نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:

دولت در اقتصاد و سیاست خارجی عملکرد چندان قابل قبولی نداشته است/ پس لرزه‌های امروز، حاصل بی‌تدبیری‌های دولت روحانی است

نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به جماران گفت: باید برای اختیارات سران قوا قانونی مشخص شود؛ اینکه سران قوا بنشینند و تصمیماتی را بگیرند و به مجلس که در رأس امور است بی‌توجه باشند، نشان از ضعف قانون است؛ ابتدا باید قانونی برای سران سه قوا نوشت و اختیارات آنان را مشخص کرد که نتوانند در همه حوزه‌ها ورود پیدا کنند.

دولت در اقتصاد و سیاست خارجی عملکرد چندان قابل قبولی نداشته است/ پس لرزه‌های امروز، حاصل بی‌تدبیری‌های دولت روحانی است

امروز در جامعه با مشکلات عدیده‌ای در حوزه اقتصادی، معیشتی روبرو هستیم؛ البته نمی‌توان عملکرد دولت در بسیاری از حوزه‌ها را منفی دید، بلکه کارهای خوبی نیز صورت گرفته است. اما دولت برخلاف شعارهای بسیاری که تازه تا امروز سرداده باید عزم و اقدامی جدی در جهت اصلاح امور به کارگیرد. در این خصوص محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در این خصوص به خبرنگار جماران گفت: تفاوتی که دولت سیزدهم با دولت گذشته دارد در زمینه ارتباط با مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها است؛ دولت در پیگیری پروژه‌های عمرانی سرعت بیشتری بخشیده و فعال‌تر عمل کرده و وقت بیشتری گذاشته است، همچنین کارهای مثبتی را در پروژه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشته و در طول این مدت ارتباطش با مجلس نسبت به قبل بهتر و بیشتر بوده است. اما در مقابل، دولت در دو حوزه عملکرد چندان قابل قبولی نداشته است؛ ابتدا حوزه اقتصادی است که به خوبی کار نکرده و تیم اقتصادی دولت هنوز برنامه‌ی جدی در این حوزه هنوز نتوانسته پیاده کند و دیگر حوزه سیاست خارجی است که ما نتوانسته ایم ارتباط و تعامل موثری  با دنیا داشته باشیم.

آصفری در پاسخ به این سوال که آیا بهبود شرایط اقتصادی با وجود تحریم‌ها امکان‌پذیر است، گفت: من اعتقاد دارم اقتصاد با تحریم امکان‌پذیر است؛ ما منابع غنی بسیاری در داخل کشور داریم، به ویژه در حوزه معادن و گردشگری. ما باید با کشورهایی که مثل ما تحریم هستند در سرمایه‌گذاری با آن‌ها مشارکت داشته باشیم. این‌ها می‌تواند آثار خنثی سازی تحریم‌ها را در حوزه‌ اقتصادی نشان دهد و در این امر نیز می توان موفق بود. اینکه ما متکی به این باشیم که تحریم‌هاچه زمانی برداشته می‌شود، نمی‌تواند خیلی کارساز باشد و به نظرم اگر در این حوزه‌ها ورود کنیم خیلی می‌تواند در خنثی و کم کردن تحریم‌ها موثر باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در واکنش به صحبت‌های اخیر روحانی مبنی بر مانع بودن مجلس برای احیاء برجام، افزود: پس لرزه‌های اقتصادی و سیاست خارجی که امروز با آن روبرو هستیم حاصل بی‌تدبیری‌های دولت روحانی است؛ اگر ما در برجام توافق را گام به گام و اقدام مناسب و اورانیوم را سریع تحویل آن‌ها نمی‌دادیم و مذاکرات را به انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری گره نمی‌زدیم، مطمئنا امروز تاثیر آن را می‌دیدیم. ولی با اقدامات روحانی به طرف غربی اعتماد کردیم، خواسته‌های آن‌ها را انجام دادیم و در مقابل ضمانت‌های لازم را از آن‌ها نگرفتیم و امروز در حوزه سیاست خارجی و اقتصادی با مشکل جدی مواجه شدیم و روز به روز تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان تصویب می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر ما اورانیوم ۶۰ درصد را داشتیم امروز شرایط‌ ما متفاوت‌تر از گذشته بود و همان اقدام راهبردی مجلس باعث شد طرف مقابل به پای میز مذاکره برگردد. آن‌ها یک سال میز را ترک کرده بودند و مصوبه مجلس باعث شد اولتیماتومی را به آن‌ها شود و به مذاکره برگردند. روحانی اگر عقلانی و منطقی به موضوع نگاه کند می‌بیند این ضرر را دولت او به کشور زده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی به حواشی مجلس پرداخت و ادامه داد: به دلیل اینکه به سال انتخابات نزدیک می‌شویم جریانات شکسته خورده سیاسی به دنبال این هستند که دوباره به عرصه قدرت و سیاست برگردند و تلاش می‌کنند، فعالیت‌های مجلس را نادیده بگیرند و توجهی به کارهای صورت گرفته نداشته باشند و بگویند مجلس ناکارآمد بوده است! علی رغم اینکه همان اقدام راهبردی مجلس در مقابل چهار سال اشتباه روحانی و مجلس گذشته در حوزه توافقات هسته‌ای و مصوباتی که در حوزه کسب و کار، مالیات، مسکن ملی و حوزه‌های مختلف موثر بوده است.

محمد حسن آصفری در خصوص مولدسازی گفت: مولدسازی تا زمانی که تبدیل به قانون نشود و مجلس شورای اسلامی نظارتی نداشته باشد خیلی نمی‌توانیم به آن امیدوار باشیم، چرا که ما در گذشته نظارت‌های دستگاه‌های قضایی و مجلس شاهد به غارت بردن، مفت فروشی کارخانه‌های هفت تپه، مغان، خلیج فارس، هپکو، آذرآب و از این دست بودیم و لذا در حوزه مولدسازی اگر بخواهیم دقیق عمل شود لازم است مجلس نظارت خود را داشته و اگر قرار باشد قانون تصویب شود وظیفه هیئت هفت نفره نیست.

وی در خصوص فروش مدارس تاکید کرد: در حوزه مدارس و جاهای دیگر اگر امکاناتی بدون استفاده است، می‌توان درآمدی ایجاد کرد و ارزش افزوده پیدا کند.

نماینده مردم اراک در پایان افزود: باید برای اختیارات سران قوا قانونی مشخص شود؛ اینکه سران قوا بنشینند و تصمیماتی را بگیرند و به مجلس که در رأس امور است بی‌توجه باشند، نشان از ضعف قانون است؛ ابتدا باید قانونی برای سران سه قوا نوشت و اختیارات آنان را مشخص کرد که نتوانند در همه حوزه‌ها ورود پیدا کنند.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها