ادعای جنجالی آذربایجان علیه ایران در کنفرانس مونیخ

رئیس‌جمهوری باکو بار دیگر مدعی تروریستی بودن حمله به سفارت این کشور در تهران شد.

ادعای جنجالی آذربایجان علیه ایران در کنفرانس مونیخ

الهام علی اف رئیس جمهور باکو در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره حمله به سفارت این کشور در تهران گفت: در آن ۳۰، ۴۰دقیقه ای که این تروریست داخل سفارت بود خلع سلاح نشد. در طول این مدت ماشین های نیروهای امنیتی و پلیس می آمدند و می رفتند ولی به این مرد اجازه دادند که دوبار وارد سفارت شود و یک افسر امنیتی ما را بکشد و دونفر دیگر را زخمی کند.

وی در ادامه گفت: اگر شجاعت یکی از کارمندان ما نبود که توانست با دست خالی این تروریست را خلع سلاح کند شاید ده ها نفر از جمله خانواده های دیپلمات های آذربایجانی و بچه هایی که آنجا زندگی می کردند در این حمله کشته می شدند.
الهام علی اف بیان کرد: درخواست تحقیق فوری و شفاف داریم. اینکه دقیقا بعداز این اقدام تروریستی رسانه های ایران با این تروریست مصاحبه کردند نشان می دهد او آن کسی است که توسط یکی از شاخه ها و نهادهای وابسته فرستاده شده است.

وی افزود: مطلب عجیب دیگر این بود که دو روز بعد از حادثه اعلام شد که این فرد مشکل روانی دارد، چطور این قدر سریع به این نتیجه رسیدند؟ این اقدامی است برای حمایت از او در مقابل دادرسی.

او در پایان خاطر نشان کرد: ما از ایران می‌خواهیم که تحقیق کند این تروریست باید مجازات شود اما مهمتر از آن کسانی هستند که او را فرستاده اند، آنها هم باید مجازات شوند.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها