نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

نباید افراد توانمند و کارآمد به دلیل تفاوت خط فکری کنار گذاشته شوند/ دستگاه‌ها برای مبارزه با فساد به جای شعار دادن، عمل کنند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: در دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری از همه احزاب و گروه های مختلف دعوت به عمل آمده بود فلذا باید از این سیاست رهبری در همه حوزه ها استفاده شود و نباید هیچ فرد توانمندی به دلیل داشتن خط فکری متفاوت کنار گذاشته شود.

نباید افراد توانمند و کارآمد به دلیل تفاوت خط فکری کنار گذاشته شوند/ دستگاه‌ها برای مبارزه با فساد به جای شعار دادن، عمل کنند

محمد حسن آصفری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت مبارزه با فساد، در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس و مسئولان نظام بیان کرد: موضوع مبارزه با فساد تاکید همه بخش ها در کشور است. هم مردم و هم دولت و هم کل حاکمیت مطالبه مبارزه با فساد را دارند اما تا به حال آنقدر که در بحث مبارزه با فساد شعار داده شده است عملی صورت نگرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: در بحث مبارزه با فساد باید قوانینی که مربوط به تعارض منافع بوده و می تواند انگیزه ای برای ایجاد فساد و رانت باشد، اصلاح شود. مسئولان باید در انتخاب اشخاص برای هر پستی دقت نظر داشته باشند که روحیه مبارزه با فساد در افراد وجود داشته باشد. از سوی دیگر باید در واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی، انتخاب اعضا  به عنوان هیات مدیره سازمان ها و صندوق های بازنشستگی دقت نظر لازم وجود داشته باشد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر افراد درست در جایگاه صحیح خود قرار گیرند به نوعی می توان از فساد جلوگیری کرد. زمانی که افراد نالایق و ناشایست در برخی از پست ها در هر حوزه ای قرار می گیرند خودش فساد انگیز است. ما اعتقاد داریم بایستی برای مبارزه با فساد به جای شعار دادن بیشتر دستگاه ها عمل کنند. امروز نیاز به عمل داریم تا گفت وگو پیرامون مبارزه با فساد.

آصفری در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از نکات مهم سخنان مقام معظم رهبری در جلسه با مسئولان نظام، ضرورت استفاده از تمام ظرفیت های نظام است. در این جلسه از اقشار و احزاب و گروه های مختلف دعوت به عمل آمده بود. بایستی این سیاست مقام معظم رهبری در همه حوزه ها مدنظر قرار گیرد. نباید فردی کارآمد  و توانمند به دلیل اینکه خط فکری متفاوتی نسبت به گروه دیگری دارد، کنار گذاشته شود. دولت و مجلس بایستی از همه ظرفیت های کشور در چارچوب قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری استفاده کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها