برجام باز هم روی هوا رفت؟/ گره بازنشدنی وین را بشناسید/ مسائل پادمانی چیستند؟

اکنون مسائل پادمانی گره مذاکرات و توافق نهایی شده و اگر این کلاف سردرگم باز نشود بعید است توافقی صورت گرفته و تعهدی امضاء شود.

برجام باز هم روی هوا رفت؟/ گره بازنشدنی وین را بشناسید/ مسائل پادمانی چیستند؟

به گزارش خبر فوری، ایران اعلام کرد که نظر نهایی خود را درباره فرآیند احیای برجام به کمیسیون اتحادیه اروپا داده و حالا منتظر است که در صورت تایید این نظر و پاسخ مثبت از سوی طرف غربی، در نشست نهایی که بین وزرای امور خارجه برگزار می شود، شرکت کند و در نتیجه، تا چند روز دیگر برجام رسما احیاء شود.

با اینکه به نظر می رسد با دریافت پاسخ ایران، شرایط برای احیای توافق هسته ای فراهم باشد اما نظرات اعلام شده از سوی طرف های غربی زیاد  مثبت نبوده است. جوزف بورل که پاسخ های قبلی ایران را «منطقی» خوانده بود این بار و بعد از دریافت پاسخ اخیر ایران اظهار ناامیدی کرد. کاخ سفید هم مدعی شده که پاسخ آخر ایران «غیرسازنده» است و نمی تواند راهگشا باشد. به نظر می رسد طرف غربی از احیای برجام ناامید است و همانند ایران منتظر نشست نهایی وزرای خارجه نیست.

اما علت ناامیدی غرب چیست و در نامه ایران چه چیزی ذکر شده که به مذاق اروپا و آمریکا خوش نیامده است؟

PMD، مساله ای که برجام را معلق در هوا کرده است

 بر اساس گزارش خبرنگاران نزدیک به طرف غربی و از جمله خبرنگار وال استریت ژورنال، اصلی ترین خواسته ایران در پاسخ و نامه آخرش این بوده که پرونده PMD پیش از توافق نهایی مختومه شود. اصولا مساله اصلی ایران در حال حاضر، «پادمان» است. این چیزی است که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز بر آن تاکید کرده و هرگونه توافقی را مشروط به مختومه شدن دعاوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و طرف غربی علیه فعالیت هسته ای ایران دانست.

مسائل پادمان مربوط به نظارت های آژانس بین المللی انرژی اتمی بر چند سایت حساس نقاط مختلف ایران است. همچنین، این مسائل به دعاوی باز می گردد که مدت ها پیش از جانب گروه های معاند ایران مطرح شده و هنوز هم پایان نیافته است. مجموعه این تنش ها و اختلافات موجود بین آژانس و ایران PMD را تشکیل می دهند. ایران از آژانس خواسته پیش از توافق پرونده PMD بسته شود و همه دعاوی ضد ایرانی آنها نیز پس گرفته شوند چرا که در صورت باقی ماندن هرگونه شک و شبهه ای ممکن است بعد از توافق هسته ای مجددا برای ایران مشکل ایجاد شود و طرف های غربی به بهانه عدم شفافیت ایران و نیز عدم رضایت آژانس بین المللی انرژی اتمی، برجام را نقض کرده و به تحریم های ضد ایرانی خود ادامه دهند.

خواسته آژانس و ایران چیست؟

آژانس بین المللی انرژی اتمی حداقل سه خواسته اصلی دارد و آمریکا اعلام کرده تا  این سه خواسته آژانس برآورده نشود حاضر نیست برجام را امضاء کند. اولین خواسته آژانس مربوط به تداوم نظارت این نهاد بر مراکز حساس هسته ای ایران است. دومین خواسته مربوط به افزایش نظارت های این نهاد و به خصوص گسترش تحقیقات در مورد مسائل پادمانی و ابهامات مربوط به سه سایت هسته ‌ای ایران است و سومین خواسته نیز به شفافیت ایران و ارائه پاسخ مشخص و منطقی به برخی ابهامات و دعاوی مربوط می شود که از مدت ها پیش (از سال 2003) تاکنون از سوی مخالفان جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

ایران معتقد است خواسته های آژانس بیشتر از اینکه فنی باشد، سیاسی است. ایران معتقد است این خواسته ها تحت تاثیر غرب روز به روز بیشتر می شوند و علی رغم همکاری های ایران با رافائل گروسی (رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی) اما آژانس هر روز سطح خواسته های خود را افزایش می دهد. ایران معتقد است تداوم تحقیقات آژانس در مورد فعالیت های هسته ای ایران بعد از انعقاد مجدد توافق هسته ای ممکن است در آینده برجام را به هم بریزد و ایران نمی تواند به راحتی اطمینان داشته باشد که از فواید رفع تحریم ها بهره ببرد. جمهوری اسلامی امضای توافق هسته ای را مشروط به پایان یافتن دعاوی ضد ایرانی آژانس و نظارت های خارج از چارچوب برجام دانسته و بر آن است که اگر این دعاوی ادامه داشته باشند، احتمالا مشکلات باقی خواهند ماند.

این، بیان ساده ای از مشکلات موجود بین ایران و غرب بر سر مسائل پادمانی است. آنچه مشخص است این است که اکنون مسائل پادمانی گره مذاکرات و توافق نهایی شده و اگر این کلاف سردرگم باز نشود بعید است توافقی صورت گرفته و تعهدی امضاء شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 73
  • ناشناس
    4

    هر کاری به سود زندگی مردم است روهواست . اختلاس و پولهای سرگردان یک شبه صاحب پیدا میکند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      خواسته فرا برجامی ایران مبنی بر بسته شدن پرونده سؤالات فنی آژانس از ایران دخالت سیاسی طرفهای برجام در امور وظایف فنی آژانس بین المللی انرژی بوده و نه تنها غیرمنطقی بلکه حتی غیرقانونی هم است! هدف از انعقاد توافق نامه برجام در سال ۲۰۱۵ میلادی راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران از طریق تشدید نظارت های بازرسان آژانس بین المللی در ازای اجازه به ایران جهت ادامه برنامه صلح آمیز هسته ای خود بوده است ضمن اینکه آژانس بین المللی متعلق به آمریکا و ۵ عضو دیگر برجام نیست که از آنها بخواهیم از طرح سؤالات فنی خود در خصوص منشاء پیدا شدن اورانیوم با غنای بالا در مراکز هسته ای اعلام نشده ایران بدون دریافت پاسخ فنی قانع کننده دست بکشند! آژانس بین المللی انرژی اتمی یک سازمان فنی بین المللی مستقل است که اعضاء آن در مورد دستور کار آن تصمیم می گیرند و اعضاء برجام حق ندارند در امور فنی آژانس دخالت سیاسی نمایند. بعید و حتی محال است طرفهای برجامی ایران قبل از اینکه ایران به تعهدات برجامی خود باز گردد روند بسته شدن پرونده سؤالات فنی آژانس از ایران را در آژانس تسهیل نمایند!

    • شناس
      24

      امريكا و اسراييل هستند كه دارند مذاكره را فرسايشي ميكنند . و رييس آژانس هم بازيگر انهاست .

    • 0

      نماینده مجلس میگه در آمدهای شرکت گاز چیزی حدود 90هزار میلیارد تومان اصلا در بودجه منظور نمیشه یعنی توی جیبهای گشاد واریز میشه یا عجب

    • ناشناس
      1

      بیش از4دهه سرنوشت ایران ومردم به تباهی تدریجی رفته ومیرود

  • حسن
    5

    حالا که دهن مردم سرویس شده سریعتر بمب اتم را بسازید تا پرونده های مزخرف هم بسته بشه

    نظرات شما -
    • رضا
      4

      دمت گرم اين درسته

    • ناشناس
      4

      موافقم

    • محسی
      6

      بمب بسازید بزنید تو سر ما ملت راحت بشیم از دست شما

    • ناشناس
      4

      آره زودتر بمب اتم بسازید تا بشیم کره شمالی و همه کشورها درهاشونو برومون ببندن. لطفا سریعتر ما برای کره شمالی شدن عجله داریم.

  • ناشناس
    2

    اين قصه سردراز دارد اين موش وگربه بازي ها حالا حالاها ادامه دارد اخرش هم هيچ توافقي در كار نخواهد بود تواين وسط تنها اين مردم طبقه محروم كشور هستند كه بايد تاوان پس بدهند وزير بار فشار اقتصادي له بشوند مسئولين وهم طبقه مرفعه جامعه گك شان هم نمي گزد چون همه اينها به نفعشان است كه اتفاقي نيفتد تا نتوانند هركدام از اينها به نوعي قدرت نمايي كنند

  • ناشناس
    3

    سیاست ایران حول و محور عقاید روزنامه ی کیهان
    میچرخد
    گفت تا چند ماه دیگه صبر کنید هوا سرد بشه
    اونا محتاج نفت و گاز میشن
    فقط خدا کنه مثل سوریه سر ایران نیاره و از شر جنگ در امان باشه

    نظرات شما -
    • 2

      جنگ که بهتر از این وضعیته ...حداقل دو طرف متضرر میشن نه فقط ایران....
      ولی اون پدرسوخته ها زرنگتر از این حرفان که جنگ راه بندازن....

  • ناشناس
    5

    به بند 7منشور ملل متحد یا مکانیزم ماشه خوش آمدید

    نظرات شما -
    • 2

      چه بهتر

  • محمدایمان
    3

    بمب هسته ای حرام هست طوری ک گفته شده
    اما به دروغ هم ک شده بگید اقا ما ساختیم پنج شیش تا نشون بدید بگیذ اینا کلاهک هسته ای هستش تموم بشه بره یا حمله میکنن یا میترسن عقب نشینی میکنن نظرسنجی هم کنید نود درصد مردم موافقن

    نظرات شما -
    • علیرضا
      15

      ما در دینمون استثنا زیاد داریم
      مثل دزدی حرام است مگر از کافر باشد
      تجاوز به زن شوهردار حرام است مگر کافر باشد
      وووو
      این یکی هم میتونه شامل بشه
      بمب اتم حرام است مگر برای انداختن توی اسرائیل و امریکا باشد
      اینو همونی که فتواداده حرام است میدونه و داره بهش عمل میکنه
      فقط از نظر ماها دوره

    • 1

      درود به شرفت مرگ يك بار شيون يكبار

    • 3

      باید بسازیم ،
      مگه اونا الکی تهدید میکنن که ما الکی رفتار کنیم ؟

    • ناشناس
      0

      لطفاً تجاوز به زن رو دیگه حلال و استثنا اعلام نکنید حتی اگه زن کافر باشه باز هم گناه داره.یعنی زن‌ها چه گناهی دارن که اینطور باهاشون رفتار بشه؟؟
      یادتونه داعشی ها به زنان و دختران کرد سنی و کلیمی و مسیحی تجاوز می‌کردند و می‌گفتند حلاله بعد‌ها فیلم های مستندش پخش شد که چه ظلم‌ها و عصیانها در حق این‌ها انجام داده بودند و این زنان از اینها با نام حیوانات کثیف نام بردند نه مسلمان !

    • ناشناس
      12

      10.59 مثل اینکه خبر نداری واقعا حلاله

    • 0

      به ناشناس ۱۵:۵۶
      دهنتو ببند...

  • ناشناس
    2

    بسیار خوب
    تشکر تشکر
    از طرف صنف طلا فروشان و دلالان دلار و تحریم

    نظرات شما -
    • محمد
      3

      بنده یه طلافروش هستم گرون شدن طلا هیچ نفعی نداره برا ما حالا شما از دور نگاه میکنین تخیلاتی دارین اون جداست در ضمن شما تو یه معامله یه یبار سرت کلاه بره دوباره معامله میکنین واقعا باید خون گریه کرد بر ما بقول آقای لیلاز کشور توش این همه فساد هست برجام جوک هستش

  • ایرانی
    1

    باز هم بهانه ای دیگر، آمریکا اسرائیل را به اروپا ترجیح می‌دهد. اینها همه بازیست. یکبار روسیه یکبار سپاه، یکبار موشک، یکبار پرتاب ماهواره.یکبار افزایش غنی سازی یکبار کمک به گروههای تروریستی وحالا مسائل پادمان .... وقتی طرفتان یهودی باشد ایراد بنی اسرائیلی جزو حرفه آنهاست. شما هم محل نزارید تازمستان سررسد.

  • ناشناس
    0

    به جهندم

  • ناشناس
    2

    درود به شرفت مرگ يك بار شيون يكبار

    نظرات شما -
    • 2

      پس زودتر بمب را بسازيد

  • امیر
    1

    برجام روهوا نیست،زندگی وعمر مردم رو هواست.که بجز غم وغصه خیری از زندگیشون ندیدند.همش گرونی،استرس،خجالت،شرمندگی

    نظرات شما -
    • علي
      2

      بيخود زندگي مردم را به برجام گره زديم در صورت توافق هم تاثير انچناني ندارد همانطور كه قبلا هم نداشت .

  • امير
    9

    تا دلقكهايي مثل اسراييل و منافقين هستند روزگار ما همينه . بمب اتم را بسازيد و مارا از اين وضعيت پادر هوا خلاص كنيد . لطفا .

  • حسن الله وردی
    1

    این قصه سر دراز دارد وبا این فرمان که پیش می رویم عمر ما کفاف توافق را نمی دهد تا بوده همین بوده انتظار همیشه سخت است سختر از خود قضیه .....بهترین کار در این مورد پاره کردن برجام و ساخت بمب اتم وسپس حضور در میز مذاکره است قدرت در دنیا حرف اول و آخر را می زند وقط خود و عمر مردم را با مذاکرات فرسایشی از بین نبرید تب یک دفعه مرگ هم یک دفعه

  • محمود
    3

    لعنت به روسیه و پوتین جنایتکار که دستش به خون هزاران انسان بی گناه اعشته است که با ایران داره بازی می کنه ودارو پشت پرده انحراف خودش را پیش میبره مرگ بر روسیه و پوتین کثافت

  • زبل خان
    0

    برجام انجام میشه و ریختن تو خونه ترامپ یعنی تضمینی که آمریکا به ایران داد
    ایران باید گاز بفروشه و گازه روسیه هم از طرف ایران فروخته میشه به اروپا وگرنه اروپا زمستون یخ میزنه از سرما
    بقیه مسایل حاشیه ای برای دلسرد کردنه مردمه که مهم نیست .
    ایران خودش با آمریکا و روسیه تو یه تیمه .
    در حالت نجومی هم شرایط به نفع مردم ایرانه و طالع ایران و مردمانش سعده و هر موجودی مخالفت و دلسردی برای مردم مومن ایجاد کنه سیارات سیاه بختش میکنند ،.
    ،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      روسیه همین الآنم داره گاز میده به اروپا
      روسیه بیداره مثل ما خواب نیست زبل خان

  • متفاوت
    0

    هردوطرف نهایتا باید منطقی فکرکنند.این یک اصل است که به زور نمیتوان چیزی را ازخدا گرفت.،،به زورگرفتن همانا و یک چیز دیگر را ازدست دادن همان،، اگر کسی چیزی میخواهد باید یک چیزی داد وچیزی گرفت.چیزی مفت بدست نمی اید.مگراینکه مدام باهم بجنگید و با زندگی اشفته ، زندگی اشفته تری را برای خود رقم بزنید.بیشتر مانند زندگی درخاورمیانه ای ها و افغانستانی ها.الان زور دست امریکاست و انها هم تحریم کرده اند پس به ناحق هم حرف نمیزنند.اما اگر زور دست ایران بود و ایران انها راتحریم کرده بود به نظرتان چه بر سر امریکاییها می اوردند.همانگونه که بر سرملت خود می اورند ایا یک تکه نان مفت به کسی میدادند؟ ملتهای بیچاره اسیر دست تخاصم های ابله زیرک.

    نظرات شما -
    • 0

      شما آدم بامزه ای هستی
      تحلیل هاتون خوبه ، آدم هم میخنده و هم به فکر فرو میره....
      مرسی

    • متفاوت
      0

      به14:49=14:49.انسانها براساس فلسفه ذهن زندگی میکنند یامجبور به زندگی شده اند.وهمین فلاسفه ذهنی هستند که باعث انگیزه و یا جلوگیری انگیزه ها درتصمیم گیری های اجتماعی میشوند.خط قرمزها،سخن بزرگان وادیان و... درجوامع گواهی این ادعاست.بنابراین در اتفاقات کلان بهتر است براساس فلاسفه فکری انسانها تحلیل شود تا اشخاص و دولتهایی خاص.حرف درستی زد اقای عبدالرضا داوری که گفته فشارسنگین جریان امام زمانی رادر عدم احیای برجامی نباید دست کم گرفت.ایران با توجه به همه جریانات فکری دو راه حل پیش روبیشتر ندارد.یا تسلیم خواسته های فراپادمانی امریکا گردد یا اگرمیخواهد با فلسفه خود مستقل باشد به ناچار نمیتواند تسلیم شود و باید باهمه سختی ها انچنان درمحصوریت دست وپابزند تا بر قدرت روبرو غلبه کند.بنابراین انتظار رفع تحریمها وگشایش درکارها از کوته فکری است.

  • ناشناس
    8

    مقصر اصلی کارشکنی ها در مذاکرات برجام متاسفانه ما هستیم نه آنها و طرفهای غربی و اروپایی حسن نیت نشان دادند این مسئولان ما هستند که می خواهند ایرانی در فقر و کشور نابود شود

    نظرات شما -
    • 1

      غرب و حسن نیت ؟؟؟؟
      نطفه شان با ریا و فریب ریخته شده چه رسد به.....

  • محمد
    1

    زودتر بمب اتم رو بسازید از ان پی تی هم خارج بشید. یه دونه از بمب ها رو هم بزارید سر تنگه ی هرمز. گربه سیاهه کار دستش میاد.

  • اصغر
    4

    متاسفانه رييس آژانس بدون دستور امريكا و اسراييل آب نميخوره و يكي از عوامل مهم عدم به سرانحام رسيدن برجام ايشون هست . بهترين كار براي نجان از اين دور تسلسل ساخت بمب اتم هست و خلاص .

  • ناشناس
    1

    جالبه کیهان واسراییل هردو مخالف برجام عجب تفاهمی

    نظرات شما -
    • 0

      اسراییل هم از توافق می‌ترسه هم از عدم توافق.....
      در واقع مثل یه گربه گیج شده ،،،وقتی ایران مدام اسراییل رو تهدید می‌کنه ،این کشور مضطرب میشه و میخواد که سر به تن ایران نباشه....

    • 0

      آره هر دو مخالفن با برجام اما اين كجا و آن كجا .

  • مجید
    1

    تنها راه اینه که بمب اتم رو بسازیم و آزمایش هم بکنیم و همه ی این جنقولک بازی ها رو تموم کنیم.

    نظرات شما -
    • 1

      كاملا موافقم

  • بازنشسته
    3

    این موی را در اسیاب سفید نکرده ام بارها گفته ام کاسبان برجام اجازه فرجام آن را نخواهند داد. مردم ایران گروگان کاسبان برجام هستند . مگر اینکه بر اثر فشار مردم برجام را بپذیرند . ما هرگز به بمب هسته ای نخواهیم رسید و اختیار هسته ای دست روس هاست نه سران دست نشانده ایران...

    نظرات شما -
    • امیر ب ناشناس
      0

      جناب ناشناس ساندیس زدی چرت و پرت میگی

  • ناشناس
    1

    بابا قدرتمندان به نفع شان است که برجام انجام نشه و اینها بتازند مردم در عذاب زندگی کنند ولی آقایان به عیش و نوششان بپردازند و فرزندانشان در راحتی مطلق زندگی کنند و دزدی هایشان را بکنند تا کی باید مردم ایران به این طریق وحشتناک زندگی کنند و در حسرت همه چیز بمانند برای آخوندها همه چیز حلال ولی برای مردم همه چیز حرام تاکی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      اینطورا هم که میگین نیست

    • امیر ب ناشناس
      0

      جناب ناشناس ساندیس تگری زدی داری چرت و پرت میگی

  • ناشناس
    4

    غربی‌ها جنایتکار از سال 2015 تاکنون با فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی در فاجعه یمن شریک هستند
    که سعودی‌ها مسئول وضعیت موجود هستند، اما غربی‌ها با صادرات تسلیحات در این جنایت شریکند و تمامی مردم را قربانی می‌کنند.

    نظرات شما -
    • امیر ب ناشناس
      0

      جناب ناشناس ساندیس گرم خوردی حالت خوش نیست

  • 1

    چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاح های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بین المللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامه های شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد می شود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همه پرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.

  • ناشناس
    2

    مذاکره از همون اول با آمریکای جنایتکار نتیجش مشخص بود، ایالاتی که برای منافع شخصی این همه غارت از سوریه آفریقا و عراق و... کرده، این همه کودک و غیرنظامی کشته وقاهت داره که امیدمان به دستان کثیف و خون آلودشان باشد

  • 2

    آمریکایی های بی منطق، بی وجدان، بی انصاف، بی تعهد، دیکتاتور، دروغگو و نفهم که از خود هیچگونه اراده ای نداشته و رژیم صهیونیستی افساری بر گردن آنها افکنده است انتطار دارند که ایران به توافقی که ارباب آنها یعنی سران رژیم صهیونیستی تنظیم کرده و به آنها دیکته کرده ، جواب مثبت دهد ولی باید به آنها گفت زهی خیال باطل. چون آمریکای بی منطق و دیکتاتور نقض تعهد بین المللی کرده و یک طرفه از برجام خارج شده ، منطقی ، عقلانی و قانونا" باید به تمامی خواسته ها و شرط و شروط ایران بدون چون و چرا گردن نهد و گرنه ایران باید بزنه زير میز برجام بی فرجام و غنی سازی ۹۹ درصد را آغاز کند و اروپا نیز بجای حمایت از آمریکا، فشار را بر آن وارد کرده چون زمستان سرد و سختی در پیش هست و اروپا قعطا" بدون انرزی ایران در بازارهای اروپا ، دچار مشکلات سختی خواهد شد.

    نظرات شما -
    • ریحانه
      1

      پس دیدید باز برگشتیم سر خونه ی اول یعنی (اسراییل)
      من قبلاً هم گفتم و هزار بار دیگه هم میگم مسأله اسراییل و فلسطین هیچ ارتباطی به ما نداره و این مشکل اعرابه
      ما ایرانی هستیم و تنها از ایران آباد، یکپارچه و مقتدر حمایت می‌کنیم

  • ناشناس
    5

    قبلا گفتم الان هم دوباره میگم.موضوع هسته ای جمهوری اسلامی فقط با حمله گسترده نظامی حل خواهد شد و بس! حالا هی بگید مذاکره میکنیم و قلان و بهمان.
    وایسید ببینید آخرش اونی که گفتم اتفاق خواهد افتاد.تنها راهش هم همینه.آمریکا این چندسال بیخودی خودش رو خسته کرد و اومد با این زالو ها مذاکره کنه.

    نظرات شما -
    • هدي
      5

      ما هم بيخود خودمون را خسته كرديم با ارباب پير كفتارت مذاكره كرديم . بايد بمب را زودتر ميساختيم

    • امیر ب هدی
      1

      هدی جان ساندیس خیلی تگری زدی چرت و پرت میگی

  • ناشناس
    2

    اینها می خواهند مردم در فشار باشند حتی اگر برجام را هم امضاء کنند اجازه نمی دهند دلار پایین بیاید و گشایش اقتصادی پیش بیاد تا ثابت کنند که ایجاد رابطه با غرب به نفع مردم نیست

  • ناشناس
    0

    به هر حیله که باشد اروپا و آمریکا ایران را در دام برجام خواهند کشید هیچ هم از هسته ای شدن ایران نگران نیستن منظور اونها فقط انقلاب اسلامی است وگرنه مگه پاکستان هند چین روسیه کره ووو در آسیا نیستن اونها میخواهند دست و پا مار بسته بعد انقلاب از ما بگیرند کاری کنیم که آمریکا اروپا تا ده سال فقط با همین مذاکرات سرگرم باشند تا ما هزار موشک هسته ای درست کنیم بعد تسلیم میشند ان شاالله

  • ناشناس
    1

    ما بمب ميخوايم يالله

  • ناشناس
    0

    ساده لوحانه است اگر بین برجام و طرف های برجامی با آژانس بین المللی انرژی هسته ای تفکیک قایل شویم. مسئله (سئوالات آژانس) به هیچ وجه فنی نبوده و کاملا هم سیاسی است! اتفاقا آژانس و بهانه پاسخ به سئوالات، اهرم فشار دایمی طرف های برجامی برای تحمیل برجام به ایران در مقابل دریافت هیچ و هزار دردسر تازه است.
    خواسته ایران نیز مبنی بر بسته شده پرونده ادعاهای به ظاهر فنی ولی در حقیقت سیاسی آژانس قبل از امضای توافق هسته ای و برجام کاملا منطقی و درست است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      درسته

    • م.ج
      1

      هر دو طرف به برجام نیاز دارن.ایران خزانه اش خالیه اروپا و آمریکا هم نیاز به گاز دارن تا زمستان سختی و به راحتی بگذرونن.

    • امیر
      0

      ساندیس تگری زدی داری چرت و پرت میگی

  • غ م ب ر
    0

    پوتین از ایران استفاده ابزاری ودر روز فشارایران را قربانی میکند واسه ساخت نیروگاه بوشهر یک قدم جلو و واسه خشنودی غرب سه قدم عقب میرفتمرگ بر شوروی

  • ناشناس
    0

    متاسفانه بعد از جنگ سرد، امید زیادی در نزدک اکثریت مردم عادی بوجود آمد که دیگر رقابتهای تسلیحاتی و جنگ افروزی و ویرانی و کشتار و آوارگی ها پایان یابفته، بودجه های دولتها (از محل مالیات و یایر منباع عممی است) صرف امور رفاهی و بهتر زیستن بشر شود، اما برعکس شده است گویا، برخی معتقدند آنهایی که دنبال رویای قدرت و ثروت فرعونی-قارونی هستند درس عبرت نمی گیرند، در حالیکه ایده پردازان صلح، پیشنهاد میدانند اتحادیه اروپا مدلی شود برای نزدیکی ملتها و کمرنگ شدن مرزها در جهان، احساس چند پارگی جغرفیایی اقووام بین مرزهای ساختگی از بین برود و مرزها صرفا برای کنترل واحدهای اداری باشد و نه عامل جدایی انسانها، ما شاهد پست رفت بشریت هستیم!

  • محمود
    0

    آقای ناشناس مگر نمی دانی ایران کمتر از 1 درصد انرژی هسته ای دنیا را داره ولی 25 درصد بازدیدها آژانس تو ایرانه یعنی می گی بخاطر برجام نوکر حلقه به گوش غرب بشیم چرا یکبار اسراییل را بخاطر کلاهکی هسته ای و عدم پیوستن به ان پی تی و هزار آن مشکل دیگر نمی برید زیر سوال واقعا خود فروخته اید غربزده ها

  • سامان
    0

    برجام هرگز انجام نمیشه اینها مردم را به بازی گرفتنتد ؟ بخاط اینکه فرماندهان نظامی ما در سخنرانی ها بارها تکرار کردند ما می توانیم کل آمریکا و اسرائیل را با موشک با خاک یکسان کنیم ؟ حتی زمانی که دکتر ظریف برای مذاکره به اروپا رفته بود و تا جایی که مذاکرات مثبت بوده شبکه خبر بصورت مستقیم از تست موشک های دوربرداستفاده کرده و مذاکرات وین شکست خورد . خوب اینها نشان دهنده حساسیت بوده و اکثر کشورها تسلیحات هسته ای دارند ولی آنها همدیگر را تهدید نمیکند و ما تا زمانی که دست ار تهدید بر نداریم همین است و اینجا فقط مردم مظلوم ما هر روز بایدفقیرتر شوند ؟ سیاست خارجی ما مستقل نیست و ما دنبال برجام نیستیم چون خیلی ها از توافق برجام دیگر قادر به سرمایه گذاری گذاف از جیب مردم نبوده ؟ نتیجه می گیریم پاکستان هسته ای چرا کسی را تهدید نمیکنه ولی ما همیشه دنبال تهدید و جنگ هستیم ؟ برجام فقط یک بازی سیاسی یکطرفه بوده و بس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    دز ایران ۴۳ ساله همه چیز روی هواست. از فردایت خبر نداری، اگر با باندهای مافیایی رشوه دزدی و اختلاس نباشی!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها