تاکید کویت بر اهمیت احیای توافق هسته‌ای ایران

دولت کویت بر اهمیت ادامه همکاری و گفتگو میان آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی و ایران به منظور حل و فصل مسائل باقی ‌مانده در خصوص برنامه هسته‌‌ای تهران و احیای توافقنامه سال ۲۰۱۵ تاکید کرد.

تاکید کویت بر اهمیت احیای توافق هسته‌ای ایران

این اظهارات در سخنرانی طلال الفصام، سفیر کویت در اتریش و نماینده دائم این کشور در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در جریان بررسی موضوع راستی آزمایی و نظارت در ایران در نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان شد.

الفصام بر حق تمام کشورها برای تولید، توسعه و استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز در چارچوب معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد.

وی گفت: کویت تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران را دنبال می‌کند و امیدوار است طرف‌‌های درگیر در مذاکرات بتوانند با احیای برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته‌ای) صادر شده بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به توافق برسند.

الفصام نسبت به آنچه در گزارش مدیرکل آژانس در خصوص ناتوانی آژانس در انجام فعالیت‌های نظارتی و راستی آزمایی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران آمده، ابراز نگرانی کرد.

وی خاطرنشان کرد که حتی اگر فعالیت‌های نظارتی و راستی ‌آزمایی از سر گرفته شود، آژانس برای ایجاد یک محور اساسی تلاش خواهد کرد که زمان زیادی طول می‌کشد و قطعی نیست.

سفیر کویت بر اهمیت ادامه گفت‌وگو و همکاری میان ایران و آژانس و دادن اجازه به آژانس برای تضمین‌های معتبر در خصوص عدم وجود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام ‌نشده در ایران و تضمین تداوم وضعیت این کشور به‌عنوان یک کشور فاقد سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در ماه جاری منتشر شد، به تداوم نقض حد مجاز تولید اورانیوم مندرج در توافق هسته‌‌ای ۲۰۱۵ توسط ایران می‌پردازد.

سالم  عبدالله وزیر، امور خارجه کویت در نشستی در کنفرانس امنیتی مونیخ در ماه گذشته بر امتناع کشورش از داشتن سلاح هسته ‌ای توسط هر کشوری در منطقه و نیز بر اهمیت احیای توافق با ایران تاکید کرد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها