است، به منظور کسب آرای موافق دست به هر کاری می زند و در حالی که چند روز به انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ترکیه باقی مانده است، یک افزایش 45 درصدی حقوق یعنی تقریبا دو برابر برای 700 هزار کارمند دولتی را اعلام می کند.

همه مصائب اردوغان/ افزایش 45درصدی حقوق ناجی او می شود؟

نشریه ایتالیایی ایل جورناله در مطلبی به قلم  گایا چزاره به مشکلات اردوغان برای انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه و راهکارهایی که او پیش گرفته، پرداخته و چنین نوشته است:

اردوغان این بار با خطر روبروست. پیش بینی می شود که میان دو بلوک حاضر در انتخابات یعنی میان کمال قلیچداراوغلو، رهبر اپوزیسیون و وی یک رقابت نزدیک صورت گیرد. 38درصد در مقابل 40 درصد و حتی در برخی از نظرسنجی ها پیشی گرفتن قلیچداراوغلو پیش بینی شده است. وی در کشوری که دارای اکثریت سنی است، یک کرد علوی و به عبارتی یک شیعه است.

 مسائلی چون مدیریت زمین لرزه ماه فوریه که بیش از 50 هزار نفر قربانی داشت، میلیون ها آواره در شرق این کشور، افزایش هزینه های زندگی که تهدیدی جدی برای دوره بعدی  یعنی دوره سوم ریاست جمهوری اردوغان به شمار می آید، بر سرنوشت وی سنگینی می کنند.

 بر اساس آمارهای رسمی، نرخ تورم در این کشور بالای 50درصد است که البته از نظر محققان دانشگاهی بیش از 100درصد است. اردوغان بار دیگر نقش ترکیه را در صحنه بین المللی به عنوان میانجی بزرگ در جنگ میان روسیه و اوکراین و به ویژه در بحران گندم مطرح می سازد. از روز گذشته در استانبول دیدارهایی برای بازگشایی راهروی گندم، توافقی که از ماه ژوئیه گذشته این امکان را فراهم آورد که در حدود 30 میلیون تن محصولات غذایی که در بندرگاه های اوکراین مانده بودند، به سمت آفریقا حرکت کنند. از امروز در مسکو دیدارهایی میان وزرای خارجه سوریه، ترکیه، روسیه و ایران به منظور بحث در خصوص بحران سوریه آغاز خواهند شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    اردوغان صد در صد پیروز انتخابات است. ترکها به یک ایرانی الاصل مشهدی رای نمی دهند. اونوقت دو کشور ایران و ترکیه می افته دست مشهدی ها.

  • ناشناس
    0

    دولت ایران هم از ترکیه یاد بگیرد به داد کارمندان بلکه بازنشستگان برسد با این حقوق نون و پنیر هم به زور میتوان خورد خجالت بکشن بازنشسته که حدود ۳۰سال خدمت کرده به حال خودش رها کردن وبا خقوق ناچیز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها