تحریم های اروپا علیه روسیه ناتوانی غرب را به رخ می کشد

کمیسر حقوق بشر روسیه تحریم های گسترده اتحادیه اروپا علیه این کشور را مخرب توصیف کرد.

تحریم های اروپا علیه روسیه ناتوانی غرب را به رخ می کشد

«تاتیانا موسکالکووا» امروز یکشنبه اعلام کرد که تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه موجب تضعیف دیپلماسی حقوقی می شود که به مردم کمک می کند.

کمیسر حقوق بشر روسیه تاکید کرد: این اقدامات ناقض اعلامیه جهانی حقوق بشر و سایر قوانین حقوقی بین المللی در خصوص حقوق بشر است. این تحریم ها همچنین مذاکرات دموکراتیک و دیپلماسی حقوق بشری را که اجازه می دهد واقعاً به مردم کمک شود، را تضعیف می کنند. چاره ای جز ابراز تاسف درباره این اقدامات ضد بشری وجود ندارد.

موسکالکووا افزود: پل هایی که به سختی توسط کمیسران ساخته شده بود، به نفع وضعیت سیاسی کنونی سوزانده شده اند.

این مقام روس یادآور شد که تحریم ها علیه نهاد کمیسیاریایی حقوق بشر روسیه شاهد دیگری بر ناتوانی آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا و تمایل این کشورها به تشدید درگیری است.

به گفته این مقام روس، تحریم‌های اقتصادی غرب علیه روسیه هدفی جز کاهش سطح زندگی روس‌ها و ایجاد هرج و مرج و اعتراض در این کشور ندارد، اما نتوانسته به هدف خود برسد.

اتحادیه اروپا دیروز (شنبه) دهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه را اعمال کرد. در این بسته ۸۷ فرد و ۳۴ نهاد روسی هدف قرار گرفته‌اند. از جمله اسامی موجود در این لیست سیاه می‌توان به والری فادیِف، رئیس شورای حقوق بشر روسیه، لئونید روشال جراح، یوگنی پریماکوف، آژانس فدرال امور کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، هموطنان خارج‌نشنین و همکاری بشردوستانه بین‌المللی، ویاچسلاو دوکین، معاون نخست وزیر منطقه‌ای مسکو و تاتیانا موسکالکوا، کمیسر حقوق بشر روسیه اشاره کرد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها